• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW presenteert Amarok met 258 pk

Auteur: Author, gepost 6 september 2017 om 08:47 – 20 Reacties

Afbeelding VW presenteert Amarok met 258 pkAfbeelding VW presenteert Amarok met 258 pkAfbeelding VW presenteert Amarok met 258 pkAfbeelding VW presenteert Amarok met 258 pkAfbeelding VW presenteert Amarok met 258 pk

VW presenteert Amarok met 258 pk
Maar er is meer!

Aventura Exclusive Concept

We beginnen bij de Amarok (rijtest) waar in de titel naar wordt verwezen. De Aventura Exclusive Concept is uitgerust met een vette 3.0 TDI V6 die goed is voor maar liefst 258 pk. Daarmee heeft deze concept car 34 pk meer dan de sterkste Amarok van het moment. Het koppel van de dieselmotor bedraagt 550 Nm.

Deze krachtpatser is gespoten in Turmeric Yellow Metallic, een kleur die je al kent van de Arteon. De Amarok Aventura rolt op 19 inchers en her en der vind je verchroomde accenten. De bi-xenon koplampen met LED dagrijverlichting maken het geheel af.

Het interieur kreeg diverse “premium” elementen. Denk aan zwarte lederen bekleding met gele stiksels, stoelen die je op 14 manieren elektrisch kunt verstellen, een achteruitrijcamera, een met leder omhuld stuur, navigatie en wat chroom hier en daar.

Komt deze vette motor naar de productie-Amarok? VW houdt de lippen stijf op elkaar. Even geduld dus nog!

Amarok Dark Label

Door naar de tweede heftige Amarok van de dag. De Dark Label combineert een Indium Grey exterieur met zwarte spiegelkappen en een matzwarte roll bar. Deze versie rolt op 18 inchers en is gebaseerd op de Amarok Comfortline. Het interieur kreeg zwarte hemelbekleding en speciale vloermatten (jaja!).

Zo’n Dark Label wordt geleverd met een 163 pk TDI met handgeschakelde zesbak of een TDI met 204 pk. Die laatste kan worden besteld met zesbak of met een 8-traps automaat. Duitse prijzen starten bij 33.714 euro en de Dark Label wordt vanaf de lente van 2018 geleverd.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • goedkoopste Amarok
    Dit is de goedkoopste Volkswagen Amarok van Nederland
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amarok, concept, iaa-2017, pickup, SUV, Volkswagen

Vorig bericht: « Officieel: de nieuwe Nissan LEAF
Volgend bericht: Hoe de ANWB omgaat met appen achter het stuur »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    6 september 2017 om 09:24

    Ze leren het nooit die Duitsers, echt goed nieuws zou zijn dat deze boerenkar -want het is au fond, een utilitair vehikel niets meer dan een veredelde paard en wagen- 1: 35 zou lopen en de uitstoot van fijnstof nihil zou zijn.omdat er een revolutionaire filtratie techniek is toegepast.
    Dat zou pas nieuws zijn.
    Dit is geen prestatie, ik weet zeker dat er genoeg bedrijven zijn die hier met gemak een Lamborghini V10 uit een Gallardo in kunnen lepenen en dat’ie dan nog sneller gaat. Of zelfs 2 Gallardo motoren !

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 september 2017 om 11:01

      @desjonnies: W16 van de Chiron achterin, schroefsetje eronder, spoilertjes om het geheel op de grond te houden en bam, 350+ in je pick up!

      Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    6 september 2017 om 09:25

    Nou nou. Dat ze die diesel nog durven te voeren…

    Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    6 september 2017 om 09:46

    Holy crap dat is dik. Alleen krijg er wel een beetje een dinosaurusassociatie van. Mensen die met een laatste strohalm zich vasthouden aan dit soort motoren in dit soort auto’s.

    Doet een beetje denken aan Amerikanen die zuipende pick-ups blijven kopen uit nostalgie, maar dan met een Europees sausje eroverheen.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      6 september 2017 om 10:11

      @granlusso:

      “Holy crap dat is dik. Alleen krijg er wel een beetje een dinosaurusassociatie van. Mensen die met een laatste strohalm zich vasthouden aan dit soort motoren in dit soort auto’s.”

      258pk is inderdaad overdreven en gewoonweg onzin, maar noem jij eens een goed alternatief wat de markt momenteel bied? Het gaat er niet zozeer om dat de gemiddelde berijder perse een dikke diesel wil, er is gewoon geen alternatief op dit moment.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        6 september 2017 om 10:21

        @jack_abarth: Nou, ik heb het idee dat de viercilinder diesels van Renault/Nissan die in o.a. de Navara liggen een stuk efficiënter zijn en in de praktijk (!) ook een stuk zuiniger zijn.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          6 september 2017 om 10:58

          @granlusso: Maar hoe zit het met het koppel van die blokken? Dat is ook niet onbelangrijk als je je pick-up truck gaat gebruiken waar ‘ie voor gemaakt is.

          Login om te reageren
          • pa045 zegt

            6 september 2017 om 12:58

            @Edge: en waar is die voor gemaakt? En wie gebruikt hem daarvoor?
            Als boswachter heb je meer dan genoeg aan een standaard Navara 4×4

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              6 september 2017 om 13:29

              @pa045: En als paardenliefhebber in oostenrijk dan, of sloepenverkoper in friesland, of, of, of. Deze kar is ook gemaakt om te kunnen trekken, zelfs van het asfalt af en in de bergen. En deze is gemaakt om in afrika een afgelegen weggetje te kunnen trotseren of in een zandbak over de duinen te kunnen rijden. En dat allemaal met enig comfort. Dat doet de amarok toch echt beter dan een Navara (die ook nog eens 500kg minder mag trekken).

              Login om te reageren
              • pa045 zegt

                6 september 2017 om 18:47

                @lekbak: Tja. Zit je in ieder geval premium. Met je Navara doe je deze dingen allemaal en net zo goed. Blijft bovendien heel, en waarschijnlijk hou je nog duiten over om in de woestijn te geraken.

              • lekbak zegt

                6 september 2017 om 19:07

                @pa045: Die navara is minder comfortabel, kan minder trekken, heeft minder vermogen dus minder goed in de duinen en in zware omstandigheden en die navara heeft een heel slap chassis. Zoek maar eens op navara chassis crack. Ik ben vaak best wel een VAG hater maar met de Amarok heeft volkswagen best een goed product neer gezet. Zeker zo goed op veel vlakken als zijn concurrentie, en op de weg gewoon het beste (en op de weg is ook een belangrijk deel van de functionaliteit).

              • granlusso zegt

                7 september 2017 om 00:28

                @lekbak: Ik sluit me wel aan bij je betoog over de Amarok, kan het niet ander dan beamen.

      • desjonnies zegt

        6 september 2017 om 14:23

        @jack_abarth:
        Fiat Fullback..

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          6 september 2017 om 14:33

          @desjonnies:

          Euh, maar dat is een ruig hok die kende ik nog niet.
          Kan weleens interessant zijn voor m’n schoonvader als trekauto voor de autoambulances. (2700kg & 3500kg)

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            6 september 2017 om 19:21

            @jack_abarth: Het is een Mitsubishi L200 kloon. Niet dat daar verder zoveel mis mee is maar dan weet je het. Zo heeft de nissan navara de renault alaskan en Mercedes x als klonen.

            Login om te reageren
  4. Redline zegt

    6 september 2017 om 09:58

    Tijdje terug de V6 tdi met 228pk voor het eerst tegen gekomen, aangenaam verrast hoe goed deze vooruit kwam voor zo een kolos.

    Login om te reageren
  5. Maarten123 zegt

    6 september 2017 om 10:26

    Sinds wanneer is een 3.0 V6 TDI een dikke motor voor zo’n auto? Als ze er nu een V12 voor ontwikkelen, zou ik inderdaad zeggen dat dit niet meer van deze tijd is, maar ik vind de meeste reacties nu wel heel erg sociaal wenselijk. Wat moeten ze er dan inlepelen, een 1.0TSI?

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    6 september 2017 om 11:16

    In de VS maken ze reclame met pick-ups die halve woonwijken kunnen verslepen, die geven niets om gladde interieurs en bergen pk’s. Een pick-up is voor velen een utility vehicle, geen autobahncruiser. (Ja, ik weet het, de F150 is daar de best verkochte auto ooit maar die mensen zijn niet wijs)

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    6 september 2017 om 11:42

    Leuk, maar de 4.0 van de SQ7 zou natuurlijk echt geniaal zijn.

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    6 september 2017 om 17:49

    Adequate motorisering, vind onze 2.0 TDI’s in sommige gevallen nogal lafjes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North