• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waar zou jij dit Carrera GT-blok inhangen?

Auteur: ricardo, gepost 3 januari 2011 om 22:59 – 173 Reacties

De betere engineswaps beginnen met een V10

De Autoblog Occasion van de Week komt deze keer in een iets andere vorm. Even geen opvallende klassieker of een imitatie-Lambo, maar een kloppend hart dat ooit dienst deed in een Porsche Carrera GT. Inderdaad, een 5,7 V10 met 612 pk.

De octaanhoofden bij VWvortex kwamen deze 10-cilinder tegen in een online advertentie. En dat is opvallend, want je ziet zulks niet elke dag, een motor uit een Porsche waarvan er slechts 1.270 van zijn gebouwd zijn.

De verkoper meldt dat er met dit blokje niet meer dan 6.000 miles zijn afgelegd. Waarom de V10 niet meer omringd wordt door een Carrera GT staat er niet bij, maar we hebben zo een vermoeden. Voor nog geen ton kun jij dit blok in je bezit krijgen. En dan komt direct de volgende vraag: in welke voiture zou je ‘m graag (laten) monteren? Een oude VW T1 voorzien van 612 pk? Het aantal cilinders in de boodschappenbolide van je vriendin verviervoudigen of toch liever iets met meer motorruimte aanpakken? De mogelijkheden zijn… nou ja, niet eindeloos, maar je hebt opties genoeg. Onderbouwde antwoorden in de comments s.v.p! Meebieden kan op eBay!

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, motor, Porsche

Vorig bericht: « Velgenboer BBS opnieuw failliet? [UPDATED]
Volgend bericht: Pssst, Lamborghini Aventador LP 700-4 kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. fant zegt

    3 januari 2011 om 23:02

    Ik wil hem wel in mijn MX5 :) 950 kilo met 612PK, kan best leuk worden. Gaat wel een probleempje worden met de ruimte onder de kap misschien.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      3 januari 2011 om 23:05

      @fant: haha ;-) maar van die 950 kilo blijft ook niks meer waar hoor

      Login om te reageren
      • fant zegt

        3 januari 2011 om 23:56

        @bpc: hehe, daar heb je gelijk in. Waarschijnlijk komt er ook een klein probleempje met de gewichtsverdeling, met de voorbumper op het asfalt :P

        Login om te reageren
    • rider zegt

      4 januari 2011 om 08:11

      @fant: en die 950kg haal je dan ook niet meer! V10 is wel wat zwaarder dan jou 4cylinder.

      Login om te reageren
      • The_12oach zegt

        4 januari 2011 om 13:36

        @rider: Nou het gekke is dat met een V8 LSx blok het gewicht ook niet schrikbarend omhoog gaat. En ik dacht dat dit ook een compleet alu blok was waardoor het kwa gewicht niet zo schrikbarend moet wezen. De ruimte zal wel beetje lastig worden. Maar als een V8 past is dit ook passend te krijgen.

        Login om te reageren
  2. Harrie zegt

    3 januari 2011 om 23:02

    Op de rollator van mijn oma.

    Login om te reageren
    • balkanlul zegt

      4 januari 2011 om 00:57

      @Harrie: In m’n aerox geak!(petjesvolk)

      Login om te reageren
  3. jelle46 zegt

    3 januari 2011 om 23:02

    Terug in een porsche natuurlijk ==> 924 of zo :p

    Login om te reageren
  4. bpc zegt

    3 januari 2011 om 23:04

    gewoon nergens waarom zou ik een ton aan een motor besteden die al gebruikt is terwijl ik een crate engine van chevy kan bestelen met meer vermogen voor 30k ?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 januari 2011 om 23:24

      @bpc:

      Met een Chevy kan je zelf nog veel doen. Maar dit blok is al af, is veel compacter, waarschijnlijk lichter. En het is al af (je moet er nietmeer aan prutsen), daarbij is dit hoogtoeriger en dus ook wel wat sportiever.

      Ik bedoel de meest performante crate-engine van chevy nu is de LS7. Een 7L V8 met “maar” 500pk. Het blok alleen kost je al ongeveer 7000$ dan heb je nog geen pistons, krukas, cilinderkoppen, kleppen, …
      Dus goedkoper? Deze is al af voor 10k.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 januari 2011 om 23:27

      @bpc:

      Ik neem m’n woorden terug, ik had gelezen dat je 3K schreef. En misbegrepen dat het porsche-blok 10k ipv 100k was.
      Voor 30k krijg je zo’n LS7 blok wel helemaal af wil ik geloven. Mss niet zo goed als het porsche-blok maar de prijs is dan ook wel een groot verschil.

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        3 januari 2011 om 23:33

        @Hupke: http://www.crateenginedepot.com/store/LSX454-Crate-Engine-19244611-P2303C509.aspx

        Login om te reageren
        • bpc zegt

          3 januari 2011 om 23:37

          @bpc:effe ter verduidelijking deze heeft dus 620 pk dus evenveel en kost afgewerkt mis 10 a 20k dus deze lijkt mij beter en je hebt ook nog een 750 pk versie

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            3 januari 2011 om 23:47

            @bpc: hupke ik heb lang gezon i hem de 720r het was dus “slechts 720 hp een pak meer vermogen en een stuk goedkoper en nieuw en garantie aajou de keuze http://www.crateenginedepot.com/ZZ572-Crate-Engine-720R-Deluxe-Race-Engine-12498827–P6C2.aspx

            Login om te reageren
            • ilovestinger zegt

              3 januari 2011 om 23:52

              @bpc: wat kan jij toch heerlijk brabbelen. Het ging je om de sfeer toch?

              Login om te reageren
              • bpc zegt

                4 januari 2011 om 01:37

                @ilovestinger: wel das toch het doel van de comments he ;-) en eerlijk ? ja ik vind het echt leuk om eindeloos over nutteloze zaken te discussieren , das toch niet sfeerbedervend ?

        • Hupke zegt

          3 januari 2011 om 23:51

          @bpc:
          http://www.gmperformanceparts.com/_res/i/lsx/454_chart_gallery.gif

          Ik zwijg.
          Neemt niet weg dat de porsche motor echt wel licht is, een enorm laag zwaartepunt heeft. En langer blijft doorgaan tot 8000rpm.

          Login om te reageren
          • Gnermo zegt

            4 januari 2011 om 00:13

            @Hupke: Waarom zou je een V8 willen als je een V12 kan krijgen?

            Login om te reageren
            • bpc zegt

              4 januari 2011 om 01:39

              @Gnermo: prijs, gewicht , vermogen ,betrouwbaarheid , garantie , staat ,….?

              Login om te reageren
          • bpc zegt

            4 januari 2011 om 01:38

            @Hupke: het is zeker een fantatische motor maar ik zou nooit een ton uitgeven aan een motor laat staan een 2dehands ;-)

            Login om te reageren
            • Dawg zegt

              4 januari 2011 om 21:51

              Een hoogtoerig huilende 5.7L V10 met dry-sump is wel wat anders dan een lompe 7.3L V8; niet zozeer qua vermogen, maar wel qua karakteristiek.

              Ik zou de motor in een 356B-replica stoppen; 612pk ipv. 90pk ;)

              Login om te reageren
  5. 4wd zegt

    3 januari 2011 om 23:05

    Ik zou er een zelfbouw-circuitmonster van maken.
    Laag gewicht. hoog vermogen, tandwielverhoudingen ingesteld op acceleratie en natuurlijk lekker veel downforce!

    Login om te reageren
  6. fransf40 zegt

    3 januari 2011 om 23:05

    in een ouwe mercedes 190 E lijkt me wel een mooie sleeper:p

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    3 januari 2011 om 23:06

    Waar zou ik ‘m inhangen? In het achterwerk van mijn schoonmoeder. Misschien dat we dan de volende keer wat sneller door de winkelstraat lopen.

    Nee hoor, schoonmoe! Geintje!

    ….gutver die neplach begint pijn te doen….

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      3 januari 2011 om 23:11

      @Rick-dos: terug op ab ?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        3 januari 2011 om 23:15

        @bpc:

        Nooit weggeweest. ;)
        Alleen wat minder tijd ervoor.

        Login om te reageren
    • xilver zegt

      3 januari 2011 om 23:25

      @Rick-dos: haha sterk :D

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 januari 2011 om 23:27

      @Rick-dos: Tweetakt zal ook wel volstaan voor je schoonmoe zeker? Of weegt ze meer jij, je vrouw, de kinderen en die moddervette buren van je, samen?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        3 januari 2011 om 23:38

        @Esprit_de_Flandre: Je hebt duidelijk nog nooit mijn schoonmuti gezien…

        Wees blij…..wees HEEL blij…. ;)

        Login om te reageren
        • bpc zegt

          3 januari 2011 om 23:48

          @Rick-dos: haha scherp

          Login om te reageren
        • Fortuna zegt

          4 januari 2011 om 20:39

          @Rick-dos: wetende dat dochters op moeders gaan lijken…

          Login om te reageren
  8. jp zegt

    3 januari 2011 om 23:08

    1988 hyundai pony, wel e.e.a. aan verstevigen, misschien 4wd maken, maar voor de rest gewoon laten uitzien als een originele hyundai pony.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 januari 2011 om 23:25

      @jp: Origineel, dat wel…

      Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    3 januari 2011 om 23:09

    Euhm, een Ariel atom frame?

    Om eerlijk te zijn moest ik dit te pakken krijgen. En nog wat budget over hebben. Ik zou mezelf de ultieme kit-car maken.
    M’n copy’tje van “Racing & Sports Car Chassis Design” openleggen en beginnen maar.
    Of misschien is een Opel Speedster body ook wel voldoende?

    Maar om heel eerlijk te zijn liever een lichtere motor met wat minder vermogen. Als ik uit dit alles zou kunnen uithalen zou ik het zelf niet kunnen gebruiken.

    Login om te reageren
  10. Laue zegt

    3 januari 2011 om 23:10

    in een 917 en straatlegaal maken.

    Login om te reageren
    • vla zegt

      3 januari 2011 om 23:26

      @Laue:
      I like! :D

      Login om te reageren
  11. Sjonny zegt

    3 januari 2011 om 23:11

    Ik zou hem wel achterin mijn kadettje willen, dan maar een 2 zitter, mocht ik ooit een ton kunnen spenderen dan het liefst een complete auto

    Login om te reageren
  12. Steffen zegt

    3 januari 2011 om 23:12

    Lotus Seven waarschijnlijk…

    Login om te reageren
  13. minimarcos zegt

    3 januari 2011 om 23:12

    hmm, van m’n minimarcos een achterwielaandrijver maken,

    weegt nu 600kg (huidige motor en bak wegen 150kg)

    Login om te reageren
  14. kippetje zegt

    3 januari 2011 om 23:13

    Een top-gear tafeltje van maken?

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    3 januari 2011 om 23:14

    In een Honda NSX Type R :)

    Login om te reageren
  16. FieRo zegt

    3 januari 2011 om 23:14

    Als een Bmw V12 in een Fiero past moet dit ook passen ;)

    Login om te reageren
  17. ikke zegt

    3 januari 2011 om 23:19

    tsja beetje onzinnige stelling…

    Ieder zijn eigen voorkeur toch.

    Doe mij voor die ton maar een dikke leuke rs6 met 6.000miles. Zal er best te vinden zijn…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 januari 2011 om 23:24

      @ikke: “tsja beetje onzinnige stelling… Ieder zijn eigen voorkeur toch.”

      Idd, en daarom geniaal. Dit is een reactie-magneet. Iedereen kan hierop reageren, want er zijn evenveel meningen als bezoekers. En uiteindelijk draait het altijd uit op een Audi vs. BMW Battle, wat minstens 50 reacties oplevert. Goed voor de MarketingCijfers van AB…

      Login om te reageren
  18. jeffrett zegt

    3 januari 2011 om 23:20

    In onze Opel Zafira A moet denk ik wel passe:P dan zit er eindelijk eens wat gang in die auto:D

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    3 januari 2011 om 23:21

    “Waar zou jij dit Carrera GT-blok inhangen?”

    De slaapkamer?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      3 januari 2011 om 23:24

      @Esprit_de_Flandre: of als tafel gebruiken

      Login om te reageren
  20. xilver zegt

    3 januari 2011 om 23:23

    Goed voor een kopie van een Carrera GT op een Toyota MR2 basis ;-)
    Die motor in een T1 hangen is verkrachting (in mijn ogen na de Beetle, de meest gefaalde wagen van VW).

    Login om te reageren
  21. vla zegt

    3 januari 2011 om 23:24

    Een auto die redelijk zwaar is, om de toch niet zo lichte V10 te compenseren met n mooie gewichtsverdeling, uiteraard gekoppeld aan de carbonceramic versnellingsbak, als die erbij zit..
    Verder uiteraard breed, gestroomlijnd, behoorlijk torsiestijf (kan nog verbeterd worden uiteraard)..
    Als het kan nog een bruut uiterlijk ook? :)
    Ik denk aan een middenmotor gemaakte Skyline, van gelijk welk jaar, of een heel dikke en zwaar versterkte AE86? Het motorkarakter zou ze goed staan.. :)
    Of je kan helemaal gek doen en het geheel in een ouwe 5-serie plompen. ;) Altijd al onweerstaanbaar gevonden die machines! :)

    Login om te reageren
  22. jack zegt

    3 januari 2011 om 23:29

    heb geloof ik nog ergens een ouwe skelter staan…;)

    Login om te reageren
  23. PCCB zegt

    3 januari 2011 om 23:32

    Dit blok weegt maar 214kg, dus ik zou het gewicht niet zo problematisch omschrijven. Met al het geld van de wereld neem ik dit blok mee, koop ik een Panamera en ga ik ermee naar Zagato met de vraag om me daarvan zijn moderne interpretatie van een 928 te bouwen.

    Login om te reageren
  24. MichaelvdBroek zegt

    3 januari 2011 om 23:37

    gewoon in een golfje, een wolf in schaapskleding :D

    Login om te reageren
  25. laminaatplaat zegt

    3 januari 2011 om 23:38

    Ik zou hem in het vooronder van een Mercedes G 63amg hangen. Onverwacht geluid voor uit een Mercedes en zou de AMG g-klasse nog belachelijker maken :D Of een low gearing en het sperren van de assen dan nog gaat, dat zou ik niet weten!

    Terug in een andere Porsche zou natuurlijk ook erg mooi zijn zoals een 968. Maar of dat lukt voorin de auto, zou ik ook niet weten.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      3 januari 2011 om 23:46

      @laminaatplaat: LM002 opvolger? Leuk idee!

      Login om te reageren
  26. Rick-dos zegt

    3 januari 2011 om 23:40

    @autoblog

    Boys, volgens mij loopt de klok op jullie site 5 minuten achter…

    Login om te reageren
  27. C220AMG zegt

    3 januari 2011 om 23:42

    Doe maar lekker in m’n eigen auto!

    Login om te reageren
  28. norge zegt

    3 januari 2011 om 23:43

    Zou toch een kever worden.

    Login om te reageren
  29. Moritzh zegt

    3 januari 2011 om 23:43

    Haha Ricardo, hoe kun je met een V10 het aantal cilinders van de kar van je vriendin verviervoudigen? ;)

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      3 januari 2011 om 23:47

      @Moritzh: zn vriendin heeft een Audi met 5-in-lijn die nog maar half loopt en dus een nieuwe motor nodig heeft! Toch?

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        3 januari 2011 om 23:49

        @Cantago: dus loopt ie op 2 cyl en half , :p

        Login om te reageren
        • Moritzh zegt

          3 januari 2011 om 23:51

          @bpc: Hahaha oké jullie hebben gelijk! Ik dacht ik post ook es een scherpe comment…

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            3 januari 2011 om 23:53

            @Moritzh: Wel scherp dat je het zag! Ik heb er gewoon overheen gelezen:( *schaam schaam*

            Login om te reageren
        • Cantago zegt

          3 januari 2011 om 23:52

          @bpc: Of 5 halve?:P

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            4 januari 2011 om 00:03

            @Cantago: mm waarom kom ik hier niet op of 2 bougies zijn stuk en een doet het de helft van de tijd

            Login om te reageren
            • Cantago zegt

              4 januari 2011 om 00:14

              @bpc: mag ook van mij;) Een 3-cilinder blokje met een zuiger die doormidden gespleten is kan ook nog btw!

              Login om te reageren
              • Moritzh zegt

                4 januari 2011 om 00:59

                @Cantago: Nog effe en jullie kunnen zo bij Fiat aan de slag!

              • Cantago zegt

                4 januari 2011 om 21:36

                @Moritzh: Mochten ze me doorsturen naar Ferrari dan hou ik me zeker aanbevolen;)

              • bpc zegt

                4 januari 2011 om 01:34

                @Cantago: wat kan wat zeveren op ab toch leuk zijn he ;-)

              • Cantago zegt

                4 januari 2011 om 21:37

                @bpc: Af en toe behoorlijk ontspannend ja! Even lekker je mening rondgooien, genieten van prachtige reacties en vurige discussies en uiteraard de auto’s zelf! Geweldig;)

  30. john zegt

    3 januari 2011 om 23:45

    In een ferrari
    Eindelijk eens iets betrouwbaars aan een italiaan

    Login om te reageren
    • High Performance zegt

      4 januari 2011 om 00:53

      @john: touché, was mijn comment ook geweest…. niet toevallig een naamgenoot ;-)

      Login om te reageren
  31. Kaaskabouter zegt

    3 januari 2011 om 23:49

    In m’n Saabje 99 dan maar!

    Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    3 januari 2011 om 23:51

    Ik zou het wel weten. Dat blok, een paar goeie grote banden om prachtige velgen, mooi sportstuurtje met wat F1 knopjes, 2 (3?) prachtige kuipstoelen, wat aluminium buizen en platen, een prachtige kleur verf en wat losse onderdelen. Dag dag Ariel Atom! Dat kan beter zeg ik:P

    Login om te reageren
  33. Freewarefreak zegt

    3 januari 2011 om 23:53

    In een M5 E60.. 100 PK meer.. toch 10 cilinders.. en een Porsche M5 heeft niemand. Of in die witte Lamborghini kitcar die hier van de week voorbij kwam. Wel een passend hart dacht ik.. Leuker als dat Toyota blok wat er in ligt.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      4 januari 2011 om 00:07

      @Freewarefreak: maar een echte Lamborghini zal het nooit worden, eerder een bijelkaar geraapt zooitje. Met zo’n unieke motor: waarom dan ook niet een ander uiterlijk er bij verzinnen en een hele eigen custom auto maken? Uit een klein onderzoekje dat we een tijdje terug hebben gedaan bleek dat mensen echt extreem meer van cutomizen houden dan ze zelf denken!

      Login om te reageren
  34. Bernard zegt

    3 januari 2011 om 23:59

    Je vriendins boodschappenbolide heeft 2,5 cilinders?

    Login om te reageren
  35. Mvl zegt

    3 januari 2011 om 23:59

    Remake van de porsche 917…

    Login om te reageren
  36. jeanclaude zegt

    4 januari 2011 om 00:07

    in een lupo

    Login om te reageren
  37. Jochempie zegt

    4 januari 2011 om 00:11

    Maar ja, je zou het natuurlijk ook in een Carrera GT kunnen hangen.

    Login om te reageren
    • Gnermo zegt

      4 januari 2011 om 00:21

      @Jochempie: Briljant!

      Login om te reageren
  38. renard zegt

    4 januari 2011 om 00:16

    in een daf!
    met ketting-vario aandrijving tegen doorslippen :p

    Login om te reageren
  39. Jesper zegt

    4 januari 2011 om 00:20

    Niet te geloven dat ik de eerste ben die hiermee komt. Een Toyota Prius :D
    Alle hybridezooi dr uit, weg met die accu’s en die 1.5 (het 2e model) en zo onzichtbaar mogelijk zo licht mogelijk maken. Gevolg, wolf in schaapskleren zónder wegenbelasting :twisted:

    Login om te reageren
    • christianjanssen zegt

      4 januari 2011 om 00:30

      @Jesper: zolang je gaspedaal niet blijft hangen dan…

      Login om te reageren
  40. patrolhaid zegt

    4 januari 2011 om 00:21

    terug in porsche!
    cayenne?

    Login om te reageren
  41. Fiat Coupe zegt

    4 januari 2011 om 00:25

    Op de achterbank van een vw polo om er rwd van te maken, lekker veel gewicht op de as voor grip en een acceleratie van <3 sec naar de 100.

    Login om te reageren
  42. MWV zegt

    4 januari 2011 om 00:30

    “Het aantal cilinders in de boodschappenbolide van je vriendin verviervoudigen”…

    Als je 1,2,3 of 4 cilinders in haar boodschappenwagentje zitten, kun je die nooit verviervoudigen met 10 cilinders extra. Al tijden is het duidelijk dat Ricardo niet de snuggerste is op autoblog…

    Login om te reageren
    • High Performance zegt

      4 januari 2011 om 00:54

      @MWV: tis ook duidelijk dat jij niet alle comments leest hier ;-) 23:43 uur op 03-01-11

      Login om te reageren
    • Valluik zegt

      4 januari 2011 om 01:08

      @MWV: Das humor. Zie wikipedia voor de definitie daarvan.

      Login om te reageren
  43. moep zegt

    4 januari 2011 om 01:05

    heiligschennis? absoluut, maar dit blok in een f40 lijkt me best interresant…

    Login om te reageren
  44. Rick zegt

    4 januari 2011 om 01:06

    In een fiat panda

    Login om te reageren
  45. moep zegt

    4 januari 2011 om 01:07

    en anders in een ultima gtr (ja, liever dan een v8)

    Login om te reageren
    • frank zegt

      4 januari 2011 om 12:04

      @moep: idd ultima gtr

      Login om te reageren
  46. racerx zegt

    4 januari 2011 om 01:10

    In een mooie BMW E30 Touring.

    Login om te reageren
  47. Pro-normaal zegt

    4 januari 2011 om 01:10

    Gewoon zelf een frame eromheen ‘vouwen’…
    Of de motor naar Richard Noble sturen met het vriendelijk verzoek om een beest van een auto te bouwen… :mrgreen:

    Login om te reageren
  48. G-Ammo zegt

    4 januari 2011 om 01:22

    In een Gen 3 Prius XD Da’s pas lachen!

    Login om te reageren
  49. JanJansen zegt

    4 januari 2011 om 01:36

    In een vandenbrink GTO lijkt me een fantastisch project. Hopelijk zien we die ooit nog een keer in het echt.

    Login om te reageren
  50. db87 zegt

    4 januari 2011 om 01:44

    Ik zou geen heiligschennis willen plegen met dit motorblok!
    Dit motorblok moet dus in een Cayenne of een Panamera. Wel moet er een twinturbo of twee superchargers op omdat zowel de Cayenne als de Panamera twee zwaargewichten zijn en het Carrera GT motorblok met 570NM niet beter zou presteren dan de huidige verkrijgbare V8 turbo met 700NM.

    Maar een echt goed antwoord weet ik niet, het is toch middenmotor met een zeer laag zwaartepunt. Welke auto in de VAG groep zou een sterkere middenmotor kunnen gebruiken en heeft daar de inbouw ruimte voor? hmm….

    Login om te reageren
  51. luyetoon zegt

    4 januari 2011 om 02:26

    niemand gedacht aan een ariel atom, of een caterham.
    en als dat niet kan mijn volvo 940 kan wel wat pk’s gebruiken

    Login om te reageren
    • Teerdz zegt

      4 januari 2011 om 13:05

      @luyetoon:

      Kijk, jij snapt het.. Volvo’s hebben in ieder geval genoeg motorruimte en die oude hebben ook nog achterwielaandrijving.. Heb alleen toch liever dat blok in een 240 station.

      Login om te reageren
  52. MLTB zegt

    4 januari 2011 om 02:43

    Beste motorblok ever gewoon. Ik kom al klaar als ik eraan denk. Wat een pracht, engineering, en vooral het geluid… Pure porno dit!

    Login om te reageren
  53. doba95 zegt

    4 januari 2011 om 03:04

    Als ie in een auto moet dan moet ie in een Porsche 911. De mooiste sportauto ter wereld.
    Als ie niet in een auto moet dan maak ik er een hele mooie opengewerkte uitvoering van. Zo 1 waarvan dan een cilinder zichtbaar is e.d.

    Login om te reageren
  54. kakharses zegt

    4 januari 2011 om 03:14

    ik zou m in een 944 gooien

    Login om te reageren
  55. frarissimo zegt

    4 januari 2011 om 06:50

    Ik zou een oude beetle kopen en er een sportwagen van maken, erg origineel!

    Login om te reageren
  56. Raikkonen zegt

    4 januari 2011 om 07:14

    in me golf 1? beetje bijwerken slijpen lassen beuken kom je aardig ver:P

    Login om te reageren
  57. de echte bob zegt

    4 januari 2011 om 07:20

    gooi hem in een 911.

    Login om te reageren
  58. krari zegt

    4 januari 2011 om 07:34

    in een vw kever (de oude), alleen is de motorruimte waarschijnlijk iets te klein, dus is de achterbank dan ook weg;)

    Login om te reageren
  59. de echte bob zegt

    4 januari 2011 om 07:35

    Je kan zien dat een draadeind verbogen is van de ophanging, en waar is het inlaathuis?
    BTW, je kan hem ook nieuw krijgen toch? PDF
    http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/de/D_ATK_KATALOG.pdf

    Login om te reageren
  60. DannyHoff zegt

    4 januari 2011 om 07:37

    In deze elfer natuurlijk :D

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      4 januari 2011 om 08:56

      @DannyHoff: Hij is prachtig, ook mijn favoriete 911. Die kwaliteit wordt met de huidige generatie 911 niet meer gehaald. Veel teveel plastic troep.

      Login om te reageren
      • DannyHoff zegt

        6 januari 2011 om 06:13

        @midasracer: Ook niet met wat proppen? Dan laat ik de motor gewoon aan de vooras monteren.

        Login om te reageren
    • vale46 zegt

      5 januari 2011 om 14:22

      @DannyHoff: Een V10 achteraan in deze Porsche? Dat past toch nooit!

      Login om te reageren
  61. Klassiekerrally zegt

    4 januari 2011 om 07:42

    Ik zou ‘m niet willen hebben. Ik hou niet van 10-cilinders. De Viper is daarbij de enige uitzondering…
    (waarom heb ik die nog niet voorbij zien komen in de comments?)

    Login om te reageren
  62. spykerboy zegt

    4 januari 2011 om 07:49

    ik zou hem in me bmw 325i bouwen :D en dan lekker een 316 badge achterop doen :D

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      4 januari 2011 om 21:16

      @spykerboy: ik wil niet lastig zijn hoor maar waarom zou je hem dan niet direct in een 316 leggen ….

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        5 januari 2011 om 06:48

        @bpc: omdat ik de 325i al heb, en anders nog een 316 erbij moet gaan kopen :P

        Login om te reageren
  63. LQDI 850 2.5 20V zegt

    4 januari 2011 om 08:08

    Ik zou m in een Volvo 850 hangen. Om er vervolgens wel RWD van te maken. Of in een Volvo 240. En dan de motor plaatsen waar ooit een achterbank hoorde te zitten.

    Login om te reageren
  64. rider zegt

    4 januari 2011 om 08:16

    Ultima GTR

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      4 januari 2011 om 21:17

      @rider: my god that’s the one i love that car

      Login om te reageren
  65. Eric zegt

    4 januari 2011 om 08:30

    Ik zou hem in een Panamera steken! Ok, geen origineel voorstel maar wel een doordachte. Benaming Panamera GTS!

    Login om te reageren
  66. js zegt

    4 januari 2011 om 08:59

    In deze auto:

    maar dan wel de mijne ^^

    Login om te reageren
  67. CSL zegt

    4 januari 2011 om 09:07

    In de CAYMAN natuurlijk endan de 612pk’s testen tegen die van de 911 gt2 rs

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      5 januari 2011 om 14:24

      @CSL: Zalig plan! :D
      Met een beetje proppen past het wel ;)

      Login om te reageren
  68. riick27 zegt

    4 januari 2011 om 09:10

    renault 5’je!

    Login om te reageren
  69. Robert zegt

    4 januari 2011 om 09:13

    NSX-RR

    Login om te reageren
  70. albertvl zegt

    4 januari 2011 om 09:19

    ik bouw hem in een M3 E92 of als dat niet past in een BMW M6. maar ik zal eerst proberen om hem op de achterbank van mijn a3 te krijgen net als de Golf gti w12

    Login om te reageren
  71. bm zegt

    4 januari 2011 om 09:20

    Ik rijd een Insight(van de zaak).
    dus achterbank er uit halen, motor uit het vooronder verwijderen en dat als koffer(tje) gebruiken. gt-blok achter de voorstoelen, mooie stoffen overkapping er overheen maken, achterwiel aangedreven maken en een tikkie bredere sloffen er onder.
    verder niets doen… helemaal niets.

    dan heb ik een hele leuke sleeper waar ik bijna elke auto de stuipen mee op het lijf kan jagen;)

    Login om te reageren
  72. Mr Hyde zegt

    4 januari 2011 om 09:22

    In een Gayman dan maar. Mid-engine, rwd, porsche: precies wat de auto verdient.
    Al kan hij natuurlijk ook ni een zwaar aangepaste 550 Spyder.
    Eerder genoemde 917-remake kan overigens mijn goedkeuring ook wel krijgen;)

    Login om te reageren
  73. RickB zegt

    4 januari 2011 om 09:26

    In een Caddy of een T5(B)

    Login om te reageren
  74. Tommy2 zegt

    4 januari 2011 om 10:06

    Op marktplaatst stond een tijdje geleden ook een V10-blok te koop, van Audi. Kon ook in een Q7 had die er bij staan!

    Login om te reageren
  75. wim zegt

    4 januari 2011 om 10:12

    kan er weinig aan doen, maar ik zou hem wel in een toyota supra willen zien. de motor die in de toyota supra ligt is al een prachtig stukje kunst, maar om er deze motor in te hangen lijkt me gewoonweg een prachtig project

    Login om te reageren
  76. booij zegt

    4 januari 2011 om 10:28

    Polo bluemotion. Haal die schijt 3 cilinder diesel eruit en gaan met die banaan. Vette sleeper :D

    Login om te reageren
  77. aug1 zegt

    4 januari 2011 om 10:36

    De buggy van Tim Coronel. zie hem dan die touareqs voorbij knallen.

    Login om te reageren
  78. aug1 zegt

    4 januari 2011 om 10:36

    Een speedboot zou ook kunnen natuurlijk.

    Login om te reageren
  79. tycho zegt

    4 januari 2011 om 10:51

    Geely Meiranbao, in het oude model, die was het puurst van lijn:

    Login om te reageren
  80. wim zegt

    4 januari 2011 om 11:05

    met die twee erbij zeker?

    Login om te reageren
  81. Ruben zegt

    4 januari 2011 om 11:36

    Gixxerkart?

    Login om te reageren
  82. 288 GTO zegt

    4 januari 2011 om 11:43

    http://home.kabelfoon.nl/~wiveld/KamiKameleonvoor.JPG

    Login om te reageren
  83. GOD zegt

    4 januari 2011 om 12:12

    In een Carrera GT zonder motor.
    Past denk ik wel goed enzo.

    Login om te reageren
  84. gvr zegt

    4 januari 2011 om 13:02

    dit blok is enkel intressant voor een carrera gt eigenaar die op circuit gaat en voor zijn gemoedsrust graag een blok in zijn kelder heeft liggen.

    Login om te reageren
  85. King Dingeling zegt

    4 januari 2011 om 13:11

    golf 1!

    Login om te reageren
  86. mattetten zegt

    4 januari 2011 om 13:15

    In mn Peugeot Expert! Super snelle delivery :D

    Login om te reageren
  87. koreantaxiproductions zegt

    4 januari 2011 om 13:20

    in een Skoda Superb, erg mooie wagen al zeg ik het zelf, zeker met zo’n blok erin :)

    Login om te reageren
  88. Porsche_fan zegt

    4 januari 2011 om 13:21

    ZONDEEE! zal hem terug hangen in een (lege) Carrera GT.
    en anders heel goed inpakken en opbergen..

    Login om te reageren
  89. King Kay zegt

    4 januari 2011 om 14:14

    Lijkt me wel leuk in een lichte roadster zoals bv. een MX5, of een Donkervoort D8 GT zou ook wel te gek zijn. Maar ja, denk niet dat er plaats is in een D8 GT voor dit blokje.

    Hey, of anders in een jetski? Lijkt me ook wel de moeite, met 612PK over het water scheuren. :)

    Login om te reageren
  90. bm zegt

    4 januari 2011 om 14:51

    bij TG heeft clarkson al eens een blender laten aandrijven door een V8, dus waarom dan niet een staafmixer van deze maken?

    Login om te reageren
  91. Simpson zegt

    4 januari 2011 om 14:53

    in een keukenmachine. of de grasmaaier

    Login om te reageren
  92. Mardec zegt

    4 januari 2011 om 15:20

    GRM supercar http://www.factoryfive.com/table/ffrkits/GTM/concept.html

    Login om te reageren
  93. rubeeeeeeeeeeeen zegt

    4 januari 2011 om 15:28

    in een oudere vw kever natuurlijk

    Login om te reageren
  94. Fietsblogger zegt

    4 januari 2011 om 15:30

    Heb toevallig nog een carrera gt in de schuur staan zonder motor :P

    Login om te reageren
  95. stefan zegt

    4 januari 2011 om 15:57

    gewoon achter in een golf

    Login om te reageren
  96. feboboy zegt

    4 januari 2011 om 16:05

    in mijn oude volvo 242 turbo!!

    Login om te reageren
  97. MrJones zegt

    4 januari 2011 om 17:27

    M3 E46?

    Nee.. dat blok is te lekker om te vervangen voor dit blok.

    Gewoon opzoek gaan naar een carrera GT zonder motor! :P

    Login om te reageren
  98. Appeltje zegt

    4 januari 2011 om 18:45

    Ik denk dat je wel een leuke sleeper hebt als je de V10 in/op/aan een Méhari legt. Gewoon achterin, alsof je ‘m aan het vervoeren bent. Of eigenlijk omdat vóórin gewoon niet gaat passen.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      4 januari 2011 om 21:18

      @Appeltje: en dan hopen dat ie niet in 2 breekt bij het wegacceleren :D

      Login om te reageren
  99. phantom95 zegt

    4 januari 2011 om 18:47

    In een audi a4 2.0 TDI:D

    Login om te reageren
  100. frankj zegt

    4 januari 2011 om 19:17

    T1 Pickup.
    dan wel voor de achter as, anders lijkt het zo raar.

    Login om te reageren
  101. Dimglor zegt

    4 januari 2011 om 20:09

    Zou die in m’n Ford Fiesta passen? Want die kan dat beetje extra vermogen best wel gebruiken :p

    Login om te reageren
  102. jan mesu zegt

    4 januari 2011 om 20:20

    in een kitcar zou ook wel een leuk effekt hebben!!!!

    Login om te reageren
  103. SpeedGeek zegt

    4 januari 2011 om 20:26

    classic mini clubman en dan achterin :D, no way dat je nog enigszins grip hebt op de kleine voorwieltjes

    Login om te reageren
  104. Ronald zegt

    4 januari 2011 om 20:41

    VW transporter T5

    Login om te reageren
  105. Fortuna zegt

    4 januari 2011 om 20:43

    Heuvelklimmertje…

    Login om te reageren
  106. BaKpouwww zegt

    4 januari 2011 om 21:11

    in de Golf 6 R bouwen,tenminste als er ruimte voor is.

    Login om te reageren
  107. Frank zegt

    4 januari 2011 om 22:13

    Ik zou een nieuwe kameleon bouwen……

    Login om te reageren
  108. Hansie! zegt

    4 januari 2011 om 22:59

    Ik zou hem zette in een replica van een vergeten concept auto.

    Of natuurlijk in deze:
    http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2007/05/ppg_turbo.jpg

    The Wraith

    Login om te reageren
  109. Reimsts zegt

    4 januari 2011 om 23:37

    http://www.comp.co.uk/gallery/pics/RENAULT%205%20TURBO%20ML1570%207X15%20ML1580%208X15.JPG

    In dees, is al achterwielaangedreven, heeft naam snel te zijn. Maar met 612 pk een supercombo…

    Login om te reageren
  110. retetikker zegt

    5 januari 2011 om 02:34

    grasmaaier

    Login om te reageren
  111. M-Power zegt

    5 januari 2011 om 14:11

    in de machtigste porsche ooit, de Yellow Bird! :)
    http://galeria.forocoches.com/data/4054/16205YB-1024×780.jpg

    Login om te reageren
  112. rpjm3 zegt

    5 januari 2011 om 15:41

    gewoon netjes terug hangen in een Carrera GT:D

    Login om te reageren
  113. TMon zegt

    5 januari 2011 om 19:10

    buizenframe, veren met 1 meter veerweg, 1 kuipstoel, blok in het midden en belachelijk hard door de bossen.

    Login om te reageren
  114. lambolover zegt

    5 januari 2011 om 19:41

    Citroen 2 CV!!!
    Of een T-Ford

    Login om te reageren
  115. moep zegt

    6 januari 2011 om 01:14

    aangezien spyker toch geen eigen blokken heeft….

    Login om te reageren
  116. ron32 zegt

    6 januari 2011 om 21:28

    ik zal het blok in een 993 rs proppen.

    Login om te reageren
  117. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 17:43

    Op mijn rolstoel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North