• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom de CEO van Nissan het stokje doorgeeft

Auteur: Author, gepost 23 februari 2017 om 08:10 – 19 Reacties

 Waarom de CEO van Nissan het stokje doorgeeft


Het merk draait prima, maar toch doet CEO Carlos Ghosn een stapje terug.

Mogelijk heeft het een juist met het ander te maken, want Ghosn was CEO van Renault, Nissan en Renault-Nissan tegelijk. We zijn Mitsubishi trouwens nog vergeten, want na een aandelentransactie nam Ghosn ook nog eens plaats in de raad van bestuur van het merk met de diamantjes.

Vannacht werd bekend dat Ghosn het CEO-stokje bij Nissan neerlegt. Wel blijft hij lid van de raad van bestuur, waar hij bovendien al sinds 1999 zit. De CEO-positie wordt nu doorgegeven aan de 63-jarige Hiroto Saikawa, die de afgelopen jaren naar verluidt zeer close is geweest met Ghosn. Bovendien werkt de Japanner al sinds 1977 bij Nissan en nu de toko weer prima draait mag hij de kar trekken.

Le Cost Killer blijft trouwens wel de grote baas van Renault-Nissan en Renault. Ook blijft hij gewoon actief binnen de raad van bestuur bij Mitsubishi.

Gespot: dikke Nissan GT-R door @diederik888 via Autojunk

Ook interessant!

  • Carlos Ghosn moet betalen
    Oude baas van Nissan Carlos Ghosn vangt bot
  • Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
    Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos-Ghosn, Mitsubishi, Nissan, Renault

Vorig bericht: « Tesla: omzet groeit, verlies daalt en productiestart Model 3
Volgend bericht: De Alfa Stelvio-configurator staat online! »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    23 februari 2017 om 08:12

    Na het lezen van het artikel nog steeds onduidelijk waarom de beste man het stokje doorgeeft.

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      23 februari 2017 om 08:31

      @camber24: mooi dat je op een gegeven moment kunt zeggen: ’tabee!’ En dat je dan kunt blijven hangen in een RvB-achtige functie. En dat de centen binnen blijven stromen. Er zijn slechtere situaties te bedenken…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 februari 2017 om 09:39

        @freezzr: soort erebaantje dus.

        Login om te reageren
        • henkp1 zegt

          23 februari 2017 om 13:02

          @dutchdriftking: Erebaantje? Dachtutnie, de man maakt per week meer uren dan jij en ik bij elkaar.

          Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      23 februari 2017 om 09:01

      @camber24: Lijkt me helder! De beste man stond en teveel organisaties aan het roer. Dat kan en problemen geven met de eigen gemoedstoestand alsook met een varia aan regelgeving van mededingingsautoriteiten of pure wetten in diverse landen. Kan je opmaken door tussen de regels door te lezen.

      Login om te reageren
    • dappers zegt

      23 februari 2017 om 09:36

      @camber24: inderdaad, wat meer dan het persbericht zou leuk zijn, je mag zelfs speculeren/een opiniestukje schrijven over wat hij nu gaat doen.

      Wellicht had je het ook als een vraag kunnen stellen:”welk merk gaat Ghosn nu redden?”

      Veel meer potentie in dit bericht

      Login om te reageren
  2. wieowie zegt

    23 februari 2017 om 08:42

    Omdat het een mogelijk met het ander te maken heeft natuurlijk. Camber24 waarschijnlijk weet niemand die dit leest waarom hij zijn functie heeft neergelegd. Dit is natuurlijk weer een publicatie zonder de juiste informatie ingewonnen te hebben.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 februari 2017 om 08:59

      @wieowie: hoezo? Nieuws: nieuwe CEO Nissan, Ghosn blijft überbaas van Nissan-Renault. Waarom is eigenlijk niet eens relevant.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 februari 2017 om 09:03

      @wieowie: Ghosn is bijna 63 jaar oud en vliegt elke week een paar keer op en neer tussen Japen en Frankrijk. Daarbij kan hij niet meer niezen van de kwartjes. Misschien was hij het wel zat.

      Echter, @MauritsH weet dat dat slechts aannames zijn. Er is simpelweg nog geen reden gegeven waarom Ghosn is opgestapt. Het feit dat hij is een stap terug doet is wel nieuws ;). Waarvan akte.

      Login om te reageren
      • Author zegt

        23 februari 2017 om 09:10

        @willeme: waar haal jij de energie vandaan om fatsoenlijk te reageren op een reactie met zo’n hoge zuurgraad?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          23 februari 2017 om 09:48

          @mauritsh: Tijdens het typen had ik Screamin’ Jay Hawkins op staan. Maakt veel goed ;)

          https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiMi7Xu6qXSAhVHQBQKHTuUAdwQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fknowyourmeme.com%2Fphotos%2F430607-if-you-know-what-i-mean&psig=AFQjCNELZbyOK3MSvDDcjU2-OUmIuilaag&ust=1487926079076297

          Login om te reageren
        • camber24 zegt

          23 februari 2017 om 18:01

          @MauritsH en @willeme Bericht met hoge zuurgraad; valt wel mee toch? Ik vraag me gewoon oprecht af wat de reden is van het aftreden. De titel van het artikel versterkte mijn nieuwsgierigheid. Maar na het lezen helaas geen sikkepit verder. Ik zie dat ik blijkbaar niet de enige was met die mening. Het kan nooit kwaad eens een keer naar kritiek te luisteren, heren.

          Login om te reageren
          • Author zegt

            23 februari 2017 om 18:57

            @camber24: Euh, ik doelde niet op jou?

            Login om te reageren
            • camber24 zegt

              23 februari 2017 om 19:17

              @MauritsH: is niet het punt

              Login om te reageren
              • Author zegt

                23 februari 2017 om 20:03

                @camber24: Misschien niet jouw punt, maar wel het mijne. Jij plaatst een terechte opmerking: het bericht geeft geen antwoord op de titel. Nav onder meer jouw comment hebben we het bericht ook iets aangepast.

                Je collega-reaguurder waar mijn reactie wél betrekking op had overdrijft mijns inziens door middel van zijn woordkeuze (“natuurlijk weer”).

              • camber24 zegt

                23 februari 2017 om 20:15

                @MauritsH: Okee. Ik vind het wat gevoelig, maar okee.

  3. nasty zegt

    23 februari 2017 om 08:53

    Opstappen in schoonheid. Altijd mooier in je carriere dan zo op te stappen dan na één of ander (sjoemel)schandaal

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      23 februari 2017 om 13:03

      @nasty: opstappen? Ghosn is voorlopig nog niet klaar hoor!

      Login om te reageren
  4. henkp1 zegt

    23 februari 2017 om 13:00

    De beste man (dat is ie echt!) staat al 16 jaar aan het roer. Het is niet minder dan logisch en gezond (voor de bedrijven en hemzelf) dat hij voor sommige functies een vervanger aanstelt.
    In de Franse media staat het wat gedetailleerder, een andere reden is dat mr. Ghosn zo meer gelegenheid om strategische zaken op te pakken. Een verdere uitbreiding van de alliantie is niet onmogelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North