• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom Heineken een F1-race in Vietnam wil

Auteur: Author, gepost 23 september 2016 om 13:08 – 22 Reacties

Waarom Heineken een F1-race in Vietnam wil


De machtigste bierbrouwer van het land pakt het groots aan. In plaats van het sponsoren van een (paar) team(s), verbindt het merk z’n naam meteen aan de hele Formule 1. Het biermerk heeft namelijk grote plannen.

Met name bij de Grand Prix van Italië kon je niet om de groene borden langs het circuit heen. Geen wonder ook, aangezien het Nederlandse biermerk de titelsponsor van de race op Monza was. In een interview met Formula1.com geeft Gianluca di Tondo een inkijkje in de F1-plannen van Heineken.

Zo verklapt hij dat na de eerste flirts tussen de F1 en Heineken twee jaar heeft geduurd voordat de deal rond was. Ook geeft Di Tondo aan dat de verbintenis met de sport gericht is op de lange termijn, net als dat bijvoorbeeld bij de UEFA Champions League het geval is.

Echt interessant wordt het als Di Tondo hardop dagdroomt over nieuwe gebieden waar het F1-circus zou moeten neerstrijken. Hij lijkt daarbij vooral gericht op oost-Azië. Vietnam zou daarbij een prima land zijn en als het aan Heineken ligt dendert zoeft het complete veld binnen afzienbare tijd door Ho Chi Minhstad.

Niet geheel toevallig werd enkele weken geleden bekend dat Heineken overweegt een bod uit te brengen op de Vietnamese brouwer Sabeco. Een “groene” F1-race in die regio zou in combinatie met de mogelijke overname natuurlijk goud zijn voor het merk. We zijn benieuwd hoe de nieuwe mede-eigenaar van de Formule 1, Liberty Media, erover denkt.

Ook interessant!

  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1
  • Formule 1 vindt straaljagers écht niet meer kunnen
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, heineken, Racing, vietnam

Vorig bericht: « Straatracende Lambo rijdt bejaarde man dood
Volgend bericht: Dit is de Audi TT S line competition »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekbak zegt

    23 september 2016 om 13:15

    Tuurlijk, wie betaald bepaald. Niet meer dan logisch in deze wereld.

    Login om te reageren
    • mickkok zegt

      23 september 2016 om 21:45

      @lekbak: *betaalt *bepaalt

      Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    23 september 2016 om 13:34

    Vreemd.
    Als ik jullie vertel dat ‘Export 33’een Vietnamees biertje is van origine dat vooral in Frankrijk wordt verkocht.
    En eigendom van Heineken is.
    Me zou eerder denken dat ze het aloude Export 33 zouden gaan promoten, heeft al een verbinding met de autosport….
    http://www.sto-motorsportfotos.de/media/image/b7/31/43/071854_600x400.jpg

    Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      23 september 2016 om 13:59

      @desjonnies: past ook perfect bij het startnummer van dat andere Nederlandse export product in de F1: onze Max.

      Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    23 september 2016 om 13:36

    Moet Heineken dan ook niet een thuisrace krijgen, hier in Nederland?

    Login om te reageren
    • cadrez zegt

      23 september 2016 om 13:40

      @mrrallycross: Ik bel wel even naar Jupiler (Ab Inbev) of zij jullie niet willen gaan bedienen ;)

      Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      23 september 2016 om 13:47

      @mrrallycross: is het niet gewoon zo dat Heineken nieuwe markten wil aanboren? In Nederland zal wel niet veel meer te halen zijn qua marktaandeel. Dus zal het niet een prioriteit van Heineken zijn om een f1-race in Nederland te regelen.

      Login om te reageren
      • pand zegt

        23 september 2016 om 15:35

        @mdemooistelettervanhetalfabet: dat is zeker de bedoeling. Maar hoorde laatst (geen idee of het waar is) dat Vietnam de tweede markt voor Heineken is na de VS. Wel dat het zou kunnen, want iedereen die ooit in Vietnam is geweest weet hoe groot Heineken daar is.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 september 2016 om 14:51

      @mrrallycross: waarom niet?

      Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    23 september 2016 om 14:17

    Het is niet te zuipen, maar ik vind het wel een mooi merk.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      23 september 2016 om 14:27

      @cpp1: beetje zoals Red Bull

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        23 september 2016 om 14:57

        @str8six: yep idd, allebei niet te doen

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      23 september 2016 om 19:39

      @cpp1: Wat is er “mooi” aan een merk? Zeker als je het product niet lust…

      Login om te reageren
  5. str8six zegt

    23 september 2016 om 14:26

    @stijnnert: ja want NL heeft daar natuurlijk de perfecte infrastructuur voor en alles krijg je hier zo erdoor gedrukt door de Kamers…

    Login om te reageren
  6. kenner zegt

    23 september 2016 om 14:39

    @stijnnert: waar en hoe ? Dit plan is natuurlijk vaker langs gekomen maar uiteraard onhaalbaar. Van alle voorstanders wil ik graag horen hoe men dit denkt te bereiken , je kan simpelweg niet concurreren met de grote GP’s of het geld uit het oosten

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    23 september 2016 om 14:40

    @MauritsH: Op die laatste vraag kan ik je het antwoord wel geven, Liberty ziet dat namelijk wel zitten. Motorsport tekende bij monde van Greg Maffei (CEO van Liberty) op dat hij de F1 groter wil maken, onder andere door het uitbreiden van de kalender. Hij noemde daarbij (uiteraard) de Verenigde Staten als langetermijndoel, maar op korte termijn ziet hij Azië en Zuid-Amerika als geschikte locaties voor nieuwe F1-races.

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    23 september 2016 om 14:55

    Zou toch wel mooi zijn als ze in eigen land ook wat geld gaan uitgeven. Even een miljoen of 30 in Zandvoort pompen voor de F1. Mogen ze er van mij best een paar groene borden naast zetten, neem ik ondertussen een lekker biertje.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      23 september 2016 om 15:17

      @trustmeiamanengineer: Ik ben bang dat je het 10-voudige nodig hebt, werkelijk alles is verouderd en de infrastructuur moet op de schop.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      23 september 2016 om 19:40

      @trustmeiamanengineer: “neem ik ondertussen een lekker biertje.”

      Geen Heineken dus…

      Login om te reageren
  9. karaya zegt

    23 september 2016 om 16:00

    Heinken heeft al een brouwerij in Vietnam.

    De Vietnamese brouwerij wint bijna elk jaar de competitie binnen het Heineken concern voor het brouwen van het beste Heineken bier. Het personeel mag dan als beloning op bezoek bij de brouwerij in Nederland.

    Was laatst een documentaire over op RTL Z.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      23 september 2016 om 19:44

      @karaya:

      “De Vietnamese brouwerij wint bijna elk jaar de competitie binnen het Heineken concern voor het brouwen van het beste Heineken bier. ”

      Tja, moeilijk kan dat niet zijn hé?

      Sorry NL’se vrienden, ik kan het niet laten om Heineken af te zeiken…

      Login om te reageren
  10. razer zegt

    23 september 2016 om 16:14

    Moet de laatste tijd wel lachen dat Heineken reclame maakt om vooral niet te drinken. Gaat daarbij vooral om het rijden zonder alcohol natuurlijk. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, Heineken je doet het goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North