Waarom je deze Rover 200 wilt hebben? Kijk ‘ns binnen!

Auteur: , 44 Reacties

Omarmen, of toch maar in brand steken?

Rover mag in een ver verleden misschien toffe auto’s hebben gemaakt, de 200 is qua design waarschijnlijk een van de saaiste auto’s die de wereld ooit heeft gezien. Hoewel hij later terugkeerde als een ware hot hatch, is de auto in de basis een treurig hoopje verdriet. Ook deze speciale Rover 200 BRM.

De BRM, die voorzien is van een 146 pk sterke 1,8-liter blok, is van binnen grondig aangepakt door Rover. Het interieur is een flitsende tentoonstelling van rood leer en bekleding, waardoor we alleen maar kunnen vermoeden dat de BRM een ondeugend verleden achter de rug heeft. Dit is echter niet het geval, want de BRM is ooit in het leven geroepen om de racesuccessen van het British Racing Motors Formule 1-team te vieren.

Is het markante interieur dan het enige dat speciaal is aan deze Rover 200 BRM? Welnee! Als je goed kijkt, zie je namelijk dat het een linksgestuurd exemplaar is. Aangezien de wagen van Britse komaf is, zijn er maar weinig op die manier uitgevoerd. Sterker nog, er zijn er naar verluidt slechts 350 gemaakt, uit een total oplage van ongeveer 1.150 stuks.

Wat mag je betalen voor deze merkwaardige combinatie van kleuren en feiten? Wel, de eigenaar wil er 2.250 euro voor hebben. Of je voor dat geld kunt leven met het netvlies aantastende interieur, kan alleen jij bepalen.

Met dank aan Thijs voor de tip!



44 reacties

Lees titel -> gaat hoopvol gelijk naar de galerij -> kotst binnensmonds.
@2wheeler: ik vind het leuk.
@boomhauwer: elke gek z’n gebrek beste boomhauwer ;)
@2wheeler: precies. Dus er is vast een liefhebber voor…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Rood leer is gewoon goed. Maar ik denk dat er in de wagen gerookt is of gerookt gaat worden. En als dat me niet af zou schrikken dan doet et feit dat het een Rover 200 is het wel.
@mashell: bij Connely leer hoort de geur van sigaren toch
@mashell: Ja, dat rood is an sich niet verkeerd; die vale oranje vloer eruit en vervangen door zwart; en ook die oranje meuk aan de buitenkant lekker racing green spuiten voor weinig en je hebt een unieke waggie. En die 1.8L is een van de fameuze K-series die ook in de Lotuse Exige mk1 lag (en tot wel 197pk te tunen is zonder extra smuk of rare tupperware); zuinig zal die echter zeker niet zijn met z’n close-ratio 5-bak :)
@dawwg: Die oranje meuk aan de voorkant is wat een BRM een BRM maakt. Barbaar…
Konden jullie de foto’s niet even een kwartslag draaien?
Wist niet dat deze uitvoering zeldzaam was, begin deze eeuw had mijn vader deze als pekelbak om de klassiekers te ontzien.
@pallas: vadurrr vadurrrrrrrrrrrrrrrrr
@diezijner: Mien pa, als dat beter klinkt in het stemmetje dat tegen je praat als je iets leest.
Kleine tip… doe je asbak dicht en leg die doos sigaren weg.
Als je deze aansteekt mag je de milieuzone niet meer in denk ik.
@imarinos: Inderdaad.

En even de moeite nemen de auto te wassen op een mooie locatie te fotograferen zou de auto ook een stuk beter doen uitkomen in de advertentie.
@moveyourmind: tijd is geld. En voor sommigen is het de tijd van even auto opruimen, wassen, mooie foto’s meer waard dan de 500 euro die je dan extra voor je oude wagen kunt vragen…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Meh, zou niets voor mij zo. Donkergroen met dat felle oranje buiten en dan rood van binnen. Tang en varken verhaal.
@ikleesookoverautos: Dat fluo dat was eerder iets van Aston Martin racing indertijd. https://alexgreenhead.files.wordpress.com/2013/04/screen-shot-2013-04-13-at-18-47-05.png?w=350&h=200&crop=1
@royaledeluxe: je weet dat dat oranje randje en de naam niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn maat refereren naar de BRM formule racers uit de jaren zestig oid???
@royaledeluxe: weet ik maar icm dat rode interieur. Nee.
Leuke bak, maar waarschijnlijk stinken je kleren naar sigaretten na een ritje van 2 minuten.
@harrie: sigaren waarschijnlijk
Best een leuk interieur en dat rode interieur ziet er altijd nog beter uit dan sommige interieurs van sommige andere auto’s uit die tijd met stoffen waar ze in die tijd ook housebroeken van maakten of caravanmeubilair mee bekleedden.

Maar zou zelf liever iets doorsparen en voor een deftige Rover 75 of MG ZT gaan. Die zijn voornaam van zichzelf. De 200 is toch een beetje een soort Mrs. Bucket onder de auto’s, wel willen maar niet kunnen.
Ik mis de mijne wel hoor. Was een bijzonder fijn sturende auto
Dr zit trouwens een briljante ‘close ratio’ bak onder die de perfecte overbrengen heeft naar mijn idee. En t torsen diff sleurt m echt een bocht uit.
Als het een alfa was geweest dan was de toon heel anders geweest waarschijnlijk. Ik vind het gaaf, net als een rood interieur in een alfa of wat dan ook. Leuk om over te zetten in de snellere mg variant.
De Exxon Valdez met een rood lederen interieur …..

hm. Tja …
Lees dit verhaal van @willeme nog eens na, en je wordt op slag enthousiast voor deze auto. En jongens, voor dat geld koop je gewoon écht iets bijzonders. Je hoeft hem niet mooi te vinden, maar het plaatje klopt wel helemaal.
Ik ken deze auto, wist niet dat het zo bijzonder apparaat is!
@rufctr01: Ik ook nietnl. Dacht vroeger gewoon altijd dat die auto net spaghetti gegeten had.
Wat is dit voor kleur? Bordello red?
Ja top wagen. Zet maar neer.
Engelse techniek met gedeeltelijk bmw en honda techniek. Leuk om te rijden, minder leuk om te sleutelen.
@xiran: bmw heeft m met geen vinger aangeraakt hoor. Stukken van de wielophanging, subframe en chassis kwamen van een civic dacht ik.
Hahahah…geweldig fout
Voor alle Germaans liefhebbende en andere barbaren : BRM en Rover hebben in 1964 een Rover BRM racewagen naar Le Mans gebracht. Die wagen was uitgerust met een turbine ipv een conventionele verbrandingsmotor en de kleurstellingen -er is er ook eentje met geel groene livery geweest- als ik me niet vergis is een ode aan die Rovers.
De Brit heeft van huis uit een wat grotere affiniteit met den geschiedenis.
Aangezien ik enorme liefhebber ben van alle automobiele ellende die de Britse auto-industrie over de arme mensheid heeft uitgestort, met als enige uitzondering de Morris Marina, vind ik ook dit enorm leuk. Voor €2250 kom ik bijna in de verleiding deze naast de S-Type te zetten.
@sabrerator: 2250 is te veel. Had de mijne voor een rug minder met minder kms. Mijne had wel een gigantische kras op de rechter zijkant en een vaag merk wielen. Maar dan is 2250 alsnog veelste veel voor één in deze staat. De mijne heb ik in nettere staat dan deze, los van die kras, met redelijke winst verkocht maar alsnog minder dan 2250…
@srthellcat:
Lieverd, ik kocht een 106 rallye voor 500, een R8Svoor 2000 (de echte dan hè, niet die van Audi), beide zijn in korte tijd een veelvoud meer waard geworden, als deze Rover zo goed stuurt als jjj zegt, gaat dat ook gebeuren.
Zoek eens een Simca Rally 1, een serie 1 Golfje GTI, een gave 205 GTI, alle hete topmodellen gaan een keer stijgen, ik liep drie jaar geleden weg van een FIAT 131 Racing voor 2000 euries, gaan makkelijk voor het vier voudige weg nu.
@desjonnies: met extreem nette exemplaren gebeurt dat zeker ja. Je moet wel heel goed zoeken naar één zonder roest. Of anders gezegd, die ga je niet vinden. Ik vond het t niet waard om bij mij de roest te laten herstellen, want dan kon inprinipe de gehele auto gespoten worden. Ik heb een beetje winst gepakt doordat ik m netjes gepolijst had en gewoon goed schoon en goed onderhouden hield. T gaat misschien een beetje stijgen, maar denk nou niet dat t een investering is. Los van de rover-mg club kende letterlijk niemand in mijn omgeving wat dit voor wagen was. Sterker nog de naam b.r.m. kwam weinigen bekend voor. Dus de mensen die ervoor in de markt zijn, weten heel goed wat het is en waar ze naar moeten kijken en wat t waard is. Dus van een b.r.m. zou ik niet te veel verwachten, simpelweg doordat deze te exclusief is en geen naamsbekendheid heeft.
Zie met zeer grote regelmaat zo een staan aan de Brico van Grez-Doiceau met nummerplaat BRM- 200.
En in een super nette staat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).