• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom je wél een AMG-badge op je S500 mag plakken

Auteur: MrBrown, gepost 29 augustus 2014 om 19:02 – 50 Reacties

Dit is een S500 uit 2006 :)


We zien ze regelmatig voorbij komen. Net-niet-topmodellen van Duitse automerken die met badges en aangepaste uitlaatsystemen doen alsof ze nog net even beter zijn. Waarom dat prima is, lees je hier.

Vooral Mercedes S-Klasse eigenaren lijken het wel leuk te vinden. Zo werden er alleen deze week al twee spots op Autojunk geplaatst van S500’s die respectievelijk een S63 en S65 AMG wilden zijn. Eerder zagen we zelfs een ‘S’ die de looks van een Maybach had aangenomen.

Hyperdeluxe auto’s waar je als eigenaar trots op mag zijn. Toch geeft het blijkbaar niet genoeg sociale voldoening en is er meer voor nodig om koppen te draaien. De lokale accessoires-shop wordt ingeschakeld om wat AMG-badges te komen plakken.

Nou kunnen we natuurlijk tientallen redenen bedenken waarom dit kansloos, zielig en zonde is. Dat deden we al HIER en HIER. Laten we het nu eens van de andere kant bekijken. Waarom zou je het wél doen?

Geef toe, zo’n S65 AMG ziet er veel dikker uit dan een S500, los van wat er onder de kap ligt. Zeker als je het niet alleen bij de badge houdt maar ook bumpers en uitlaatsysteem aanpakt. Bovenstaand exemplaar uit 2006 heeft zelfs een facelift-look gekregen. Mooie vrouwen maken zich toch op om nog mooier te lijken, wat is er mis met je een beetje beter voordoen dan je bent? Doen we tijdens een sollicitatiegesprek ook.

Daarnaast heb je meer bekijks op de parkeerplaats van de McDonalds en zullen meer Autojunkers foto’s van je bolide maken. Beetje aandacht kan geen kwaad als je 80% van je leven moet doorbrengen op de achterbank van een S-Klasse, toch? En als je vrienden er met een simpele kentekencheck achterkomen dat het geen S65 AMG is? Geen probleem, dan zien ze dat je ‘slechts’ een V8 met 387 pk hebt.

Tot zover alleen maar positief dus, zo’n stukje glimmend plastic. Oké, om eerlijk te zijn weerspiegelt bovenstaande alinea niet 100% mijn mening, maar ik kan er eigenlijk wel om lachen. Hoe groter het verschil tussen werkelijkheid en badge, hoe leuker.

Laat die mensen lol hebben van hun auto. Ze zijn er trots op en willen hem wat meer allures geven. Niets meer, niets minder. Gewoon doen dus, zo’n rebadge! Of toch niet?

*Loopt naar zijn ALDI-fiets om er een Gazelle-sticker op te plakken*

fotocredit: diederik888

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Zeldzame S63 AMG met V12
    Zeldzame S63 AMG met V12 te koop voor weinig
  • Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
    Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, fake, Gespot, Mercedes, rebadge, s-klasse, s63, s65

Vorig bericht: « De gekke wrapjes van Cars & Business [gallery]
Volgend bericht: ‘Faillissement Koops veroorzaakt door gesjoemel directie’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. awesome zegt

    29 augustus 2014 om 19:06

    De AMG badges zijn het probleem ook niet. Het zit hem in de type-aanduiding S63. Waarom zou je dat doen? Alsof een S500 te min is.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      29 augustus 2014 om 19:12

      @awesome: indd, een s500 is niks om je voor te schamen , maar blijkt dat sommige mensen dat wel doen.

      Ik vind het iig kansloos , net zoals de vele M en S en RS badges

      Login om te reageren
    • stgp zegt

      29 augustus 2014 om 19:12

      @awesome: in precies genoeg woorden, spijker op zijn kop…laten we matties worden!

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        29 augustus 2014 om 19:28

        @stgp: *boks*

        Login om te reageren
        • stgp zegt

          29 augustus 2014 om 20:37

          @awesome:

          Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      29 augustus 2014 om 19:18

      @awesome: je neemt me de woorden uit de mond.

      Login om te reageren
  2. mrcarfreak zegt

    29 augustus 2014 om 19:15

    Uiterlijke aanpassingen heb ik geen probleem mee maar dat je er bagdes moet opkleven vind ik wat idioot.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      29 augustus 2014 om 21:53

      @mrcarfreak: ja, inderdaad. Het is prima om hem te verlagen, de S65 bumpers en wielen erop te zetten, maar haal gewoon alle type-aanduiding weg en geen reclame op de kentekenplaathouder, gewoon zwart en donkere ramen. Plak er geen lettertjes op die er niet op horen, dan ben je gewoon een kneus.

      Login om te reageren
  3. Corrado16v zegt

    29 augustus 2014 om 19:19

    Rebadgen gewoon in het totaal afschaffen?

    Login om te reageren
  4. jrmpower24 zegt

    29 augustus 2014 om 19:21

    AMG achterop zo’n dik uitgevoerde Mercedes vind ik het zelfde als M op een BMW met M sportpakket.. Niks mis mee. S65 er op daarentegen terwijl het er geen is is gewoon sneu.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    29 augustus 2014 om 19:28

    http://www.autojunk.nl/2014/08/fake-s55-amg-op-brabus-sloffen

    En zo dan? 19ehands W220 als S55 AMG met ‘Brabus’-sloffen?

    Login om te reageren
    • bollegek zegt

      30 augustus 2014 om 07:21

      @toyotafortuner: En wat is daar verkeerd aan?

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        31 augustus 2014 om 12:19

        @bollegek: het feit dat het ook een S500 is..

        Login om te reageren
  6. philipf zegt

    29 augustus 2014 om 19:28

    Omgekeerd blijft voor alsnog altijd veel leuker! Lekker S350 op je S65 AMG plakken:)

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      30 augustus 2014 om 08:58

      @philipf: daar snap ik al helemaal het nut niet van. Alsof je niet trots bent op je amg

      Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    29 augustus 2014 om 19:35

    Ik zag vandaag een Q7 met V12-bodykit, maar zonder keramische remmen… Inderdaad, de schilderswijk.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      29 augustus 2014 om 20:00

      @Jochempie: Vast en zeker een Q7 in crISIS uitvoering.

      Login om te reageren
    • Nino zegt

      29 augustus 2014 om 20:13

      @Jochempie: Kan je gewoon aanvinken op de optielijst hoor, blijkbaar ziet Audi zelf dat de Q7 er met V12 bodykit gewoon veel beter uit ziet. Niks neps aan dus.

      Login om te reageren
  8. f1l1p zegt

    29 augustus 2014 om 19:42

    “Ik zou willen maar ik kan niet” Schaamtelijk!
    Net als mensen die namaak kopen…. Wanneer je het ECHTE niet kan betalen… Dan is dat dikke pech!! #justmy2cents

    Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      29 augustus 2014 om 20:19

      @f1l1p: Ja dit heb ik ook nooit begrepen zeker bij meisjes met LV tassen

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        29 augustus 2014 om 20:29

        @burninrubber: gasten met neppe gucci petjes dan? Wat irriteer ik mij daaraan zeg!!!

        Login om te reageren
        • volvov70 zegt

          30 augustus 2014 om 00:53

          @888natan: Ik erger me aan het feit dat jij je irriteert.

          Login om te reageren
      • bollegek zegt

        30 augustus 2014 om 07:20

        @burninrubber: Ik onderscheid een neppe van een echte in twee seconden. Die tassen zijn nou niet echt zulke designhoogstandjes dat iedereen er eentje zal moeten hebben. Het zijn meer statussymbolen als zij echt zijn. Dit is gewoon zielig.

        Login om te reageren
  9. jrk68 zegt

    29 augustus 2014 om 19:47

    Ik doe het liever andersom, op mijn roadster zitten wel de originele Brabus velgen maar niet de rest van de tierelantijnen als spoilers en skirts en badges.
    Wel heeft hij meer vermogen dan zijn Brabus zusje, bijkomend voordeel is dat hij ook nog 65kg lichter is.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      29 augustus 2014 om 20:52

      @jrk68: Hola! Vertel is wat meer?
      Type? Wat is er dan wel aan gekieteld, dat je boven Brabus-specs uitkomt?

      (Ik heb trouwens ook een badge die nederiger is dan mijn auto – maar met ‘245GL’ ipv ‘245T’ zit ik niet bepaald in de performance-hoek)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 augustus 2014 om 22:20

        @mout:
        Begonnen met een 60KW, alle plastic intake rommel inclusief de intercoolerpijpjes vervangen door Forge spul, chip laten herschrijven en een RVS uitlaatsysteem met sportcat van S-mann.
        Er staan nog wat meer modificaties in de planning maar voorlopig vermaak ik mij prima met m’n 115pk.
        Naar ik begrepen heb is 135pk wel zo’n beetje het maximaal haalbare uit dat 699cc motortje. Dan moet er een andere trottlebody, turbo en een andere intercooler op, ook een oliekoeler is dat wel raadzaam.
        Er is zelfs een ander blokje, versterkt, gesmede zuigers sterkere drijfstangen en nog wat modificaties. Kost een kleine 5K maar dan kan je probleemloos naar zo’n 150pk.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          29 augustus 2014 om 22:54

          @jrk68: Ow ja, je Roadster is je Smart. Ik deed mijn best in een Mercedes een roadster te zien. Ik had ff niet de link tussen Smart en Mercedes gelegd – en dus ook niet met Brabus. Leuk ding!

          (verder helpt het tegen mijn Calimero-gevoel: zelfs mijn 35 jaar oude 2.1 8-klepper carburateur heeft ongeveer zoveel vermogen. Al kan ik er mee van 0-100 in ongeveer 1 provincie…)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            29 augustus 2014 om 23:05

            @mout:
            Lol @ 0/100 in 1 provincie, die houden we erin….

            Ik vrees dat die 2.1 8klepper ook ongeveer het dubbele weegt.

            Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    29 augustus 2014 om 20:18

    Kom maar eens naar Helmond, hier zijn dr pas veul

    Login om te reageren
  11. fmgarcia zegt

    29 augustus 2014 om 20:21

    Echt vreselijk, zo’n prachtbak met een mooie bodykit! 2 sterren en v8 op de zijkant is meer dan voldoende.

    Login om te reageren
  12. Svennie zegt

    29 augustus 2014 om 20:25

    Het kan zeker, tot op een bepaalde hoogte.
    Bijv: in rotterdam zuid rijden er 316’s en 318’s die met heel de familie betaald worden om toch BMW te rijden…
    Boven in de voorruit staat met koeienletters M-POWER!
    M pakketjes erop, M badges… En los gezien van het feit dat het hier om de auto gaat, zit er link kijkend petjes volk in haha

    Login om te reageren
    • hillegaar zegt

      29 augustus 2014 om 20:37

      @Svennie: dat noem je paupers

      Login om te reageren
  13. tpa80 zegt

    29 augustus 2014 om 20:45

    Haal de badges altijd eraf. Laat ze maar raden wat voor auto het is.

    Login om te reageren
    • mbkevin zegt

      29 augustus 2014 om 21:24

      @tpa80: 100 punten voor jou! Waarom uberhaupt badges? Altijd er af laten

      Login om te reageren
      • bollegek zegt

        30 augustus 2014 om 07:15

        @mbkevin: Ik heb de badges nog op mijn MINI zitten zodat de liefhebbers kunnen zien welke versie het is. En de liefhebbers horen ook aan het geluid wel dat het geen fake is.

        Login om te reageren
        • mbkevin zegt

          30 augustus 2014 om 09:05

          @bollegek: kan, ist een echte mini, as in, ouwe mini? Op oldtimers kan t wel maar nieuw en youngtimers vind ik t nix.. En ook C180 op je C63 vind ik nix an

          Login om te reageren
          • bollegek zegt

            31 augustus 2014 om 06:35

            @mbkevin: Persoonlijk vind ik niets mis met correcte bedging. Zo kunnen mensen toch zien wat het is. en de zogenaamde downbadging vind ik ook wel lachen!

            Login om te reageren
  14. reggie-boy_rood zegt

    29 augustus 2014 om 21:05

    Ik vind alleen amg badges wel netjes staan als je een amg pakket heb

    Login om te reageren
  15. mbkevin zegt

    29 augustus 2014 om 21:29

    Wt ML63 wielen?

    Login om te reageren
  16. bofkont zegt

    29 augustus 2014 om 21:46

    Kansloos wannabe pauper volk !!!

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    29 augustus 2014 om 23:50

    Misschien moet ik ook maar wat Shelby Mustang GT500 badges bestellen en op de Ka van m’n ma plakken

    Login om te reageren
  18. jaapiyo zegt

    30 augustus 2014 om 03:24

    Nog wel een grappige anecdote over dit gebeuren kwam ik een keer tegen op een Amerikaans forum. Het begrip trophy wive is daar nog iets veelvoorkomender dan hier en die willen natuurlijk wel een dikke Merc van manlief…schijnt dus een regelmatige praktijk (geweest) te zijn om S500jes te rebadgen tot S600 alvorens vrouwlief de sleutels te overhandigen, om te laten zien dat alleen het beste goed genoeg is voor haar…behalve dan stiekem toch niet.

    Maar ja goed het is wel sneu allemaal maar deze opstapeling van sneuheid vind ik dan wel weer iets aandoenlijks hebben. En laten we eerlijk zijn; 99% van die vrouwkes gaat nooit merken dat hun ‘500’ anders klinkt/niet zo hard gaat als een ‘600’. De andere 1% komt er achter als ze de financiele papieren stiekem doorzoeken en een verzekeringspremie voor een S500 zien o.i.d. ;)

    Login om te reageren
  19. bollegek zegt

    30 augustus 2014 om 07:12

    Andersom is leuker. Een Golf gti met een 1.4 bagde. of zoals wij hebben gedaan. Een volvo V60 met 345PK Waar een D2 logo achterop zit!

    Login om te reageren
  20. sydney zegt

    30 augustus 2014 om 13:44

    Ik hou meer van het “wel hebben,niet laten zien” principe.

    Login om te reageren
  21. robpors zegt

    30 augustus 2014 om 14:41

    Zag vanochtend nog een BMW 316i touring in M versie staan bij de BMW dealer…
    Sorry hoor maar dat gaat me echt te ver. Doen alsof je 450 pk hebt met je 3 serie maar stiekem met 136 pk aan de rechterkant bij het stoplicht gaan staan.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      30 augustus 2014 om 15:32

      @robpors:
      Gingen ze maar rechts staan, meest staan ze links en blijven ze links.
      Vanmorgen nog zo’n kneus, links blijven hangen tot het verdrijvingsvlak op de oprit van de A13 bij Rijswijk richting Rotterdam, hij had toch zeker de 70km/uur al gehaald na 1 kilometer.
      Geen BMW overigens maar een “uiterst”sportief Golfje..

      Nu heb ik nooit echt haast maar van dit soort verkeersregelaars krijg ik toch echt jeuk.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      31 augustus 2014 om 01:15

      @robpors: Indien een M-pakket niet mee eens, indien M3 badges wel mee eens. Het M-sportpakket vind ik gewoon kunnen op een 316, gewoon een iets ‘sportievere’ versie van de auto met wat dikkere bumpers, het licht verlaagde M onderstel en het M stuur plus zwarte dakbekleding. Zijn allemaal al een paar fijne opties die ik zelf ook sowieso zou aanvinken dus waarom dan niet het hele pakket nemen. Dat pakket maakt naar mijn mening de auto gewoon net wat mooier en specialer dan een 316 zonder, terwijl het niet schreeuwerig wordt. Het sportievere onderstel is ook met weinig pk prettig, zeker nu de standaard afstelling van de 3 softer is dan bij voorgaande edities. Tuurlijk is meer pk gewenst maar omdat dat niet mag van de overheid hoef je andere opties die leuk zijn voor het oog IMO niet afwezig te laten.

      Het wordt een totaal ander verhaal als er net gedaan wordt of het een ekte M is met het nodige nep badgewerk. Ik denk echter dat dat niet het geval is aangezien het een touring is en een courant model (gezien de genoemde specs). Ik zie het eigenlijk sowieso nauwelijks nog die M badges op huis-tuin-en-keuken Bimmers.

      Ikzelf zou trouwens in alle gevallen de badges van een BMW afhalen, doe mij maar een cleane koets, of het nu een kale 114i is, een 316 met een M pakket of een M5.

      Login om te reageren
  22. krokant zegt

    30 augustus 2014 om 16:01

    Toen ik vorig jaar op de IVA zat reed er een jongen rond in een C220 CDI, volledig C63 gebaged en uitgevoerd. Verhaal gaat dat meneer twee jaar geleden wel degelijk een echte C63 in het bezit had, maar het constant tanken zat was. Toch jammer dat je je diesel dan zo uit laat voeren, geld kan je beter in een krachtigere motor steken lijkt me.

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      30 augustus 2014 om 17:13

      @krokant: stilstand is achteruitgang, volgende keer kom je hem tegen in c36 wat eigenlijk een 200cdi is.

      Login om te reageren
    • bollegek zegt

      31 augustus 2014 om 06:34

      @krokant: Mee eens. En als je dat geld niet meer in de benzinetank wilt gooien, niks mis mee. Maar spendeer je geld dan aan een mooie vakantie i.p.v. aan een bodykit.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North