• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?

Auteur: verschurenmark, gepost 27 juni 2017 om 22:12 – 50 Reacties

Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?Afbeelding Waarom kost deze Nederlandse Integra meer dan 25k?

Honda Integra Type-R (DC2)
Soms kom je een hele speciale auto tegen.

Bij Lex Classics hebben ze een zeer bijzondere Honda Integra Type-R uit 1998 te koop staan. De DC2 (de interne fabriekscode) heeft pas 36.930 kilometer op de teller staan, er is dus nog niet veel mee gereden. Volgens het bedrijf is deze wagen (gespoten in Championship White) voor liefhebbers een absolute droom. De eigenaar van de auto was een Honda verzamelaar die er voor gezorgd heeft dat de auto in nieuwstaat is gebleven. De rode Recarostoelen zien er bijvoorbeeld nog perfect uit zonder slijtage.

Wat de versie uit de advertentie uniek maakt, is dat dit een originele Nederlandse auto is. In totaal werden er namelijk maar zeventig van dit soort wagens compleet nieuw in Nederland geleverd. Je kan ze herkennen aan de koplampen. De Europese modellen kregen namelijk de neus van de Acura Integra, terwijl de Japanse varianten lange, platte koplampen hebben.

Daarnaast heeft deze auto ook nog eens als een van de weinige Nederlandse modellen airconditioning en de originele mistlampen. De viercilinder motor levert een totaal van 190 pk op. Het is niet zomaar een motor. Het B18C blok met VTEC is met de hand gebouwd en de begrenzer grijpt pas in bij 8.500 toeren. Het vermogen wordt via een hemels schakelende close ratio vijfbak overbracht op de voorwielen. Het helical sperdifferienteel voorkomt dat het binnenste voorwiel doorspint. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan moet je wel 26.500 euro neerleggen. Dan krijg je wel een uniek exemplaar van wat kenners omschrijven als een van de best sturende voorwielaandrijvers aller tijden. Zou jij dat overhebben voor deze bijzondere Honda Integra Type-R?

Met dank aan Robert voor de tip!

Ook interessant!

  • Integra Type S 'bevestigd', maar niet de auto
  • Komt er tóch een waardige opvolger voor de Integra Type R?
  • nieuwe Honda Integra
    Nieuwe Honda Integra is compleet nieuw! BREEK!
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, integra, occasion, type-r, wit

Vorig bericht: « Dit werd niet de Alfa Romeo 166 Coupé
Volgend bericht: Maserati trekt de GranTurismo maar weer eens strak [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    27 juni 2017 om 22:46

    Mooi exemplaar, echt waar.
    Moet opmerken dat het me altijd opvalt dat het lijkt alsof de bumper niet netjes aansluit op de motorkap.
    Vind het wel een enorme smak met geld.
    Koop je een S2000 + EP3 Type R voor.

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    27 juni 2017 om 22:49

    Zou leuk zijn als de auto in NL blijft, daar waar-ie nieuw geleverd is. Er zijn toch wel Honda-verzamelaars te lande, die zo’n bedrag op tafel kunnen (en willen) leggen om zo’n stukkie erfgoed hier te houden ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 juni 2017 om 06:36

      @amghans: zou het niet logischer zijn dat de Japanners het Japanse erfgoed bewaren en wij ons concentreren op Dafjes, Volvo 340’s etc?

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        28 juni 2017 om 09:25

        @mashell:
        Neuh, Rembrandts hangen ook niet alleen in Nederlandse musea.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 juni 2017 om 09:48

          @amghans: het Rijksmuseum heeft wel de belangrijkste Rembrandts, het van Gogh museum wel de meeste van Gogh’s en het Gemeentemuseum heeft de grootste collectie Mondriaan’s. Lokale specialisatie is dus wel gebruikelijk.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            28 juni 2017 om 10:21

            @mashell: ik denk dat de Japanners er ook nog wel een paar hebben die ze koesteren. Dit is een origineel Nederlandse auto, geen import. In dat laatste geval was ik het met je eens geweest. Zelfs in Japan zal wel ergens een Rembrandt hangen ;-)

            Login om te reageren
  3. Boomer zegt

    27 juni 2017 om 22:53

    Vtec unicorns.

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    27 juni 2017 om 22:55

    Stiekem wil je eigenlijk gewoon zo’n ding. Lekker in het wit met witte velgen, prachtig.

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      28 juni 2017 om 09:46

      @viezefreddyw: koop dan! :p

      Login om te reageren
  5. fromtheg zegt

    27 juni 2017 om 22:56

    Klinkt als een pure rijdersauto zoals die nu bijna niet meer gemaakt worden. Veilige investering lijkt me.

    Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    27 juni 2017 om 23:02

    ..omdat die bumper zo netjes aansluit op zijschermen en motorkap…allememaggies wat een kieren. Daar is het werk van die Indiër ineens mooi bij.

    Login om te reageren
  7. stephane8200 zegt

    27 juni 2017 om 23:02

    Nee. Ik ben een Honda liefhebber en er moet mee gereden worden. Niet in een garage zetten. Voor de helft koop je een hele mooie en dat hij ‘origineel’ Nederlands is, vind ik echt mega-onzin. De auto’s werden in dezelfde fabriek gemaakt. Een NL kenteken is maar een administratief iets.

    Ik had een origineel Japanse EK9. Met stickers van een Honda dealer uit Tokyo. In Engeland gekocht. Lekker belangrijk. Dat ding reed gewoon geweldig. Kan mij het schelen waar dat ding vandaan komt.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      27 juni 2017 om 23:03

      @stephane8200: o ja, ik had ook een witte met witte wielen en rode Recaro’s.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        28 juni 2017 om 07:42

        @stephane8200: en jij ging er lekker in rijden, top!
        Deze gaat vanwege de ‘lage kilometer stand’ misschien juist in een garage vertroeteld worden, zonde…

        Login om te reageren
    • bmwtouring2 zegt

      28 juni 2017 om 07:24

      @stephane8200:
      100% gelijk. Als de auto maar goed rijdt.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      28 juni 2017 om 10:23

      @stephane8200: aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant is het ook wel goed dat er enkele exemplaren gespaard worden. Deze auto’s zijn er dan over 50 of 100 jaar nog en dan kunnen die mensen ook zien wat voor spul er gemaakt werd in 1998. Als je alles op gaat rijden is er op een gegeven moment niks meer over.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        28 juni 2017 om 11:14

        @lekbak: dat ben ik wel met je eens maar daar heb je ook musea voor. Honda heeft zelf ook wel een museum. Zij zouden over hun erfgoed moeten waken.

        Ik bedoel: er zijn meer gebruiksvoorwerpen die bijzonder en het bewaren waard zijn. Dan kun je alles wel gaan bewaren.

        Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    27 juni 2017 om 23:02

    Gaaf ding! Te duur voor mij maar wat een gaaf ding!

    Login om te reageren
  9. baklava zegt

    27 juni 2017 om 23:08

    Prachtige auto. Vraagt om meer pk’s, maar dat zou dan weer zonde zijn, omdat ie dan niet meer origineel blijft.

    Login om te reageren
  10. autogek94 zegt

    27 juni 2017 om 23:09

    Dit rijdt echt serieus leuk, heb er toevallig 2 weken terug een hele nette gekocht, en het bevalt me echt prima. Dat geweld wat er los komt wanneer je boven de 6000 toeren komt is echt geweldig! het is wel een zwarte, dus hij is geïmporteerd. Maar wel zeer goed onderhouden en strak in de lak!

    Login om te reageren
  11. stfu zegt

    27 juni 2017 om 23:15

    Hoe gaaf ik deze auto ook vind, ik voel me wel nu echt te oud om zo’n auto aan te schaffen.

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    27 juni 2017 om 23:28

    Wel een pareltje maar voor dat geld heb ik toch liever een leuke 335i met wat upgrades

    Login om te reageren
  13. peterti zegt

    27 juni 2017 om 23:31

    Hoop munten, maar de dc2 staat ook nog altijd hoog op mijn verlanglijst, maar dan wel met de Japanse neus… maar toch heb ik stiekem liever een ee9 met b18 of k20

    Login om te reageren
  14. spykerboy zegt

    27 juni 2017 om 23:32

    Zoveel geld en dan een oude honda rijden? No thx, voor zulk geld koop ik een hele mooie E46M3 ?

    Login om te reageren
  15. ronaldotour zegt

    27 juni 2017 om 23:40

    Weer zo’n klassieke handelaar die de prijs opschroeft.

    Wat ik me afvraag, wat heeft hij zelf voor deze auto betaald, zeker onder de 10k.

    Login om te reageren
    • robertmeijer zegt

      28 juni 2017 om 00:08

      @ronaldotour: nee van een verzamelaar en eigenlijk een zeer redelijke prijs

      Login om te reageren
  16. willeme zegt

    27 juni 2017 om 23:46

    Eigenlijk een schijntje. Een beetje E30 M3 doet tegenwoordig het vierdubbele in deze staat, terwijl de rijbeleving behoorlijk gelijk is. Ja, ik weet het verschil tussen FWD en RWD. Maar de precisie van het sturen, de fabelachtige wegligging, het racewagen-voor-de-weg gevoel en zelfs de prestaties zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd.

    Voor de mensen die de kier erg vinden: komt door de US/EU neus. De JDM had een andere neus, en ja ze ziet de lijntjes waar de aansluiting zit. Maar dat is net zo iets als zeuren op een naakte Charlize Theron in JOUW bed die per ongeluk een windje laat. Het maakt niet uit en is niet relevant. De Integra Type-R is een van die weinige perfecte rijdersauto’s waarbij alles bijzonder goed in balans is. Ja, een E46 M3 is sneller in rechte lijn en heb je ook voor dit geld. Ja, je kan ook een S2000 voor dat geld halen. Maar dan mis je wel het delicate, precieze en uiterst verfijnde karakter van deze auto. Op een bochtige binnenweg zijn er maar weinig auto’s die een grotere smile op je gezicht bezorgen. Als kers in de appelmoes blijft het ook allemaal heel. Dit exemplaar lijkt in nieuwstaat te zijn en heeft nauwelijks kilometers gelopen. Misschien niet de standaard keuze voor een doorsnee verzamelaar, maar een delicatesse voor de fijnproever. En dat voor het geld van een nieuwe Golfje met airco.

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      28 juni 2017 om 08:19

      @willeme: helemaal eens en in dat Golfje zit dan nauwelijks een motor! (ps: mooie dame die Charlize)

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      28 juni 2017 om 10:47

      @willeme: de kans is vele malen groter dat ik me erger aan mijn eigen in nieuwstaat verkerende integra dan aan charlize die een scheetje in mijn bed laat…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        28 juni 2017 om 11:22

        @lekbak: maar dat is dus niet zo. Kun je nagaan hoe goed die Integra is!

        Login om te reageren
  17. Kvgorp zegt

    27 juni 2017 om 23:55

    Ik snap de prijs. Maar dat is het probleem dan ook. Hij is het waard maar het blijft wel veul geld voor een oude Honda. Maar goed ik val dus vast niet onder de liefhebbers.

    Login om te reageren
  18. robertmeijer zegt

    28 juni 2017 om 00:01

    zonder dat jullie denken dat ik een gekleurde Integra bril op heb…want die heb ik als eigenaar van 1 van die 70 stuks….in de VS wordt het dubbele betaald voor dergelijke exemplaren en die hebben de Recaro’s niet. 46000 voor een gele resp 48000 voor een witte is daar vorig haar betaald met vergelijkbare km standen. Beter dan deze wordt ook niet in NL of Europa ben ik bang omdar de meesten het circuit of vele zalige km’s hebben gemaakt :)))

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 juni 2017 om 09:35

      @robertmeijer: Dit is niet jouwe, Robert? Wij kennen elkaar van klassiekers op de koffie ;) Dacht even dat jij hem te koop had.

      Login om te reageren
  19. daniel1975 zegt

    28 juni 2017 om 00:11

    Nee, sorry, ik zou ‘m voor dat geld nooit kopen

    Login om te reageren
  20. kenner zegt

    28 juni 2017 om 00:28

    Bedankt aan @rachid voor de tip, las ik

    Login om te reageren
  21. timss zegt

    28 juni 2017 om 00:35

    Het Europese exemplaar heeft een B18C6, het Japanse exemplaar heeft de B18C.

    Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    28 juni 2017 om 04:56

    Hij zal zijn geld zeker waard zijn. Maar toch: Origineel NL-kenteken is eigenlijk gewoon een leuke bijkomstigheid. Ik ga er een auto echt niet voor laten staan, als ie niet origineel NL is.

    Daarnaast: Dit zal vast een auto zijn/worden, waarvan je spijt van (zal) krijg(en) als je (veel) meer kms er mee maakt.

    Login om te reageren
  23. eklasse zegt

    28 juni 2017 om 06:36

    Met deze km stand en prijs is het dus geen ‘rijders ‘-auto meer. Alleen nog op zondag en evenementjes afgaan. Voor mee naar het circuit of woon-school-verkeer zijn andere intergra’s interessanter.

    Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    28 juni 2017 om 07:12

    Ik neem aan dat @willeme al onderweg is?

    Login om te reageren
  25. desjonnies zegt

    28 juni 2017 om 08:10

    Juist het feit dat deze wagen origineel Nederlands geleverd is draagt bij aan de waarde.
    Je koopt toch immers ook geen Rolex klokkie zonder ‘boekkies’ .
    Grotere garantie, ANWB en Bovag zeikstralen als Nederlanders bestaan er niet dus niet opeens ff stoer gaan doen dat het geen ruk uitmaakt!
    Om nog maar te zwijgen over die neef, die er ‘verstand’ van heeft…..

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      28 juni 2017 om 08:15

      @desjonnies: wel eens van Zwitsers gehoord? Of Japanners? België zijn ze met de ‘schouw’ ook best streng.

      Engelse auto’s zou ik mee uitkijken als je er zelf geen verstand van hebt.

      Login om te reageren
  26. tttijn zegt

    28 juni 2017 om 08:25

    Leuk voor verzamelaars maar ik zou er mee gaan rijden en dan schrijft ie denk ik gewoon af als een malle.

    Login om te reageren
  27. willy01 zegt

    28 juni 2017 om 08:58

    Volgens mij 1 van de meest onderschatte wagens uit de jaren 90.
    Deze wagen word qua rijdersgrvoel vaak vergeleken met de porche gt3 rs.
    Poor mans gt3 rs zeg maar.
    Nog 1 van de laatste echte rijdersauto’s mijn inziens Waarvan de meeste ondertussen 20 jaar oud zijn !
    Als investering top denk ik!!

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    28 juni 2017 om 09:08

    Beste voorwielaandrijver ooit gemaakt, volgens de kenners.

    Login om te reageren
  29. willy01 zegt

    28 juni 2017 om 09:37

    Dit is 1 van de vele uit japan komende onderschatte auto’s uit de jaren 90.
    Word qua rijdersgevoel wel eens vergeleken met de porche gt3 rs.
    Poor mans gt3 zeg maar.
    Zoals dit worden ze niet meer gemaakt spijtig genoeg….!
    Topinvestering volgens mij.

    Login om te reageren
  30. j4cks0n zegt

    28 juni 2017 om 09:55

    Nice, ik zou ‘m kopen als ik het geld over had.

    Login om te reageren
  31. Onehp zegt

    28 juni 2017 om 11:07

    Gewoon kopen en ermee gaan rijden. Dus niet in de file gaan staan. Hoe vaak kan je een nieuw gevoel in een oude auto kopen… En 36000km is nog altijd meer dan die 29km die een echte queen gelopen heeft.

    Login om te reageren
  32. Calimero zegt

    28 juni 2017 om 12:04

    Doe mij dat andere front maar. Met die ronde koplampen is het net een Hyundai coupe van een tijdje terug.
    Echter gaat het niet altijd (alleen) om het uiterlijk. De Integra R was serieus speelgoed destijds. Volgens mij was die Type R ook de enige versie die hier in NL toen nog verkocht werd.

    Login om te reageren
  33. genesis zegt

    28 juni 2017 om 16:35

    Bert van Ernie, verzamelde paperclips.
    Ik vind hem erg mooi maar ook erg duur, maar een liefhebber/verzamelaar zal het er misschien wel voor over hebben.

    Login om te reageren
  34. e36thuglife zegt

    28 juni 2017 om 17:11

    Die stoelen zijn kapot lelijk mang! Het lijken net van die cheap ass piepschuim dingens waar een baby op moet zitten in de waggi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North