• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?

Auteur: Dizono, gepost 13 augustus 2015 om 18:59 – 44 Reacties

Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?Afbeelding Waarom krijgen Amerikanen wel de Honda S660 en wij niet?

Honda S660
Weet u nog, dat leuke sportwagentje dat Honda eerder dit jaar presenteerde? Die is een doorslaand succes in Japan en Honda overweegt nu serieus de S660 in Amerika te verkopen. Maar waarom daar en niet hier?

In naam is de Honda S660 natuurlijk een eerbetoon aan de S500, S600 en S800. Kleine sportwagens van Honda met een motorfietsmotor met cilinderinhoud gelijk aan de naam en uiterst bescheiden proporties. Tussen 1991 en 1996 bouwde Honda ook nog de Beat, een klein sportwagentje volgens de kei car-regels. Visueel gezien is de S660 daar weer duidelijk aan verwant.

Net als de Beat voldoet ook de S660 aan de regels voor kei cars: een motorinhoud van maximaal 660cc en maximale afmetingen van 3.400 bij 1.480 centimeter. Honda maakt maximaal gebruik van deze regels met een exact 660cc-metend driecilindertje met 68 pk en buitenmaten van 3.395 bij 1475 mm.

Honda is gemengd enthousiast over de resultaten die ze boeken met de S660. Alle 8600 productieplaatsen voor 2015 zijn al gereserverd, pas in oktober neemt Honda nieuwe orders (kosten: circa 15.000 euro) aan. Wel is het koperspubliek ‘iets’ ouder dan Honda verwacht en gewild had: 80 procent is ouder dan 40. En dat is best oud voor een auto die ontworpen is voor de vlotte Japanse jongere.

Wel naar Amerika, niet naar Europa?

Gedreven door het succes, wordt nu serieus overwogen om de S660 ook in Amerika te gaan leveren. Ofwel is daar een post-BigMac-generatie opgestaan die zichzelf wel in kleine autootjes ziet rijden, of Honda maakt een serieuze inschattingsfout. Aangezien de slogan ’there’s no substitute for cubic inches’ nog steeds actueel is in Murica, is Honda wel voornemens de S660 uit te rusten met een 1000cc-torretje met turbo en zo’n 127 pk.

Concrete plannen om de auto naar Europa te halen zijn er niet en dat is jammer. Juist hier zijn we dol op kleine auto’s en een betaalbaar sportwagentje zien we wel zitten. Gewoon met het 64pk-sterke driecilindertje alsjeblieft, da’s leuk voor de bijtelling. Handjes omhoog wie er nog meer een S660 wil!

Ook interessant!

  • Honda
    Koop deze ieniemienie kleine Honda S660 gewoon in Nederland
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Honda, kei-car, S660

Vorig bericht: « Deze 11 reclameposters voor auto’s zijn briljant
Volgend bericht: Sweet! De Pagani Zonda als jaren ’80 supercar »

Lees Interacties

Reacties

  1. mynameisjeroen zegt

    13 augustus 2015 om 19:05

    Renault Wind is that you?

    Login om te reageren
    • deora zegt

      13 augustus 2015 om 19:11

      @mynameisjeroen: je kent de geschiedenis niet van de Honda Beat? Deze heeft een middenmotor en achterwielaandrijving.

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        13 augustus 2015 om 20:07

        @deora: klinkt nog steeds als een Twingo…;)

        Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      13 augustus 2015 om 19:16

      @mynameisjeroen: Wilde al antwoorden met: omdat de renault wind ook veel te lelijk was

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        13 augustus 2015 om 23:04

        @bartteeuwen: ik kan mezelf een honda liefhebber noemen, maar dit model is ook geen parel. De vergelijking met de wind snap ik wel. Kleine 2 deurs, semi open, en niet knap. Aandrijving buiten beschouwing. De wind was een flop, en alleen al daarom zou honda het niet eens moeten proberen.

        Login om te reageren
  2. 123bat zegt

    13 augustus 2015 om 19:06

    Die passen daar toch helemaal niet in…

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      13 augustus 2015 om 19:24

      @123bat:
      Jawel, de stoelen vervangen voor 1 grote en het stuur in het midden zetten. Prima obesitasmobiel voor bij de lokale wallmart.

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        13 augustus 2015 om 19:57

        @faalhaas: Dan komen ze met hun mollige armpjes niet meer bij het raampje om de McDrive bestelling aan te nemen ben ik bang… :D

        Login om te reageren
  3. johanw zegt

    13 augustus 2015 om 19:10

    Ja waarom komt tie niet naar hier?

    Wij Europeanen en zeker NLer rijden liever Duits en wat de buren ook rijden.

    Onbekend maakt onbemind..

    Autoblog volgens mij was de laatste Honda video test de Civic type r in 2007..beetje karig zo een aandacht is het niet? En dan nog afvragen waarom Honda geen aandacht besteed aan de EU…

    We maken zelf ons aanbod steeds minder…

    Login om te reageren
    • ralfast zegt

      13 augustus 2015 om 21:58

      @johanw: Estland krijgt m wel denk ik?

      Login om te reageren
  4. jackass266 zegt

    13 augustus 2015 om 19:11

    Zal geen succes worden in america daar zijn ze te dik voor zo’n klein autotje

    Login om te reageren
  5. jackass266 zegt

    13 augustus 2015 om 19:11

    Waarom wij m niet krijgen, omdat we niet zulke lelijke auto’s willen

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 augustus 2015 om 19:22

      @jackass266: Nee wij kruipen massaal in de Prius… De tranen springen me in mijn ogen als ik die zie rijden.

      Login om te reageren
      • peugeot205 zegt

        13 augustus 2015 om 19:30

        @berlinetta: dus je huilt de hele dag?

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 augustus 2015 om 19:42

      @jackass266:
      Je vergeet dat “wij” ook helemaal niet in een leuke/grappige auto’s willen rijden.

      Zo saai mogelijk, ook als het om sportauto’s. Zo zien wij Nederlanders het graag. En laat dat in Amerika nou precies NIET het geval te zijn….

      Login om te reageren
  6. potjak zegt

    13 augustus 2015 om 19:14

    15000 euro plus import en belastingen… Gaat uhm niet worden in Nederland. Als lease-auto??? Haha dan al helemaal niet hier wil je geen 60.000 km per jaar mee rijden.

    Login om te reageren
  7. ptothem zegt

    13 augustus 2015 om 19:16

    Ik mis de 45km/h sticker op de achterkant

    Login om te reageren
    • johanw zegt

      13 augustus 2015 om 19:24

      @ptothem:

      Denk dat je met standaard auto nog moet planken om dit autootje voor te blijven met 10sec naar 100. Top is slechts 140 kmh maar met een 1 liter denk ik dat de meeste lease gebakjes ook enkel de achterkant zien van de honda

      Login om te reageren
    • s660 zegt

      13 augustus 2015 om 21:53

      @ptothem:
      Wel, mag je er dan wel mee rijden.

      Login om te reageren
      • ptothem zegt

        13 augustus 2015 om 22:16

        @s660: jij achter het stuur, ik als begeleider ernaast

        Login om te reageren
  8. mobieler zegt

    13 augustus 2015 om 19:22

    Opel Tigra 3.0. Wel heel leuk

    Login om te reageren
  9. s660 zegt

    13 augustus 2015 om 19:29

    ?
    Ik wil hem, wel de murica versie graag.
    Ik denk dat er best een kleine markt voor is.

    Login om te reageren
  10. tmenges zegt

    13 augustus 2015 om 19:29

    Ik vind ‘m leuk en denk dat het in america ook best succesvol kan zijn, honda is sowiezo al veel succesvoller in amerika dan hier. Misschien kunnen ze er een lijn van maken daar met nog een paar modellen ernaast zoals toyota dat daar ook doet met hun ‘scion’. Hier in nederland wordt honda (helaas) te weinig verkocht omdat naar mijn mening het echte sportieve wat het merk had in de jaren ’90/’00 , weg is. Tuurlijk is er de civic type r maar dat is dan ook het enige. En er was een poosje de crz maar die heb ik slechts 1 keer zien rijden en die was ook niet snel genoeg. Dus uiteindelijk denk ik dat het hier best zou kunnen met de s660 en maak dan gelijk een opvolger van de s2000 graag…. en de prelude…en de crx…

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    13 augustus 2015 om 19:36

    Dat is inderdaad jammer dat wij hem niet krijgen. Al was het alleen maar om de Nederlandse wegenpark op te vrolijken met deze guitige, leuke cabriogebakje. Kei-cabrio’s zijn gewoon erg leuk, net als de S660 en net als de Daihatsu Copen (lucky Indonesiërs kunnen hem wel krijgen :()

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    13 augustus 2015 om 19:38

    Ziet er van binnen erg goed uit!

    Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    13 augustus 2015 om 19:49

    Heb net gelijk maar eens gekeken wat zo’n Beat tegenwoordig kost. Je schrikt je kapot van die prijzen.

    Login om te reageren
  14. MrSkyline zegt

    13 augustus 2015 om 19:52

    There is no replacement for displacement is naar mijn mening een beter motto. Maargoed. 15k ex belastingen etc gaat hem in NL niet worden. Een smart cabrio kost je 16k inclusief nieuw, en dat vind ik al vrij prijzig.
    Voor 12k incl. zou het een leuk bakkie zijn.

    Login om te reageren
  15. utregcity zegt

    13 augustus 2015 om 20:00

    \////

    Zo genoeg handjes?

    Ja. Ik. Wil. Asteblaft.

    Login om te reageren
  16. dewitt zegt

    13 augustus 2015 om 20:02

    Ja hoor laat maar door komen . Niks dat ding naar de Vs . Die hamburger happers passen er toch niet in of na een rondje Mac drive uit

    Login om te reageren
  17. stephane8200 zegt

    13 augustus 2015 om 20:02

    64pk is net te weinig alhoewel je daarmee ook lol kunt hebben. Beetje smart roadster met handbak. 127pk lijkt me helemaal lollig. Meer vermogen dan een S1 Elise en Honda kennende vast een goed onderstel.

    Login om te reageren
  18. Duell zegt

    13 augustus 2015 om 21:34

    64pk is meer dan genoeg in zo’n fun auto. Als die rond de 15 a 17.000 in de markt zou kunnen komen in NL dan zou ik het serieus overwegen.

    Login om te reageren
  19. deboes zegt

    13 augustus 2015 om 22:07

    wij nederlanders kopen liever saaie auto’s, of om mee in de buurt te pronken en om lekker vaak mee in de garage te staan, dus kopen/leasen we standaard duits.

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    13 augustus 2015 om 22:20

    Ze passen er niet eens in…..

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      13 augustus 2015 om 22:34

      @dutchdriftking: tuurlijk wel, de perfecte éénzitter…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 augustus 2015 om 07:51

      @dutchdriftking: en de gemiddelde Nederlander steekt met de kop boven het maaiveld ehh de voorruit uit.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        14 augustus 2015 om 08:13

        @mashell: Dat is waar, en als dat niet zo was verzonnen we wel 35 redenen om gewoon een Polo te leasen. Groot gelijk dat de wagen niet naar Europa komt.

        Login om te reageren
  21. trustmeiamanengineer zegt

    14 augustus 2015 om 00:13

    Leuk wagentje, zeker met die 1.0 turbo. Maar voor dat geld zou ik toch echt een heerlijke s2000 halen!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      14 augustus 2015 om 11:06

      @trustmeiamanengineer: Ik zou denk ik ook voor een S2000 gaan. Dat design oogt wat tijdlozer, en het is ook nog eens een meer potent wagentje. Desondanks zou ik die S660 wel graag naar Europa zien komen.

      Login om te reageren
  22. mashell zegt

    14 augustus 2015 om 07:50

    Leuk speelgoed. En dat is meteen het probleem. Het is veel geld voor speelgoed.

    Login om te reageren
  23. Edge zegt

    14 augustus 2015 om 11:04

    Heel jammer dat deze niet naar Europa dreigt te komen. Ik denk dat best wel wat jongeren en starters die nu een Polo of Fiesta rijden, graag zo’n sportief wagentje voor pakweg hetzelfde geld rijden.

    Login om te reageren
  24. philipf zegt

    14 augustus 2015 om 14:43

    Omdat ie niet heel mooi is.

    Login om te reageren
  25. eduardo81 zegt

    14 augustus 2015 om 17:24

    Uitverkocht, niet leverbaar in NL, nog onpraktischer dan mijn CRX en met een een origami stoffen vouwdakje…
    IK WIL EM!

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    14 augustus 2015 om 17:37

    De verklaring ligt misschien in het succes van Scion…

    Niet dat ik ook maar enig idee heb hoe het zit met het succes van Scion…

    Login om te reageren
  27. windhoekgokarting zegt

    14 augustus 2015 om 21:48

    Omdat Honda een achterlijk merk is geworden en heel weinig auto’s verkoopt in Europa voornamelijk door een achterlijke marketing strategie met lelijke auto’s…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North