• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakking

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 maart 2015 om 11:50 – 62 Reacties

Afbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakkingAfbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakkingAfbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakkingAfbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakkingAfbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakkingAfbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakkingAfbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakkingAfbeelding Honda S660: kei-veel fun in een kei-kleine verpakking

Geel is goed
Nee, we hebben geen tik van de molen gekregen en/of zijn allemaal Brabo geworden op de redactie. De titel slaat natuurlijk op de categorie van deze kleine Japanse Roadster, de Honda S660. De pretmachine is licht, heeft een middenmotor met turbo, en een zesbak. Wat wil je nog meer?

Eind 2013 toonde Honda een S660 Concept, en nu gaan de lakens van een nauwelijks gewijxigd productie-exemplaar, in geilgeel, sowieso dé autokleur van de toekomst. Onder de kap ligt een geblazen 660cc drieclinder met een vrij magere 63 pk, maar hier kunnen tuners ongetwijfeld wat mooiers van maken.

Met zijn kleine motorblokje en zijn zeer bescheiden lengte van 3,40 meter is de tweezitter – evenals 40% van alles wat in Japan wordt verkocht – een (fiscaal aantrekkelijke) Kei-car. Wat begon met de Honda Beat gaat met de S660 nu een speels nieuw leven in. Het gewicht bedraagt 830 kg, als je de 7-traps CVT neemt (maar wie zou dat willen) komt hetgewicht opm 850 kg uit.

Zwart is ook mooi

De S660 is stijver dan de inmiddels uit productie gegane S2000, heeft schijven rondom, een aluminium subframe en gaat op zijn Japanse thuismarkt aanstaande donderdag in de verkoop voor 1,98 miljoen JPY (15.250 euro). Zoals je ziet in de gallery zijn er tal van guitige kleurtjes te specificeren.

Voor rijplezier moet je hier natuurlijk niet mee de snelweg op, dat is nogal wiedes. Kronkelige wegen vol haarspeldbochten, die moet je met de S660 pakken. Daarmee is hij meteen vrij irrelevant voor Nederland, maar er waren toch al geen plannen hem hier naartoe te halen. Maar heel misschien maken ze nog eens een nieuwe versie, een geschikt motorblok hebben ze al per slot van rekening.

Update 12:20 – specifieke gewichten toegevoegd.

Ook interessant!

  • Honda
    Koop deze ieniemienie kleine Honda S660 gewoon in Nederland
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, japan, kei-car, roadster, S660

Vorig bericht: « ‘SVAutobiography’: meest luxe en sterke Range Rover ooit?
Volgend bericht: Grindstorm des doods sloopt 100 autoruiten op Schiphol »

Lees Interacties

Reacties

  1. volvo-s60-adept zegt

    30 maart 2015 om 12:01

    Jammer dat ‘ie niet hierheen komt, maar met ons belastingstelsel had de prijs in € waarschijnlijk het bedrag in JPY aardig benaderd.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      30 maart 2015 om 13:36

      @volvo-s60-adept:

      Juist niet een keicar is sowieso een heel voordelig belastingstatuut

      Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      30 maart 2015 om 13:47

      @volvo-s60-adept: Absoluut, het feit dat er bijna geen goede cabrio’s meer in NL te koop zijn is al een goede reden.
      Ik snap het sowieso niet, dure ontwikkeling voor een cabrio en dan breng je hem alleen uit in een kleine thuis markt. Iets dat ook voor de Copen geld die voor zover ik weet net als de rest van Daihatsu alleen nog in Japan te koop is.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        30 maart 2015 om 18:30

        @mrdjm: Een versie ontwikkelen met het stuur aan de “juiste” kant kost ook weer een pak geld. Verder dienen er nog dingen aangepast te worden aan Europese regels, dient er geïnvesteerd te worden in marketing en een service op poten gezet te worden. Dat alles maakt dat het gewoonweg geen winst gaat opleveren in Continentaal Europa. In de UK komt ie er misschien wel, daar hebben ze wel meer Japans/Maleisisch/Australisch spul dat we hier niet hebben, wegens geen stuurverplaatsing…

        Login om te reageren
        • mrdjm zegt

          30 maart 2015 om 22:41

          @Esprit_de_Flandre: Klopt je moet wel weer investeren voor een LHD, maar die kosten zijn zeer gering tov de kosten voor het ontwikkelen van het product an sich. Alleen afzetten op Japanse bodem lijkt me sowieso een stuk minder rendabel.

          Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      31 maart 2015 om 21:18

      @volvo-s60-adept: niks jammer, wat heeft zo’n ding hier te zoeken? De copen en de wind hebben al geen succes behaald waarom dan t risico nemen. doet niks af van het feit dat het een geinig poppewagentje is.

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    30 maart 2015 om 12:02

    Lijkt een beetje op de Renault Wind. En daarmee weet ik ook niet echt wat ik er nou van moet vinden.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      30 maart 2015 om 20:39

      @berlinetta: Dat dacht ik ook, alleen is deze wél leuk.

      Login om te reageren
      • jvthof zegt

        30 maart 2015 om 20:49

        @sydney: dat dacht ik ook al, al vind ik deze nog lelijker…

        Login om te reageren
  3. bmwalpina zegt

    30 maart 2015 om 12:03

    En ook nog eens keigeel.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 maart 2015 om 12:47

      @bmwalpina: En dat is keigaaf!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        30 maart 2015 om 13:01

        @dutchdriftking:
        En ik wil er eentje, gewoon voor de lol….

        Login om te reageren
        • lfagtr35r zegt

          30 maart 2015 om 20:57

          @jrk68: Helemaal mee eens, een auto binnen handbereik dat zorgt voor een berg lol ;) Mooi toch.

          Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    30 maart 2015 om 12:03

    Leuk ding toch? Honda motorfiets blokje er in en gaan!

    Login om te reageren
  5. rijnounsdoor zegt

    30 maart 2015 om 12:03

    K20a met supercharger erin en gaaaan. Keigaaf!

    Login om te reageren
  6. timowouters zegt

    30 maart 2015 om 12:05

    Net een Renault Wind van de achterkant

    Login om te reageren
  7. maseratizzzzzzzz zegt

    30 maart 2015 om 12:06

    Wat wil ik nog meer? Nou geen turbo.

    Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    30 maart 2015 om 12:10

    Luke en beter dan de vierkante doosjes die meestal als Kei auto dienen.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      30 maart 2015 om 12:12

      @sketcher: Luke, I am your father….Ik bedoelde dus LEUK…. zucht

      Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    30 maart 2015 om 12:10

    Keiguitige bakkie!

    Login om te reageren
  10. pudi zegt

    30 maart 2015 om 12:11

    Heel gaaf! Net zoals de honda s600!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      30 maart 2015 om 18:39

      @pudi: Behalve dat de S600 wel mooier is…

      Ben geen retroliefhebber (integendeel), maar in dit geval had ik toch graag een moderne versie de S600 gezien…

      http://www.carsaddiction.com/files/cars/64__S600_Convertible.jpg

      Login om te reageren
  11. GeoBem007 zegt

    30 maart 2015 om 12:15

    Bestaat ook al in Mugen-variant, zonder motorische updates.

    http://www.mugen-power.com/automobile/products/s660/

    Login om te reageren
  12. 406_v6 zegt

    30 maart 2015 om 12:18

    @sir_smokalot: Het gewicht ligt tussen de 830-850 kg.

    http://www.honda.co.jp/S660/webcatalog/performance/spec/

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      30 maart 2015 om 12:21

      @406_v6: Zat ik toch mooi goed :)

      Login om te reageren
  13. agdesigns zegt

    30 maart 2015 om 12:22

    Smart Roadster ?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 maart 2015 om 13:11

      @agdesigns:
      Maar dan met minder vermogen en een hoger gewicht.
      Al is de Smart er ook met minder vermogen maar die wil je echt niet. De 82pk versie is toch wel het minste wat je wilt.

      Login om te reageren
      • fant zegt

        30 maart 2015 om 17:02

        @jrk68: Maar wel met handbak!

        Login om te reageren
  14. lfagtr35r zegt

    30 maart 2015 om 12:33

    Ik vind hem wel lekker, je hoeft ook de snelweg ook niet op. Kan ook dienen als stadsauto of als je langs het boulevard wilt gaan rijden. Goedkoper gaat het bijna niet meer worden, dus daar ligt het ook niet aan.

    Login om te reageren
  15. Corrado16v zegt

    30 maart 2015 om 12:40

    Wat een leuk speelgoed, dat ze deze maar naar Europa laten komen.

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    30 maart 2015 om 12:52

    En een kei slecht styling

    Login om te reageren
  17. humpyourdog zegt

    30 maart 2015 om 12:59

    Wat is een 7-traps cvt voor iets?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 maart 2015 om 13:13

      @humpyourdog:
      Een cvt met vaste overbrengingen, ooit o.a. ook in de MG F geleverd en diverse Nissans.

      Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        30 maart 2015 om 16:06

        @jrk68: Ik dacht eigenlijk dat het een typfout was, heb het vlug even opgezocht. Als ik het juist heb begrepen kan je dan als bestuurder kiezen tussen de cvt het werk laten doen of zelf flipperen?

        Login om te reageren
  18. rd1991 zegt

    30 maart 2015 om 13:08

    Keiwreed! Dit zijn dé Japanse snoepjes

    Login om te reageren
  19. scottishcarspotter2000 zegt

    30 maart 2015 om 13:09

    Civic Type R-blok, iemand?

    Login om te reageren
  20. mazdarx zegt

    30 maart 2015 om 13:11

    Ik wist niet dat er nog KEI cars gemaakt werden! Leuk ding! Zal er vast ook wel een naar hier komen, zij het met het stuurtje rechts. Ik heb toch liever een Autozam AZ1 of Nissan March Superturbo!

    Login om te reageren
    • deora zegt

      30 maart 2015 om 13:18

      @mazdarx: Kei cars worden nog altijd gebouwd. De Daihatsu Copen is een goed voorbeeld welke verkocht werd in Nederland.

      Ontopic

      Lekker wagentje!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      30 maart 2015 om 18:33

      @mazdarx: Met een naam als de jouwe had ik toch verwacht dat je JDM in de gaten zou houden…

      Login om te reageren
  21. gash zegt

    30 maart 2015 om 13:20

    Heel leuk. Ook al die vorige modellen kei-car sportautootjes zijn leuk voor in een verzameling: de Honda Beat, Suzuki Cappuccino, Mazda AZ-1 etc.etc.

    Login om te reageren
  22. rob5nismo zegt

    30 maart 2015 om 13:34

    Wel leuk maar ziet er nie uit jonguuhhh

    Login om te reageren
  23. Hupke zegt

    30 maart 2015 om 13:37

    Awesome dingetje, een smart roadster met fatsoenlijke gearbox en een modern betrouwbare turbo motor.
    Ik zou het wel willen.

    Login om te reageren
  24. vali1992nl zegt

    30 maart 2015 om 13:43

    K20 en gaan!!

    Login om te reageren
  25. 4244cc zegt

    30 maart 2015 om 13:50

    Daihatsu copon?

    Login om te reageren
  26. motoragent zegt

    30 maart 2015 om 13:57

    Ik word hier een beetje hebberig van. Jammer dat zo iets niet meer uit Engeland komt, daar zijn ze toch groot geworden met kleine roadsters.

    Login om te reageren
  27. imaginenl zegt

    30 maart 2015 om 14:09

    Voor dat geld wil ik er ook wel 1!
    Iemand een idee wat het kost om zoiets naar Ned te halen en op gele platen te zetten? (Als het überhaupt kan)

    Login om te reageren
  28. niekie1999 zegt

    30 maart 2015 om 15:13

    Ben ik de enige die een mini nsx ziet?

    Login om te reageren
    • deladude zegt

      30 maart 2015 om 15:43

      @niekie1999: nope, exact mijn eerste gedachte. Zeker bij het zien van de voorkant.

      Verder gewoon lollig

      Login om te reageren
  29. rd1991 zegt

    30 maart 2015 om 16:01

    @imaginenl, er is al een voordeel. In Japan staan ze ook standaard op gele platen!

    Login om te reageren
  30. rd1991 zegt

    30 maart 2015 om 16:03

    @mazdarx natuuuurlijk worden die nog gemaakt. Meestal zijn het suffe wagentjes á la Suzuki Wagon R+ (qua looks) maar af en toe wordt er nog wel eens wat lekkers gemaakt. Zoals deze S660!

    Login om te reageren
  31. baasbas zegt

    30 maart 2015 om 16:39

    Ik snap niet waarom ze dat niet ook als LHD uitbrengen. Ja dat kost wel weer wat centen om te ontwikkelen maar volgens mij is de markt er gewoon. Ze hoeven hem dan ook niet met begrenzer aan te bieden, dus dan heb je volgens mij een erg geinig karretje met ongeveer 100pk? Nog lichter en levendiger dan een MX5

    Login om te reageren
  32. fant zegt

    30 maart 2015 om 17:07

    Wat een vreselijk leuk ding om te zien. Maar is ie nou RWD of FWD?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      30 maart 2015 om 17:11

      @fant: Middenmotor met voorwielaandrijving? Lijkt me niet…

      Login om te reageren
      • fant zegt

        30 maart 2015 om 17:56

        @norge: Verdomd goed punt!

        Login om te reageren
        • norge zegt

          30 maart 2015 om 18:39

          @fant: Af en toe heb ik wel eens een helder ogenblik…

          Login om te reageren
  33. norge zegt

    30 maart 2015 om 17:39

    Als ik toch eens klein was…

    Login om te reageren
  34. alfamail zegt

    30 maart 2015 om 19:17

    Grappig hoor…. ik ben bijna 2 meter lang dus….

    Login om te reageren
  35. utregcity zegt

    30 maart 2015 om 20:04

    Heerlijke Sushi Honda, doe maar met veul wasabi!

    Login om te reageren
  36. utregcity zegt

    30 maart 2015 om 20:27

    Race Jappen in een S660 -> http://youtu.be/TzIBx2YEXpY

    Login om te reageren
  37. Design_Driven zegt

    31 maart 2015 om 11:06

    Update @sir_smokalot: Het blijkt het ontwerp van een 22 jarige (nu 26):
    http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-30/honda-bets-26-year-old-car-whisperer-can-deliver-hit

    Dat is overigens niet geheel ongebruikelijk. Zo werkt het. Het leven van een auto ontwerper is doorgaans enorm saai. En spendeert een jaar of langer op een pookknop, een achterlicht en als je geluk hebt een velg. Daarom werk ik ook niet meer (direct) in de industrie. Maar bij een nieuw project wordt er vaak een interne competitie gehouden en die is heel erg democratisch. Daar mogen alle ontwerpers aan mee doen, jong, oud, senior en stagiaires. Soms wint een jong broekkie het en mag dan zijn ontwerpt doorontwikkelen met een team. Dat gebeurde mer de Ford Ka (die was 19 dacht ik) en nu dus bij deze Honda. Toch leuk.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 maart 2015 om 16:59

      @sketcher: tof!

      Login om te reageren
  38. lamborghiniaventador50 zegt

    31 maart 2015 om 11:30

    Vette achterkant, alleen een beetje jammer van die voorkant. Een beetje te saai.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North