• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom Max Verstappen nu ontzettend goed is

Auteur: jaapiyo, gepost 16 juni 2019 om 11:01 – 18 Reacties

Max-Dilara


Of…Valt dat eigenlijk wel mee?

Wellicht heb je het al gehoord als verstokt F1 fan, want in het afgelopen Grand Prix weekend werd er nogal een puntje van gemaakt door de officiële kanalen van de sport. De beweeglijke journalist Will Buxton heeft uitgevogeld dat Max Verstappen tijdens races al een heel jaar ongeslagen is. Een heel jaar lang! 22 races!

Dat dit stukje trivia gewicht draagt, komt natuurlijk doordat Max vorig jaar nog een wat ‘hectische’ seizoensstart meemaakte. De chaotische serie bereikte een hoogtepunt in Monaco, waar Max zijn kans op de overwinning volstrekt onnodig in het putje gooide, via een crash in VT3. De klapper was tot overmaat van ramp een copy-paste van 2016, wat het nog makkelijker maakte om Max te verwijten dat hij ‘niks leerde van zijn fouten’ (video). De internationale media slepen dan ook de messen. Max verdedigde zich door te dreigen met een kopstoot.

Hoewel de Nederlander voor de buitenwereld niks wilde weten van een andere aanpak, startte MV33 ‘2.0’ vanaf de volgende race in Canada (2018) met een indrukwekkende serie, die tot op de dag van vandaag nog steeds voortduurt. Max lijkt gevoelsmatig ook wat meer geduld te betrachten op de baan, soms zelfs tot het punt dat je Max 1.0 terug wil. Ik denk dat die laatste zijn Red Bull gewoon naast de Merc van Hamilton had gezet bij de hairpin in Monaco. Het is ook nooit goed…

Enfin, als je de verhaallijn volgt, valt het echter niet te ontkennen dat Max 2.0 wel de resultaten over de streep trekt en daarbij belachelijk weinig fouten maakt. Toch is de claim dat Max 22 races lang zijn teammaten verslagen heeft wellicht een tikje onderhevig aan inflatie. Hieronder leggen we uit waarom.

Ten eerste worden de Grand Prix van Groot Brittanië en de Grand Prix van Hongarije van vorig jaar al buiten beschouwing gelaten, daar Max in die races uitviel met technische malheur. Dus dan zitten we op 20 races. Ten tweede viel Ricciardo in maar liefst zes(!) andere races uit die Max wel finishte, dus dan is het nog veertien races. Ten derde was Pierre Gasly gedurende deze serie Max’ teamgenoot bij de laatste zeven races. Blijven dus nog zeven races over waar Max Emilian zijn oude vriend Daniel Ricciardo wist te verschalken.

Dat geldt natuurlijk nog steeds als een ontzettend goede prestatie. Het is ontegenzeggelijk dat Max ontiegelijk goed bezig is. Misschien is de statistiek van ’22 ongeslagen races’ alleen niet de beste om dat te onderstrepen. Wat we echter interessanter vinden: denk jij dat Max 1.0 geëvolueerd is naar Max 2.0 na de Grand Prix van Monaco vorig jaar?

Dank @autoblogger voor de tip!
Image-Credit: Max Verstappen via Instagram

Ook interessant!

  • Video: Verstappen gaat voorbij aan Gasly
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Politie van Monaco tikt 70 dikbolides binnen
Volgend bericht: Rijksweg A10 geteisterd door sinkhole des doods »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    16 juni 2019 om 11:20

    Ik wacht op Max 3.0 die zijn engineer Chuck Norris uitlegt hoe hij zijn Red Bull een seconde sneller kan maken.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 juni 2019 om 12:13

      @harrie:
      Chuck Norris invented lightspeed
      Chuck Norris counted from zero to infinity. Twice.
      Chuck Norris does not need to go any faster; he doesn’t allow any opponent to pass…
      https://chucknorrisfacts.net/

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        16 juni 2019 om 13:45

        @RRRobert: people tell each other ghost stories near the campfire. Ghosts tell each other Chuck Norris stories near the camp fire. ?

        Login om te reageren
  2. lebeaunl zegt

    16 juni 2019 om 11:27

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    16 juni 2019 om 11:29

    “Ten tweede viel Ricciardo in maar liefst zes(!) andere races uit die Max wel finishte, dus dan is het nog veertien races.”

    Dat mag dan zo zijn maar het is niet alsof Ricciardo in die races Verstappen alle hoeken van het circuit liet zien of dat hij voor Verstappen reed voordat hij uitviel. Dus die races mag je er wel degelijk bij tellen.

    We moeten en mogen accepteren dat Verstappen, een Nederlander, één van de allerbeste is in de sport. Als hij dan ook nog ff goed naar rechts kijkt als hij zijn pits verlaat dan is hij perfect…

    Login om te reageren
    • guido93 zegt

      16 juni 2019 om 11:48

      @Rick-dos: zijn team moet hem vertellen dat er er iemand naast hem zit in de pits. Max kan dit zelf niet zien!

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      16 juni 2019 om 20:13

      @Rick-dos: naar rechts kijken om te zwaaien naar zijn pitcrew leden die hij vervolgens ziet? Maar zit het je hoog, dat je dat bij elk Max artikel moet herhalen?

      Login om te reageren
  4. awesome zegt

    16 juni 2019 om 11:57

    En bijna een jaar zonder crash! Silverstone was de laatste keer dat Max serieus van de baan ging.

    Login om te reageren
  5. joos straetmans zegt

    16 juni 2019 om 12:03

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    16 juni 2019 om 12:16

    Max is inderdaad heel veel stabieler en draagt nu de volle 100% bij aan het saai maken van de F1.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      16 juni 2019 om 12:40

      @mashell: hij zal wel moeten anders krijgt hij weer taakstraf.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 juni 2019 om 11:13

        @mikje90: “taakstraf”

        Login om te reageren
  7. isn1981 zegt

    16 juni 2019 om 13:09

    Leuk en aardig maar het heeft hem nog geen prijs opgeleverd, dus een beetje snel doorschakelen naar Max 3.0 en het kampioenschap binnen harken.

    Login om te reageren
  8. mcshine zegt

    16 juni 2019 om 13:28

    Wil er nog iemand een scheutje nuance in zijn glaasje azijn?

    Login om te reageren
  9. sonnybonds zegt

    16 juni 2019 om 15:21

    heeft het iets te maken met de mooie vrouw op de foto of is dat alleen een klickbeet?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 juni 2019 om 15:56

      @sonnybonds: dat is alleen klikbeet.

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    16 juni 2019 om 15:35

    En wij maar klikken om achter de naam van zijn nieuwe vriendin te komen…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 juni 2019 om 21:25

      @dutchdriftking: itt wat andere media berichten is ze niet nieuw. Wij zitten altijd bovenop die vriendinnen en berichtten er al over in januari van vorig jaar https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-vriendin-van-max-verstappen-105981.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North