Waarom staat deze VW T1 limo voor $ 220.000 te koop?

Auteur: , 32 Reacties

Prijzen voor (goed geconserveerde) T1-busjes rijzen de pan uit, da's niks nieuws. Maar is ruim twee ton in dollars voor een stretched T1 niet een beetje veel van het goede?

Ja, da’s inderdaad wat teveel voor een omgebouwd busje uit 1965. Goed, de ombouw is netjes gedaan en het interieur ziet er dan ook pico bello uit. Daarnaast biedt deze limo genoeg plaats voor 12 lallende dertigers op een vrijgezellenfeestje, zitten er maar liefst 33 ramen in en is het zonnedak groot genoeg om Dan Bilzerian’s harem er van bovenaf in te takelen.

Wat je echter niet zou verwachten, is dat je er een compleet limobedrijf bij krijgt. Ja, echt. Na overmaking van ruim twee ton in dollars ben je niet alleen de nieuwe eigenaar van deze T1, maar krijg je het bedrijf Endless Summer Limousine er gewoon bij. Deze verhuurder heeft naar eigen zeggen al orders binnen, dus ge├»nteresseerden hoeven alleen nog even naar Maui Hawaii te verkassen voor een carri├Ęreswitch.

VW T1 limo interieur

Het busje is trouwens van boven tot onder grondig aangepakt en er is, met het oog op het Hawaiiaanse klimaat, veel aandacht besteed aan roestpreventie. Onder de kap ligt een 2-liter blokje van VW dat prima overweg zou moeten kunnen met de ruim 1.700 kg zware bus en het interieur is voorzien van een stevig audiosysteem.

De lijst met aanpassingen check je HIER, maar we zeggen er wel bij dat ’t ook mogelijk is om alleen de limo over te nemen.



32 reacties

Zou hem ook niet willen hebben
Krijg je er een zaag bij?
Als ik het zou hebben zou ik heb zo kopen. Leuk ding en ideaal materiaal om lekker met al je vrienden te gaan touren.
Rijd hem tegen een muur en je hebt weer een originele =)
Het bewijs dat bigger niet altijd beter is, deze ouwe hippie heeft hem liever origineel..
-edit: foutje bedankt! Is aangepast-
@tombarry: Weet je dat 100% zeker?
@henkhupelschoten: ze zouden de comment moeten laten staan bij een edit ipv weghalen.
Nu ben ik weer nieuwsgierig naar wat tombarry nou zei :)
T1. T1 bus…
-edit: foutje bedankt! Is aangepast-
OT: Wel een tof apparaat overigens.
Ik wil hem wel, taxibedrijf mag ie mooi houden
Is dit dan geen T1? Of is er een verkeerde neus op geboetseerd?
Dit is toch echt een T1. Of je moet type 2 bedoelen dan klopt het.
@wmans:
Tja, het is ook best verwarrend, type 1 is kever, type 2 is bus en een of andere dronken Duitser vond het logisch om hem T1 te noemen….
Zelf deze Duitser gaat hier weleens op nat, jammer dat er dan van de 15 reacties weer 7 wijsneuzen moeten gaan huilen….
@jrk68: er stonden nog geen reacties bij mij. Dus ik dacht dat ik de eerste wijsneus was ;)
@jrk68: Dat komt omdat de app zo traag is, waardoor iedereen hetzelfde roept.
@jrk68: T1 komt dan weer van Transporter generatie 1, T2 generatie 2 en zo verder
Ik heb zelf ook een VW spijlbus, en ik vind het toch duidelijker om ze niet T2 maar T1 te noemen. De verwarring ontstaat doordat de T kan slaan op Type (1 is kever , 2 is bus) maar ook op Transporter ( 1. Is spijlbus , 2a/b is baywindow 3,4,5 etc).
Dit is oprecht hele geinige shit! En die bus ziet er best wel prima uit ook!
Bij de t1 hangt de prijs van de hoeveelheid raampjes af toch?
Hmmm…..”je krijgt er een limobedrijf bij”

ik gok zo dat hij voor de T1, als je deze los koopt ook dat bedrag wilt hebben en dat je gewoon de naam van het bedrijf + KVK nummer ( als ze dat daar hebben ) overneemt.
Ik lees niks over dat dit bedrijf ook een pand of iets dergelijks heeft.
@patrick: oma en als je geluk hebt krijg je misschien ook nog wat schulden gratis!
Busje ziet er netjes uit.Hebben ze wel netjes gedaan.
Met een bedrijfje kun je die kosten er wel uit halen lijkt me. Maar dan zou ik toch liever en compleet nieuw bedrijfje beginnen en niet op door waarvan
@mrb: op versturen getikt, ipv door wat dit moest worden…

Anyways, je weet niet hoe dat bedrijfje loopt, welke schulden en hoeveelheid personeel. Dus vandaar zelf beginnen.
Kennelijk zijn er heel veel mensen die zo’n busje wel zien zitten gezien de prijzen. Ik ben er echter niet 1 van, dus laat maar lekker gaan. Een gewone T1 voor 100K zonder bedrijf erbij hoef ik ook niet…Het zijn wel geinige dingen maar meer dan 10K zou ik er nooit voor neerleggen. Dingen gaan niet vooruit en als je tegen een amsterdammertje aanrijdt ben je meteen je benen kwijt want die vormen die ‘kreukelzone’.

Nou weet ik dat je in een klassieke Ferrari/Alfa/Porsche/eenvantigengelsesportwagenmerkjes ook geen brokken moet maken als je niet in het ziekenhuis wil belanden maar om in zo’n auto te rijden is dat een acceptabel risico, in zo’n busje niet.

Maar goed, each his own.
wat kost een standaard spijltjes bus tegenwoordig??
@lamborghinipower: rond de 70/80 netjes en roestig rond de 10/15 duizend
tis niet origineel , had hem maar origineel gelaten had ik zeker steeds meer waard geworden. Deze prijs slaat nergens op.
Tja t’is een samba als basis eh en wss hebben ze er 2 voor gebruikt dus maak de rekening maar. ik vind het nog goedkoop ook.
Het blijft een VW T8. Hopeloos overrated.
Bedrijf is best geld waard omdat het akte vergunningen heeft. En die zijn op Hawai echt niet zo makkelijk te verkrijgen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).