Waarom Tesla 11.000 Model X’en terugroept

Auteur: , 16 Reacties
Waarom Tesla 11.000 Model X'en terugroept

Je kunt zeggen wat je wilt, maar de EV-fabrikant neemt de veiligheid van klanten behoorlijk serieus.

Niet zelden komen recalls pas voor nadat het (ernstig) mis is gegaan. Tesla is het noodlot echter vaak een stapje voor en da’s ook nu het geval. 11.000 Model X’en die tussen 28 oktober 2016 en 1 september dan dit jaar zijn gebouwd moeten een fix krijgen die betrekking heeft op de achterbank.

Het gaat om de opvouwbare stoelen op de tweede zitrij. De problemen zijn aan het licht gekomen tijdens interne tests en voor zover bekend zijn er nog geen ongevallen of problemen vanuit de praktijk gemeld. Het zou gaan om een kabel waarmee de inklapbare stoel linksachter wordt bevestigd. Bij een eventuele crash zou deze stoel naar voren kunnen bewegen, maar da’s tot op heden dus niet gebeurd.

De fix zou alles bij elkaar 10 minuutjes kosten. Dat gaat in elk geval een heel stuk sneller dan het kopen en in ontvangst nemen van een verse Model 3!



16 reacties

Zie je wel …
Tis 1 grote zeepbel ..
@lincoln: Hooo, zie ik daar nu 3 puntjes achter je eerste zin?
@berlinetta:

Taalnazi ..
Eerst de derde zitrij, nu de tweede…

https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-model-x-70d-wordt-75d-terugroepactie-86339

Volgend jaar terugroepactie vanwege losse voorstoelen?
@bertorelli: het jaar erop terugroep voor de stoelen in de auto’s die voor Tesla’s Model X’en rijden
@bertorelli: ze zijn tenminste wel consequent. Als ze iets verkeerd doen dan doen ze ook echt alles verkeerd.
Dit hadden we kunnen zien aankomen, gezien alle berichten over de complexiteit van die stoelen tijdens de ontwikkeling van de Model X. Ze hebben daardoor veel vertraging opgelopen..
“De problemen zijn aan het licht gekomen tijdens interne tests” hmmmm…call me crazy maar testen hoor je te doen voor je een wagen op de markt brengt.

Verder natuurlijk lof dat ze het toegeven en er iets aan doen en niet zoals Chrysler en GM destijds met hun handjes voor de ogen zaten en wachten tot de eerste ongevallen zich voordeden.
@mopar: dat gebeurt bij andere merken ook. Er wordt getest voor een release maar na de release wordt er vrolijk doorgetest. Daar komt dan meestal niets meer uit, maar soms nog wel.
FCA heeft zelfs een keer een terugroepactie op touw gezet om een wijziging in een instructieboek door te kunnen voeren. Autofabrikanten nemen gewoon het zekere voor het onzekere.
Kun je die Tesla’s al binnen 5 min. volledig opladen en vervolgens 400/500 km volgas knallen?. Ja: leuk Nee: Next.
@sracert: lekker relevant.. Spreken is zilver, zwijgen is goud.
@sracert: daar is i weer hoor. Onze kilometervreter..
Het positieve is dat je het nu geen wintersport noemt
Us claims vóór zijn ..simpel
Reden nummer 7 om een Renault Zoë te kopen…
Kunnen ze die dingen gelijk minder lelijk maken?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).