• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wanneer mogen we weer 130 rijden?

Auteur: Michel, gepost 13 september 2024 om 12:53 – 39 Reacties

130 rijden

Het regeerprogramma komt eraan. En Prinsjesdag. Gelukkig is Den Haag zo lek als een mandje. Dit weten we al.

Iedereen is terug van vakantie. Dat betekent dat de snelwegen weer lekker geblokkeerd worden, maar ook dat de politici terug van vakantie reces zijn. Het inmiddels niet meer zo splinternieuwe extreem/guur/radicaal/verfrissend/positief rechtse kabinet is ook eindelijk zover dat ze meer weten over wat ze gaan doen.

Er was namelijk een akkoord op hoofdlijnen, maar nog geen regeerprogramma. We hebben nu een extraparlementair kabinet, dus dat moesten de heren en dames zelf in de Trêveszaal gaan in elkaar timmeren. Meteen ook de begroting er achteraan, want dinsdag is het ook al Prinsjesdag.

Crisis

Er is een wooncrisis, een asielcrisis, een mestcrisis, een stikstofcrisis en een klimaatcrisis. Maar er is ons ook beloofd dat we weer 130 kilometer per uur gaan rijden op de snelweg.

De verantwoordelijke minister van Verkeer is van PVV huize en luistert naar de naam Madlener. Die mag, zoals afgesproken in het hoofdlijnenakkoord, weer borden met 130 kilometer per uur langs de snelweg gaan zetten. Waar het kan….

Probleem was alleen dat het helemaal nergens kan. Want stikstof. Die crisis moeten ze dus eerst even oplossen. Dat schijnt te kunnen door gewoon de normen op te krikken en dan kunnen we weer vroem vroem op de snelweg.

Weer 130 rijden? Nu nog even niet!

Dat moet dus eerst even gefikst. Daarom lezen we in de inmiddels uitgelekte plannen in het AD dat Minister Madlener pas in het najaar duidelijk gaat maken hoe en waar we weer 130 kilometer per uur mogen rijden overdag.

Het lijkt erop dat ze dus eerst deze maand en wellicht volgende maand de stikstofcrisis oplossen. Daarna gaan ze bedenken waar het gas weer op de lolly kan. Wellicht een 130 kilometer crisis uitroepen, schijn je het parlement niet eens voor nodig te hebben. Of Brussel.

Spannend! We wachten het nog maar even af en mogen vooralsnog alleen in de nacht 130 kilometer per uur rijden.

Ook interessant!

  • Lezersvraag: We mogen weer 130. Maar ga jij het rijden?
  • Blijf weg uit Den Haag! Ik herhaal: blijf weg uit Den Haag!
  • Den Haag offert parkeerplaatsen op voor deelscooters
  • Den Haag wil autoreclame verbieden

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

130, maximumsnelheid, politiek, prinsjesdag, snelweg

Vorig bericht: « Video: Vuilcontainer op je trekhaak, waarom ook niet
Volgend bericht: Rijkswaterstaat faciliteert blokkade A12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    13 september 2024 om 12:59

    Leuk geschreven artikel! Ben benieuwd of ze het gaat lukken om de stikstof crisis op te lossen door de spelregels aan te passen. Heeft de club van Rutte ook een paar keer geprobeerd en die werden telkens door de rechter teruggefloten.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      13 september 2024 om 22:19

      En zelfs dat niet. Hopen op de ontwikkeling van nieuwe meetmethode, die er nog niet zijn omdat mensen die het kunnen weten zeggen dat die niet bestaan, zodat er hopelijk voor de regering positieve uitkomsten uitkomen. Niet voor de natuur overigens. Hopen op iets zodat ze kunnen hopen op iets. Je verzint het niet. Regeringsbeleid 2024. We are fcuked.

      Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      14 september 2024 om 08:09

      De regels verleggen is hoe we in deze crisis gekomen zijn. Het probleem is al zeker sinds de jaren 90 bekend. Nog maar even uitstellen is wat we al 30 jaar doen.

      In het Nederlandse ecosysteem is gewoon geen plek voor zoveel dieren. Geen enkel land doet landbouw zo geconcentreerd en als je over een boerderij loopt is daar niets landelijks aan, het is industrie. Loop eens langs een willekeurige boerderij en je ziet het direct. Natuurlijk niet één die open is voor bezoek of aanvullende inkomsten heeft als een boerderij winkel.

      Login om te reageren
  2. MarcoM zegt

    13 september 2024 om 13:07

    We hebben geen eigen mening en beleid meer in Nederland, de EU bepaald wat hier gebeurd.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      13 september 2024 om 13:49

      En de EU doet dat omdat de lid Staten de voorstellen goedkeuren. Dus uiteindelijk doen er het zelf. De eu is niet een onafhankelijke autoriteit die zonder zeggenschap alles kan bepalen voor iedereen.

      Login om te reageren
      • giulia64 zegt

        13 september 2024 om 14:56

        Zo is dat. Jammer dat zo weinig mensen inzien dat dit soort afspraken die we met de lidstaten maken ook nageleefd moeten worden. En niet alleen bij de buren gelden.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 september 2024 om 15:13

          Als Rutte en co gewoon gedaan hadden wat ze de EU beloofd hadden en de veestapel ingekrompen hadden dan hadden we geen stikstof crisis, kom er daarom volop gebouwd worden en was het einde van de wooncrisis in zicht en konden de asielzoekers met een verblijfsvergunning ook een woning krijgen, was er doorstroom in de AZC en er ook minder asiel crisis. Conclusie: niet doen wat je afgesproken hebt met de EU levert je problemen op.

          Login om te reageren
          • mrbowser zegt

            14 september 2024 om 15:18

            Konden de asielzoekers met een verblijfsvergunning ook een woning krijgen. Jij denkt dat geld aan bomen groeit zeker?

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 september 2024 om 15:02

        Klopt helemaal maar dat is niet wat de nationalisten willen horen, alles wat uit het buitenland komt is slecht en de buitenlanders zijn de vijand. Want op die manier kun je jezelf als foutloos presenteren, het domme volk trapt er gewoon in. Het nieuwe regeerakkoord wil enorm bezuinigingen op onderwijs, dus in de toekomst nog meer dom volk…

        Login om te reageren
  3. alpina007 zegt

    13 september 2024 om 13:14

    Vanavond lukt ook wel

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 september 2024 om 14:04

      Het is net nog gelukt ;)

      Login om te reageren
      • alpina007 zegt

        13 september 2024 om 16:17

        Fair point ! 😁

        Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    13 september 2024 om 13:15

    Wat een ontzettend kansloos achterhoedegevecht. Die 100 is soms wel irritant, maar ook niet veel meer dan dat. Schijnbaar zou het weer ettelijke miljoenen kosten om de verandering terug naar 130 door te voeren. Je zou zeggen dat dat geld, ook in het verkeer, stukken zinvoller besteed kan worden.

    Login om te reageren
    • utregcity zegt

      13 september 2024 om 13:22

      Eens. Maar Henk & Ingrid willen nou eenmaal hun sloffen sigaretten snel in Duitsland kunnen halen. Oh wacht… 🚧

      Login om te reageren
  5. O plaat zegt

    13 september 2024 om 13:32

    Vreemd dat we in België wel 120 mogen. De Belgische stikstof wordt vermoedelijk gestopt aan de landsgrenzen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      13 september 2024 om 13:50

      Alleen omdat ze daar de snelheid niet verlagen wil niet zeggen dat het probleem er niet is. En het is niet dat de snelheid de enige oorzaak is.. alleen is het de manier waarop onze overheid denkt het probleem te kunnen aanpakken

      Login om te reageren
    • Allison Burgers zegt

      13 september 2024 om 14:16

      https://www.vlaanderen.be/stikstof-in-vlaanderen

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      13 september 2024 om 22:13

      Ik vind het ook gek dat wij in NL niets te zeggen hebben over Belgische stikstof.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      14 september 2024 om 07:15

      Het vlees voor de wereld wordt in NL geproduceerd. Vandaar de stikstofcrisis in NL. Hopelijk wordt die veestapel met zo’n 50% ingekrompen en het vrijkomende land teruggegeven aan de natuur, woonruimte en wellicht nog wat wegen erbij. En de max. snelheid terug naar 120 km/u, ook overdag.

      Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    13 september 2024 om 13:47

    Die 130 km/u is niet zo urgent (if at all), dus prima dat de focus eerst op andere zaken wordt gericht.

    Login om te reageren
  7. Nino zegt

    13 september 2024 om 13:51

    Mijn ervaring is dat we allemaal lopen te huilen dat we 130 willen overdag, maar dat een groot deel dat niet eens doet op de tijdstippen dat het wel mag. Ga na 19:00 maar eens 130/135 rijden, je haalt zo goed als alles en iedereen in (met flinke snelheidsverschillen).

    Login om te reageren
    • hardleersbv zegt

      13 september 2024 om 15:30

      Echt dit dus. Op de A2 na 19u is het ook altijd controleren of ik niet echt gek ben geworden en een enorme afwijking op mijn telller heb. Alsnog iedereen zesbaans 110 rijden.

      Login om te reageren
  8. kevindb zegt

    13 september 2024 om 13:55

    Als je een jaar of 5 geleden toch eens een bedrijf begonnen was welke zich specialiseerde in verkeersborden… Daar is altijd werk in op deze manier! Inkomen gegarandeerd!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      13 september 2024 om 20:28

      Nope, werd maar aan een bedrijf gegunt. Moet je wel heel veel geluk hebben dat ze jouw ervoor kiezen

      Login om te reageren
  9. waterisnat zegt

    13 september 2024 om 14:00

    Het creeren van een verzonnen crisis is zo oud als de weg naar Rome en al eeuwen het favoriete instrument van alle bureaucraten om te deugroven en te verzorgen dat we het niet hebben over de echte crises die ze veroorzaakt hebben bij eerdere roof-praktijken.
    De open-grens-crisis (om ieder het idee te geven dat bezit niet bestaat en een samenleving en verzorgingsstaat waar generaties aan gebouwd en in geinvesteerd is, niks waard is) en het fiat-geld-crisis (gevolg van ongebreideld bijprinten tbv roven) worden heerlijk verzwegen terwijl we ons met verzonnen problemen als “stikstof” en “klimaatverandering”(TM) bezig houden. Mooi man. Een clowns-wereld waar Dunning-Kruger’66 mensen mogen dicteren wat de realiteit is, ieder die dat betwijfeld voor gek wordt verklaard en de eeuwige projectie immer de eerste reactie is. l’histoire répète.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      13 september 2024 om 14:55

      Wat is er verzonnen aan?

      Login om te reageren
    • hardleersbv zegt

      13 september 2024 om 15:30

      Kom maar opa, het is weer tijd voor je pilletje.

      Login om te reageren
    • herve11f zegt

      14 september 2024 om 09:28

      100% Juist. Ze maken er een perfecte dystopie van en ze hebben er niet eens benul van.

      Login om te reageren
    • herve11f zegt

      14 september 2024 om 09:28

      100% Juist. Ze maken er een perfecte dystopie van en ze hebben er niet eens benul van.

      Login om te reageren
    • herve11f zegt

      14 september 2024 om 09:28

      100% Juist. Ze maken er een perfecte dystopie van en ze hebben er niet eens benul van.

      Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      15 september 2024 om 19:37

      kerel hoe erg dat jij gelijk hebt heeft 90% niet in de gaten…..helaas…

      Login om te reageren
  10. Oopelkadet zegt

    13 september 2024 om 14:02

    130 helpt niets als we niet eerst a. de vrachtwagens stoppen met inhalen/ban op zondag zoals de Duitsers, en B: 1900 boete voor al die idioten die steeds naar links gaan, dan de knipperlicht aanzetten, en dan nog eens gaan spiegelen van hee, kwam er misschien iemand aan op de linkerbaan?

    Ik ging wo van Utrecht naar Apeldoorn. 2 en een half uur. Zoveel autos en er hoeft maar 1 te zijn die met 103 gaat inhalen op de linkerbaan en je hebt weer een treintje van 300 meter. 130 is leuk, savonds om 2200 of zondagochtend. Voor de rest is het buhnepolitiek.

    Login om te reageren
  11. Allison Burgers zegt

    13 september 2024 om 14:19

    Die 130 > 100 is destijds ingevoerd om rekenkundig ruimte te creëren om woningbouwplannen die vanwege de strenge stikstofregels op slot zaten alsnog te kunnen vergunnen en bouwen.

    Login om te reageren
  12. AC zegt

    13 september 2024 om 18:30

    Het is natuurlijk vooral symboolpolitiek. Maar dat was de invoering van 100 ook/misschien nog wel meer. Jammer dat het weer veel geld kost om een aanvankelijk vrij marginale regel in te voeren, en deze nu weer terug te draaien.
    Maar als autoliefhebber en snelweggebruiker doordeweeks in het Noorden kan ik hier alleen maar blij mee zijn :)

    Login om te reageren
  13. dracae zegt

    14 september 2024 om 00:21

    Het antwoord lijkt me simpel: Niet!

    Van alles roepen is goedkoop, vooral als je lekker populistisch bent, uitvoeren veel te moeilijk..

    De BBB minister gaat ook gewoon door met mestrechten afromen.. en dat vindt de partij niet goed.. maar het is niet zijn schuld. of zo ..
    Logisch is anders.

    Ik ben dan weer wel blij dat het erop lijkt dat defensie een beetje gefikst wordt… en hoop dat dat dan tenminste nog wel doorgaat. Nu nog heel snel een enorm aantal woningen erbij.. en … ok.. dat gaat ook niet gebeuren…

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      14 september 2024 om 07:21

      Die BBB minster is een (lekkere) vrouw…

      Login om te reageren
  14. verdebosco zegt

    14 september 2024 om 06:12

    Nederland, ons prachtige land, vol patjepeeërs, patjakkers, plebejers, en niet te vergeten: PVV’ers. Geerten en Mariska’s die van Nederland een culturele sociale en biologische woestijn maken, ontdaan van iedere schoonheid. Omdat zij die zelf niet kennen.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      14 september 2024 om 07:22

      Sjonnies, Petjes en Mocro’s niet vergeten…

      Login om te reageren
  15. mustang750supersnake zegt

    15 september 2024 om 19:34

    jahoorr tuurlijk…dan weer wel,dan weer niet….dan links..en zo weer rechts…onhoog omlaag…..lekker het volk voor de gek blijven houden….hebben ze tenminste niet in de gaten waar ze écht genaaid worden…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North