• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?

Auteur: Author, gepost 5 juli 2015 om 21:08 – 50 Reacties

Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk voor een Ferrari F50?

Ferrari F50
De prijzen gaan weer lekker door het dak dat er niet op zit.

Niet te evenaren, die Ferrari F50. De meningen over het uiterlijk lopen uiteen, maar de techniek is beslist om van te watertanden. Een hoogtoerige V12 à 520 pk met een relatief beperkt slagvolume (4.7 liter) die direct aan het chassis is vastgeschroefd en natuurlijk een heuse handbak.

Maranello was bij de introductie in 1995 niet al te scheutig met testritjes voor journalisten, bovendien was de F50 in rechte lijn niet beduidend sneller of misschien zelfs langzamer dan z’n illustere voorganger: de F40. Gevolg was dat het 90’s jubileummodel lange tijd het kind met het rugzakje was binnen Ferrari’s rijke historie.

Ferrari F50 interieur

Het tij is voor de F50 allang gekeerd en prijzen gaan geheel naar de huidige trend de lucht in. De cabrio (met hardtop) ging onlangs op een veiling de deur uit voor 1,232 miljoen ekkermannen, maar dit exemplaar staat op Jameslist voor het zachte prijsje van omgerekend ruim 2,37 miljoen!

Op de teller staat slechts 8.500 km, dus na wat (prijzig) onderhoud is de F50 zo goed als nieuw. En als ik het geld had, was het zo goed als de mijne. Vandaag nog.

Ook interessant!

  • Gestolen Ferrari F50 na 18 jaar teruggevonden
  • Project Fenix is Nederlandse Ferrari F50 hommage
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, f50, Ferrari, occasion, rood, V12

Vorig bericht: « Idioot laat hond in auto tijdens bezoek aan de Efteling
Volgend bericht: Gerucht! Aston Martin wil met Red Bull de Formule 1 in »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    5 juli 2015 om 21:14

    Dan kocht ik wel iets anders.

    Login om te reageren
  2. gt500eleanor zegt

    5 juli 2015 om 21:16

    Het blijft een mooie auto!

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      5 juli 2015 om 21:31

      @gt500eleanor: meeeh, ik hou niet zo van die zachte vormen. Net als de 360 kan ik deze niet mooi vinden.
      Maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        6 juli 2015 om 07:34

        @awesome: dat dacht ik ook. Tot ik op joetjoep ergens een Engelse testdrive tegenkwam met een F40 en een F50. Als je dat geluid van de F50 hoort, vergeet je accuut hoe lelijk dat ie is.

        Login om te reageren
        • Shenkie zegt

          6 juli 2015 om 14:29

          @roppp: Ik vind de F40 qua uiterlijk mooier dan de F50, maar bij het geluid van de F50 komt de F40 nog niet eens in de buurt! Wat een hemelse/helse soundtrack!

          https://m.youtube.com/watch?v=XcSnaHcAlKU

          Login om te reageren
  3. martijn1993 zegt

    5 juli 2015 om 21:17

    Bij de eerste aanblik vond ik de F50 best lelijk, maar met de jaren is het ontzag voor deze auto gekomen, en nu vind ik hem gewoon heel erg cool eigenlijk, ook heel gaaf om te zien. Absoluut een acquired taste zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  4. gash zegt

    5 juli 2015 om 21:18

    Ik wacht nog steeds op het moment dat Skoda Octavia Combi’s gigantisch in waarde stijgen.

    Login om te reageren
    • Joost1990_2 zegt

      5 juli 2015 om 23:05

      @gash: zodat we die uiteindelijk minder gaan zien? ;-)

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      6 juli 2015 om 08:43

      @gash: plak er een ferarri logo op en maak van combi, combinetta, misschien werkt het.

      Login om te reageren
  5. jobberns zegt

    5 juli 2015 om 21:20

    2.37 miljoen, en dan moet je er ook nog geld achteraan gooien om m technisch 100% in orde te maken? Gekkenhuis, maar ik zou het ervoor over hebben

    Login om te reageren
  6. bofkont zegt

    5 juli 2015 om 21:21

    Naar mijn mening echt mooier dan de F40, dat is veel meer een racer.

    Login om te reageren
    • kjeld zegt

      5 juli 2015 om 23:47

      @bofkont: Ik moet altijd aan dit https://youtu.be/3MDTcXGsjuo filmpje denken.
      De opmerking dat de F50 een motor heeft die aan de monocoque zit zonder motorsteun vind ik altijd geweldig.
      Dat is dat “racing” wat jij bedoeld. Het ding is Formule achtig. Vet imo.

      Login om te reageren
      • sjeppie156 zegt

        5 juli 2015 om 23:56

        @kjeld: blok is toch een offspring van de ferrari v12 uit de f1?

        Login om te reageren
        • kjeld zegt

          6 juli 2015 om 04:03

          @sjeppie156: Ja dat klopt.

          Login om te reageren
      • bofkont zegt

        6 juli 2015 om 05:42

        @kjeld: geweldig gaaf filpmje ken hem al, zie die Chris een lol hebben ?

        Login om te reageren
    • clarkson zegt

      6 juli 2015 om 16:49

      @bofkont: sterker nog! De f50 werd toen de tijd geintroduceerd als “an f1 car for on the road”.

      Login om te reageren
      • danielj zegt

        6 juli 2015 om 18:02

        @clarkson: Jeremy Clarkson stem aan: “an F1 car… Pause for effect… For on the road

        Login om te reageren
  7. jordy14 zegt

    5 juli 2015 om 21:25

    Al verliefd op hem sinds dat ik er vroeger een schaalmodel van heb gekregen:)

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      5 juli 2015 om 22:25

      @jordy14: hahah jup voor mij precies hetzelfde verhaal

      Login om te reageren
  8. robskilov zegt

    5 juli 2015 om 21:26

    Met dit soort foto’s heb ik altijd het idee dat ik naar een schaalmodel kijk

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      5 juli 2015 om 21:55

      @robskilov: ik had hier volgens mij een schaalmodel of twee van. Een open versie van Maisto en een dichte van Bburago. Good old days!

      Login om te reageren
      • Author zegt

        5 juli 2015 om 22:14

        @gtwillem: Had je die van Maisto toevallig ook met de Shell-actie bij elkaar gespaard? :)

        Login om te reageren
        • noodles zegt

          5 juli 2015 om 22:16

          @mauritsh:
          Ik wel, een rode 1:24 en de gele 1:18, had trouwens de hele collectie.

          Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        5 juli 2015 om 22:15

        @gtwillem: ik heb hem nog steeds…. zullen ze ook foto s hebben van de f50cabrio met een dakje? Of zullen die hetzelfde eruitzien als de coupe?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          5 juli 2015 om 22:35

          @maferick74: alle F50’s hadden een afneembaar dak. Dus er is geen onderscheid tussen een dichte en open versie: allemaal dezelfde. Net als met de Carrera GT, MC12 en 918 Spyder.

          Login om te reageren
      • sr20det zegt

        6 juli 2015 om 08:45

        @gtwillem: mijn vader heeft er ook twee, een gele zonder dak en een rode met hardtop

        Login om te reageren
  9. fabiotol zegt

    5 juli 2015 om 21:32

    Kind met rugzakje, leuk gevonden!

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    5 juli 2015 om 21:32

    Blijft een rugzakje ….Duur of niet…

    Login om te reageren
  11. kaasdevies zegt

    5 juli 2015 om 21:43

    Schaal 1:18

    Login om te reageren
  12. dillon zegt

    5 juli 2015 om 21:56

    Lievelingsauto sinds peuterperiode.

    Login om te reageren
  13. baap zegt

    5 juli 2015 om 22:11

    Het geluid uit die 4,7L V12 is echt magistraal!

    Login om te reageren
  14. jeppie zegt

    5 juli 2015 om 22:11

    Redelijk

    Login om te reageren
  15. papa zegt

    5 juli 2015 om 23:00

    F50 GT is leuker… Veel leuker

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      5 juli 2015 om 23:06

      @papa: Moet je toch wat meer geld meenemen ben ik bang.

      Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      5 juli 2015 om 23:46

      @papa: Jij hebt beide gereden? Kom op zeg dat verschil merk je echt niet als amateur.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        6 juli 2015 om 00:04

        @ferrari94tr: ik de k dat je dat verschil wel merkt. De F50 GT was gewoon een raceauto. Niet toegestaan op de openbare weg. Daarbij zijn er maar drie van, dus de kans om er een te kunnen rijden lijkt mij heel erg klein, zels Leitner zou deze niet snel in zijn collectie krijgen. Volgens mij werden de auto’s verkocht onder de voorwaarde dat ze nooit doorverkocht zouden worden.

        Login om te reageren
      • papa zegt

        6 juli 2015 om 06:15

        @ferrari94tr: als je het verschil tussen de beide niet merkt ben je een beetje bijzonder. Ik raad je aan filmpjes te bekijken van de f50 gt op YouTube voor een blijvende indruk. Er zijn er inderdaad maar drie, het verhaal gaat dat minstens 1 van de 3 950 pk heeft bij 10.500 rpm!!!

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          6 juli 2015 om 09:12

          @papa: nee, alle F50’s GT hebben 750pk, wat op zich voldoende is voor nog geen 1.000kg.

          Er is wel een one-off exemplaar gebouwd met een F1 V12 van 3.5 liter. Maar ook deze kwam niet aan 950pk, wel ver boven de 10.000 toeren ;-).

          Login om te reageren
          • papa zegt

            6 juli 2015 om 09:35

            @gtwillem: af fabriek hadden ze inderdaad 750 pk. Een exemplaar is in Japanse handen een keer gecrasht en terug naar maranello gestuurd ter reparatie. Toen hij terugkwam had hij 950 pk (bij 1070 kg)

            Stukje van fchat:

            “First of all, I’m gonna make a few observations:
            1. the F50 GT1 develops around 950 HP, the other two F50 GT’s have around 750 HP.
            2. Schumacher drove a regular FXX on the Top Gear track, not an FXX Evo.

            New to answer your question:
            1. The Zonda Revolucion doesn’t stand a chance against the F50 GT1.
            2. It also get beat by the other 2 F50 GT’s.
            3. I already mentioned on the LaF vs P1 vs 918 thread the fact that the F50 GT easily beat an FXX on a track.”

            Login om te reageren
  16. ippy zegt

    5 juli 2015 om 23:03

    2 miljoen neertellen en dan zelf de ramen omhoog mogen slingeren.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      5 juli 2015 om 23:27

      @ippy: Moet je je voorstellen hoe het is om een willekeurige Ferrari 250 … aan te schaffen.

      Login om te reageren
  17. stephano zegt

    5 juli 2015 om 23:10

    Ik was al redelijk ver door de interieur foto´s heen voordat ik doorhad dat ik niet naar een schaalmodel zat te kijken!

    Login om te reageren
  18. spykerboy zegt

    5 juli 2015 om 23:51

    Absolute droom, had ik als kind naast mn bed staan terwijl ik opgroeide op schaal

    Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    6 juli 2015 om 06:31

    Afschuwelijk lelijke wagen toch?
    He punt waarop ferrari compleet van het padje is gegaan.

    Login om te reageren
  20. sr20det zegt

    6 juli 2015 om 08:41

    Dit is de enige ferarri die ik graag in mijn collectie zou willen hebben, dat geluid is zo waanzinnig

    Login om te reageren
  21. max038 zegt

    6 juli 2015 om 11:04

    Geweldig interieur, 3 keer beter dan het zooitje dat nu in een Ferrari word gegooid.

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    6 juli 2015 om 13:16

    Blijft een droomwagen!

    Login om te reageren
  23. Mika_Hakkinen zegt

    6 juli 2015 om 17:05

    Jameslist, blijft een briljante site om weg te dromen

    Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    6 juli 2015 om 21:51

    Wel echt lekker.

    Login om te reageren
  25. philipf zegt

    7 juli 2015 om 15:23

    Wat een heerlijke wagen is dit toch!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North