• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat er gebeurt als je pas na 135.000 km je olie ververst

Auteur: JordyS, gepost 20 maart 2015 om 22:01 – 71 Reacties

Deze Audi TT had al even een beurt nodig


Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat je motorblok er niet zo uit hoort te zien.

We hoeven het jullie waarschijnlijk niet uit te leggen, maar het is verstandig om regelmatig je olie te verversen. Natuurlijk kan het geen kwaad om wat langer door te rijden dan de fabrikant voorschrijft, al zouden we niet aanraden om het te bont te maken. Voor je het weet krijg je namelijk een behoorlijk gepeperde rekening voorgeschoteld, omdat je blok in de soep is gelopen.

We hoeven jullie waarschijnlijk óók niet uit te leggen dat het bovenstaande Audi-blok weleens een onderhoudsbeurtje gemist heeft. Sterker nog: de Audi TT in kwestie moest het liefst 135.000 kilometer doen met dezelfde olie, zo blijkt uit deze post op Reddit. Het zal daarom ook niemand verbazen dat bovenstaande foto werd gemaakt in een autogarage, waar de Duitse bolide gereanimeerd moest worden.

Het is ons niet duidelijk of de monteur het blok nog heeft kunnen redden, maar we hebben zo’n vermoeden dat het goedkoper zou zijn om de Audi meteen te voorzien van een compleet nieuwe krachtbron.

Ook interessant!

  • Volvo V70 met 850.000 km heeft toepasselijke naam
  • Toyota Mirai haalt 1.000 km range in de praktijk
  • Deze Tesla Model 3 occasion reed 100.000 km per jaar
  • Mercedes ML270
    Mercedes ML270 heeft meer dan 840.000 km gelopen!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, olie, onderhoud, schade, TT

Vorig bericht: « Koop deze megavilla en krijg een Rolls-Royce Phantom
Volgend bericht: Doen of niet: Land Rover Defender in regenboogkleuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. maurice_vandewaarsenburg zegt

    20 maart 2015 om 22:05

    Ach, flesje Forté motorflush erin en alles komt goed.. ;)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      21 maart 2015 om 07:08

      @maurice_vandewaarsenburg: precies misschien twee, moet jij eens kijken, dan hoef je de olie weer 50k niet te vervangen!

      Login om te reageren
  2. faalhaas zegt

    20 maart 2015 om 22:06

    Heb ik in mn Volkswagen geen last van, het reservoir is al leeg voordat ik mn volgende servicebeurt bereik :’)

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      20 maart 2015 om 22:13

      @faalhaas:
      Ik vind het ook een sterk verhaal, die van mij verbruikte 1 liter per 13000km En dat vanaf nieuw, broodje aap verhaal dus..

      Zelf verwen ik mijn motoren elke 10k met een verse plons Castrol Edge 5W30..

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        20 maart 2015 om 22:28

        @tupperware: dan ben je vast geen lease rijden?

        Login om te reageren
        • hot12345 zegt

          21 maart 2015 om 15:58

          @mrrallycross: hoezo? Is dat goede olie dan? Is dat dure olie?

          Login om te reageren
      • reistje zegt

        20 maart 2015 om 23:37

        @tupperware: mijn Golf 2 GTI verbruikte toch wel een litertje op 1000km. Maar het was een leuke auto dus zeurde ik niet en gooide ik er een litertje knakenolie in. Er zat altijd nieuwe olie in zei ik altijd maar

        Mijn huidige 1.9 TDI gebruikt bijna niks daar in tegen.

        Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        21 maart 2015 om 06:22

        @tupperware: je hebt ook mensen die gewoon olie bijvullen ipv verversen

        Login om te reageren
        • hot12345 zegt

          21 maart 2015 om 15:59

          @boomhauwer: wat is het verschil?

          Login om te reageren
      • bassx zegt

        24 maart 2015 om 15:44

        @tupperware: Wanneer je motor olie opbrand is de verbranding alleen maar viezer. Je verbrand olie en het vuil blijft achter en hoopt zich op in de motor. Hoe vaker deze eigenaar olie heeft moeten bijvullen hoe groter dit effect is natuurlijk in plaats van dat het juist minder groot effect heeft wat je misschien zou verwachten.

        Login om te reageren
    • gash zegt

      21 maart 2015 om 12:29

      @faalhaas:

      Mijn 1.8T-20V met 300pk verbruikt nul olie ondanks dat hij inmiddels 165dkm heeft gereden. Uiteraard wordt hij wel goed verzorgd en krijgt netjes op tijd zijn 5W30 oliebeurtjes.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    20 maart 2015 om 22:08

    Koop gewoon een nieuwe auto.

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    20 maart 2015 om 22:15

    Grappig, hoorde gisteren van mijn collega’s dat ze regelmatig personenautomotoren 150.000 km op de proefstanden laten draaien zonder de olie te verversen en dat ze er als nieuw uit zien na die tijd. ’t Is belangrijker dat je olie op peil is dan dat het gloedjenieuw is.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      20 maart 2015 om 22:26

      @Jochempie: Mercedes neem ik aan?

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        21 maart 2015 om 07:18

        @timobac: ik heb inderdaad geleden dat Mercedes een aantal auto’s heeft rondrijden waarbij alleen olie wordt bijgevuld. En dat gaat prima. Ik weet niet of ze het oliefilter zo af en toe eens vervangen.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 maart 2015 om 22:29

      @Jochempie: vervangen ze wel het oliefilter regelmatig? Dan kan ik het me voorstellen dat het spul mooi schoon blijft van binnen.

      Login om te reageren
    • rob911carrera zegt

      20 maart 2015 om 22:49

      @Jochempie: na 150k km nog steeds gloednieuwe olie? Door de reinigende werking zou de olie zwart moeten worden, zeker na 150k km. U kan gelijk hebben natuurlijk, weet niet hoe hun test cyclus is opgebouwd.

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      20 maart 2015 om 23:15

      @Jochempie: en op de proefstand simuleren ze ook vuile lucht, temperatuurschommelingen tussen -10 en 30, slechte brandstof, duizenden koudstarts etc? Of was het simpelweg de motor gedurende 2500uur laten draaien onder geconditioneerde omstandigheden?

      Login om te reageren
  5. mercedesbenz63 zegt

    20 maart 2015 om 22:16

    Tja dan heb je pech..

    Login om te reageren
  6. wokkelz zegt

    20 maart 2015 om 22:24

    http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1913-voormalige-castrol-baas-olie-verversen-onnodig

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 maart 2015 om 01:56

      @wokkelz: Dank je. Wou het zelf juist posten.

      Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    20 maart 2015 om 22:28

    Audi rijders. Ze kopen hun Audi voor het uiterlijk schoon maar hebben geen idee wat ze nu eigenlijk hebben of wat ze er mee aan moeten.

    Je kunt mij niet vertellen dat je met gezond verstand 135.000km rijd zonder maar een keer aan onderhoud te denken.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      21 maart 2015 om 09:23

      @kvgorp: zo schoon zijn ze niet.

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        21 maart 2015 om 10:31

        @rufctr01: haha ja die mening deel ik met je. Dat leek me wel duidelijk. Maar er zijn er maar genoeg die er anders over denken.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 maart 2015 om 11:15

      @Kvgorp: Dat geldt niet alleen voor Audi-rijders hoor…

      Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    20 maart 2015 om 22:29

    Ging er bij de beste man/vrouw geen lampje op t dashboard branden? Of was die ook kapot.

    Login om te reageren
  9. turbo20vt zegt

    20 maart 2015 om 22:35

    Dat blok is niet van de nieuwste TT..
    Het is van de 1ste generatie 1.8 Turbo 20VT blok.

    Zeer betrouwbare motorblok, maar olie wel om de 10/15.000 vervangen.
    Wat meer kan wel, maar niet te bont. Ook i.v.m sludge, korte ritjes zijn ook niet goed voor dit type motorblok.

    Login om te reageren
    • stefan1985 zegt

      20 maart 2015 om 22:37

      @turbo20vt: Zwam niet. Het is een VR6-motor.

      Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      20 maart 2015 om 22:57

      @turbo20vt: even cilinders tellen? ;)

      Login om te reageren
      • wiebe zegt

        20 maart 2015 om 23:20

        @joel_d: jep 6 cilinders

        Login om te reageren
    • frietjemet zegt

      20 maart 2015 om 22:58

      @turbo20vt: Dat linkje is maar gewoon omdat het kan, niet zo hakken op de leerling-bloggers!

      Login om te reageren
  10. nord zegt

    20 maart 2015 om 22:58

    de een zegt meer dan 100000 op dezelfde olie, de ander zegt om 10000 vervangen. Ik doe gewoon het voorgeschrevene, is misschien ook overkill, dus bij elke beurt. Elke 30000km je auto laten nakijken is sowieso aan te raden.. Nu zelfs na 150000 km nog gewoon elke beurt aanhouden en je komt niet voor dat soort surprises te staan. Bij mijn geliefkoosde Giulia is het een ander verhaal natuurlijk. Elke 2 jaar alle vloeistoffen. Punt.
    Tenzij je een VAGFAIL rijdt natuurlijk.. Dan zou ik gelijk de auto aan de kant zetten.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 maart 2015 om 23:11

      @nord: ik sluit me bij jou aan. Mijn auto krijg eens per jaar/ongeveer per 10.000 km nieuwe olie en een nieuw oliefilter. Ook na 360.000 km. De auto staat ook ongeveer eens in de twee maanden op de brug. Maar gezien mijn beroep en opleiding is dat niet vreemd, ik zou me schamen als mijn auto in een slechte technische staat zou verkeren. Al het achterstallige onderhoud van de vorige eigenaar is in de afgelopen 10 maanden dan ook zo goed als verholpen.

      Het blijft belangrijk om op te hameren: bezuinig nooit op onderhoud, het zorgt ervoor dat je auto betrouwbaar blijft en lang mee gaat.

      Login om te reageren
      • nord zegt

        20 maart 2015 om 23:48

        @ej20g:
        In het geval van het plaatje lijkt mij blacksludge! Hier kan goedkope brandstof met slechte additieven oorzaak zijn, korte ritjes. Maar ook lekkende zuigerveren waardoor gassen ertussendoor komen en zich mengen met olie. Slecht onderhoud in combinatie met matige kwaliteit.

        Maar dat zou jij vast nog beter weten..

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          21 maart 2015 om 00:15

          @nord: ik ben het met je eens hoor, dit komt echt niet alleen door alleen oude, sterk vervuilde olie. Ik denk dat bovenstaande auto sowieso weinig onderhoud heeft gehad, anders staat je motor er niet zo bij. En waarschijnlijk zag de eigenaar de oorzaak hiervan niet eens in.

          Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    20 maart 2015 om 22:59

    Misschien heeft de bestuurder van deze audi niet hard genoeg gereden.
    Of is dit alleen een probleem bij de v10?

    Login om te reageren
  12. lekbak zegt

    20 maart 2015 om 23:12

    Dit kom je vaak tegen bij motoren die op minerale single grade met weinig dopes draaien. Maar dan wel in het carter…

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 maart 2015 om 23:27

      @lekbak: een volsyntheet doet wonderen ja. Iets anders komt er bij mijn auto dan ook niet in. Zoals voorgeschreven overigens.

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        21 maart 2015 om 00:08

        @ej20g: niet alleen jouw auto, alle auto’s van de afgelopen 15 tot 20 jaar lopen op synthetische olie

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          21 maart 2015 om 00:44

          @moondustfocus: klopt. Alleen weet ik van mijn type auto wat de gevolgen van de verkeerde soort olie kunnen zijn. En dat is niet leuk om te zien. Er zijn nou eenmaal nog steeds te veel mensen die er lukraak maar wat in gooien.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            21 maart 2015 om 10:27

            @ej20g: net zoals je in nieuwe motoren geen mineraal moet gooien is volsyntheet funest voor de iets oudere motoren. Persoonlijk zou ik in een 850 ook half gooien, dat was tenslotte de olie van die tijd dus de keerringen en dergelijke kunnen daar gegarandeerd tegen.

            Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      21 maart 2015 om 00:05

      @lekbak: minerale motorolie is wel oldskool.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        21 maart 2015 om 09:31

        @moondustfocus: moet je dus ook alleen bij oldschool motoren gebruiken.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        21 maart 2015 om 10:25

        @moondustfocus: Jup, ik zit nog wel eens in carters en olietanks van oude diesels te schrapen. Die oude olie neemt het vuil mee en laat dat achter in de sludge, zulke motoren hebben ook nauwelijks oliefilters. Flikker je daar moderne olie in dan blijft het vuil in de olie want het schraapfilter is niet fijn genoeg.

        Login om te reageren
  13. moondustfocus zegt

    20 maart 2015 om 23:27

    Jezus, is er 20w50 van begin af aan in gegooid?

    Login om te reageren
  14. 013gta147 zegt

    20 maart 2015 om 23:54

    Ik heb ook een heeel donker bruin ( zwart) vermoeden dat deze niet meer te redden is

    Login om te reageren
    • fant zegt

      21 maart 2015 om 16:02

      @013gta147: Alles is te redden, maar het is meer de vraag of het rendabel is :P

      Login om te reageren
  15. maxpower zegt

    20 maart 2015 om 23:56

    Wat jammer dat zo’n mooi technische vraagstuk wordt gekaapt door mensen die er geen verstand van hebben en enkel maar wat roepen. Hollen vatten klinken het hardst, wordt wel eens gezegd….

    Om antwoord te geven op de vraag: heeft het nadelige gevolgen voor de motor om langer door te rijden met olie?
    Een aantal factoren spelen een rol bij het verouderingsproces van motorolie
    – gebruik van auto
    Als de auto voor kleine afstanden gebruikt wordt, zal de olie sneller verouderen. Dit komt omdat de olie dan niet goed op temperatuur komt. Benzinedampen wat langs de zuigerveren lekt zal niet verdampen. Net zo als condens vocht.
    -Slijtage graad van motor
    Bij een versleten motor lekken gassen makkelijker langs de zuigerveren. In deze gassen zit bv koolstof wat een negatief effect heeft op de smekende eigenschappen van de olie

    Zo zijn er nog een aantal factoren te noemen die invloed hebben op de levensduur van motorolie.

    Natuurlijk is het ook een kosten overweging. Een kosten baten analyse zal gemaakt dienen te worden

    Als de auto nog in de garantie periode is, zijn onderhoudsbeurten noodzaken om aanspraak te kunnen maken op garantie…. geen moeilijke keus dus….

    Bij oudere voertuigen loop je het risico dat de motor in elkaar draait. Dit brengt hoge kosten met zich mee. Olie verversen kost een paar tientjes… of terwijl met een investeringen van 50 euro (kosten nieuwe olie) kan je een risico van 2500 euro(kosten nieuwe motor) afdekken. Lijkt me ook geen moeilijke keus.

    Login om te reageren
  16. citroenvisa zegt

    21 maart 2015 om 00:04

    Een of andere Shell medewerker had 400k lang dezelfde olie in z’n Mondeo. Lijkt allemaal mee te vallen.

    Login om te reageren
    • v70t6r zegt

      21 maart 2015 om 02:24

      @citroenvisa:
      reed zeker op olie van de shell, soort van wij van wc eend dus..?

      olie die er langer dan 10.000km in zit is verzadigd, het vuil wat erna komt blijft gewoon in je blok opbouwen, daarom verversen. Anders loopt je blok vast door sludge ophoping in de kanalen.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        21 maart 2015 om 10:29

        @v70t6r: 50 jaar geleden in de tijd van ongedoopte singlegrades ja. Nu hebben motoren filters waar het vuil in gaat zitten. Moderne olie kan makkelijk 25k of meer zitten in een moderne motor. Afhankelijk van verbruik uiteraard.

        Login om te reageren
        • v70t6r zegt

          21 maart 2015 om 12:54

          @lekbak:
          Helaas niet waar, maak maar eens een blok open van 200.000km die slechts de 30.000km intervallen heeft gehad.

          Het is een kosten/baten plaatje van de fabriek/leasemaatschappij dat die intervallen net kunnen. Het loopt net niet stuk, maar na de leaseperiode is het blok wel ernstig vervuild, en hebben de op onderhoud maximaal kunnen besparen.

          Tevens is de consument gewoon lui, die willen niet om de maand een oliebeurtje als ze veel rijden.

          Sludge heeft een oliefilter totaal geen invloed op overigens, dat bouwt zich gewoon op.

          Login om te reageren
  17. kennone zegt

    21 maart 2015 om 02:20

    Gewoon wegspuiten meej remreiniger

    Login om te reageren
  18. RickS zegt

    21 maart 2015 om 02:35

    Toch niet jouw TT @Wouter, mag ik hopen?

    Login om te reageren
  19. gaszitrechts zegt

    21 maart 2015 om 09:46

    Onderhoudstermijnen zijn al steeds langer geworden dus nog langer door rijden dan dat de fabrikant voorschrijft is dom. Veel dealers adviseren zelf termijnen (korter) omdat ze de motoren dramatisch zien slijten. Ik irriteer me dus lichtelijk aan de mening van mensen die denken langer door te kunnen rijden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 maart 2015 om 10:31

      @gaszitrechts: Ik raak geïrriteerd door dealers die het beter denken te weten dan de fabrikanten. En wantrouw het meteen als het dealeradvies ook dealeromzet verhogend is. Ik denk zelfs dat de onderhoudstermijnen veel langer zouden kunnen (50k) maar dat de fabrikanten dat niet doen om de aan hen gelieerde dealerbedrijven niet het brood uit de mond te stoten.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        21 maart 2015 om 11:16

        @mashell: als je het wantrouwt, laat je olie dan een x testen. Ze kunnen dan de smerende eigenschappen bepalen ten opzichte van nieuwe olie. Persoonlijk verwissel ik mijn olie eerder dan de onderhoudsinterval om de 10k ipv 15k. Olie wisselen is goedkoper en makkelijker dan een motor wissel.

        OT, doordat de klant langer wil doorrijden tussen service beurten is de olie complexer geworden. Dat brengt met zich mee dat de prijs van de olie duurder is geworden en de toleranties verminderd. Langer doorrijden dan de onderhoudsinterval raad ik persoonlijk altijd af. Olie wisselen zijn de kosten niet ten opzichte van een revisie.

        Login om te reageren
    • nasty zegt

      21 maart 2015 om 10:44

      @gaszitrechts: inderdaad. Alles onder het eeuwige nederlandse motto:”alles kan goedkoper”

      Login om te reageren
    • humpyourdog zegt

      21 maart 2015 om 10:47

      @gaszitrechts: …als ik een dealer was, ik zou mijn klanten ook adviseren zoveel mogelijk hun olie te laten wisselen in mijn bedrijf.
      Mijn monteur doet pas elke 50.000 km nieuwe olie in zijn transporter, geen enkel probleem volgens hem.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        21 maart 2015 om 16:54

        @humpyourdog: dubbel massa vliegwiel :D

        Login om te reageren
  20. gaszitrechts zegt

    21 maart 2015 om 11:06

    Er zijn genoeg praktijk voorbeelden waarbij motoren vastlopen doordat de oliezeef dicht geslipt zit met vuil,vooral diesels. Doorrijden tot 50k kan vast maar als vooral als autoliefhebber…..

    Login om te reageren
  21. opel2009 zegt

    21 maart 2015 om 16:12

    Wat ik doe is om de twee jaar olie verversen 20.000KM.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      21 maart 2015 om 22:16

      @opel2009: Elk jaar is beter, al is hij volgens het onderhoudsschema er nog niet aan toe.
      Vooral veel kleine stukjes en vaak starten vervuild de olie erg door.

      Login om te reageren
  22. deboes zegt

    21 maart 2015 om 17:28

    Die VAG van mij geeft altijd voor zijn onderhoudsbeurt al de geest, dus krijgt nieuw olie genoeg

    Login om te reageren
  23. bofkont zegt

    21 maart 2015 om 18:25

    Dit is typisch een gevalletje blackslugde.

    https://www.google.nl/#q=black+slugde

    Login om te reageren
  24. Thunderstruck zegt

    21 maart 2015 om 23:09

    Elke 10.000 km verse 10w40 in mijn E30.

    Login om te reageren
  25. schellekens006 zegt

    22 maart 2015 om 12:10

    En hoe is er met de TT gereden. Als je gewoon rustig rijd geloof ik niet dat die motor er zo uit ziet na die kilometers.

    Login om te reageren
  26. scherzo zegt

    22 maart 2015 om 12:59

    Heel album van die TT: http://imgur.com/a/8KZkO

    Login om te reageren
  27. 406_v6 zegt

    22 maart 2015 om 14:35

    Ik laat mijn olie bij elke wissel (volgens opgave fabrikant) gedeeltelijk opvangen en analyseren in een laboratorium, krijg na een kleine week een mail met de bevindingen; zo is te zien welke metalen in welke gehaltes er in voorkomen -wat een indicatie geeft over slijtage van bepaalde onderdelen-, de hoeveelheid brandstof in de olie, de hoeveelheid koelvloeistof in de motor. Oh ja, ook NOOIT een goedkope olie erin, maar altijd een volsynthetische olie van een A-merk.

    Login om te reageren
  28. aceofspades zegt

    22 maart 2015 om 14:55

    Slecht werkende egr vervuild niet alleen de inlaat maar kan ook de olie ernstig vervuilen..

    Login om te reageren
  29. rnej zegt

    23 maart 2015 om 07:44

    ik vervang elke 40k mijn olie ipv de voorgeschreven 15k. blokje loopt al 260k .. voordeel is wel dat het een brak autootje is met weinig specifiek vermogen, maar mijn blok is prima schoon en olie is nog lichtbruin als het eruit komt… dus ach :) .. mijn motorfiets heeft een interval van 10k, en daar houd ik me netjes aan, maar dat blok krijgt ook wel ff wat meer te verduren :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North