
Kijk maar eens goed.
Stel: je wil eigenlijk een 5 Serie G30, maar je wil ook youngtimer rijden. Dan moet je óf 7 jaar wachten en hopen dat de youngtimerregeling nog bestaat, óf je kunt nu deze 5 Serie op Marktplaats kopen. Dit is namelijk een F10 die omgetoverd is tot G30.
De auto is voorzien van nieuwe koplampen, grille, bumper, voorschermen en achterlichten. De neus heeft de look van een M5 gekregen. Als je toch aan verbouwen bent, waarom dan niet meteen voor de dikste versie gaan?




Met deze auto ga je zeker mensen voor de gek houden, want de zijkant van de G30 lijkt sprekend op de F10. De zwarte kleur helpt ook mee. De kont is misschien nog het zwakste punt, want de achterlichten zijn niet helemaal overtuigend en de achterbumper is ongewijzigd.
Met het interieur val je sowieso door de mand, maar er is een poging gedaan om het een en ander te moderniseren. Er is een aftermarket touchscreen gemonteerd en een nieuw sportstuur met forged carbon afwerking. Tsja, je moet er ervan houden.


De motor is vaak een deceptie bij dit soort auto’s, maar deze keer valt het mee. Het is gewoon een dikke 535i, met 306 pk. Niks mis mee. En het is dus gewoon een youngtimer. Deze F10 is van het eerste bouwjaar (2010), en komt daarmee precies in aanmerking voor de youngtimerregeling. Veel moderner gaat een youngtimer niet worden.
Wat moet dat kosten? De verkoper op Marktplaats wil er €18.000 voor hebben, terwijl er 184.000 km op de klok staat. Dat is niet goedkoop, maar we hebben gekkere prijzen gezien voor dit soort creaties.
Met dank aan Derek voor de tip!





Die naad bij de motorkap sluit ook niet lekker aan. De advertentie is netjes, eerlijk en volledig en dat is ook niet altijd het geval. Zou dit zelf overslaan maar er is vast markt voor.
Dat stuurt en die hoofsteunen… alleen als je van het kamp komt vind je dat mooi…
Ik snap dat ook nooit, dat je een auto die overduidelijk niet voor de racerij is bedoeld gaat versieren met allerlei race snufjes.
Op de r/BMW Reddit ook. Komt er zo’n X3 voorbij die door de autostyle catalogus is gereden. Overal Carbon, alles Carbon, racekuipen, canards, spoilers op het dak, spoilers onder de achterruit, gigantische diffuser met dikke uitlaten eronder.
Wtf, koop dan een 4-serie die wel serieus goed stuurt.
Er zijn mensen die goed kunnen sturen, een er zijn auto’s die goed sturen. Deze combinatie is doorgaans zeer zeldzaam😂😂😂
Tsja. Positief; het misstaat niet. Daarvoor dank aan de meer evolutie dan revolutie modelwisselingen bij BMW. Tot ik het stuur zag vond ik het nog best okay. 🤢
Ik was er ingetrapt. Zwarte 5 serie, oude lullen bak, geen tweede blik waardig.
Tja. In de basis een hele leuke auto, volgens mij spot ik ook de extra fijne comfortstoelen(?) en de g30 upgrades misstaan niet. Maar contrasterend hieraan vind ik het dan heel jammer dat alle accenten (grill, velgen etc.) volledig zwart zijn en dan zo’n wanstaltig stuur om het af te maken. Het had zo mooi kunnen zijn.
Dit zijn niet de comfort stoelen, dit is een maf kussentje dat ze er later bij hebben gehangen om mensen die de comfort stoel zouden willen, voor de gek te houden.
Ik durf er wel op te wedden dat de werkelijke kilometerstand minstens het dubbele is..
Anyway, leuke poging, maar veel te veel zwart. Met name het interieur is de grootste afknapper (stuur en vooral het zwarte leer), want dat bouw je niet zomaar om naar een veel mooier interieur in een lichte kleur.
Dat was het eerste dat ik dacht. Da’s iets meer dan 10.000 per jaar. Kan hoor, maar lijkt me sterk. Dat of het was een schadebak.
Is voor deze ombouw een voormalige schadewagen gebruikt ? En indien dat het geval is : hoe erg/groot was die schade dan ? Kan me moeilijk voorstellen, dat je een smetteloze F10 op deze manier gaat verhapstoetelen, zo’n ding is van zichzelf fraai genoeg, daar hoef je niet zo’n ratjetoe van te maken 🤔
Lijkt mij ook, want waarom zou je proberen er iets “nieuws” van willen maken?
Zwarte 5-serie, altijd goed. Hoewel ik deze wel zou overslaan.
Bijna €20k voor een verbouwde Beamer van 15 jaar oud met 184k km? Paar mille meer en je hebt een 7-9 jaar jongere G30 met minder kilometers..! Ik zou dan toch echt voor een échte G30 gaan!
Nou, zo’n 8K meer als je een gelijkwaardige motor en uitvoering wilt hebben met veeeeel kilometers op de teller. Dan is dit nog niet eens zo’n gekke prijs, helemaal als yountimer.
Haal je de G30 540i tegenwoordig al voor iets meer dan 20K met minder dan 184.000 km? Dacht dat ze al snel boven de 30K zouden zitten.