
Deze BMW 3-Serie Individual op Marktplaats is een unicorn met weinig kilometers.
Je weet nooit wat je hebt totdat het weg is. Een wijsheid die geldt voor veel dingen, maar niet in de laatste plaats voor 80s, 90s en vroege naughties BMW. Pfoh wat maakte het merk toen gave en fraaie auto’s. Goede proporties, RWD basis, strak sturen, zacht naar de bestuurder gericht dash en vaak onder de kap een romige zespitter. Wat meer kan een mens willen?

Nou ja, een beetje individualiteit wellicht. Want in de hoogtijdagen van WorldOnline had iedereen in de straat natuurlijk een dikke BMW. Gelukkig kon je terecht bij de Individual divisie. Aldaar gaf men je nieuwe rij-ijzer een kleurtje en een net wat fraaier interieur, tegen passende vergoeding.

De eerste eigenaar van deze 3-Serie Touring koos voor Messing Metallic. Net weer iets anders dan het latere Champagner Quartz. Het interieur is bekleed met Walknappa Pearl ecru leder. En wordt afgezet met fancy houten sierlijstjes. Echte echte kenners mogen even de naam in de comments zetten. Ik vermoed dat het eindigt op hell. Een goede keuze van de eerste eigenaar is dat er geen scherm voor een navi is gemonteerd. Dat zou de auto nu slechts verouderen.

Het interieur is daarom heerlijk old skool BMW. Zacht plastic (behalve dat klepje voor de asbak dat altijd zo lelijk wordt), rode klokken ’s nachts, een eenvoudige doch prettige klokkenwinkel. Er zitten in dit geval drie pedalen in, hoewel je bij de spec wellicht een automaat zou verwachten. Ook wat dat betreft is het dus de analoge ervaring die je wil. Aldus sprak de man die zelf een 320CiA heeft.

Onder de kap van deze 320i zit een iets grotere tor dan in de mijne. Na de facelift kreeg de kleinste I6 er namelijk 200cc bij. Die zijn welkom voor het koppel onderin. Maar zo’n kleine veelcilinder blijft een mooie naaimachine. Met 170 pk wordt de gemiddelde Golf GTI of zelfs GTD niet benauwd van je bij het stoplicht. Maar ach, daar is deze chique BMW ook niet voor bedoeld.

Extra speciaal aan deze Individual BMW is dat er nog maar 36.299 kilometers op de teller staan. Dat maakt de vraagprijs natuurlijk een beetje wat de gek er voor geeft. De verkoper wil 18.499 Euro hebben. Veel? Weinig? Laat het weten, in de comments!
Dank voor de tip!





Met Individual raamslingers achter. Heel bijzonder, geef je ik weet niet hoeveel uit aan een kleurtje… anyway, smaken én prioriteiten verschillen dus. Blijkbaar.
Boeien die raamslingers achter. Waarom zou je als bestuurder je achterramen willen openen?
Ik.had exact dezelfde gedachte….
Hele mooie Youngtimer. Als je daar LPG in legt rij je nog steeds voor een prikkie. Dit blok kan in ieder geval 4 ton met LPG rijden. Dus dat zijn nogal wat jaartjes waarmee je vooruit kunt.
Huh ?!? Wat ?!? LPG in deze Dreier ?!? Heiligschennis ! Blasfemie ! Dat de familie Quandt een fatwa over je moge uitspreken !
Stel, deze loopt 1 op 10.
LPG kost €0.88 en benzine €1.88
Dwz elke 10 km bespaar je €1
Een kop revisie kost €3000
Die heb je dan al na 30.000 km verdiend.
Stel deze auto gaat 4 ton mee. In de levensduur van de auto bespaar je dan €40.000 aan brandstofkosten. Dat is meer dan 2x wat de auto waard is.
Van dat bedrag kan je heel wat onderhoud plegen en ziet hij er beter uit dan wanneer je op benzine blijft rijden.
Maar dat is slechts mijn mening.
Dat hout is niet mooi
Heel mooie auto en mooi gespecificeerd. Duur? Hmm. Weet niet. Veel om als dagelijkse auto in te zetten. Weinig om als unieke te bewaren. Maar is het een echte bewaarauto? Denk het niet.
Is ongeveer de helft van de nieuwwaarde…..
Zuinig op zijn. Zeker in deze configuratie en km-stand. Dan gaat de prijs vast richting bedragen van 30-40 mille zoals voor E30’s met een bijzondere uitrusting en km-stand.
Als je van mening bent dat dit de beste generatie drie serie is (kan ik begrijpen) en je het interieur en de kleur mooi vindt (lastig…) dan kan dit jouw auto en is de prijs ook in orde.
Collega rijdt een e39 in die kleur. Echt heeeel mooi.
Blijft toch een van de mooiste autos voor mij, de e46.
Deze individual tikt veel vakjes af.
Doet mij denken aan een oudere dorpgenoot hier jaren geleden. De beste man die je totaal niet in zo’n auto zou verwachten , een kopie van vader Abraham met grote grijze baard (en heet ook Bram), reed in de zomerdagen altijd met kappie open in een Messing Metallic E46 330ci cabriolet met M-pakket met individual leder. Schitterende auto maar altijd een aparte combinatie (door de bestuurder) als hij voorbij kwam..