Wat Porsche heeft vernieuwd aan zijn testcircuit

Auteur: , 19 Reacties

De Duitse autobouwer heeft het Nardò Technical Center gemoderniseerd.

Wat Porsche heeft vernieuwd aan zijn testcircuit

Naast dat autofabrikanten miljoenen testkilometers maken op de openbare weg, beschikken ze doorgaans ook over een testfaciliteit. Porsche heeft er bijvoorbeeld eentje in het Italiaanse Puglia. Het gaat hier om het Nardò Technical Center. De Duitsers gebruiken deze faciliteit sinds 2012 en het wordt gerund door Porsche Engineering Group GmbH in Weissach.

Het 12,6 kilometer lange snelheidscircuit is recent gerenoveerd en gisteren vond de officiële openingsceremonie plaats. Naast de aanwezigheid van vertegenwoordigers van Porsche, waren ook een aantal Italiaanse politici present. Er is zeven maanden gewerkt aan de renovatie. Porsche zegt dat de werkzaamheden in totaal 35 miljoen euro hebben gekost. Naast reparaties en vernieuwingen aan het wegdek heeft Porsche ook een vangrailsysteem geïnstalleerd. De techniek is door Porsche Engineering ontwikkeld en zal gebruikt worden voor hogesnelheidstests. Het dynamische platform, met een grootte van 106.000 vierkante meter, in het nieuw gestoken.

Niet alleen Porsche maakt gebruik van het testcircuit. Ook klanten van het concern gebruiken de faciliteit om mobiliteitstesten uit te voeren. Het Nardò Technical Center bestaat uit meer dan 20 testbanen. Er zijn 90 autobedrijven gevestigd en er zijn 150 mensen dagelijks werkzaam. Naast circuits en rijbanen kunnen ook laadsessies van elektrische auto’s worden getest om de laadsnelheid te bevorderen. Het testcentrum werd in 1975 opgericht.



19 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Ik wist niet dat deze baan ook van Porsche was. Wel dat ze in Leipzig een hypermoderne testbaan hebben.
@menaz: dat is maar een klein baantje ten opzichte van Nardo
90 autobedrijven maar slechts 150 mensen, lijkt me sterk.
@emping: @emping: ik vermoed dat er 150 man werken binnen het Porsche deel en de 90 autobedrijven hun eigen personeel hebben…..
@barryyy: volgens mij is het zo dat de 90 bedrijven die er zitten geen personeel leveren aan de baan. Ze zijn puur daar gevestigd met een garage/test ruimte. Men huurt vervolgens de baan van Porsche. De baan heeft 150 medewerkers nodig om het draaiende te houden. Kortom de 150 mensen hebben geen betrekking tot de 90 bedrijven die er gevestigd zijn.
Hebben ze nou zandvoort 2.0 in het midden liggen?
@duckmefaddy: Het is er waarschijnlijk beter voor elkaar als bij ons in de duinen.
150 man op 90 bedrijven ? ZZP-ers enclave ?
@amghans: het originele (duitstalige) persbericht er even bijgezocht : er werken 150 mensen en Nardò heeft 90 autofirma’s ALS KLANT (er zijn dus niet 90 firma’s gevestigd).
@amghans: “Het Nardò Technical Center heeft meer dan twintig testbanen en -faciliteiten die ruim 700 hectare beslaan, biedt negentig autobedrijven onderdak en verschaft werk aan meer dan 150 mensen.” aldus Porsche Nederland
@amghans: oftewel, 150 man die verantwoordelijk zijn voor het draaiende houden van die baan. Onderhoud, catering, schoonmaak, management etc. Daarnaats zijn er 90 fabrikanten die gebruikmaken van deze locatie om te testen. Willen die een auto testen rijden ze er heen met hun testmateriaal en personeel en gaan ze testen.
@darrock: pcies !
Kijk, nu knap asfalt er op, kan Bugatti eindelijk hun record halen….
@dutchdriftking: die banden houden het op een recht stuk nog maar net vol, verwacht dat op een circuit als nardo met zn eindeloze bocht het ook niet zal lukken.
Lijkt wel een beetje op de lhc
Een paar weken terug geprobeerd een blik te werpen op de kom baan. Alles is goed afgedekt. Zelfs na allerlei onverharde wegen te hebben gevolgd is het niet gelukt. Heel die kom baan is afgedekt met doeken en hekken. Iedereen die daar naar binnen mag moet alle persoonlijke bezittingen zoals telefoons ed afgeven. Helaas geen spannende auto’s gehoord wel leuk om te zijn geweest en het sfeertje te proeven.
Aah dit doet me denken aan mijn 6 maanden als testchauffeur in Lommel voor Ford. Was een leuke job.
Ik rij alleen maar rondjes

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).