• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat vinden we van de volgende Audi TT?

Auteur: ricardo, gepost 28 februari 2014 om 17:27 – 64 Reacties

Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?Afbeelding Wat vinden we van de volgende Audi TT?

Audi TT uit 1998, pardon: 2006. Wacht, 2014
Het moge duidelijk zijn. Audi had niet de behoefte om het design van de TT radicaal te veranderen en borduurt rustig verder op het concept uit 1995. Iemand een mening?

Audi heeft vandaag opnieuw een TT teaser naar buiten geslingerd. Meuk die we doorgaans links laten liggen, zeker omdat er al schetsen van de TT in omloop zijn, maar door de foto te verlichten komt de TT opeens wel erg duidelijk van achteren in beeld. Je moet wel verdraaid goed kijken op de aanpassingen in het ontwerp te zien, zoals de andere LED-achterlichten, raamstijl en scherpere lijnen.

Een evolutie van het eerdere model. Vernieuwend is anders, afgezien van de MQB-bouwstenen waarop deze TT is gebaseerd. Oh, en het interieur ging op de schop.

De foto check je HIER in het groot. Een videoteaser van de TT, die maandagavond wordt onthuld op het Volkswagen Group Event in Genève, staat daar.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, geneve-2014, teaser, TT

Vorig bericht: « Dit zijn de auto’s van Apple-designer Jony Ive
Volgend bericht: Vijf fraudeurs opgepakt bij theorie-examen in Haarlem »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    28 februari 2014 om 17:29

    Deze keer wel met rwd?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 februari 2014 om 19:57

      @alcantara: Audi en achterwielaandrijving? Lijkt me onmogelijk.

      Login om te reageren
  2. eMbe zegt

    28 februari 2014 om 17:30

    Is deze niet in 2006 geïntroduceerd?

    Oh wacht.

    Login om te reageren
  3. utr1984 zegt

    28 februari 2014 om 17:30

    Ander raamstijlhoekje en nieuwe lichtjes. Verder zie ik nog maar weinig verschillen.

    Login om te reageren
  4. agera zegt

    28 februari 2014 om 17:31

    Gaap…Saai en NIET vernieuwend

    Login om te reageren
    • florisf89 zegt

      28 februari 2014 om 21:19

      Idd strakker qua lijnen, maar hebben we hier zoooo lang op moeten wachten? Laat maar snel komen, dan kijk ik wel weer uit naar de volgende generatie die hopelijk wel het wachten waard zal zijn…

      Login om te reageren
  5. sydney zegt

    28 februari 2014 om 17:32

    Hulde, wat een lef.Nog nooit zoveel emotie in een auto verpakt gezien.Een ware revolutionair deze auto.Een ware revolutionair.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      28 februari 2014 om 17:45

      @sydney: ‘Wat een revolutie’ zul je bedoelen…

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        28 februari 2014 om 17:51

        @autobart: Nee hoor.

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          28 februari 2014 om 18:56

          @sydney: Ik bedoelde dat je revolutie moest typen in plaats van revolutionair, maar doordat ik het verkeerd overtikte begreep jij het niet…

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            1 maart 2014 om 00:12

            @autobart: ik denk dat jij ‘m nog steeds niet vat…

            Login om te reageren
    • 1001pk zegt

      28 februari 2014 om 20:01

      @sydney: 1 2 nou nee

      Login om te reageren
  6. utr1984 zegt

    28 februari 2014 om 17:32

    Ik denk trouwens dat ze meer geld/moeite/energie steken in andere (nieuwe) modellen. Auto’s als de TT, Scirocco (ja ander soort maar toch), RCZ en 370Z doen het toch maar mwa mwa tegenwoordig. De eerste TT zag je erg veel maar die tijden zijn voorbij.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      28 februari 2014 om 17:35

      @utr1984: De 370Z hoort absoluut niet thuis in dat rijtje, wil je die nooit meer in één zin met de RCZ benoemen aub?

      Login om te reageren
      • utr1984 zegt

        28 februari 2014 om 17:44

        @alcantara: bedoel compacte coupé achtige auto’s. Niet dat het per se concurrenten zijn…

        Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        28 februari 2014 om 21:46

        @alcantara: De Nissan 370Z en Peugeot RCZ zijn zoveel mooier dan de TT. De TT zal nooit zo mooi als de 370Z of de RCZ kunnen worden. Ook niet deze generatie TT is mooier dan de 370Z of de RCZ.
        Zo ik heb 370Z en RCZ en TT in 4 zinnen gebruikt!

        Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      28 februari 2014 om 17:45

      @utr1984: en waarom werd die eerste zo goed verkocht? Omdat het nieuw en verfrissend was. Wat let Audi om in een segment wat op z’n kont ligt weer met iets totaal anders en innovatiefs te komen zodat men weer zo iets heeft van die moet ik hebben.

      Helaas. Saaaaaaai.

      Login om te reageren
      • utr1984 zegt

        28 februari 2014 om 17:51

        @Kvgorp: tja, dat was de RCZ eigenlijk ook maar die zie je ook vrij weinig. Net als 3-deurs modellen uit het C-segment, die zie je ook nog maar amper. Men wil ’t gewoon minder denk ik. Je hebt een punt maar ik denk dat Audi liever veel tijd in SUV-achtigen wil steken.

        Login om te reageren
        • Kvgorp zegt

          28 februari 2014 om 18:03

          @utr1984: Audi moet gewoon wat ballen laten zien. Hebben ze een modulair MQB platform om ontwikkelingskosten te drukken. Dan mogen ze van mij best wel wat uitbundiger zijn.

          Login om te reageren
          • 2cool4school zegt

            28 februari 2014 om 21:11

            @kvgorp: van wie moeten ze dat? Als ze naar jou luisteren, denk je dat ze dan ook zo veel auto’s verkopen als nu? Ik denk dat hier goed over na gedacht is, zoals ze met alles doen.. Daarom zijn ze succesvol.. En dat ze veel verkopen, hard aan het cashen zijn op een manier die jij niet zou hanteren, kun je niet ontkennen

            Login om te reageren
            • Kvgorp zegt

              28 februari 2014 om 21:34

              @2cool4school: Audi is een van de meest winst gevende merken. Doen ze goed maar het zal mijn merk nooit zijn. Als je zo veel modellen hebben die goed lopen zou ik juist in dit soort auto’s de voelsprieten uit gooien en alvast een toon zetten voor de toekomst. Kijk naar Volvo. Die loopt te teasen met een compleet nieuwe concepten lijn. Iedereen vind het mooi behalve de echte Volvo rijder volgens mij. Maar ze tonen wel ballen.

              Login om te reageren
            • Kvgorp zegt

              28 februari 2014 om 21:46

              @2cool4school: als Audi de Quattro concept neer had gezet als TT dan had ik zoiets van jongens netjes gedaan.

              Login om te reageren
  7. ds3thp zegt

    28 februari 2014 om 17:40

    Weinig bijzonders zo op het eerste oog! Maar ben benieuwd naar de definitieve foto’s!

    Login om te reageren
  8. str8six zegt

    28 februari 2014 om 17:52

    *gaaap* Maar goed dat ’t weekend is.

    Login om te reageren
  9. fordfocusecoboost zegt

    28 februari 2014 om 18:06

    In 1 woord: saai

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    28 februari 2014 om 18:12

    Vorsprung durch technik…Audi staat al een tijdje doodstil.

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      28 februari 2014 om 21:16

      @rufctr01: Aha vandaar dat succes van ze.. Ik snapte het al niet! Man.. Het is een grote cash machines, iets wat ik ook wel zou willen hebben. Dus ze kunnen er wel voor kiezen om, zoals jij wilt, lekker eigenaardig en super vernieuwend te zijn, maar raad eens? Dan verdienen ze nog niet de helft van nu!

      Login om te reageren
      • bayernmunchen zegt

        1 maart 2014 om 09:43

        @2cool4school: Wie van de grote 3 is nog steeds het succesvolst gezien de verkoopcijfers? Juist,BMW.Fijne dag.

        Login om te reageren
        • 2cool4school zegt

          2 maart 2014 om 15:16

          @bayernmunchen: ja precies en BMW’s lijken ook steeds meer op elkaar.. Maar iemand met een fanbril op ziet dat niet..

          Login om te reageren
  11. lambolover95 zegt

    28 februari 2014 om 18:16

    Facelift dus.

    Login om te reageren
  12. zoomzoom zegt

    28 februari 2014 om 18:21

    Ik snap de ‘saai saai’ comments niet zo goed. Is het dan niet juist een sterk ontwerp? Denk aan de Golf, de Porsche 911. Die zien er toch ook al jaren hetzelfde uit, en blijven mooi om te zien…

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      28 februari 2014 om 18:26

      @zoomzoom: eens! Een Golf V is nog steeds prima om aan te zien, terwijl ik in de Astra uit die tijd niet eens dood gevonden wil worden.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        28 februari 2014 om 18:26

        @awesome: En ik noem de Astra omdat die in niets lijkt op zijn voorganger.

        Login om te reageren
      • jollykart zegt

        1 maart 2014 om 00:14

        @awesome: Dus als je een 10 jaar oude auto wil kopen, neem is een golf een goede optie of als je dameskapper bent een TT. Maar als je een nieuwe auto wil kopen, dan wil je iets nieuws. Geen idee wat je dan met die saaie meuk moet.

        Login om te reageren
        • jollykart zegt

          1 maart 2014 om 00:15

          @jollykart: – neem

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      28 februari 2014 om 18:36

      @zoomzoom:

      Moest het een sterk ontwerp zijn.
      Nu die 1e TT was toen hij vers en nieuw was best wel leuk om eens te zien, maar het is geen ontwerp zoals de golf dat was vind ik.

      Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      28 februari 2014 om 22:25

      @zoomzoom: de golf en 911 zijn ook net zo saai ;)

      Login om te reageren
  13. jensgib zegt

    28 februari 2014 om 18:29

    Boring…

    Login om te reageren
  14. atimos zegt

    28 februari 2014 om 18:30

    Ik sluit me aan bij @jensgib

    Boring…

    Login om te reageren
  15. jrk68 zegt

    28 februari 2014 om 18:36

    Zeg Ricardo, zou je even een foto van de huidige eronder kunnen plakken, misschien dat ik dan wel de verschillen kan vinden.

    Legt vergrootglas alvast klaar….

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      28 februari 2014 om 21:17

      @jrk68: ik denk dat je ‘oogglas’ bedoelt.. Opa! Dit heet subtiel aanpassen

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 maart 2014 om 00:53

        @2cool4school:
        Nope, ik bedoel toch echt een vergrootglas.
        Dat jij niet weet wat dat is @solmatje, komt omdat jij 2cool4school bent en ik mijn studie wel gewoon heb afgemaakt.

        Login om te reageren
      • bayernmunchen zegt

        1 maart 2014 om 09:46

        @2cool4school: Toon is wat respect,snotneus.Grammetje teveel op?

        Login om te reageren
        • 2cool4school zegt

          2 maart 2014 om 15:15

          @bayernmunchen: kijk wie het zegt

          Login om te reageren
  16. audifreak zegt

    28 februari 2014 om 18:39

    Duidelijk herkenbaar als TT maar toch weer een stuk strakker gelijnd. De achterkant valt me niets tegen, al zal het grootste verschil met de huidige TT (8J) aan de voorkant zitten. Voor de mensen die liever “iets anders” willen: wacht maar op de Sport quattro (2016?), die tussen de TT en de R8 in gepositioneerd zal worden.

    Login om te reageren
    • bayernmunchen zegt

      28 februari 2014 om 18:55

      @audifreak: Ik wacht met smart af.Zal wel weer wat worden.Ook ontworpen door die kerel wie dement is?

      Login om te reageren
      • kevinRS6 zegt

        1 maart 2014 om 10:41

        @bayernmunchen: jij voelt je wel heel wat he?

        Login om te reageren
        • bayernmunchen zegt

          1 maart 2014 om 11:35

          @kevinRS6: Dat mag jij zelf invullen,dan wel niet bepalen.Ik lig er totaal niet wakker van.

          Login om te reageren
  17. bayernmunchen zegt

    28 februari 2014 om 18:44

    Audi Totaal Troosteloos.

    Login om te reageren
  18. lambowambo zegt

    28 februari 2014 om 18:58

    Jammer zeg, had er wel wat meer van verwacht aangezien ze zo rondstrooien met strakgesneden concepts. Deze had van mij ook wel wat hoekiger mogen worden.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    28 februari 2014 om 19:09

    “Meet the new boss, same as the old boss!”. Ik vond het design bij de eerste goed, tikkie te rond. Dat werd bij de 2e opgelost. En dat design is nu dus bij de 3e nog steeds aantrekkelijk. Maar typisch Audi zal er wel weer een zeer forse meerprijs gevraagd worden tov de technisch goeddeels gelijke A3.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 februari 2014 om 20:11

      @mashell: Maar typisch Audi zal er wel weer een zeer forse meerprijs gevraagd worden tov de technisch goeddeels gelijke A3 Leon/Golf/Octavia.

      There, fixed that for you.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 maart 2014 om 11:00

        @jaapiyo:
        Juist, het is niets meer dan een Skoda Octavia in een jogging pak, made in Hungary.
        Niets premium aan eigenlijk als je het zo bekijkt.

        Login om te reageren
  20. faalhaas zegt

    28 februari 2014 om 19:18

    Een wijvenbak, net zoals alle andere TT’s

    Login om te reageren
    • super zegt

      1 maart 2014 om 16:08

      @faalhaas:
      oh dacht dat het voor metrosexuelen (aka gai boys) was…

      Login om te reageren
  21. TDI-goeroe zegt

    28 februari 2014 om 19:23

    2.0TDI erin en naar Zuid-Frankrijk cruisen. Doe maar dan.

    Login om te reageren
  22. ferrarithijs zegt

    28 februari 2014 om 19:32

    Wauw, een VAG product dat niet veel verschilt van het vorige, dat is nog nooit gebeurd! Sensatie…

    Login om te reageren
  23. base zegt

    28 februari 2014 om 19:58

    Ik vind hem meer op de eerste generatie tt lijken…

    Login om te reageren
  24. fconderkantlat zegt

    28 februari 2014 om 20:11

    *gaap* *zet tv op HBO*

    Login om te reageren
  25. uselessblogger zegt

    28 februari 2014 om 20:15

    een facelift bij BMW is zelfs ingrijpender..

    Login om te reageren
  26. kapiteinaudi zegt

    28 februari 2014 om 21:32

    Mooi, maar ik had toch liever eens wat anders gezien. Ik ben nooit fan geweest van de TT, en deze lijkt te veel op de vorige.

    Login om te reageren
  27. speedie zegt

    28 februari 2014 om 23:16

    De TT is een wat apart model en gelukkig is het zo gebleven. Merken die een model drastig wijzigen geven dan toe dat ze verkeerd zaten. Dus Audi zit hier goed, een doordacht concept uitbrengen en hierop verderbouwen. De TT zal uiterlijk hier en daar wat verfijnd worden maar zullen de grootste veranderingen onderhuids en binnenin op te merken zijn.

    Login om te reageren
  28. HZW zegt

    1 maart 2014 om 22:43

    So Boring deze nieuwe TT, en heel veel foute design toepassingen.
    Een knik in de raam lijn is zo fout, als ook het doorlopende 3de remlicht.
    De schetsen betreft de standaard TT, de TT S-line en TT-S komen ook gelijk vanaf het begin aan de start.
    De bumpers van S-Line en TT-S zullen in grote lijnen het zelde zijn, de TT-S krijgt 4 ronde uitlaat pijpen wat er ook allen maar fout uit kan zien.

    Login om te reageren
    • audifreak zegt

      4 maart 2014 om 22:57

      @HZW: Als je echt zo weinig begrijpt van design kun je maar beter gewoon niet reageren..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North