Wat vinden we van de volgende Audi TT?

Auteur: , 64 Reacties

Het moge duidelijk zijn. Audi had niet de behoefte om het design van de TT radicaal te veranderen en borduurt rustig verder op het concept uit 1995. Iemand een mening?

Audi heeft vandaag opnieuw een TT teaser naar buiten geslingerd. Meuk die we doorgaans links laten liggen, zeker omdat er al schetsen van de TT in omloop zijn, maar door de foto te verlichten komt de TT opeens wel erg duidelijk van achteren in beeld. Je moet wel verdraaid goed kijken op de aanpassingen in het ontwerp te zien, zoals de andere LED-achterlichten, raamstijl en scherpere lijnen.

Een evolutie van het eerdere model. Vernieuwend is anders, afgezien van de MQB-bouwstenen waarop deze TT is gebaseerd. Oh, en het interieur ging op de schop.

De foto check je HIER in het groot. Een videoteaser van de TT, die maandagavond wordt onthuld op het Volkswagen Group Event in Genève, staat daar.



64 reacties

Deze keer wel met rwd?
@alcantara: Audi en achterwielaandrijving? Lijkt me onmogelijk.
Is deze niet in 2006 geïntroduceerd?

Oh wacht.
Ander raamstijlhoekje en nieuwe lichtjes. Verder zie ik nog maar weinig verschillen.
Gaap…Saai en NIET vernieuwend
Idd strakker qua lijnen, maar hebben we hier zoooo lang op moeten wachten? Laat maar snel komen, dan kijk ik wel weer uit naar de volgende generatie die hopelijk wel het wachten waard zal zijn…
Hulde, wat een lef.Nog nooit zoveel emotie in een auto verpakt gezien.Een ware revolutionair deze auto.Een ware revolutionair.
@sydney: ‘Wat een revolutie’ zul je bedoelen…
@autobart: Nee hoor.
@sydney: Ik bedoelde dat je revolutie moest typen in plaats van revolutionair, maar doordat ik het verkeerd overtikte begreep jij het niet…
@autobart: ik denk dat jij ‘m nog steeds niet vat…
@sydney: 1 2 nou nee
Ik denk trouwens dat ze meer geld/moeite/energie steken in andere (nieuwe) modellen. Auto’s als de TT, Scirocco (ja ander soort maar toch), RCZ en 370Z doen het toch maar mwa mwa tegenwoordig. De eerste TT zag je erg veel maar die tijden zijn voorbij.
@utr1984: De 370Z hoort absoluut niet thuis in dat rijtje, wil je die nooit meer in één zin met de RCZ benoemen aub?
@alcantara: bedoel compacte coupé achtige auto’s. Niet dat het per se concurrenten zijn…
@alcantara: De Nissan 370Z en Peugeot RCZ zijn zoveel mooier dan de TT. De TT zal nooit zo mooi als de 370Z of de RCZ kunnen worden. Ook niet deze generatie TT is mooier dan de 370Z of de RCZ.
Zo ik heb 370Z en RCZ en TT in 4 zinnen gebruikt!
@utr1984: en waarom werd die eerste zo goed verkocht? Omdat het nieuw en verfrissend was. Wat let Audi om in een segment wat op z’n kont ligt weer met iets totaal anders en innovatiefs te komen zodat men weer zo iets heeft van die moet ik hebben.

Helaas. Saaaaaaai.
@Kvgorp: tja, dat was de RCZ eigenlijk ook maar die zie je ook vrij weinig. Net als 3-deurs modellen uit het C-segment, die zie je ook nog maar amper. Men wil ’t gewoon minder denk ik. Je hebt een punt maar ik denk dat Audi liever veel tijd in SUV-achtigen wil steken.
@utr1984: Audi moet gewoon wat ballen laten zien. Hebben ze een modulair MQB platform om ontwikkelingskosten te drukken. Dan mogen ze van mij best wel wat uitbundiger zijn.
@kvgorp: van wie moeten ze dat? Als ze naar jou luisteren, denk je dat ze dan ook zo veel auto’s verkopen als nu? Ik denk dat hier goed over na gedacht is, zoals ze met alles doen.. Daarom zijn ze succesvol.. En dat ze veel verkopen, hard aan het cashen zijn op een manier die jij niet zou hanteren, kun je niet ontkennen
@2cool4school: Audi is een van de meest winst gevende merken. Doen ze goed maar het zal mijn merk nooit zijn. Als je zo veel modellen hebben die goed lopen zou ik juist in dit soort auto’s de voelsprieten uit gooien en alvast een toon zetten voor de toekomst. Kijk naar Volvo. Die loopt te teasen met een compleet nieuwe concepten lijn. Iedereen vind het mooi behalve de echte Volvo rijder volgens mij. Maar ze tonen wel ballen.
@2cool4school: als Audi de Quattro concept neer had gezet als TT dan had ik zoiets van jongens netjes gedaan.
Weinig bijzonders zo op het eerste oog! Maar ben benieuwd naar de definitieve foto’s!
*gaaap* Maar goed dat ’t weekend is.
In 1 woord: saai
Vorsprung durch technik…Audi staat al een tijdje doodstil.
@rufctr01: Aha vandaar dat succes van ze.. Ik snapte het al niet! Man.. Het is een grote cash machines, iets wat ik ook wel zou willen hebben. Dus ze kunnen er wel voor kiezen om, zoals jij wilt, lekker eigenaardig en super vernieuwend te zijn, maar raad eens? Dan verdienen ze nog niet de helft van nu!
@2cool4school: Wie van de grote 3 is nog steeds het succesvolst gezien de verkoopcijfers? Juist,BMW.Fijne dag.
@bayernmunchen: ja precies en BMW’s lijken ook steeds meer op elkaar.. Maar iemand met een fanbril op ziet dat niet..
Facelift dus.
Ik snap de ‘saai saai’ comments niet zo goed. Is het dan niet juist een sterk ontwerp? Denk aan de Golf, de Porsche 911. Die zien er toch ook al jaren hetzelfde uit, en blijven mooi om te zien…
@zoomzoom: eens! Een Golf V is nog steeds prima om aan te zien, terwijl ik in de Astra uit die tijd niet eens dood gevonden wil worden.
@awesome: En ik noem de Astra omdat die in niets lijkt op zijn voorganger.
@awesome: Dus als je een 10 jaar oude auto wil kopen, neem is een golf een goede optie of als je dameskapper bent een TT. Maar als je een nieuwe auto wil kopen, dan wil je iets nieuws. Geen idee wat je dan met die saaie meuk moet.
@jollykart: – neem
@zoomzoom:

Moest het een sterk ontwerp zijn.
Nu die 1e TT was toen hij vers en nieuw was best wel leuk om eens te zien, maar het is geen ontwerp zoals de golf dat was vind ik.
@zoomzoom: de golf en 911 zijn ook net zo saai ;)
Boring…
Ik sluit me aan bij @jensgib

Boring…
Zeg Ricardo, zou je even een foto van de huidige eronder kunnen plakken, misschien dat ik dan wel de verschillen kan vinden.

Legt vergrootglas alvast klaar….
@jrk68: ik denk dat je ‘oogglas’ bedoelt.. Opa! Dit heet subtiel aanpassen
@2cool4school:
Nope, ik bedoel toch echt een vergrootglas.
Dat jij niet weet wat dat is @solmatje, komt omdat jij 2cool4school bent en ik mijn studie wel gewoon heb afgemaakt.
@2cool4school: Toon is wat respect,snotneus.Grammetje teveel op?
@bayernmunchen: kijk wie het zegt
Duidelijk herkenbaar als TT maar toch weer een stuk strakker gelijnd. De achterkant valt me niets tegen, al zal het grootste verschil met de huidige TT (8J) aan de voorkant zitten. Voor de mensen die liever “iets anders” willen: wacht maar op de Sport quattro (2016?), die tussen de TT en de R8 in gepositioneerd zal worden.
@audifreak: Ik wacht met smart af.Zal wel weer wat worden.Ook ontworpen door die kerel wie dement is?
@bayernmunchen: jij voelt je wel heel wat he?
@kevinRS6: Dat mag jij zelf invullen,dan wel niet bepalen.Ik lig er totaal niet wakker van.
Audi Totaal Troosteloos.
Jammer zeg, had er wel wat meer van verwacht aangezien ze zo rondstrooien met strakgesneden concepts. Deze had van mij ook wel wat hoekiger mogen worden.
“Meet the new boss, same as the old boss!”. Ik vond het design bij de eerste goed, tikkie te rond. Dat werd bij de 2e opgelost. En dat design is nu dus bij de 3e nog steeds aantrekkelijk. Maar typisch Audi zal er wel weer een zeer forse meerprijs gevraagd worden tov de technisch goeddeels gelijke A3.
@mashell: Maar typisch Audi zal er wel weer een zeer forse meerprijs gevraagd worden tov de technisch goeddeels gelijke A3 Leon/Golf/Octavia.

There, fixed that for you.
@jaapiyo:
Juist, het is niets meer dan een Skoda Octavia in een jogging pak, made in Hungary.
Niets premium aan eigenlijk als je het zo bekijkt.
Een wijvenbak, net zoals alle andere TT’s
@faalhaas:
oh dacht dat het voor metrosexuelen (aka gai boys) was…
2.0TDI erin en naar Zuid-Frankrijk cruisen. Doe maar dan.
Wauw, een VAG product dat niet veel verschilt van het vorige, dat is nog nooit gebeurd! Sensatie…
Ik vind hem meer op de eerste generatie tt lijken…
*gaap* *zet tv op HBO*
een facelift bij BMW is zelfs ingrijpender..
Mooi, maar ik had toch liever eens wat anders gezien. Ik ben nooit fan geweest van de TT, en deze lijkt te veel op de vorige.
De TT is een wat apart model en gelukkig is het zo gebleven. Merken die een model drastig wijzigen geven dan toe dat ze verkeerd zaten. Dus Audi zit hier goed, een doordacht concept uitbrengen en hierop verderbouwen. De TT zal uiterlijk hier en daar wat verfijnd worden maar zullen de grootste veranderingen onderhuids en binnenin op te merken zijn.
So Boring deze nieuwe TT, en heel veel foute design toepassingen.
Een knik in de raam lijn is zo fout, als ook het doorlopende 3de remlicht.
De schetsen betreft de standaard TT, de TT S-line en TT-S komen ook gelijk vanaf het begin aan de start.
De bumpers van S-Line en TT-S zullen in grote lijnen het zelde zijn, de TT-S krijgt 4 ronde uitlaat pijpen wat er ook allen maar fout uit kan zien.
@HZW: Als je echt zo weinig begrijpt van design kun je maar beter gewoon niet reageren..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).