• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat we van DS Automobiles mogen gaan verwachten

Auteur: RubenPriest, gepost 1 mei 2018 om 08:45 – 23 Reacties

Wat we van DS Automobiles mogen gaan verwachtenq


Het merk praat over de strategie.

DS Automobiles, dat valt onder PSA, zet in op elektrificatie. Dat was al geen geheim, want PSA heeft eerder bekendgemaakt dat de merken van het concern veel meer elektrische auto’s gaan maken dan nu het geval is. DS Automobiles blikt echter een stapje verder en heeft de strategie vanaf 2025 bekendgemaakt.

Deze info deden ze tijdens de 2018 Paris ePrix uit de doeken. Vanaf 2025 zal elke auto van DS elektrisch zijn. Het gaat hier om een hybride of een volledige elektrische auto. Het offensief start naar eigen zeggen met de DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Dit model moet nog gepresenteerd worden, maar zal een hybride variant van de huidige DS 7 worden. De SUV kan 50 kilometer volledig elektrisch rijden.

Het is niet alleen hybride geneuzel. DS pakt het ook serieus aan. Later dit jaar, tijdens de autoshow van Parijs, komt het merk met de eerste volledige elektrische auto. Het zal sowieso een Frans feestje worden, dus verwacht ook het nodige elektrische nieuws van Citroën en Peugeot.

De nieuwe DS 7 Crossback E-Tense 4×4 moet vanaf de herfst van 2019 de dealer staan. De vierwielaangedreven SUV gaat 300 pk leveren. Meer info over dit model volgt in oktober, waneer de autoshow van Parijs zal plaatsvinden.

Ook interessant!

  • DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
    DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
  • Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
    Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
  • DS 3 Crossback vernieuwd: meer range voor je geld
  • Alfa en Lancia gaan samen met DS auto's bouwen

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

ds-automobiles, e-tense, Elektrisch, psa

Vorig bericht: « Tesla blut voor het einde van het jaar?!
Volgend bericht: Rijkaard hangt Pagani Zonda Revolucion in de woonkamer »

Lees Interacties

Reacties

  1. sameshitdifferentday zegt

    1 mei 2018 om 08:54

    Mooie auto’s!

    Login om te reageren
  2. str8six zegt

    1 mei 2018 om 09:02

    Wordt er eigenlijk wel geld verdiend door deze divisie van PSA? Zie dergelijke auto’s nooit muv de DS3, die inmiddels op leeftijd is. Luxe Fransozen hebben in de recente geschiedenis nu niet echt bewezen succesvol te zijn.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      1 mei 2018 om 09:33

      @str8six: Ik heb eigenlijk geen idee, maar ik heb de DS 7 onlangs zien rijden en ik werd aangenaam verrast moet ik eerlijk zeggen. Vond ik wel een mooie auto om te zien. Mooi interieur ook wel.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        1 mei 2018 om 09:51

        @viezefreddyw: ik moest juist drie keer kijken. Ik zag een zwarte, hij sloeg af en hij heeft van die dynamische knipperlichten, dacht dat het een Audi was totdat ik dichterbij kwam. Vind het een mooie auto maar ik verwacht niet dat het een daverend succes gaat worden. Voor het bedrag dat je moet neertellen voor een DS 7 kun je ook een lekker aangeklede Q5 of GLC kopen. Let maar op wat Nederland liever doet.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          1 mei 2018 om 10:24

          @720s: ja, die stappen liever in een kleinere Q5, want ze denken nog steeds dat ze met een Audi het beste van het beste hebben.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            1 mei 2018 om 13:23

            @rufctr01: ja mooi, Audi het beste van het beste, wat een grap.

            Login om te reageren
          • Loek zegt

            1 mei 2018 om 20:30

            @rufctr01: Helaas werkt de Nederlandse automarkt zo. Alles wat Duits is, is vertrouwd: alles wat Frans is, moet goedkoop zijn, anders is er een (beter) Duits alternatief. Precies waarom merken zoals Infiniti gigantisch floppen hier. Wat de leaser nie kent dat rijdt ie nie.

            Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      1 mei 2018 om 14:37

      @str8six: ze worden niet alleen in Nederland verkocht.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        1 mei 2018 om 19:25

        @ikleesookoverautos: no shit..

        Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    1 mei 2018 om 09:07

    “Het offensief start naar eigen zeggen met de DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Dit model moet nog gepresenteerd worden, maar zal een hybride variant van de huidige DS 7 worden. De SUV kan 50 kilometer volledig elektrisch rijden.”

    Ja, want dáár zitten we met z’n allen op te wachten.
    Steek nou eens geld in een fatsoenlijke full EV, want dit gaat toch niet verkopen nu de overheid de subsidiekraan aan het terugdraaien is op PHEV’s.

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      1 mei 2018 om 10:00

      @jack_abarth: je hebt gelijk, alleen is het heel goed om hun nieuwe elektrische systemen te testen, hoe ze bijvoorbeeld de 3 fase motor aansturen, vermogens testen regelsystemen voor de motoren etc. Ze zullen geen klap op dit ding verdienen aangezien de aantallen niet echt hoog zullen zijn. Maar ze zullen veel kennis vergaren over de technologieën.

      Login om te reageren
  4. postzegel zegt

    1 mei 2018 om 09:10

    “want PSA heeft eerder bekendgemaakt dat de merken van het concern veel meer elektrische auto’s gaan maken dan nu het geval is. ” Hoe lastig is dat? Ze maken er op dit moment namelijk nul. De e-Mehari maken ze niet zelf. De ion/C-zero maken ze niet zelf, en verder heeft PSA helemaal geen EV’S. Zelfs geen plugins.

    Login om te reageren
    • sjoerd95 zegt

      1 mei 2018 om 12:53

      @postzegel: De Elektrische Partner en Veel info vergeet je. Dat zijn er dus al 2. Maar het blijft inderdaad karig.

      Login om te reageren
      • sjoerd95 zegt

        1 mei 2018 om 12:53

        @sjoerd95: veel info moet Berlingo zijn :-)

        Login om te reageren
      • lacker zegt

        1 mei 2018 om 15:45

        @sjoerd95: niet zo lastig lijkt me. Ze hebben Opel gekocht, met name vanwege de kennis vanwegen elektrisch rijden. In feite hebben ze de techniek van de Chevolet Volt in huis.

        Login om te reageren
  5. alfapeter zegt

    1 mei 2018 om 09:18

    Plug-in hybrides hebben momenteel mijn voorkeur. 50 km is dik voldoende voor mijn dagelijks verkeer en een benzine motor zorgt ervoor dat ik ook verder kan. Ik betwijfel echter of het economisch gezien een goede oplossing is. Je moet immers voor beide technieken betalen en dat kost dermate veel dat je er wel héél veel benzine (of een alternatieve brandstof zoals ethanol) kan voor kopen.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      1 mei 2018 om 09:22

      @alfapeter: als je eenmaal full electric hebt gereden met je PHEV, dan ga je balen van elke kilometer die je niet op stroom maar op peut rijdt. 50 km’s is zat voor dagelijks. Maar waarom niet een full-ev? Als je verder moet, staat Nederland vol met snelladers van Allego en Fastned.

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        1 mei 2018 om 09:57

        @postzegel: Je hebt volkomen gelijk als je rijden beschouwt als verplaatsen van punt A naar punt B maar als je af en toe graag eens een keertje voluit gaat op de autobahn, stoplichtsprintjes plaatst of op een ardense weg jezelf een race kampioen waant, kom je er niet met een full electric. Ik verwacht echter wel dat de batterij technologie dermate verbeterd om ook dit mogelijk te maken.
        NB In België mag je achter laders zoeken, geen idee hoe het met de rest van Europa zit.

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          1 mei 2018 om 10:04

          @alfapeter: Die stoplichtsprintjes ga je alvast verliezen ;-)

          Login om te reageren
          • alfapeter zegt

            1 mei 2018 om 10:11

            @postzegel: Het gaat me niet om de snelheid maar de batterijcapaciteit. Een paar sprintjes en je staat met je full electric aan de kant. Ik wil gewoon verder kunnen rijden, daarom dus mijn voorlopige voorkeur voor PHEV’s.

            Login om te reageren
    • pomoek zegt

      1 mei 2018 om 10:06

      @alfapeter: het probleem is dat die 50km moeilijk haalbaar is. Althans in een Volvo V60. Daarnaast sla je de spijker op zijn kop wat de kosten betreft. Het is een dure techniek en helaas erg kwetsbaar. De V60 heeft al een duur hybride systeem transplantatie mogen ondergaan. De pechdienst chauffeur die mij oppikte omdat ik hieraan voorafgaand op de A4 was gestrand melde me dat hij de V60 veel te vaak moest oppikken.

      Login om te reageren
  6. vpowert zegt

    1 mei 2018 om 14:26

    Nou, chapeau. En waar denken de heren van DS dat van te gaan betalen? De DS7 is een ding in de marge, de DS3, DS4 en DS5 zijn inmiddels zo oud dat je er niets van verkoopt. Als ze nou eens auto’s bouwen die mensen nu willen en kunnen kopen, dan heb je ook voldoende cashflow om leipe elektroshit te doen.
    Bovendien – hoe moeilijk is een hybride? Bij de DS5 Hybrid4 vervang je de dieselmoteur door een 3-cilinder benzine exemplaar en klaar is Francois.

    Login om te reageren
    • vpowert zegt

      1 mei 2018 om 14:28

      @vpowert: heren *en dames* van DS natuurlijk. Excusez-moi, madames.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North