• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We nemen afscheid van deze compacte crossover

Auteur: RubenPriest, gepost 26 oktober 2021 om 10:55 – 9 Reacties

Mazda CX-3

Helaas pindakaas. Het doek valt voor de compacte Mazda CX-3 crossover.

In een wereld waar het aantal compacte crossovers je om de oren vliegen slaat dit nieuws natuurlijk als een mokerslag in bij jullie Autoblog-lezers. Mazda stopt met de CX-3. Dat is de kleinste crossover van het merk. Helemaal stoppen doet de Japanse autofabrikant niet met dit model. Buiten Europa blijft het model wel verkocht worden. Dat zegt een vertegenwoordiger van Mazda Polen tegenover het magazine Auto Katalog.

Wie nog een nieuwe Mazda CX-3 overweegt moet snel beslissen. Al aan het einde van dit jaar valt het doek voor de crossover. De productie stopt in december. De huidige generatie CX-3 kwam in 2015 op de markt en kreeg in 2018 een facelift.

De Mazda-rijder hoeft niet bang te zijn om met lege handen achter te blijven. De komende jaren komen er nog veel nieuwe modellen aan binnen de CX-serie. Je hebt nog de CX-5 en de CX-30. Maar daar blijft het niet bij. Bovendien is er op elektrisch vlak de MX-30 verschenen, wat ook weer een crossover schuine streep SUV betreft. Kortom, niet getreurd. De ene crossover verlaat het nest en er komen er zo weer meerdere voor in de plaats.

Ook interessant!

  • Compacte mazda crossover
    Er komt nóg een compacte Mazda crossover aan
  • Tose Mazda CX-5
    TOSE Mazda CX-5 is een flink verlaagde crossover
  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik
  • Mazda CX-50 is de ruige broer van de CX-5

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, cx-3, Mazda

Vorig bericht: « Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
Volgend bericht: Manhart Giulia QV600 is niet wat het lijkt »

Lees Interacties

Reacties

  1. RAW zegt

    26 oktober 2021 om 11:05

    De aangekondigde CX-50 en CX-70 zullen vooral aan de bovenkant van de markt erbij komen. Het lijkt er sterk op dat Mazda meer premium wil worden (lees: betere marges wil halen), want de Mazda 2 wordt een Toyota Yaris kloon. De R&D wordt dus vooral op de grotere en duurdere ICE en EV modellen gericht. Ze komen ook met een nieuwe 6 cylinder in lijn motor en meer SkyActiv-X motoren. Er zit dus wel een strategie achter, of dat voor Europa ook een succes wordt valt te betwijfelen.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      26 oktober 2021 om 12:24

      @RAW: maar die zescylinder in NL op de markt brengen zal weinig nut hebben gegeven de bpm.. en de CX50 en 70 worden gewoon de CX5 (en waarschijnlijk de 6 omdat niemand meer sedans en stations wil) opvolgers, de 70 moet je ws zien als verlengde CX5 met 7 zitplaatsen net zoals je dat nu ook ziet bij de Quashqai. Die CX50 gaat ook niet concurreren in een hoger segment dan die Quasqai, Tiguan etc. verwacht ik. CX90 achtige modellen blijven daarvoor voor de US beschikbaar.

      Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    26 oktober 2021 om 11:41

    Oké, doei!
    Maar wanneer komt de nieuwe 6?

    Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    26 oktober 2021 om 11:44

    Maar, waarom? Als je het ding toch nog blijft maken, waarom niet die paar duizend auto’s hier blijven verkopen. Gratis geld toch?

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      26 oktober 2021 om 17:34

      @Johanneke: because nederland, denk dezelfde reden dat we hier geen Hyundai i20n en i30n zien. Teveel uitstoot dus een dikke bpm boete waardoor de concurrentie goedkoper is.

      Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    26 oktober 2021 om 11:53

    Altijd een wonderlijk model gevonden. Eerst een motorkap alsof er een auto van 6 meter lang aan komt en dan een piepkleine cabine eraan geplakt.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      26 oktober 2021 om 12:11

      @bernoulli: haha, precies dat.. maar dat is de handicap van dit hele segment compacte wannabee modellen: de neus moet iets reusachtigs suggereren en dan ligt er een brommermotortje achter die enorme grille en zit er een opgehoogde compactauto achter.. vreselijk domme auto’s om te zien vind ik het omdat op een te kleine wielbasis iets wordt opgepompt dat alle proporties te buiten gaat..

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        26 oktober 2021 om 14:34

        Brommermotortje valt heus wel mee met een in deze tijd dikke 2 liter en 0 naar 100 in een dikke 9 sec.

        Login om te reageren
  5. lecomte zegt

    26 oktober 2021 om 12:02

    Mazda stopt met de CX-3 maar helemaal stoppen doen ze niet. Het doek valt, de productie stopt in december maar buiten Europa kun je de CX-3 gewoon nog bestellen.
    Dus stopt de productie nu wel of niet als deze na december buiten Europa te bestellen is? Enigszins verwarrend stuk.
    Verder vind ik de CX-3 een geslaagd model en jammer dat ik ze mondjesmaat tegen kom op de weg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North