Weduwe vriend Paul Walker klaagt Porsche aan

Auteur: , 44 Reacties

De weduwe van Roger Rodas (de man die achter het stuur zat bij de fatale crash waarbij hij en Paul Walker het leven lieten) klaagt Porsche aan omdat ze van mening is dat gebreken en designfouten aan de Carrera GT het dodelijke ongeluk hebben veroorzaakt.

Wrak van Porsche Carrera GT Roger Rodas Paul Walker

Kristine Rodas claimt dat de Carrera GT een onveilige auto is door fouten in het design, onderdelen, testen en bij de fabricage van de auto. Een quote uit de aanklacht luidt “blames Porsche for the car exploding on impact” waarbij ze opmerkt dat de auto geen “crash cage” en “racing fuel cell” had. Deze quote is in strijd met de berichten dat de auto pas na een minuut in brand vloog. Een racetank is een voorziening die sowieso niet verplicht is voor straatauto’s.

Door deze “gebreken” zou de Carrera GT niet veilig in gebruik zijn. Er is geen schadebedrag gespecificeerd in de aanklacht en waarschijnlijk gaat het een hele lange rechtszaak worden waarbij een hoop narigheid over de crash uitgemeten zal gaan worden.

Eerder onderzoek naar de crash wees uit dat “Speed, and speed alone” de reden was dat de crash had plaatsgevonden. Er waren vlak na de crash geruchten over een technisch defect maar die werden al vrij snel de kop ingedrukt. Rodas reed veel te hard op oud rubber, case closed zou je denken.

Dat mevrouw Rodas genoegdoening zoekt begrijpen we maar al te goed maar of dit the way to go is vragen we ons af. Een Porsche Carrera GT is zo gevaarlijk als dat de bestuurder hem laat zijn, immers. Kristine verklaart dat Rodas niet harden dan 55 mp/h (89 km/h) heeft gereden terwijl het onderzoek naar de crash heeft uitgewezen dat de snelheid ten tijde van de crash tussen de 80 en 93 mp/h (129 en 150 km/h) is geweest. Maar goed, het blijft Amerika dus zolang er geen uitspraak van de rechter is houden wij het gewoon voor mogelijk dat mevrouw Rodas hier een paar miljoenen uit sleept.



44 reacties

Typisch Amerika…
We mogen toch op onze blote knietjes hopen dat een dergelijke “aanklaag-cultuur” nooit overwaait naar Europa.. Weet niet of deze aanklacht gebaseerd is op enig onderzoek vd zijde van mevrouw Rodas, maar het neigt in mijn ogen gewoon naar het vissen naar miljoenen (tegen elke prijs).. Los vh feit dat ze glashard een politie onderzoek tegenspreekt lijkt het me vrij vreemd dat een auto die in de EU typegoedkeuring heeft, in de VS geclassificeerd wordt als onveilig..
@bestekla: En zijn wel degelijk voertuigen die in de EU de weg op mogen maar die ze in de VS te gevaarlijk vinden. De Land Rover Defender is er daar een van.
@bestekla: het meest gevaarlijke deel van een auto bevindt zich dan ook nog steeds tussen stuur en stoel
@bestekla: er zijn genoeg autos dei de VS onveilig verklaarde, maar europa niet. om maar ff een tweetal te noemen:
Pagani zonda (elke type)
BMW M3 CSL
…en dat is 1 van de dingen die goed mis zijn in de USA.
De advocaten doen het waarschijnlijk ook voor de naamsbekendheid… en ach, als er een paar stomme juryleden dan ook nog beoordelen dat Porsche hier schuld aan heeft, mooi meegenomen.
Ondertussen kost het wel gewoon veel uren van mensen die met publiek geld betaald worden.
Ben blij dat ik niet in t land woon.
@gregorius: beetje simpel want er komt geen jury aan te pas. Eerst maar ff verdiepen in US rechtspraak voordat je onzin uit kraamt of minder films kijken
Op iedere nieuw verkochte Porsche in de US komt voortaan een grote sticker op het stuur. “GELIEVE U AAN DE MAXIMAAL TOEGELATEN SNELHEID TE HOUDEN”
@osmo: Auto’s van dit kaliber zitten al helemaal stampes vol met waarschuwingsstickers in de US..
Met advocaten die 100% no cure no pay werken kunje aanklagen zonder er zelf veel last van te hebben, ik hoop echterdat Porsche op alle vlakken wint en gruwelijk veel proceskosten gaat vangen.
@porsche928: en wel zoveel dat ze er een nieuw model van kunnen ontwikkelen!
@awesome: Dat is alleen maar om de proceskosten te dekken he. Ze zullen er nooit op verdienen. Tenzij ze de tegenpartij vervolgens aanklagen voor smaad oid, maar dan is het weer een compleet andere zaak.
Mevrouw Rodas heeft geen poot om op te staan.
Moet ze dan niet bij Gemballa zijn? Want deze Carrera GT was toch een “Gemballa Mirage GT” ?
Zodra je de auto laat verbouwen is de fabrikant toch niet meer aansprakelijk? Of heb ik het nou verkeerd?
@bmwe30: sorry mijn fout, is geen gemballa creatie!
Huh, uit onderzoek is gebleken dat hij wel 150 km/u reed, en zij beweert maar dat hij niet harder dan 89 km/u ging..WTF, zat je er bij?

Overigens dat Meneer Rodas te hard reed en ook zijn bandjes niet bijtijds heeft laten vervangen, kon meneer Rodas niets aan doen natuurlijk.
Ik snap wel dat meneer Rodas met zo’n takkewijf het risico nam.
Mijn auto heeft ook geen rolkooi of racetank. Levensgevaarlijk! Het is een wonder dat ik nog leef.
Mocht u dit lezen en nu graag van uw uiterst onveilige Carrera GT af willen? Geen probleem, wij zijn er om u te helpen. Stuurt u ons gerust een berichtje met daarin al uw gegevens, dan komen wij de auto gratis en geheel verzorgd ophalen.
Ik zou ze aanklagen dat ze geen diesel gebruiken, dat brand veel minder makkelijk!!1one!!!1
Die aanklaagcultuur in de VS valt nog wel mee. Dit is hetzelfde als dat Amerikanen zouden denken dat alle Oostenrijkse vrouwen een baard zouden hebben. Wij lezen hier alleen de excessen. In het verleden zijn er wat grote zaken geweest, voornamelijk tegen sigarettenfabrikanten, maar in de dagelijkse praktijk gebeurt dit niet. In Nederland al helemaal niet, want voor een Nederlandse advocaat is het niet toegestaan om op no-cure-no-pay basis te werken.

Die Carrera GT hobbelde gewoon rond op 10 jaar oude banden, vermoedelijk zo plat en ongelijk als het maar kan. Je kunt hem nog zo mooi laten glanzen, op het moment dat je hem de sporen geeft, zal hij eerst flink onderhoud moeten hebben. Klaar verhaal.
Iemand een idee of het een aangepaste Carrera GT was?
Paul Walker stond er nou niet echt om bekend in standaard auto’s te rijden. Als een auto “getuned” is dan vervalt de fabrieksgarantie en heeft mevrouw geen poot om op te staan.
@JanJansen: Mee eens, al is die Carrera GT van zichzelf al zo’n bruut, die hoef je eigenlijk niet eens aan te laten passen.
Guilty untill proven innocent.
Door dit soort geneuzel rijden alle us modellen rond met de tekst ‘objecten kunnen in de spiegel verder weg lijken dan ze zijn’ in de zijspiegels. Dom volk.
Het lijkt er meer op dat dit vrouwtje teerde op de centjes van manlief en zich nu bang is dat ze moet gaan werken. Dan eerst maar eens proberen of Porsche wil bijdragen in haar levensonderhoud.
Ik geef haar weinig kans, alhoewel in Amerika weet je het nooit.
Ah, ze wil centjes zien! Kom op, het is een Porsche. Als er één auto is die goed, of misschien zelfs wel over-designed is, is het de Porsche wel!
En als ik zo de foto’s van die wagen zie, dan zou zelfs een racetank wel opengescheurd zijn!
Krijgt ze daarmee haar vent terug?
Ze is de zoveelste weduwe van een verongelukte Carrera GT bestuurder die Porsche aanklaagt. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Die Carrera GT is wel een listig loeder, gezien het grote aantal dodelijke ongelukken met die auto. Die auto heeft geen traction control of andere veiligheidssnufjes.
Zelfs Porsche testrijder Walter Röhrl vindt het een angstaanjagende auto en dat zegt denk ik wel wat.
@clioracing:
Maar dat is dan meer van het kaliber : “Wij van WC-eend…”
Hij zal echt niet zeggen dat het een allemansvriend is die door iedere kleuter te rijden is.
Only in The USA… Belachelijk land.

Dat wijf is alleen maar uit op geld, zodat ze safe is om niet te hoeven werken. Ik zeg: Burn the bitch!
Ze kan beter de ouders van d’r man aanklagen voor het onverantwoord opvoeden van hun kind.
Mocht weduwe van Rodas winnen. Dan moet de familie van Walker, de weduwe aanklagen wegens dood door schuld.
Dus als ik het goed begrijp, deden Porsche en Harm Lagaay een slechte zaak met de C-GT?
Wat een gekkie !
Een miljoentje of vier kan ze er schijnbaar wel uitslepen, zeker als er in het verleden al vergelijkbare uitspraken zijn gedaan: http://www.sportscarmarket.com/columns/legal-files/2108-carrera-gt-crash-settled-for-4-5-million
Niets is je eigen schuld, stel je voor zeg straks heb je nog verantwoordelijkheid
“Dat mevrouw Rodas genoegdoening zoekt begrijpen we maar al te goed maar of dit the way to go is vragen we ons af.”
Nee, nee, nee wie zijn die ‘we’ dat dat begrijpen? Want ik begrijp het alleszins al niet.

Er is een ongeval gebeurt, pech gehad. Daar moet je iemand anders nu toch niet de schuld van gaan geven.

Dat is pure geldklopperij van mevrouw of de advocaat die hoopt om er faam en fortuin uit te halen.
In het nieuwe handboek van Porsche USA komt te staan:

* handen en alle andere lichaamsdelen in het voertuig houden tijdens rijden
* aanpassing van welk onderdeel dan ook, vervalt alle aanspraak op welke garantie dan ook
* honden kunnen niet gewassen worden door deze op de auto te plakken en dan door de wasstraat te rijden (tja, het zijn Amerikanen he).
Het is een Carrera GT.
Je moet gewoon weten hoe je met zo’n
brute wagen om moet gaan.
Mooi citaat van een Amerikaan op een internationaal auto-gerelateerd forum. Precies zoals t is:

“America is the land of no accoutability. It’s sickening….
The USA is breeding people to believe it’s ok to blame others, to take no personal responsibility and that it’s easier to sue for money then to earn it. This is another classic example of that….”
Wanneer gaat Porsche die mevrouw aanklagen voor het bezoedelen van hun goede naam?
Wat een soap is dit aan het worden. Er is veel te hard gereden en er blijkt een aftermarket ophanging en uitlaat systeem gemonteerd te zijn. Dit laatste zal zeker in het nadeel van de eisers zijn. Ik mag hopen dat mevrouw in het ongelijk gesteld gaat worden. Eigen schuld, zand erover en uithuilen. Nog een geluk dat er verder geen onschuldige omstanders geraakt zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).