• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagen

Auteur: hayte, gepost 13 november 2019 om 16:07 – 16 Reacties

Afbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagenAfbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagenAfbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagenAfbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagenAfbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagenAfbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagenAfbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagenAfbeelding Wees cool en hip in deze briljante bedrijfswagen

Morris Electric
Het is weer eens iets anders dan de zoveelste Citroen HY of Volkswagen T2.

Altijd al een oud, Brits busje willen kopen zonder dat je de aarde vervuilt? Dan heeft het nieuwe bedrijf Morris Commercial goed nieuws voor je. Vanaf eind 2021 moet namelijk de JE verkrijgbaar zijn. Een elektrische versie van de J-type, dat het oude Morris maakte van 1949 tot 1961. Morris Commercial claimt dat het ‘niet een replica of een vervolg is op de J-type’, maar juist een ‘herontwerp’ van het oorspronkelijke model.

Heel erg veel moeite hebben ze niet gestoken in dat herontwerp, want de verschillen zijn minimaal. De meest in het oog springende veranderingen zijn de voorbumper en deuren, voor de rest lijkt de auto zo uit een pre-Europese Unie Engeland te komen, wat gezien de Brexit misschien niet geheel ontoepasselijk is.

Morris Electric

De Morris JE krijgt een lithium-ion accu aan boord, waarmee een actieradius van 320 kilometer mogelijk moet zijn, al schrijft het bedrijf niet op basis van welke norm dit is. De JE moet een modulair chassis krijgen. Daardoor komen er mogelijk in de toekomst pickup-, minibus- en campermodellen. Hoewel de carrosserie er old-fashioned uitziet, is het niet gemaakt van ouderwetse materialen. De body is namelijk gemaakt van koolstofvezel, wat moet zorgen voor een lichte bedrijfswagen.

Morris Electric

Nul-naar-honderd-tijden noemt het Britse bedrijf niet, maar waarschijnlijk gaat het bedrijf niet de strijd aan met de Porsche Taycan. In plaats daarvan denkt Morris Commercial dat de JE geschikt is voor bijvoorbeeld ‘kleine winkeltjes die hunkeren naar individualisme’ en die daarvoor een bestelbusje zoeken. Het zou ons niks verbazen als dit straks de Fiat 500 wordt van de bestelbusjes en foodtruck festivals hiermee vol staan. Het maximale laadgewicht van de JE is duizend kilo en het heeft een laadruimte van 5,5 kubieke meter. Om spullen te laden zijn er twee achterdeuren en een schuifdeur aan de zijkant. Wat je ziet is een mooie bedrijfwagen inrichting van hout.

Morris Electric

Of de JE ook het stuur aan de linkerkant van de auto krijgt is niet bekend, wel noemt de fabrikant alvast een streefprijs van zestigduizend pond. Op moment van schrijven is dat net geen 70.000 euro.

Ook interessant!

  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • Stop met zoeken, deze Mercedes Sprinter is dé bedrijfswagen
    Mercedes Sprinter bedrijfswagen lost huizenmarkt problemen op
  • Dit mag je eigenlijk geen bedrijfswagen meer noemen
    Dit mag je eigenlijk geen bedrijfswagen meer noemen
  • Maak indruk en pimp je Stellantis bedrijfswagen

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, Elektrisch, morris

Vorig bericht: « BMW doet iets raars met de prijzen van de M8 Gran Coupé
Volgend bericht: Moederbedrijf Jaguar Land Rover zoekt partners voor auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. koeberg zegt

    13 november 2019 om 16:14

    > 70.000 euro
    Holy crap! Dat is een boel geld om hip te zijn.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      13 november 2019 om 16:20

      @koeberg: dat knotje bespaart een hoop knipkosten die je dan in je busje kan steken…

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        13 november 2019 om 21:06

        @brammetjedeb: baard laten groeien bespaart weer scheermessen.

        Login om te reageren
  2. denx zegt

    13 november 2019 om 16:26

    Gaaf ding, maar niet voor 70K.

    Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    13 november 2019 om 16:39

    Gaaf ding. 70K kan ik nog wel begrijpen met een koolstofvezel body en een nieuw ontworpen chassis.

    Hij heeft alleen de vorm van een “forward control” busje maar je zit achter de vooras en verliest megaveel lengte met de voorste stoelen.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      13 november 2019 om 17:57

      @fanboy: als je een praktisch busje zoekt, ga je sowieso niet voor dit ding me dunkt

      Login om te reageren
  4. fendercd60 zegt

    13 november 2019 om 16:45

    Mist whitewalls.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    13 november 2019 om 16:56

    Hij is wel übercool hoor!

    Login om te reageren
  6. lecomte zegt

    13 november 2019 om 17:00

    Hartstikke leuk maar niet voor dat geld.

    Login om te reageren
  7. O plaat zegt

    13 november 2019 om 17:17

    Het enige dat ik wil weten is als die ‘rookers ruitjes’ vooraan open kunnen. Zou zo zonde zijn indien het antwoord nee is.

    Login om te reageren
  8. ericd zegt

    13 november 2019 om 17:30

    Is er een leuk ding, komt er zo’n zeikverhaal over.

    Login om te reageren
  9. autoriteit zegt

    13 november 2019 om 18:04

    @hayte Welkom als blogger bij Autoblog. Je stijl van schrijven is duidelijk, foutloos en het leest prettig. Mijn complimenten en hopelijk volgen er veel blogs.

    Login om te reageren
    • hayte zegt

      13 november 2019 om 19:00

      @autoriteit: Hartelijk dank, fijn om te lezen :)

      Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    13 november 2019 om 18:30

    70k! Ik bied de helft en zet er maar een VAG 2.5 TDI stinkdiesel in.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    13 november 2019 om 19:41

    Het oogt schattig en daar is het om te doen, maar het lijkt me dramatisch om te rijden. Niet alleen zit je veel te ver naar achter en kan je dus vrij weinig zien met zo’n ruitje heel ver voor je (probeer eens vooraan te staan bij een verkeerslicht…), maar ook is hij omwille van de looks veel te laag op zijn wielen gezet. En daardoor heb je weinig veerweg over. Leuk voor een sportwagen, maar als je hoog zit is stuiterend over de weg gaan nog veel vervelender.

    Login om te reageren
  12. Robert zegt

    13 november 2019 om 20:35

    Even afwachten maar, wat die elektrische ‘ID.BUZZ’ hipsterbus van VW gaat doen, qua prijs. Het duurt nog ‘maar’ tot 2022 voordat -ie te koop zal zijn…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North