• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie durft? De snelste occasion van België

Auteur: Author, gepost 2 september 2016 om 12:01 – 57 Reacties

Afbeelding Wie durft? De snelste occasion van BelgiëAfbeelding Wie durft? De snelste occasion van BelgiëAfbeelding Wie durft? De snelste occasion van BelgiëAfbeelding Wie durft? De snelste occasion van BelgiëAfbeelding Wie durft? De snelste occasion van BelgiëAfbeelding Wie durft? De snelste occasion van BelgiëAfbeelding Wie durft? De snelste occasion van BelgiëAfbeelding Wie durft? De snelste occasion van België

Wie durft? De snelste occasion van België
Grands Prix organiseren gaat onze zuiderburen niet altijd even soepeltjes af, maar hele dikke auto’s in de showroom zetten lukt ze dan weer prima.

Een waarschuwing vooraf. Als je met deze Ariel Atom V8 een keer goed gas geeft, kan het zomaar zijn dat je neus plots uit je achterhoofd steekt. Zo snel is dit ding. De V8 bestaat uit twee vier-in-lijn motoren van de Suzuki Hayabusa. Het maximum koppel is dan ook pas beschikbaar bij 7.750 tpm en alle 500+ paardjes komen vrij bij een niet misselijke 10.600 tpm!

Tel daar een leeggewicht van 550 kg bij op en je begrijpt dat deze auto in de verkeerde handen een levensgevaarlijk ding is. Voordeeltje: het zeer geringe gewicht en het feit dat je vol in de wind (of als je in Engeland woont: regen) zit maken al wel dat de snelheidsbeleving optimaal is. Veel bestuurders zullen dus al wat eerder geneigd zijn om het gaspedaal te liften.

De vorige eigenaar had waarschijnlijk al gegeten en gedronken bij de aanblik van zijn Britse racekanon, want er staan slechts 72 kilometers op de teller van deze bruut. Nog wat prestatiecijfertjes dan maar om de fikse prijs te rechtvaardigen:

  • 0 – 100 km/u: 2,3 s
  • 0 – 160 km/u: 5,4 s
  • 0 – een volle broek: 1,2 s
  • Topsnelheid: 320 km/u

Best een rap ding dus! Voor 229.900 euro pik je’m op in het Vlaamse Gits. We kunnen de koper nu alvast beloven dat Wouter of Casper graag een keertje (met camera) op de koffie komt om deze Britse pocket rocket eens aan de tand te voelen.

Dank @uncivilsum, mooie tip!

Ook interessant!

  • VT2 GP van België: Max crasht, wel snelste tijd
  • Deze Porsche 996 occasion heeft 375k gelopen, wie durft?
  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
  • Marktplaats ziet vraag toenemen naar occasion zoektocht
    Marktplaats ziet aantal occasion zoektochten stijgen!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel, ariel-atom, atom, belgie, occasion

Vorig bericht: « Kilometerheffing: een zegen voor autoliefhebbers
Volgend bericht: Waarom de SCG 003 een kit car wordt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hupke zegt

    2 september 2016 om 12:07

    >200k voor een kitcar? Nee bedankt als het zoveel moet kosten bouw ik het zelf wel.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      2 september 2016 om 12:09

      @Hupke: Succes! Exact dezelfde kwaliteit en specs aub ;)

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        2 september 2016 om 12:14

        @hight96:

        Ik garandeer je dat je even bang zal zijn in de mijne als in de ariel :p

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          2 september 2016 om 12:24

          @Hupke: de motor kost iets meer dan 33k en bak rond de 36k. Onder een ton moet te doen zijn, maar is nog wel een hele klus.

          Login om te reageren
          • goodolddays zegt

            2 september 2016 om 12:29

            @janjansen: onzin, en dan de ontwikkeling van een chassis en all het andere. Het zijn niet alleen de onderdelen maar de ontwikkeling moet ook bekostigd worden en mag een autofabrikant/leverancier ook nog wat verdienen. Wat een domme discussie is dit zeg…

            Login om te reageren
            • JanJansen zegt

              2 september 2016 om 12:42

              @goodolddays: iets zelf bouwen geeft zo veel voldoening. Ik kan je het boek kimini aanraden om eens te lezen. Ontwikkeling valt wel mee, er is inmiddels zo veel te vinden over het goed ontwerpen van een chassis. Dat is geen trail and error meer zoals vroeger.

              Login om te reageren
              • tborre zegt

                2 september 2016 om 21:10

                @janjansen: en dan krijg je dan nooit de weg op .. zeker niet in belgie. .. If ga je de homologatie look effe betalen ? Want dat haal je niet voor die prijs..

              • JanJansen zegt

                2 september 2016 om 21:43

                @tborre: er zijn altijd wel redenen om lekker lui op de bank te blijven zitten en niets te doen. Als je alleen maar beren op de weg ziet zal je nooit iets maken.
                Homologatie hoeft natuurlijk niet. De auto keuren via SVA en dan invoeren is de makkelijkste weg. Via de RDW kan je tegenwoordig ook goedkeuring krijgen voor kleine series. Denk je nou echt dat Donkervoort voor al zijn verschillende modellen Europese homologatie heeft?

          • Hupke zegt

            2 september 2016 om 12:35

            @janjansen:

            De TVR speed eight is amper zwaarder en een stuk goedkoper dan een hartley v8. En als je niet van het circuit afkomt zijn er zelfs lichtere en goedkopere blokjes te vinden…

            Voor 200k betaal je een ander z’n hobby namelijk wagens ontwikkelen, dan doe je het beter en goedkoper zelf.

            Login om te reageren
            • JanJansen zegt

              2 september 2016 om 12:44

              @Hupke: welke blokjes heb je het dan over? Zijn die ook NA of hebben die een turbo?

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                3 september 2016 om 14:49

                @janjansen:

                NA, al die v8en en v10’s uit raceseries van de 90s. Soms te koop voor een appel en een ei.
                Als je geblazen wil die vw/audi 1.8T doet het ook goed.

              • JanJansen zegt

                4 september 2016 om 22:09

                @Hupke: heb je een link naar zo’n bok? Of anders een merk? Ik kan ze niet vinden.
                Die audi is van gietijzer, dat is nogal zwaar. De nieuwe 2.5 uit de TTRS is geloof ik wel van aluminium, zou een optie kunnen zijn.

              • Hupke zegt

                5 september 2016 om 12:35

                @janjansen:

                1.8T is volledig allu ;)

                Wel je kan hier al eens kijken want op marktplaats denk ik niet dat je ze vind https://racecarsdirect.com/Advert/Details/77472/dfr-cosworth-f1-engine
                Soms staat er wel iets interessants op. Ik heb weet van iemand die een tijd terug goedkoop een formule 3 (of soortgelijk) v8 blokje had gekocht voor in z’n speeltje. Weegt geen drol, relatief goedkoop en zonder restricties meer dan 600pk.

        • hight96 zegt

          2 september 2016 om 14:14

          @Hupke: Misschien is dat gevoel van angst wel een stukje groter haha.

          Login om te reageren
    • wjeurs zegt

      2 september 2016 om 14:04

      @Hupke: nieuw kostte jij maar 185k ofzo toch?

      Login om te reageren
  2. ahs1979 zegt

    2 september 2016 om 12:09

    Geen PDC en airco voor die prijs? Laat dan maar zitten…..

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      2 september 2016 om 12:19

      @ahs1979: zit een hele goede airco op, altijd een fris briesje op buitentemperatuur

      Login om te reageren
  3. Dimglor zegt

    2 september 2016 om 12:10

    Gisteren nog aan gepasseerd.
    Staat bij Debusseré.
    Hebben daar best aardige auto’s staan!

    Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    2 september 2016 om 12:12

    Dit zijn van die redenen waarom ik millionair moet worden, wat een ding

    Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    2 september 2016 om 12:16

    Wouw echt vet. Wat heeft dit ding nieuw van de dealer gekost? Neem niet echt aan dat dit een goed investeringsproject is

    Login om te reageren
  6. Rob zegt

    2 september 2016 om 12:18

    De aller, aller, allermooiste Britse sportwagen van de afgelopen miljard jaar ongeveer.
    Persoonlijk vind ik de Atom zonder vleugels nóg een stukje fraaier om te zien: (en die is vast en zeker snel genoeg!)
    http://cdn1.evo.co.uk/sites/evo/files/styles/gallery/public/images/dir_1169/car_photo_584923.jpg?itok=7nzcaMdZ

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      2 september 2016 om 12:38

      @Rob: in ieder geval is de Honda veel duurzamer. Er rijden exemplaren probleemloos rond met 70.000 op de teller.
      Deze V8 moet een rebuild na 10k Miles ofwel 16k km.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        2 september 2016 om 12:54

        @janjansen:
        En die dingen zijn waarschijnlijk veel schappelijker geprijsd. 220k is wel redelijk bizar namelijk…..
        Overigens; 70 duizend kilometer met zo’n ding? Hulde ende applaus voor de eigenaren!

        Login om te reageren
        • woudloper zegt

          30 augustus 2018 om 07:15

          @Rob: is het blok van de Civic type R he. Versnellingsbakken gaan minder lang mee als je trackdays doet. Atoms zijn trouwens door de uitstekende wielen in combo met instelbare dempers best comfortabel op de weg. Ik wisselde laatst van de mijne naar een 911 Carrera en die reed massa’s harder opgehangen.

          Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    2 september 2016 om 12:23

    Meer dan 320 km/u? Daar geloof ik geen hol van..

    Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      2 september 2016 om 12:32

      @Jochempie: ik denk dat ik met 200 er mee stop. 320 in een zeepkist, van ze leven niet

      Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      2 september 2016 om 12:41

      @Jochempie: Maak dan eens een ritje. Dan geloof je er misschien wel een hol van. Als die van jou dan nog in leven is tenminste.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 september 2016 om 12:45

        @denniss00: Goed idee, mag ik jouw atom even lenen?

        Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      2 september 2016 om 12:45

      @Jochempie: zijn Engelse km. Die worden in de pub gemeten.

      Login om te reageren
      • riri zegt

        2 september 2016 om 13:01

        @janjansen: Ze noemen het mijlen :)

        Login om te reageren
        • denniss00 zegt

          2 september 2016 om 15:47

          @riri: 320 mijl per uur?? Dat hoop ik niet! Dan ben je je complete gezicht kwijt, of het wappert een paar meter achter je aan!

          Login om te reageren
  8. ghost zegt

    2 september 2016 om 12:27

    Te duur, te oncomfortabel, geen dak, nee bedankt! Als ik 200k echt kon missen, dan misschien wel.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      2 september 2016 om 12:52

      @ghost: ik denk dat je het punt een beetje mist. Zou eens een proefrit in een Caterham of Ariel oid lichts gaan maken. Is echt heel speciaal rijden. Zelfs de nieuwe MX5 geeft al een beetje dat gevoel maar mist de power.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        2 september 2016 om 13:21

        @janjansen: ik snap het punt prima, heb een kennis met een Donkervoort D8, dan snap je wel met wat je te maken hebt. Maar het is allemaal leuk voor een paar keer, maar op de weg zien mensen je mega snel over het hoofd, dus moet je eigenlijk ermee naar het circuit, wat je niet keer op keer gaat doen. Dus totaal niet praktisch. Een gemiddeld persoon koopt gewoon een GT3 voor dat geld.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          2 september 2016 om 15:29

          @ghost: een gemiddeld persoon is ook vaak niet echt interessant. Een Porsche zie je hier op elke straathoek, ik kijk er al niet eens meer naar om.
          Dit ding rijdt elke Porsche (van dezelfde prijs) de moeder en heeft de coolfactor.

          Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          2 september 2016 om 15:31

          @ghost: en praktisch? fietstassen zijn ook praktisch, heb je die ook?

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            2 september 2016 om 15:58

            @janjansen: ja man en een windscherm, scheelt vliegjes tussen je tanden vandaan flossen..nee zonder grappen, ik snap je punt wel, hier heb je meer emotie, meer sensatie maar mijn punt is dat ik het er niet voor over zou hebben.

            Login om te reageren
    • riri zegt

      2 september 2016 om 13:00

      @ghost: 200K missen ? hoe rijker hoe gieriger

      Login om te reageren
  9. vtechlover zegt

    2 september 2016 om 12:35

    Prijs is veelste gek, mag blij zijn als hij er 150k voor krijgt

    Login om te reageren
    • Author zegt

      2 september 2016 om 12:52

      @vtechlover: No offense, maar waar baseer je dat op? Nieuw waren ze ongeveer even duur en er zijn 25 exemplaren van gebouwd.

      Login om te reageren
    • gash zegt

      2 september 2016 om 13:35

      @vtechlover:

      Dat is wel heel weinig. Ik zeg maximaal precies ongeveer €166,758,34!

      Login om te reageren
  10. pesu zegt

    2 september 2016 om 12:55

    Haha, ik moest serieus lachen door die ‘poep-in-broek-grap’. Komt niet vaak voor +1.

    Login om te reageren
    • appie_dello zegt

      2 september 2016 om 16:03

      @pesu: hahaha echt he…. denk eerder dat al je darmen eruit gedrukt worden…. ze hadden deze auto ariel atom shit yourself V8 moeten noemen.

      Login om te reageren
  11. riri zegt

    2 september 2016 om 12:58

    € 229.900,-
    Onderhandelbaar

    Login om te reageren
  12. Al_caPino zegt

    2 september 2016 om 13:02

    En waar moet ik mijn spuug lelijke gele plaat aluminium plaatsen?

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    2 september 2016 om 13:29

    Ik zou het geld er nooit voor over hebben, maar een absurd ding vind ik het wel. Een soort kruising tussen een kart en een formule 1-auto en dat voor op de openbare weg. Knotsgek ding dus.

    Maar voor 200k zou ik heel iets anders kopen. Een F-type s en een een Harley erbij voor als ik rijwind wil voelen. Dan hou ik ook nog geld over voor benzine de komende jaren.

    Login om te reageren
  14. baap zegt

    2 september 2016 om 13:45

    Van mijn levensdagen niet dat ik dit koop. Vind ‘m niet mooi en way overpowered. Raakt kant nog wal. Een rebuilt van het blok rond de 15k kilometer getuigt ook niet van topkwaliteit. Neh, doe mij maar een slagvolume van 4 flessen Lidlcola V8. Beter…

    Login om te reageren
  15. clarkson zegt

    2 september 2016 om 13:52

    Goeie vraag, wie durft. Gegarandeerd dat je je een hoedje schrikt als het gas vol open gaat.

    Login om te reageren
  16. 560pkferrari zegt

    2 september 2016 om 15:21

    Heb afgelopen maand op Spa mee mogen rijden in een supercharged ariel atom met 350pk, dat ging al achterlijk snel. Laat staan dit ding.

    Login om te reageren
  17. appie_dello zegt

    2 september 2016 om 16:01

    zoveel kracht i.c.m. lage gewicht…. it will destroy your face!!!!

    Login om te reageren
  18. baklava zegt

    2 september 2016 om 18:36

    Belachelijk hoge prijs. Was de gewone Atom niet iets van rond de 50.000?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      2 september 2016 om 21:50

      @baklava: een standaard Atom kost minimaal € 65.000 euro, de Sadev bak en V8 samen kosten dit ook ongeveer.

      Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    2 september 2016 om 20:11

    Ik niet. Ieder rit eindigen met 120 bijna-dood ervaringen en 10x zoveel verschoonde onderbroeken is niet een vooruitzicht waar ik zit op wachten.

    Login om te reageren
  20. mcshine zegt

    2 september 2016 om 21:12

    Die sneer naar de Belgen in de eerste regel.. Het organiseren van een Grand Prix gaat de Belgen in ieder geval beter af dan de ‘Ollanders’…..Hoe slecht dan ook.

    Login om te reageren
    • lolikbenbol zegt

      5 september 2016 om 18:56

      @mcshine: my thoughts exactly (zelf NL)

      Login om te reageren
  21. jorden zegt

    2 september 2016 om 23:29

    Nee dit is vanuit ieder oogpunt veel te veel geld. Dit is een categorie 911 turbo en deze heeft de motor wat leuker verpakt.

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    3 september 2016 om 06:35

    Dit is niks voor Wouter om te testen dan gaan z’n mooie (ahum) kapsel in d’n oorlog..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North