• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie koopt deze Starlet met 180 pk?

Auteur: Author, gepost 3 juni 2016 om 15:01 – 46 Reacties

Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?Afbeelding Wie koopt deze Starlet met 180 pk?

Wie koopt deze Starlet met 180 pk?
Een beetje Fast & Furious in de polder, genieten man.

De vaste AB-lezer weet dat schrijver dezes nog steeds weke knieën krijgt van het rijden in z’n Toyota Starlet uit ’93. Hoe die auto met al z’n 75 pk’s om je heen groeit als een maatpak is al legendarisch, maar wie niet bang is en dus niet terugdeinst voor serieuze vermogens, kán niet om deze occasion heen.

Het betreft een Starlet uit ’97 die bijna 170.000 km heeft gelopen. Onder de kap ligt echter een geblazen 4E-FTE, een 1.3 viercilindertje met turbo en intercooler. De motor in dit tweedehandsje heeft iets meer dan een ton achter de kiezen, dus ga er maar van uit dat de boel nog wel even heel blijft. Verder is deze rolschaats on steroids uitgerust met:

• zisco uitlaatspruitstuk
• cat vervanger
• manuele boost controller
• aangepaste uitlaatlijn
• glanza remmen rondom
• nieuwe distributieriem en spanrol (Toyota)
• Cup velgen
• verlagingsset
• nieuwe APK

Genieten chefke! 180 pk is het eindresultaat en voor nog geen 4.000 euro kun je ‘m hier aanschaffen. Wel even opletten met drempels, zéker die venijnige rotdingen bij de McDrive. Verder is een échte Glanza natuurlijk mooier, maar daarmee hebben we meteen alle nadelen aan dit bommetje gehad.

Oh nee, wacht. De standaard stoelen bieden ongeveer even veel zijdelingse steun als een paar teenslippers. Wellicht is het verstandig om die vieze dingen eruit te slopen en er één of twee Recaro’s voor terug te zetten. Maar dat laten we graag aan de koper in kwestie over.

Ook interessant!

  • Starlet met 443 pk
    Koop deze Starlet met 443 pk. Ja, 443!
  • Toyota GR 86 officieel: meer pk's en motorinhoud!
  • Toyota Proace City Electric
    Toyota Proace City Electric is busje met 136 pk
  • Toyota MR2 komt terug met 400 pk!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, occasion, starlet, Toyota, tuning, turbo

Vorig bericht: « Politie vindt 13 gestolen auto’s in Brabantse loods
Volgend bericht: Waarom super-CEO Carlos Ghosn Mitsubishi gaat redden »

Lees Interacties

Reacties

  1. gieltj zegt

    3 juni 2016 om 15:05

    Laat ik nu net opzoek zijn naar een nieuwe auto :p

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      3 juni 2016 om 15:08

      @gieltj: hij is je gegund
      Wat een bommetje rijd je dan

      Login om te reageren
      • gieltj zegt

        3 juni 2016 om 15:10

        @rob5nismo: helaas is €4000,- beetje buiten mn budget

        Login om te reageren
        • larsdbs9 zegt

          3 juni 2016 om 15:38

          @gieltj: 4000 is dan ook wel wat veel, voor dat geld kan je een Glanza V halen. Misschien dat de verkoper bereid is nog flink wat te zakken

          Login om te reageren
          • gieltj zegt

            3 juni 2016 om 16:26

            @larsdbs9: mwa.. 2k is zo’n beetje het max wat ik uit wil geven

            Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    3 juni 2016 om 15:08

    Pure porno ..
    Lekker bommetje ..
    Jetcars ..
    Burn it with fire ..
    159 ..
    Murica ..

    Als dat je steekwoorden zijn ..
    Dan blijft dit een absolute droomauto voor de rest van je leven ..

    Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      3 juni 2016 om 15:50

      @lincoln: Correctie, Kill it with fire

      Login om te reageren
    • murica zegt

      3 juni 2016 om 16:37

      @lincoln: Leuk dat je mijn naam roept. :)

      Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    3 juni 2016 om 15:10

    Leuk project. Lijkt mij niet echt handig voor dagelijks gebruik

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      6 juni 2016 om 12:10

      @mrrallycross: want?

      Login om te reageren
  4. resulutionNL zegt

    3 juni 2016 om 15:10

    Één drempel over het hoofd zien en weg is je intercooler haha. Voor de rest kan ik dit soort projectjes alleen maar toejuicen! Hier kun je bijna net zo veel lol mee hebben als een Supra met 1000pk. Heerlijk, meer van dit AUB!

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      3 juni 2016 om 15:25

      @VWTouran75: zo laag ligt deze nog niet….

      Login om te reageren
      • treinrukker zegt

        3 juni 2016 om 16:08

        @peug206: nee, maar als je een drempel op gaat dan raakt hij eerst de intercooler voordat de banden de drempel op gaan, snel door de woonwijk zit er niet in (wat ik ook absoluut niet toejuich)

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          3 juni 2016 om 16:14

          @treinrukker: dan ben je gewoon een idioot. De (meeste) 30/50 zones hebben een reden. Net als die drempels die er liggen. Eigen schuld als je dan te hard rijd. Al mogen sommige drempels wel iets lager, want bij ons in de straat ligt mount everest ?

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            3 juni 2016 om 17:08

            @peug206: een hoop drempels zijn belachelijk hoog. Ik ken best een aantal drempels waar het merendeel van de auto’s niet normaal overheen kan rijden zonder te krassen. En nog veel meer waar auto bijna tot stilstand moeten komen om er overheen te kruipen. Dat slaat echt nergens op, zelfs niet in een woonwijk.

            Login om te reageren
  5. bmwm3gtr zegt

    3 juni 2016 om 15:11

    Zeker net als een supra. hoor je alleen een turbo fluiten

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      3 juni 2016 om 19:48

      @bmwm3gtr: klopt mijn broertje had er 1 met 190 pk in zijn gianza .
      Bij een supercar meeting werd hij uitgelachen door een hoop mensen .
      Alleen vergeet iedereen dat deze auto’s echt bizar snel zijn door het lage gewicht

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        3 juni 2016 om 21:30

        @bohica: iemand uitlachen om zijn auto is zielig.

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          3 juni 2016 om 22:13

          @xiran: Oke, ik zal proberen om daaraan te denken als ik Sjonnie tegen kom met zijn Civic, rioolpijp-uitlaat, 2fast4u sticker, tiefbett velgen met onkietonkie banden en de rugleuning van de bestuurdersstoel 45 graden naar beneden.

          Niet lachen escort, niet lachen dan.

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            4 juni 2016 om 13:28

            @escort77: uitzondering de de regel bevestigd. Het licht er aan hoe serieus het petje zichzelf neemt. Als hij het ziet als grap. Lol

            Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    3 juni 2016 om 15:20

    Zeer gaaf project!! Alleen heb ik net wat liever een Glanza. Ook al is ie zeldzamer.

    Login om te reageren
  7. martijn11 zegt

    3 juni 2016 om 15:23

    Wel geinig wagentje

    Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    3 juni 2016 om 15:25

    Nog even de intercooler zwart spuiten en volledig achter de bumper zien te krijgen, dan heb je een auto die voor heel wat verbaasde blikken gaat zorgen.

    Login om te reageren
  9. cvoo zegt

    3 juni 2016 om 15:26

    Leuk dingetje zo. Hier heb ik meer mee dan bijvoorbeeld met: http://link.marktplaats.nl/m1054758429?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=87800 Deze starlet zou dan alleen voor de fun zijn. Een paar Recaro’s erin, wielen zonder pauperlook eronder en gaan!

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    3 juni 2016 om 15:46

    Meh, niks voor mij. Het lijkt me wel een leuk project om in elkaar te zetten, maar ik zou geen auto willen waarbij de intercooler al over de grond schuurt bij het eerste beste kiezelsteentje op je pad. Sowieso ben ik een beetje huiverig met aangepaste auto’s. Als je het zelf hebt gedaan of hebt laten uitvoeren weet je hoe goed/slecht de werkzaamheden gedaan zijn, maar wanneer je zo’n project van een hobbyist overneemt is het toch altijd maar de vraag of alles goed in elkaar steekt. Niks ten nadele van deze aanbieder, maar er lopen genoeg prutsers rond met een 13’er steeksleutel op zak menen dat ze automonteur zijn.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 juni 2016 om 15:50

      @Edge:

      Heerlijk ..
      Lekker zelf verkloten ..
      Maar er dan wel zo een standaard mogelijk ding met weinig km voor misbruiken ..

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 juni 2016 om 18:47

        @lincoln: leuk hè, een beetje sarren…

        *verbijt zich om niet inhoudelijk te reageren*

        Login om te reageren
    • Tenck zegt

      3 juni 2016 om 16:13

      @Edge: De tie-rap die het luchtfilter op zijn plek moet houden is voor mij eigenlijk al een showstopper.

      Login om te reageren
  11. dracae zegt

    3 juni 2016 om 15:52

    Een ‘dikkere’ motor in een normaal ‘saaie’ auto bouwen kan ik wel waarderen, dat is mijn manier van stealth. Dit had ook erg leuk kunnen zijn, maar hier niet.
    Die intercooler is niet alleen lastig met drempels , maar ook veel te opvallend en dat geldt ook voor de velgen.

    Login om te reageren
  12. bofkont zegt

    3 juni 2016 om 15:57

    Mijn hemel wat zal dit ontaard hard gaan, daarbij ook levensgevaarlijk volgens mij.
    In het verleden zeg maar bijna 20 jaar terug had ik een daihatsu charade 1.3 16v sport tx.
    90 pk op krap aan 800kg, originele kuipstoeltjes zaten erin, dezelfde als die van de GTTI.
    Hemel wat een rap ding was dat ook zeg, mijn broer kon met zijn corrado Vr6 tot de 120 mij maar met moeite voorblijven, wat een lol heb ik van die auto gehad zeg!! heel wat zogenaamde dikke auto’s compleet zoek mee gereden.
    gekocht met 58000km en is weg gegaan ver boven de 200k, enkel 2 nieuwe voorbanden en verse olie en keer de distributie riem, zeldzaam betrouwbaar, man wat heb ik dat ding af gebeuld.

    Login om te reageren
    • humpyourdog zegt

      3 juni 2016 om 18:32

      @bofkont: afgebeuld en op (minstens) 142k km enkel 2 nieuwe voorbanden moeten steken. Zulke banden wil ik ook wel!

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        3 juni 2016 om 19:41

        @humpyourdog: En toch is het serieus echt waar, ding weegt niets dus veel slijtage was er niet.

        Login om te reageren
    • rscamaro zegt

      3 juni 2016 om 18:45

      @bofkont: Die had ik ook, als eerste auto :-) Erg rap ding inderdaad. Die van mij had alleen een koeling probleem dus stond regelmatig langs de kant :-p. Maar wat een leuke bakkies waren dat!

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        3 juni 2016 om 19:41

        @rscamaro: Ah das minder die problemen, maar serieus waar die van mij is nooit wat mee geweest, idd geweldig leuke wagentjes waren dat.

        Login om te reageren
  13. mdegoede zegt

    3 juni 2016 om 16:09

    Ben ik nou de enige die dit soort auto’s vreselijk vind

    Login om te reageren
  14. 1lunatic zegt

    3 juni 2016 om 16:17

    Liever voor iets meer een S3 8L, quattro en 210/225PK.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 juni 2016 om 16:38

      @1lunatic: top auto. Een gele van na de facelift graag. Miltec er onder, cold air intake en een chip van JD. Kom je dicht bij de 300pk!

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        3 juni 2016 om 21:31

        @dutchdriftking: totdat de olie pick up van de turbo verstopt.

        Login om te reageren
  15. awesome zegt

    3 juni 2016 om 16:20

    180PK… op zich niet verkeerd, maar ik ken ze met Vtec motoren en turbo’s en alles.

    Login om te reageren
  16. dotternetta zegt

    3 juni 2016 om 16:34

    Leuk! Linksgestuurd! Ik heb de mijne helaas net ingeruild voor een dieseltje op de zaak, maar echt een aanrader, zo’n starlet! Puur rijplezier en echt contact met alles! Geen elektronische hulpmiddelen, prijs is iets te hoog. Mag voor 3250 gaan!

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    3 juni 2016 om 16:37

    Gaaf hoor. Wel even een extra lipje onder de bumper. Dit ziet er niet uit zo.

    Login om te reageren
  18. Jochempie zegt

    3 juni 2016 om 16:46

    Ik vind het helemaal niets. Doet me denken aan een Corsa B met booskijkers en Borbet velgen.

    Login om te reageren
  19. Bart_V zegt

    3 juni 2016 om 18:48

    Veel te grote intercooler
    Kammeraad van me heeft een RX7 intercooler topmounted zitten bij zijn LHD gebouwde GTT draait nu ook 175 pk en die ziet er niet zo look at my intercooler uit

    Login om te reageren
  20. willemseles zegt

    3 juni 2016 om 19:27

    Oh , bij het horen van turbogeweld en in de polder dacht ik gelijk hieraan :
    deze zondag 5 juni Almere-centrum Custom Turbomeeting voor alle merken.
    http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=43&t=78486

    Login om te reageren
  21. twentsediesel zegt

    3 juni 2016 om 21:57

    En dan voor 500 euro erbij weer op normale 13″ sloffen, verhogen, beige kleurtje erop, pleerol op de hoedenplank gooien en met een witte pruik /cowboyhoed links naast het verkeerslicht gaan staan. Bij voorkeur naast een jup met z’n kleine bmw/audi leasebarrel… Man, ik lig nu al dubbel..

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    4 juni 2016 om 09:24

    Leuk projectje alleen niet voor mij. 4000 pleuro is ook niet mis, trouwens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North