Wie koopt een Maserati GranTurismo met 166k op de teller?

Auteur: , 62 Reacties

Van een oud vrouwtje geweest.

Maserati presenteerde in 2007 de GranTurismo als opvolger van de GranSport. Een echte GT, gemaakt om naar Zuid-Frankrijk te rijden, in de wetenschap dat je een grommende 4.2 liter grote V8 in het voorronder hebt liggen.

En deze Italiaan is gebruikt waarvoor die gemaakt is. Rijden. Dit exemplaar heeft namelijk 166.155 kilometer op de teller staan. Een opmerkelijk hoog getal, waar de meeste GranTurismo’s die aangeboden worden onder de 100k km blijven steken. De ervaring zie je niet af aan de auto. De lak oogt goed, en de stoelen zien er niet uitgezeten uit. Vermoedelijk was de eerste eigenaar fan van legno. Op diverse plekken in het interieur kom je de houten opties tegen.

Aan de achterzijde verraden de twee pijpen dat de Granturismo een Sport uitvoering betreft. De witte lak, in combinatie met de zwarte velgen die we kennen van de MC Stradale, maken deze Maser tot een uiterst fijn snoepje. Het Italiaanse monster wordt aangeboden in Haarlem voor 47.995 euro.

Met dank aan Stef voor de tip!



62 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ik niet
Wat een prachtbak, als je t mij vraagt een stuk mooier dan dan huidige maseratis
@jordy14: is dit geen huidige Maserati?
@kraakensmaak: hij is nog in productie. Maar ik denk dat @jordy14 de nieuwe ‘designtaal’ noemt van de huidige Quattroporte en Ghibli. En daar moet ik hem wel een beetje gelijk in geven.
@gtwillem: idd dat bedoel k
@jordy14: En wat dacht je van de staat binnen buiten na deze aantal kilometers! Wie zegt dat de Italiaanse kwaliteit minder is!!
Zoals ze in Gaydon zeggen: “You know you’re the first, but do you really care?”
@BmwMPower: als je die AM stunt bedoelt, bedoel je denk ik not the first.
@marc94: bijna weekend.
Heb verder niet echt een idee wat een Maserati kost met minder dan de helft kilometers op de klok. Maar, het is natuurlijk geen verkeerde deal. ‘Age is just a number’, dat geldt voor kilometers natuurlijk ook. Als hij goed onderhouden is, waarom niet?
Nogal duur voor dat kilometrage. Dat kan beter.
Autoblog sjoemelaars, deze heb 166.167 km op de teller
Kilometers geen probleem, helaas nog steeds te duur voor mij…
Eindelijk eens iemand die zijn, in dit geval Maserati, gebruikt heeft waar die voor is: trappen! Tuurlijk als je een Maserati wilt koop je er een met een lage kmstand, althans dat is wat de meeste als eis stellen. Maar alsnog, ik vind het mooi om te zien.
Ik zou zelf de GranTurismo met de échte automaat willen van ZF, past beter bij het karakter van de auto dan de single clutch sequentiële bak. En deze is maar iets duurder, en heeft veel minder kilometers op de klok:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275211538

Daarnaast vind ik wit voor een GranTurismo echt heel erg lelijk. Op zo’n MC24 kan ik het nog begrijpen, maar dit ziet er erg goedkoop en tsjappie uit.

Maar als ik in de markt zou zijn voor een GT zou ik niet voor een Italiaan maar een Brit. De Jaguar XK. Deze auto heeft een paar voordelen ten opzichte van de Maser. De aluminium Jag is aanmerkelijk lichter dan de GranTurismo. En de motor heef aanmerkelijk meer koppel. Voor 50-60k zijn er een drietal opties. De XK 5.0 met 385pk, net als de Maserati een atmosferische motor. Dan zijn er hele late R’s met 4.2’s (420pk) of de 5.0 met 510pk… Met name die laatste is zo veel sneller, dat het bijna niet meer eerlijk is ;-).
@gtwillem: Maar dan wel een XK van na 2006…

Want die is naar mijn bescheiden mening nog mooier dan zijn opvolger, met zijn verschijning die op de grens tusseneen tikje ordinair en erg stijlvol balanceert. En met een echt houten dashboard ipv hier en daar een reepje hout.

Hopelijk zakken de prijzen nog iets, de XK zou over een jaar een mooie opvolger voor de S zijn.
@moveyourmind: * het model vóór 2006 moest er staan..,
@moveyourmind: zoals Saul Goodman zei over de vrouw van Walter White: “Pure class, with just the right amount of dirt!”

Voor de vergelijking had ik de XK van ná 2006. In veel opzichten wel een betere auto. Maar puur qua lijnvoering is de XK8/XKR bijna ongeëvenaard. Misschien de DB7 Vantage. Ook zo’n schitterende auto.

Als je voor een XKR gaat, zorg dan dat je een late hebt sowieso van ná 2002: dan heb je de 4.2 ipv 4.0 V8. En de zestraps automaat is fijner dan de oude vijftraps transmissie van Mercedes. Prijzen rond de 30k voor een net exemplaar. Maar ben je handig en niet bang kun je ze al voor minder vinden. Het uitloop model (XKR-S 4.2 S/C) is zeker de moeite waard: heb je een dikke bodykit en 20″ BBS velgen.
@gtwillem: Dankjewel! Daar heb ik wat aan…

Eerst maar eens flink sparen, een Jag kan je beter niet van je laatste geld kopen. Gelukkig heb ik een enorm goed bedrijf in Nijmegen gevonden dat gespecialiseerd is in Porsche en Jaguar én voor eerlijke prijzen werkt. Zeker voor een auto van het caliber XK is dat wel zo prettig, want anders wordt dat al snel onbetaalbaar.
@gtwillem: Wat een geweldig mooi ding!

Heb er nog nooit één met Recaro interieur gezien, dat ziet er erg fraai uit. Én met de juiste velgen en geweldige details zoals de staafantenne en de originele audio, mét cassette!
Voor de één hopeloos ouderwets, ik vind dat soort details helemaal geweldig. En al dat moois voor een heel redelijke prijs.

Niet nog meer van dat moois laten zien, ik kan al bijna niet wachten tot het zover is haha.
@moveyourmind: deze heeft alle opties welke standaard waren op de XKR-S. Op de velgen na, maar ik vind deze Speedlines mooier dan de BBS velgen die de XKR-S heeft. Dit is overigens de mooiste die ik kon vinden in NL, misschien staan er nog wat leuke over de grens…
@gtwillem: dit is toch de automaat ipv de cambiocorsa?

Mooi ding, maar liever in bv grigio alfieri met dit interieur. Als wit dan als de MCStradale.

Je zou m moeten kunnen horen. De 4.7 klinkt nog beter.
@gtwillem: goed verhaal. Lekker kort
via iPhone app
@s62b50: hoe is het met de Alpina??
@gtwillem: top! Jij refereert nu naar een eerdere reactie van mij of weet jij op n andere manier dat ik n alpina rij?
@s62b50: BMW 3-serie rijders onder elkaar! Jij hebt toch de enige Alpina D3 in Nederland met limoenkleurig leer? Dik ding ;-).
@gtwillem: Er stond er pas 1 te koop in NL, maar die was vlot weg. Ook met limoenkleurig leer. Prachtige auto ook. Wat heb jij voor dreier dan?
@s62b50: Een BMW 325i Touring (E91, LCI) uit 2011, in de uiterst gerieflijke ‘Business Line’ uitvoering. Zilvergrijs van kleur, met 17” velgen. Zwart lederen interieur met aluminium inleg. Gewoon een nette auto (sportstoelen, navi, xenon) mét (typische BMW) handbak. Fijne auto, zo fijn dat ik waarschijnlijk de lease termijn met een jaartje ga verlengen (ik rijdt toch niet zo heel veel kilometers, staat nog geen ton op de klok).

Zit eventueel ook naar een Alpina B3 of 335 te kijken (E91). De Subaru eruit, ik een saaie Golf leasert en vrouwlief de 3-serie. Zij vind Subaru’s verschrikkelijk, helaas…
@gtwillem: de lci is sowieso al erg mooi, laat staan met de goede opties.
@s62b50: goed verhaal. Lekker kort ook
Er zit geloof ik gewoon een conventionele automaat in, dus deze maserati houdt het nog wel even vol.
Waar is de MC-Stradale of de foto’s? Ik zie geen 2 pijpen hoor….
@tiemegommer: velgen van de MC-stradale
@tiemegommer: hoeveel zie jij er dan? Ik zie er toch echt 2.
@v60polestar: de MC-stradale heeft toch echt 2 pijpen in het midden, niet aan de buitenkant
Nou vooruit. Maar alleen omdat je zo aandringt
Prachtige auto! Heerlijk geluid en zo mooi Italiaans design. Kan geen ander merk tegenop. Idd een auto die echt is gebruikt om te rijden! Wat een lucky bastard die deze auto had.
Mooie auto daar niet van, maar deze kleuren combinatie is net niks
Wat een mooie auto zeg. Deze zou ik wel heel graag willen hebben. Die kmstand mag best van mij. Schitterend interieur ook zeg!
Mooie auto, km’s geen probleem want dan zijn evt kinderziektes eruit inmiddels, prijs is echter te hoog voor het gebodene.
via Android app
Ik sla over. Maar hey, is er ooit een auto gemaakt om niet mee te rijden?
Voor 47k nog een kapotte lamp ook…
Ik ga nooit meer naar dat Stern Exclusive in Haarlem, wat een ongelofelijke prutsers. Vrij recent nog wezen kijken voor een Abarth 500 voor mevrouw. De verkoper wist me 0,0% te vertellen over de historie van de wagen, na wat navragen werd er laf geantwoord met demo van een collega die er na 1500km geen zin meer in had. Begon daarna aan te dringen op het sluiten van een koop zonder proefrit, hoezo plaat voor je hoofd. Nee, ik zal niet snel meer een stap naar binnen zetten bij Stern in Haarlem.

On-topic: 48K voor een GT met 166K is veels te veel. 38K zou mijn inziens meer in de buurt komen.
via Android app
@ghost: ik zou er nog geen 30k voor over hebben. Je koopt gegarandeerd een bak ellende.
@991gt3rs: eens! Overprized en liever iets anders.
@ghost: hun reactie op Facebook op een eerlijke vraag kan ook
Echt niet door de beugel
Ik vind dat hij er heel goed uitziet!
Mja, dan toch een AM V8 Vantage voor dezelfde prijs… want in deze categorie gaat het om het uiterlijk want de specs zijn ongeveer hetzefde.
Is dit de auto van De bestuursvoorzitter van Rochdale?
Ik heb deze achterlichten altijd te groot gevonden. Beetje het zelfde idee als bij de vorige generatie 911: ziet er bij lancering vet uit, maar al weer snel gedateerd. Het past niet bij de finesse die de auto op ieder ander vlak heeft.
@jeaup: De hele Granturismo ziet er naar mijn idee enig sinds gedateerd uit, maar hij draait dan ook al weer een hele tijd mee. Maar de achterlichten vind ik door de scherpe lijnen in het design dan in verhouding juist weer meevallen.
Niet de mooiste config ooit maar gelukkig goed mee gereden. Toen ik een Ferrari 360 Modena F1 reed met veeeeel minder kilometers waren de flippers al flink afgebladderd…
Opzich goed te doen, een dergelijke km stand. Een gt wordt doorgaans minder sportief bereden icm automaat. En het blok levert minder dan 100pk per liter, meer afgestemd op tour ipv hardcore.
@stefanham: met de meeste sportwagens wordt anders ook sloom mee gereden. Een Maserati of Ferrari: op de PC Hooft geven ze daar allemaal een dot gas…
Combi buiten- en binnenzijde begrijp ik niet helemaal. Interieur is echt zum kosten en maakt het een ouwe lullo bak. En daar zit je dus wel als eigenaar voornamelijk naar te kijken. Ik laat deze ff aan me voorbij gaan….
Leuk dat jullie dit posten mannen, graag gedaan :)
Zelfs als ik ruim in de slappe was zat, zou ik liever verder kijken. Niet zo zeer om de kilometerstand, maar simpelweg om hoe ‘ie uitgevoerd is. Dat kan veel beter.
Ik heb één keer een Maserati Cambiocorsa gehad van eerste eigenaar met 174000 km op de teller en altijd Hessing onderhouden. Wat een ellende met die wagen gehad!!!!!!!!! Werkelijk overal elektrische problemen, storingen, gerammel bij de achteras. Was mijn slechtste auto ooit en je loopt er da gewoon op leeg. Ongeveer net zo betrouwbaar als mijn Alfa GTV begin jaren zeventig! Nooit aan beginnen…….
Heb zelf een maserati Racing gehad waarmee ik ook km’s maakte en een exact dezelfde was ook in onderhoud bij Franco (vader van Nicky Pastorelli), en had een KM stand van meer dan 200.000 (voor 22n 2.0 v6 Bi turbo best veel). Die man reed er ook dagelijks mee van Delft naar Ams dus merendeel snelweg KM’s.
Deze heeft vermoedelijk ook 80/90% snelweg km’s gezien en ik vermoed dan ook dat de motor altijd goed warm is geweest. Of wel; dat is beter dan een auto die alleen maar korte stukjes rijdt en in dezelfde levensjaren maar 10 of 20.000 km heeft afgelegd. Maar als je het zeker wilt weten doe een compressie test. De andere onderdelen kun je gewoon checken op slijtage maar bij veel snelweg km’s zijn die ook vaak minimaal.
Als ik 50k aan een auto kon uitgeven wist ik het wel! Mooie auto, mooie uitvoering, mooi geluid, comfortabel, sportief, kortom alles wat je nodig hebt. De kilometers neem ik wel voor lief!
166000 is geen probleem voor een Maserati (laatste modellen). Mijn vorige Maserati QP had meer dan 200.000 km gereden zonder problemen. Je moet echter wel de historie kennen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).