• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]

Auteur: Author, gepost 15 februari 2016 om 16:56 – 121 Reacties

Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]Afbeelding Wie plukt deze Volvo ‘sleeper’ van Marktplaats? [440 pk]

Wie plukt deze Volvo 'sleeper' van Marktplaats? [440 pk]
Sleeper tussen aanhalingstekens, je ziet het goed.

De Volvo V70R was al geen doetje met z’n 300 pk voor alle vier de wielen, maar meer is altijd beter. De powerZweed van deze advertentie doet daar nog een flinke schep bovenop met een tot 440 pk en 570 Nm opgekieteld blok. Kablamboe! Hoe dat allemaal is gefixt?

De adverteerder legt het zelf haarfijn uit, dus wie zijn wij om daaraan te gaan zitten sleutelen. Lees en geniet:

Een 300pk sterke V70R AWD die nog niet snel genoeg was…. Bij 125.000 km. hebben we de motor uitgebouwd, deze laten versterken met nieuwe cilinderbussen, boring verkleind naar 81,5mm, van open-deck naar semi closed-deck en de compressie verder verlaagd door andere zuigers en drijfstangen. Voor goede midrange power hebben we gekozen om niet verder te gaan dan een Garrett GT3071R in combinatie met een grotere frontmounted intercooler, injectors 630cc, complete custommade uitlaat, Turbodrukmeter, dumb-valve, Aquamist waterinjectie en mapping op maat. Verder is het remsysteem ge-upgraded met onze CTF RS remschijven (rondom) in combinatie met EBC remblokken en staalomvlochten remleidingen. Sachs sportkoppeling, singlemass vliegwiel. De auto heeft een afneembare trekhaak. de voor en achterpoiler zijn vorig jaar overgespoten ivm steenslagbeschadiging.

Met andere woorden: dit is gewoon een heel vet ding waarbij de makers duidelijk grondig te werk zijn gegaan. Misschien nog wel belangrijker is het feit dat het coole doch zakelijke uiterlijk van de V70R geen geweld is aan gedaan.

Enige minpunten die in de advertentie worden genoemd zijn de verouderde software van de navigatie en het schuifdak dat niet meer open gaat. Kniesoor die erop let, deze auto wil je gewoon hebben. Voor 18.900 kan dat, klik daar. Voordat Zlatan het doet.

Dank aan Daan voor het tippen!

Ook interessant!

  • Dit is de lekkerste Volvo S60 van Marktplaats
  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • Waan je een koning in deze achtpersoons Volvo occasion
  • Volvo V70 met 850.000 km heeft toepasselijke naam

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

marktplaats, occasion, station, tuning, v70, v70r, Volvo

Vorig bericht: « Renault Sport Mégane GT: rijtest en video
Volgend bericht: Duitser zwaargewond door metalen object bij Deurne »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaspervdwinden zegt

    15 februari 2016 om 17:01

    Zijn handige jongens geweest…
    Mooie wagen!

    Login om te reageren
  2. max038 zegt

    15 februari 2016 om 17:03

    Hier houd ik nou van

    Login om te reageren
  3. theyoungsaablover zegt

    15 februari 2016 om 17:05

    Heerlijk dik

    Login om te reageren
  4. turboboy zegt

    15 februari 2016 om 17:11

    Aan het tegelvloertje te zien is het gedaan bij European Tuning, absoluut goed werk dus.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 februari 2016 om 17:27

      @turboboy: correct, wilde het niet zeggen maar de auto staat inderdaad daar te koop. Fijn bedrijf, nagenoeg alle upgrades op mijn auto komen daar vandaan.

      Login om te reageren
    • dracae zegt

      15 februari 2016 om 22:23

      @turboboy: Hm.. mijn ouders hebben dezelfde tegels in hun badkamer..

      Het leek me belangrijk dat jullie dat ook weten!

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    15 februari 2016 om 17:13

    Mooi project. De motorische tuning is volgens mij wel grondig en professioneel aangepakt. Ik ben benieuwd naar de prestaties.

    Login om te reageren
  6. pinut187 zegt

    15 februari 2016 om 17:13

    Echte wolf in schaapskleren. En het lijkt er zeker dat dit door mannen met verstand van techniek is gedaan. Verder ook geen toeters of bellen erop, gewoon helemaal top!

    Login om te reageren
  7. jipino zegt

    15 februari 2016 om 17:16

    Maar waarom dan ”sleeper” tussen aanhalingstekens? De R is toch ook een sleeper? De gemiddelde niet-kenner zal echt niet meer zien dan een gewone Volvo station.

    Login om te reageren
    • djim zegt

      15 februari 2016 om 17:55

      @jipino: omdat trekhaak.

      Login om te reageren
  8. tmenges zegt

    15 februari 2016 om 17:16

    Mooi apparaat en gelukkig geen dual mass vliegwiel meer want die ruk je toch verrot met 440 pk, is in ieder geval goed over nagedacht!

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      15 februari 2016 om 18:36

      @tmenges: ja heh, t zou pas wat zijn als ze er niet over nagedacht hadden

      Login om te reageren
      • baap zegt

        15 februari 2016 om 18:44

        @shalomleon: Spuit 11

        Login om te reageren
      • tmenges zegt

        15 februari 2016 om 18:46

        @shalomleon: Volvo turbomotoren zijn makkelijk te chippen, standaard t-5 uit een 850 met origineel 225pk daar trek je zo 300 pk uit maar hoelang gaat dat goed? Genoeg mensen die alleen een berg vermogen uit een blok persen maar vervolgens niet de remmen en overige mechanische delen aanpakken om vervolgens vreemd staan te kijken dat de boel harder slijt dan normaal of gewoon aan stront loopt.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          15 februari 2016 om 18:54

          @tmenges: een gechipte 850 T-5 gaat naar een pk of 270. Voor 300 pk moet je naar een iets grotere turbo (minimaal 16T in plaats van de standaard 15G) en moet je een complete 2,5 inch catback met 3 inch downpipe monteren, samen met een goede afstelling en een goede stage-0.

          Tot ongeveer 350 pk en 550 Nm gaat het op het standaard blok trouwens makkelijk 100.000+ kilometer goed. Met andere drijfstangen zit je tot ongeveer 450-500 pk veilig. Dat geldt trouwens voor zowel de 2.0 en de 2.3. De 2.5 heeft zwakkere cilinderwanden, vandaar ook de nieuwe cilinders bij deze auto.

          Je hebt inderdaad wel gelijk dat veel mensen alleen het vermogen aanpassen zonder na te denken over het onderstel of de remmerij, maar dat is bij deze auto niet het geval. De aandrijflijn kan die 440 pk met bijbehorend koppel ook makkelijk verwerken.

          Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      15 februari 2016 om 21:15

      @tmenges: welke 2 massa vliegwielen gaan niet kapot bij normale autos? :p:p

      Login om te reageren
  9. paulloper zegt

    15 februari 2016 om 17:19

    Hoe 640cc injectoren met een standaard brandstofpomp, zoveel overcapaciteit?

    Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    15 februari 2016 om 17:21

    Vetjes, ik zou hem wel willen… Maar heb het geld niet…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      15 februari 2016 om 17:51

      @tjorque: dat is ook de reden dat weinig mensen geen Ferrari of lambo rijden. Grappig

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        15 februari 2016 om 17:58

        @rolov: weinig mensen geen Ferrari rijden…. Hmmmm.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          15 februari 2016 om 18:44

          @jansen: ja echt slecht ja ;) ik denk de woordvoorspeller van Apple die dat deed.

          Login om te reageren
      • tjorque zegt

        15 februari 2016 om 18:38

        @rolov: Ah ik dacht dat ik de enige armoedzaaier was, oef… ?

        Login om te reageren
  11. Volvo_440_turbo zegt

    15 februari 2016 om 17:24

    Nice! Maar dé vraag is natuurlijk, waarom moet ie weg?

    Login om te reageren
    • RickS zegt

      15 februari 2016 om 17:41

      @Volvo_440_turbo: Als je dat bij elke auto gaat afvragen ben je wel wantrouwend van aard ;) Huidige eigenaar heeft de auto nu 8 jaar in bezit, dus ik vermoed dat hij gewoon toe is aan iets anders!

      Ik wil hem wel in ieder geval! Normale R staat al hoog op mijn lijstje, maar dit overtreft alles! Nog ff sparen…

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        15 februari 2016 om 18:51

        @RickS: I know, maar na een slechte tweedehandse Nissan Primera, Volvo 480 turbo en Saab 900 turbo cabrio ben ik wantrouwig geworden… Eens een hond je bijt blijf je voorzichtig…

        Login om te reageren
        • shalomleon zegt

          15 februari 2016 om 19:08

          @Volvo_440_turbo: je noemt zojuist 3 auto’s die je technisch gezien niet zo snel in steek laten. What on earth happened to you? Ik ben wel benieuw

          Login om te reageren
          • 480turbo zegt

            15 februari 2016 om 19:55

            @shalomleon: echt he ik rij al bijna 4 jaar zonder problemen in een gechipte 480 turbo. 160pk 230nm ongeveer. Nooit gezeik. Technisch dan , roest is echt een duivel.

            Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            15 februari 2016 om 22:09

            @shalomleon: De Nissan primera diesel had een 210000 km, volgens mij door de vorige eigenaar te veel afgebeuld, toen wist ik niets van auto’s af waarop de letten en zo. De volvo 480 turbo had een grotere turbo en injecteurs, ding had meer dan 200pk, versnellingsbak en koppeling samen kapot gegaan, dure grap. Toen wist ik ook nog niet veel over auto’s. Dan de Saab, die leek mee te vallen qua techniek, uiteindelijk bleek de computer voor het open dak duurder dan verwacht, de versnellingsbak heeft het begeven, de tweede ook (was een tweedehandse, wel wat risico) De stuurbekrachtiging kapot gehad, maar het was een 900 turbo Opelshit… dat ding lekte ook overal met alle kosten vandien. We hebben aan die auto op twee jaar zoveel kosten gehad dat ik het hier niet hardop durf te zeggen want jullie zouden me voor zot verklaren. Hij staat nu bij de dealer voor onderdelen.

            Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          15 februari 2016 om 20:03

          @Volvo_440_turbo: Slechte auto’s…

          Of gewoon youngtimers met een respectabele kilometerstand waar je de eerste periode na aankoop de nodige onderhoudskosten aan gehad hebt… Maar nog wel rijden terwijl de meeste andere auto’s van dezelfde leeftijd allang de schredder aan de binnenkant hebben mogen bewonderen…

          Auto’s waar je nauwelijks nog op afschrijft, wat de hogere onderhoudskosten weer grotendeels of geheel compenseert…

          Zelf ben ik in een jaar tijd op wat wisselgeld na 2000 euro kwijt geweest, nadat ik vorig jaar een S-type heb aangeschaft. Reken ik nieuwe zomerbanden en een z.g.a.n. winterbandenset nog niet eens mee. En toch durf ik na een jaar te beweren dat het een goede aankoop is geweest, een zeer goede aankoop zelfs. Want de aanschafprijs was netjes en alles is door een specialist tot in de puntjes gedaan… En ongetwijfeld komen er nog wat prijzige reparaties, maar de auto is het waard. Overigens rijd ik zo’n 35000 kilometer per jaar, als ik naar de onderhoudskosten per kilometer kijk stemt mij dat helemaal tevreden, nog geen tien cent, en dat voor een auto van vijftien jaar oud… En de afschrijving is praktisch nul, tenzij ik hem total loss rijd.

          Login om te reageren
  12. SpeedfreakR zegt

    15 februari 2016 om 17:24

    Hebbuhhh! een V70R staat nog altijd op mijn wensen lijstje :)

    Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    15 februari 2016 om 17:25

    Hee, een bekende auto. Deze staat al een tijdje te koop, dat is jammer want is een kwalitatief sterke auto waar veel werk in zit.

    Ze hebben trouwens ook nog een S70R in Saffron en een 854 T-5R in Dark Olive Pearl te koop staan.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      15 februari 2016 om 20:39

      @ej20g: denk dat de doelgroep voor deze auto klein is. Velen ( waaronder ik) kopen toch wat anders voor het geld. Hoeveel mensen ken je die specifiek op zoek zijn naar een gekietelde station?

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        15 februari 2016 om 20:54

        @kle500: toevallig best veel. Maar ik speel dan een beetje vals aangezien ik met veel Volvo liefhebbers om ga. Moet wel zeggen dat die mensen, net als ik, eerder voor een 850 of V70 Classic gaan.

        Login om te reageren
  14. flik2punt0 zegt

    15 februari 2016 om 17:26

    Heel erg dik en zeker een sleeper met een trekhaak en gewoon een gezinswagen!

    Login om te reageren
  15. noreplacementfordisplacement zegt

    15 februari 2016 om 17:27

    Awwww yeah AB heeft mn anonieme tip opgevolgd

    Login om te reageren
    • Thunderstruck zegt

      15 februari 2016 om 18:39

      @noreplacementfordisplacement: vet anoniem hoor.

      Login om te reageren
  16. thomasthomas zegt

    15 februari 2016 om 17:28

    De golden retriever vliegt bij gas geven door de achterruit naar buiten…

    Login om te reageren
  17. fconderkantlat zegt

    15 februari 2016 om 17:31

    ik vind mooi, helemaal mooi!

    Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    15 februari 2016 om 17:39

    Dit noem ik nog een tuning! Mooi project

    Login om te reageren
  19. jochempie zegt

    15 februari 2016 om 17:41

    Lekkere bak! Kun je deze upgrades ook uitvoeren op een Focus ST 2.5?

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      15 februari 2016 om 17:44

      @jochempie: vast wel

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      15 februari 2016 om 17:54

      @Jochempie: Uiteraard, maar als je het zo grondig/goed aanpakt als deze jongens (waarvoor kuddo’s) gaat het wel serieus geld kosten.

      En al helemaal als je het laat doen.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 februari 2016 om 18:08

      @jochempie: ja, het onderblok van deze V70R en dat van een Focus ST 2.5 is vrijwel gelijk. Helaas dus ook dezelfde zwakke cilinderwanden in standaard vorm.

      Login om te reageren
    • turboboy zegt

      15 februari 2016 om 19:36

      @jochempie: 2.4 T5 van Volvo inbouwen, sterker blok en daarom ook goedkoper om de tunen.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        15 februari 2016 om 19:40

        @turboboy: is hetzelfde blok hoor. De 2.3 is inderdaad sterker en die wordt dan ook vaak gebruikt als vervanging van een gescheurde 2.4/2.5. De blokken uit de V70R, S60R, Focus ST en Focus RS zijn in de basis hetzelfde. Als je bij een Focus ST/RS op het motorblok kijkt staat er zelfs VOLVO op.

        Login om te reageren
        • jeanwillem zegt

          15 februari 2016 om 23:39

          @ej20g: de 2,4L uit een `05+ T5 heeft dezelfde boring als de 2,3L. Internals zijn wel sterker en lichter dan van de 2,3L. De 2,4L uit de ’00 V70R is wel zwakker dan de 2,3L

          Login om te reageren
  20. pilot1988 zegt

    15 februari 2016 om 17:45

    Idiote vraagprijs. Zoiets mag max 10-12k kosten (voor de liefhebber).

    Login om te reageren
    • pilot1988 zegt

      15 februari 2016 om 17:50

      @pilot1988: mits hij het schuifdak nog even in orde maakt!

      Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      15 februari 2016 om 18:03

      @pilot1988: voor de liefhebber maakt de prijs niet uit… voor een serieuze koper vaak wel weer

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        15 februari 2016 om 20:40

        @michiel1: mooie filosofische omschrijving!

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 februari 2016 om 18:12

      @pilot1988: voor 10 tot 12.000 euro koop je een nette standaard V70R. 19.000 euro voor deze auto is helemaa geen gekke prijs als je je bedenkt wat die cilinderbussen alleen al kosten.

      Login om te reageren
      • pilot1988 zegt

        15 februari 2016 om 18:26

        @ej20g: Verkoopwaarde tussen particulieren bedraagt voor deze auto €9900. (bron koerslijst ANWB). Verkoper vraagt voor deze auto nog eens zo’n €9000 hier bovenop.
        Ik zie de meerwaarde niet van al dit geknutsel.
        Voor hetzelfde geld (of minder) staan er genoeg jongere, snellere en krachtigere auto’s op internet waar aan niet is geknutseld. Denk bijvoorbeeld aan de BMW M5, Audi RS6, Cayenne Turbo, mercedes E55 AMG etc.

        Login om te reageren
        • vetnek zegt

          15 februari 2016 om 18:43

          @pilot1988: met alle respect maar dat zijn “ik n**k je de moeder”-vervoersmiddelen.

          Login om te reageren
          • pilot1988 zegt

            15 februari 2016 om 18:57

            @vetnek: Dat is een kwestie van smaak. En met deze groffe opmerking diskwalificeer je jezelf direct.
            Ik baseer me enkel op cijfers. Daarbij is op te merken dat de door mij genoemde auto’s een cataloguswaarde hebben die minimaal €40.000 hoger ligt dan de genoemde Volvo (standaarduitrusting).
            Hij mag dan wel grondig zijn aangepast. De hoge vraagprijs is gewoon niet te verantwoorden. Het is een particulier, wat betekent: GEEN garantie. Tot slot, het is en blijft een Volvo.

            Login om te reageren
            • vetnek zegt

              15 februari 2016 om 19:15

              @pilot1988: Over smaak valt inderdaad niet te twisten. De auto’s die je noemt zijn inderdaad erg gaaf en zeker we ergens te koop voor ca. €20.000. Blijft helaas wel feit dat die auto’s slachtoffer worden van eerdergenoemde types want mijns inziens erg veel afbreuk doet aan het hebben van zo’n auto.

              Ik heb geen statistieken voor handen maar maak graag eens een rondje over de parkeerplaats bij de Bazaar in Beverwijk :)

              Login om te reageren
              • vetnek zegt

                15 februari 2016 om 19:16

                @vetnek: om over m’n spelfouten maar te zwijgen, hahaha!

              • pilot1988 zegt

                15 februari 2016 om 19:30

                @vetnek: Ik zou me er niet aan storen en je autokeuze er zeker niet door laten beïnvloeden. De ellendige types waar je het over hebt rijden ook skoda, renault en seat (en nog veel meer budgetauto’s). Maar daar wordt geen waarde aan gehecht omdat het minder “opvallende” auto’s zijn.

          • parker zegt

            15 februari 2016 om 20:03

            @vetnek: en die Volvo een ouwelullehockeyballenaardappelindekeelbabyboomertmetdrankneus auto.. Waar wil je liever mee geassocieerd worden?

            Login om te reageren
            • vetnek zegt

              15 februari 2016 om 21:08

              @parker: ik ga voor de hockey club.

              Login om te reageren
              • Msport zegt

                15 februari 2016 om 22:20

                @vetnek: het zou je goed doen om je iets minder druk te maken over de buitenwereld en gewoon de auto te kiezen die je het beste past… Als dat dan de Volvo is, fine! Ikzelf zou gerust in een keurige originele M5 rondrijden.

              • vetnek zegt

                15 februari 2016 om 22:53

                @Msport: Als ze origineel zijn ben ik ’t 110% met je eens, zeker wat die M5 betreft :)

              • ej20g zegt

                15 februari 2016 om 23:12

                @Msport: ik rij zelf in een Volvo 850 T-5R en ben 20 jaar oud. Je moest eens weten wat ik allemaal te horen krijg over die combinatie. Daar trek ik me niks van aan. Ik vind deze discussies af en toe gewoon leuk.;)

              • Msport zegt

                16 februari 2016 om 14:17

                @ej20g: ging niet over jou idd, maar leuk te lezen dat jij ook gewoon rijdt wat je leuk vindt! Laat ze maar lullen :)

                @vetnek: helemaal met je eens, 100% origineel is (zeker bij BMW) een voorwaarde anders zijn ze gewoon fout en moet je er vooral met een grote boog omheen lopen…

              • ej20g zegt

                15 februari 2016 om 23:13

                @Msport: vermoeidheid slaat toe, ik meende echt te lezen dat je op mij reageerde. Mijn fout.

                Mijn comment blijft in ieder geval de waarheid, dat wel.;)

        • ej20g zegt

          15 februari 2016 om 18:47

          @pilot1988: voor 9900 euro heb je geen nette handbak zoals deze maar een automaat met relatief hoge kilometerstand. En dat is ook geen ramp trouwens.

          Dat jouw voorkeur ergens anders naar uit gaat kan ik begrijpen, maar zo’n RS6, Cayenne Turbo, E55 AMG of M5 is ook zo’n geijkte keuze wat mij betreft. Dan liever deze Volvo met de fantastische vijfcilinder soundtrack en een bijzonder fijne handbak.

          Login om te reageren
          • pilot1988 zegt

            15 februari 2016 om 19:01

            @ej20g: Over smaak valt niet te twisten.

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              15 februari 2016 om 19:06

              @pilot1988: heb je volkomen gelijk in. Dat neemt niet weg dat de auto’s die jij opnoemde érg gaaf zijn natuurlijk.

              Login om te reageren
        • lekbak zegt

          15 februari 2016 om 19:08

          @pilot1988: dus jij wilt een stukje standaard statistiek toepassen bij een verre van standaard auto als dit?

          Los van die tuning houdt dat stukje statistiek ook geen rekening met de staat van een voertuig. Niet echt betrouwbaar.

          Login om te reageren
          • pilot1988 zegt

            15 februari 2016 om 19:19

            @lekbak: Daarom zijn het ook richtprijzen. En inderdaad, de algehele staat van een auto speelt hierin mee. Dat is gewoon een feit.

            Het is echter de vraag of alle aanpassingen de extreem hoge vraagprijs verantwoorden. Reken er maar niet op! Vergis je niet.. het is en blijft een Volvo V70.

            Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben wat deze auto uiteindelijk zal opbrengen. Mijn gevoel zegt dat een extreme V70R fanaat hier om en nabij €14.500 voor gaat neerleggen.

            Login om te reageren
      • bofkont zegt

        15 februari 2016 om 19:07

        @ej20g: Dat geknutsel aan de wagen kun je helaas niet meerekenen aan waarde van de wagen, en daarbij is zo’n project als dit een potentieel technisch gevaar.

        Login om te reageren
        • pilot1988 zegt

          15 februari 2016 om 19:20

          @bofkont: exact!

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          15 februari 2016 om 19:36

          @bofkont: zit een kern van waaheid in. Toch is het niet zo vreemd dat een gekietelde of goed gemodificeerde auto meer kost dan een standaard exemplaar. In de Volvo wereld is dat in ieder geval lang niet vreemd, al krijg je het geld dat je erin investeert er nooit meer uit. Tel daarbij op dat dit exemplaar een extreem lage kilometerstand heeft voor een Volvo en dan is de vraagprijs niet eens zo gek hoog. Een nette, standaard V70R met handbak en deze kilometerstand doet ook makkelijk 13 á 14.000, soms zelfs iets meer.

          Het blijft een bak geld uiteraard, maar ik vind de vraagprijs niet vreemd aangezien deze auto aangepakt is door één van de beste Volvo specialisten van de EU.

          Buiten dat moet iedereen voor zichzelf bepalen of de auto het waard is. Voor dat geld zou ik mijn T-5R opknappen en naar ongeveer 320 pk en 500 Nm brengen. Then I will be happy.;)

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            16 februari 2016 om 05:51

            @ej20g: extreem lage kmstand is het absoluut niet , deze V70 behoord niet meer tot de vroegere generatie Volvo die probleemloos 5 ton of meer deed.

            Login om te reageren
          • bofkont zegt

            16 februari 2016 om 05:52

            @ej20g: trouwens lekkere wagen heb je , 850 tr5 ??

            Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        16 februari 2016 om 02:58

        @ej20g: en de achterliggende gedachte dat je motorisch gezien een zo goed als nieuwe auto rijdt aangezien heel de motor uit elkaar is gehaald en volledig opnieuw is opgebouwd, oftewel een soort van revisie

        Login om te reageren
  21. mikkeloentje zegt

    15 februari 2016 om 17:58

    Wat houdt die waterinjectie in? Iemand die dat kan toelichten?

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      15 februari 2016 om 18:11

      @mikkeloentje: dat zorgt er voor dat het mengsel dat de cilinder in gaat afgekoeld word. Water dat verdampt Neemt veel warmte op.
      Wat resulteerd in een grotere boem in de cilinder. Dus meer vermogen.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      15 februari 2016 om 18:14

      @mikkeloentje: van wat ik weet, zorgt water injectie ervoor dat bepaalde (interne) delen extra koeling krijgen waardoor vermogen stijgt. Uiteraard gaat dit zeer precies en zonder dat je puur op water rijdt als het ware. Volgens mij wordt het veelal rechtstreeks in de cilinder gespoten waardoor water verdampt in het benzine en luchtmengsel maar wel de temperatuur afkoelt met vermogenswinst als gevolg.

      Login om te reageren
    • gaszitrechts zegt

      15 februari 2016 om 18:38

      @mikkeloentje: dat word tijdens de normale inspuiting toegevoegd dat levert extra vermogen op. Voor het technische verhaal hier achter google even!

      Login om te reageren
    • FieRo zegt

      15 februari 2016 om 19:27

      @mikkeloentje: bovenstaande comments kloppen niet helemaal, waterinjectie opzich geeft geen vermogenswinst maar wel koeling. Daardoor kan de turbodruk omhoog en dat geeft wel extra vermogen. Zie het als een soort interne intercooler..

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        15 februari 2016 om 19:57

        @fiero: toch grappig. Ik ken waterinjectie van zeer oude dieselmotoren (rond de honderd jaar oud) en daar is de functie voornamelijk extra vermogen door het uitzetten van het water. Een liter water wordt namelijk 1700 liter stoom. Dat zal hier ook ongetwijfeld meespelen.

        De vermogenswinst was trouwens enorm. Je kon zomaar 35pk halen uit een motor van 25pk. Wel was het erg slecht voor de motor vanwege corrosie. Maar toen moesten ze vaak wel…

        Login om te reageren
        • mikkeloentje zegt

          15 februari 2016 om 22:52

          @lekbak: Dan ben je nog best pienter voor je leeftijd!

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            15 februari 2016 om 23:15

            @mikkeloentje: Ik weet niet beter of men hoort de leeftijd tussen haakjes direct achter het desbetreffende onderwerp te plaatsen.

            Tijd voor een boterham, ik heb blijkbaar honger.

            Login om te reageren
  22. cpp1 zegt

    15 februari 2016 om 18:10

    Ik ga kijken

    Login om te reageren
    • PAN zegt

      15 februari 2016 om 18:25

      @cpp1: en? Al gekocht ?

      Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    15 februari 2016 om 18:14

    Fijn voor de wintersport!

    Login om te reageren
  24. kennone zegt

    15 februari 2016 om 18:31

    zag hem al staan. heb net 17000 te weinig

    Login om te reageren
  25. zetje zegt

    15 februari 2016 om 18:38

    Dumb-valve ?

    Login om te reageren
    • zetje zegt

      15 februari 2016 om 18:40

      @zetje: Wel een hele dikke wagen trouwens!

      Login om te reageren
    • Msport zegt

      16 februari 2016 om 14:18

      @zetje: haha die viel me ook op, ben zeer benieuwd naar die feature!

      Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    15 februari 2016 om 18:50

    Leuk hoor!

    Login om te reageren
  27. hahaha zegt

    15 februari 2016 om 18:57

    19K voor je hok willen hebben en dan “geschat vermogen” serieus?
    Ik snap zoiets wel bij civics met riool buizen als uitlaten, en een malossi mhr filter.
    Maar ga gewoon even naar een testbank voor een uitdraai…

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 februari 2016 om 19:09

      @hahaha: de auto heeft volgens mij in het verleden 500 pk gedraait. Ik denk dat het geschatte vermogen voort komt uit een gewijzigde afstelling met een lagere turbodruk.;)

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      15 februari 2016 om 19:14

      @hahaha: gewoon even naar een testbank gaan is ook niet nauwkeurig. De verliezen kunnen niet exact gemeten worden, ook zit er soms behoorlijk verschil tussen de verschillende installaties. De motor zelf aan de klok hangen is iets meer werk en doe je niet ‘ff’.

      Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      15 februari 2016 om 19:21

      @hahaha:verdelerkap draaier tsjoenerts moet je gewoon als een korreltje zout nemen

      Een beetje gebouwd blok zoals dit kan er zeker meer uit persen maar denk dat de injectoren wel beperkende factor zijn in dit geval

      Heb zelf een 3sgte en die gaat rond de 280-310 pk draaien met 540cc injectoren

      Dus cylinder meer en grotere injectoren is dat wel aannemelijk dat het 440 pk er goed in kan zitten

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        15 februari 2016 om 19:43

        @bart_v: welke verdelerkap? Deze V70R had af fabriek al penbobines namelijk. Volvo gebruikt sinds modeljaar 1999 penbobines op de vijfcilinders.

        Voor dit blok zullen de injectoren inderdaad de beperkende factor zijn.

        Login om te reageren
        • hahaha zegt

          15 februari 2016 om 20:03

          @ej20g: Hij heeft het over de civics die ik aanhaalde.

          @lekbak Zo’n test bank uitslag geeft allicht een beter beeld dan “geschat vermogen”.
          Zeker als je naar een tunert toegaat die goed te boek staat of wat dan ook.
          Krijg je meestal vermogen op de wielen wat vrij precies is, dan weet je wat de auto op de weg zet. Iets wat toch wel mag voor die prijs imo.

          Zo’n uitdraai helpt echt bij de verkoop, zijn meestal niet mensen die zelf enorm handig zijn die een project van een ander kopen.
          Persoonlijk zou ik nooit een hobby/project auto van iemand anders overnemen, geeft alleen maar ellende.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            15 februari 2016 om 20:21

            @hahaha: ahh vandaar, ik volgde ‘m al niet!

            Login om te reageren
        • FieRo zegt

          15 februari 2016 om 20:06

          @ej20g: de injectoren en benzinepomp zijn belangrijk voor dit soort modificaties (icm aanpassing software). Je kan beter wat extra reserves hebben want anders is het mengsel te arm en blaas je een gat in je zuigers. 630cc injectoren lijkt mij prima voor dit soort pk waarden.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            15 februari 2016 om 20:23

            @fiero: niks aan toe te voegen eigenlijk. Injectoren en brandstofpompen moet je inderdaad nooit op de limiet belasten, de kans dat je daarmee iets beschadigd is aanzienlijk.

            Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          18 februari 2016 om 21:48

          @ej20g: was ook meer de Civic 1.4 rijders bedoeld die zogenaamd mee willen doen met de b18/k series swappers

          Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        16 februari 2016 om 00:07

        @bart_v: 3s-gte in een ? Emmer of celica?

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          18 februari 2016 om 21:49

          @celicatwincam: allebij niet
          In een AE111 Corolla

          Login om te reageren
  28. bofkont zegt

    15 februari 2016 om 19:10

    Ontzettend gaaf ding en met vakmanschap opgebouwd, de vraagprijs is echt te duur.
    Max 12/13k moet zoiets wel betaald zijn en dan moet de schuifkantel ook nog werken.
    Dit soort projecten zijn bar weinig mensen voor te vinden als 2e eigenaar, tuningsprojecten zit niemand op te wachten, het is maar de vraag hoelang de motor heel blijft in dit geval.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      15 februari 2016 om 19:35

      @bofkont: een vraagprijs is te hoog of te laag, nooit ’te duur’ of ’te goedkoop’.

      Login om te reageren
  29. meximal zegt

    15 februari 2016 om 19:21

    Nog iets aan de Haldex gedaan? Of kan die dit geweld wel hebben?

    Login om te reageren
  30. 205GTI16 zegt

    15 februari 2016 om 19:27

    Op zich wel leuk…….. Jammer genoeg geen foto’s van het interieur. Niet om te zeuren maar voor een eventueel geintresseerde is dat wel mooi om te weten. Voor deze vraagprijs ga ik uit van een perfect volleder interieur zonder beschadegingen…….

    Login om te reageren
  31. dutchcorvette zegt

    15 februari 2016 om 19:32

    Gaaf maar iets te duur vind ik zelf

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    15 februari 2016 om 19:47

    440pk op de voorwielen van een redelijk zware auto die al niet uitblonk qua handling in standaard uitvoering. Mijn ding is het niet. Daar komt nog bij dat dit type Volvo eigenlijk altijd in de weg rijdt op de linkerbaan en de binnenspiegel kennelijk geen zicht verschaft op achteropkomend verkeer. Overigens de meneer op de A12 tussen Maarn en Driebergen-Rijsenburg was de positieve uitzondering (was wel het meest recente type v70 trouwens)

    Login om te reageren
    • parker zegt

      15 februari 2016 om 20:01

      @w0o0dy: A…….W…….D…..

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 februari 2016 om 20:02

      @w0o0dy: deze V70R heeft AWD met een adaptief onderstel. Dat hoekt bijzonder fijn voor zo’n grote, zware auto.

      Jij bent denk ik in de war met de eerste generatie V70R die zowel met voorwielaandrijving als vierwielaandrijving te krijgen was. Die waren inderdaad niet echt gemaakt om heel hard mee te hoeken maar dat is niks wat een goede schroefset en een set dikkere stabilisatorstangen niet op kunnen lossen.

      Login om te reageren
  33. rufctr01 zegt

    15 februari 2016 om 20:03

    Gave auto!

    Login om te reageren
  34. moveyourmind zegt

    15 februari 2016 om 20:22

    Mooi gedaan…

    Maar ik zou er geen 19.000 euro op stuk durven slaan, los van de vraag of het een reeële vraagprijs is. Zonder garantie gewoon een enorme gok…

    Als ik zo’n auto graag zou willen zou ik het anders aanpakken. Dan kocht ik een ongetunede versie in de kleur en met de uitrusting die ik het liefste had… En dan ging ik er eerst een tijd in rijden…

    Om vervolgens als de nieuwe aanwinst zou bevallen de auto zelf te laten tunen, te beginnen met de remmen en het onderstel en vervolgens pas de motor en aandrijving… En tot slot nog de puntjes op de i laten zetten met exterieur en interieur…

    En dan zou ik alleen nog geld uitgeven aan een paar gele stickers met een zwarte eland erop voor de voorspatborden…

    Overigens zouden die stickers op een dikke vette getunnelde 9-5 Aero Estate geplakt worden… Want ondanks dat ik grote Volvo’s ontzettend gaaf vind kom ik nooit meer van het Saab-virus af.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      15 februari 2016 om 20:23

      @moveyourmind: *getunnelde = getunede

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      15 februari 2016 om 20:47

      @moveyourmind: stickers idd als laatste, schijnen 25 pk per stuk op te leveren! Aldus mijn buurjongen met hevig bestickerde civic

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        15 februari 2016 om 20:55

        @kle500: hahaha, minimaal…

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 februari 2016 om 21:16

      @moveyourmind: die schildjes moeten bij mij ook nog op de Volvo komen, maar dat doe ik pas nadat ik het verschrikkelijk lelijke scherm linksvoor vervangen heb. Ik mis ze best wel, op de 20V zaten ze ook…

      Login om te reageren
  35. bmwm3gtr zegt

    15 februari 2016 om 22:42

    Heerlijk dit niet te overdreven gewoon dikke cruiser met power als het nodig is en een lekkere 5 pitter wat wil je nog meer?

    Login om te reageren
  36. toyotafortuner zegt

    15 februari 2016 om 22:46

    Dat is nog eens een gave sleeper!

    Login om te reageren
  37. pilot1988 zegt

    15 februari 2016 om 22:47

    DIKKE BMW!

    Login om te reageren
  38. bukitty zegt

    16 februari 2016 om 11:14

    Netjes netjes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North