• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wij van WC-eend: Porsche steunt het bestuur van VW

Auteur: RubenPriest, gepost 22 juni 2016 om 11:58 – 32 Reacties

Bro


Goh.

Maandag kwam het nieuws naar buiten dat Volkswagen onder het Duitse vergrootglas komt te staan. Justitie gaat onderzoek doen naar ex-topman Martin Winterkorn en het huidige bestuur van Volkswagen. Vandaag is een belangrijke aandeelhoudersvergadering in Hannover van VAG en Porsche Automobil Holding SE heeft gezegd het bestuur van Volkswagen te steunen. I got you bro.

De stem van Porsche is belangrijk. De holding heeft namelijk meer dan de helft van het stemrecht. Dit betekent dat als enkele partijen bezwaar maken tegen het huidige bestuur, Porsche machtig genoeg is om deze de mond te snoeren. Kleinere aandeelhouders moeten dus een front vormen om enige veranderingen teweeg te brengen.

De vergadering zal behoorlijk ongemakkelijk zijn. Het is de eerste keer sinds het bekend worden van het dieselschandaal dat de aandeelhouders bij elkaar komen. (via Reuters)

Ook interessant!

  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats
  • Volkswagen wil parel Porsche niet uit handen geven
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Slaat Pagani de plank mis met de Huayra BC?
Volgend bericht: Ford steekt Kuga in Vignale-jasje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    22 juni 2016 om 12:00

    Tjoh verassend.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      22 juni 2016 om 12:08

      @dutchdriftking: wel mooi, VW heeft subtiel al aangegeven dat diesel NIET de toekomst is. In een Porsche hoort dat helemaal niet.

      Wat opmerkelijk is aan de aandeelhoudersvergadering…Dat ze de aandeelhouders gewoon dezelfde winstuitgeving kunnen geven als beloofd was. Ondanks 20 miljard reserveringen is de balans dus solide.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        22 juni 2016 om 12:55

        @martinus: Waarom zou een diesel niet bij Porsche passen? Porsche bied een vrij grote SUV aan. En als je een SUV gebruikt waarvoor deze bedoelt is (zwaar werk, ook op moeilijk terrein) dan is een diesel nog steeds te beste optie. Diesel past dus uitstekend bij het huidige Porsche.

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          22 juni 2016 om 13:41

          @robert110: Ondanks dat het sect hele goede auto’s zijn, hoort een Porsche in het oog van menig conservatief ook geen terreinwagen te zijn.

          Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        22 juni 2016 om 13:17

        @martinus: absoluut niet met jou eens. De moderne diesel is op alle fronten beter dan een benzinegestookte auto.. zuiniger, veel meer koppel en qua acceleratie en topsnelheid doet de moderne diesel ook niet meer voor een benzinemotor onder

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          22 juni 2016 om 13:40

          @soulmaster: je hebt helemaal gelijk. Alleen de trillingen en het extra gewicht van een diesel zijn jammer. (Zware neus)

          Login om te reageren
          • KEV9 zegt

            22 juni 2016 om 15:35

            @xiran: klopt, dat is 1 van de minpunten.. Maar dat wordt weer goedgemaakt door het verbruik van zo’n diesel. ruimschoots goedgemaakt. Als ik mij aan de reguliere snelheden hou rijdt de auto simpeltjes 1 op 15 , zie ik een v8 benzine niet zo 1 2 3 doen bij een wagengewicht van ruim 2 ton.

            Login om te reageren
        • peug206 zegt

          22 juni 2016 om 18:00

          @soulmaster: hot hatch? A la 106, twinge rs etc. Diesel, no thx. Liever een 1.3l opgefokt blokje ;)

          Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      22 juni 2016 om 12:14

      @dutchdriftking: Kan kloppen… de boel staat aardig in de brand bij VAG

      Login om te reageren
  2. phevtreb zegt

    22 juni 2016 om 12:00

    Je verwacht het niet…

    Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    22 juni 2016 om 12:06

    Hopelijk naait het Duitse OM hun er ook aan…

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      22 juni 2016 om 12:11

      @henkhupelschoten: NOx is giftig, kost maatschappelijk duizenden gezonde levensjaren. En Porsche heeft ook een paar foute vw diesels.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        22 juni 2016 om 12:56

        @martinus: Bier kost ook duizende levensjaren, als het er al niet meer zijn.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          22 juni 2016 om 13:51

          @robert110: Bier is in elk opzicht superieur aan Diesel.

          Login om te reageren
          • phdg zegt

            22 juni 2016 om 15:31

            @pomoek: en maakt die minder levensjaren wel leuker!

            Login om te reageren
  4. boenderaar zegt

    22 juni 2016 om 12:09

    -edit: woops, iets te gehaast-

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    22 juni 2016 om 12:17

    LS swap voor alle sjoemelmotoren!

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      22 juni 2016 om 12:41

      @cossiekiller: LS (of LT)de oplossing voor alles!

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        22 juni 2016 om 13:11

        @phdg: inderdaad, of de GS, als de LS te groot is!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          22 juni 2016 om 14:04

          @Svenska_Aeroplan_AB: Maar dan moet je elke week voor netvlies reparatie. Gaat ook in de papieren lopen hoor.

          Login om te reageren
          • phdg zegt

            22 juni 2016 om 15:29

            @E34M5Touring: je moet ook aan het milieu denken. Nox is 300 keer schadelijker als broeikasgas dan co2.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              22 juni 2016 om 15:32

              @phdg: Sorry, ik vat hem even niet.

              Login om te reageren
              • phdg zegt

                22 juni 2016 om 15:56

                @E34M5Touring: dat het milieu een beetje opoffering vraagt

              • E34M5Touring zegt

                22 juni 2016 om 15:59

                @phdg: SaaB refereert aan de Lexus LS of GS. Die vind ik beide niet om aan te gluren. Vandaar mijn comment. Heeft verder niks van doen met benzine of diesel of VAG. Ik ben zelf eigenaar geweest van een prachtig GM LS product dus daar zul je me nooit kwaad over horen ;)

              • phdg zegt

                22 juni 2016 om 16:17

                @E34M5Touring: aha! LS of LT zijn GM V8 motoren die veel gebruikt worden om een engineswap te doen.

              • E34M5Touring zegt

                22 juni 2016 om 16:37

                @phdg: I am well aware of that! Crate engines zijn big business op het moment.

  6. raoufff zegt

    22 juni 2016 om 13:10

    Ik sta ook achter VAG, ik zal mn sjoemelVAGje straks extra laten roken in de mileuzone in Rotterdam als steunbetuiging

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 juni 2016 om 13:54

      @raoufff: Waarom sta je achter VAG? De feiten zijn toch helder? Er is op grote schaal gefraudeerd. Niet om het leven van mij of van jou gemakkelijk te maken. Maar omdat het voor de sjoemelaars makkelijker is. Jij hebt geen enkel belang om VAG te steunen. Als je in een VAG auto rijdt heb je gewoon teveel geld betaald voor een inferieur product. Je zou gewoon kwaad moeten zijn.

      Login om te reageren
  7. mazdarx zegt

    22 juni 2016 om 14:31

    Ik ben VAG, en alle grote arrogante autobedrijven (toevallig veelal duits), helemaal KOTS moe. Ze zitten de zaak aan alle kanten te bedonderen, alles moet wijken voor hun hebzucht en prestige. Als liefhebber van auto’s heb je bij deze bedrijven niets, maar dan ook helemaal niets, te zoeken.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      22 juni 2016 om 18:08

      @mazdarx: flauwekul jij bepaald niet wie een liefhebber is , daarbij een GTI /S/RS maakt heel erg leuke wagens !!

      Login om te reageren
  8. sracert zegt

    22 juni 2016 om 16:20

    Oplichters die daardoor nog steeds in staat zijn om de winstdeling uit te keren aan de aandeelhouders!. Klopt toch allemaal, niets aan de hand. De koffie is dit keer gratis tijdens de aandeelhoudersvergadering.

    Login om te reageren
  9. eefie zegt

    22 juni 2016 om 16:24

    Ik wens ze een gezellige vergadering. Vast in tijden niet zo leuk geweest

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North