• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Woeiii!!!! Clio Estate

Auteur: Wouter, gepost 10 augustus 2007 om 10:54 – 48 Reacties

Renault Clio Estate


Kleine sedans zijn stom, maar kleine stations…

Ik kan een lulverhaal ophangen over deze Clio Estate die Renault volgende maand in Frankfurt zal onthullen, maar daarvoor is de informatie te beperkt. Maar ach, een foto zegt meer dan 1.000 woorden en toeval wil dat we hier maar liefst twee foto’s hebben. Dus…

Het korte persberichtje voor de liefhebber:

Clio Estate will receive its world premiere at the 2007 Frankfurt Motor Show. Its design echoes the staple lines of Clio Grand Tour Concept, which was unveiled at the last Geneva Motor Show. Clio Estate is firmly focused on leisure pursuits. It strikes a perfect balance between sleek design with its angled rear screen and spaciousness with the generous volumes of its luggage area (439 dm3 VDA).

At 4.2 metres in length it is a compact vehicle that builds on the strengths of Clio III in terms of driving pleasure, interior space, comfort, and safety.

Renault Clio Estate

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, iaa-2007, Renault

Vorig bericht: « Complete LED-koplamp door Audi
Volgend bericht: Saab Turbo X: Black Turbo herboren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Japie zegt

    10 augustus 2007 om 10:57

    keurige auto,..niet echt spannend,..maar functioneel in orde gok ik. Beetje concurrent van de 207sw

    Login om te reageren
  2. Firefly zegt

    10 augustus 2007 om 10:58

    Het succes van Peugeot en Skoda in dit segment is ook andere merken gaan opgevallen.

    Deze Clio is overigens niet erg stationachtig. Het lijkt bijna een hatchback.

    Login om te reageren
  3. donuts zegt

    10 augustus 2007 om 11:01

    nog best een mooie auto

    Login om te reageren
  4. Murrrphy zegt

    10 augustus 2007 om 11:05

    Buitengewoon ‘door-de-weeks’ model van de fabrikant die ons de Avantime en Vel Satis schonk.

    Er zal een markt voor zijn, maar ik vind ’t Renault onwaardig.

    Login om te reageren
  5. Pieter zegt

    10 augustus 2007 om 11:08

    Het is bijna Japans

    Login om te reageren
  6. VW Polo Abt Version. zegt

    10 augustus 2007 om 11:17

    De lichtblokken lijken me sterk op de nieuwe golf break :s
    http://www.autoweek.nl/images/480/6/871140d21f6cf8238948d2f42c1c87a6.jpg
    Voor de rest vindt ik het wel een erg geslaagde auto :)
    En heeft ook wel een ruimere koffer tegen de 207sw (380l).
    Alleen hoop ik dat de prijs wat lager zal worden of dat de basisuitrusting wat méér heeft, omdat de rpijs wel degelijk hoger ligt dan de concurrentie.

    Login om te reageren
  7. christian zegt

    10 augustus 2007 om 11:18

    @Murrphy Hoezo Renault onwaardig? ze maken al zoveel van zulk soort auto’s!

    Login om te reageren
  8. Marten zegt

    10 augustus 2007 om 11:19

    Het is en blijft een (lelijke, onbetrouwbare) Renault. Zal wel weer goed verkopen. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er zoveel Renaults rond rijden!

    Login om te reageren
  9. cl600 zegt

    10 augustus 2007 om 11:20

    @ murrphy : ja he, renault is ook zo’n betrouwbaar en riant merk… :|

    Login om te reageren
  10. Tenck zegt

    10 augustus 2007 om 11:21

    Idd beetje japans, krijg een beetje een Nissan CashCow vibe bij die achterkant.

    Login om te reageren
  11. Palo Vieluc zegt

    10 augustus 2007 om 11:26

    Zal waarschijnlijk doorbreken in Oost-Europa.

    Login om te reageren
  12. Pier zegt

    10 augustus 2007 om 11:29

    Ik vind de proporties niet helemaal kloppen…mgoed kopen doe ik hem toch niet :)

    Login om te reageren
  13. PieterA zegt

    10 augustus 2007 om 11:34

    @Murrrphy: daarin geef ik je gelijk maar de verkoopscijfers van de twee spreken je jammer genoeg tegen. Spijtig dat ze niet meer succes gescoord hebben in der tijd met die twee gewaagde ontwerpen.

    Deze vind ik nog meevallen, alleen… wie koopt ze?

    Login om te reageren
  14. christian zegt

    10 augustus 2007 om 11:52

    @Tenck: Ja, nu je het zegt

    Login om te reageren
  15. Polomen zegt

    10 augustus 2007 om 11:58

    Hij stond ook op de RAI 2007, die vond ik mooier

    Login om te reageren
  16. Tinos zegt

    10 augustus 2007 om 12:01

    @ VW Polo Abt Version: vind je de achterkant van de nieuwe Golf Break ook niet heel veel lijken op de achterkant van de vorige Focus station?
    Jammer dat ze bij Renault niet wat dichter bij het prototype zijn gebleven. Je koopt zo’n auto toch echt niet voor de extra ruimte volgens mij, meer voor de looks en uitstraling.

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    10 augustus 2007 om 12:08

    @Palo Vieluc

    daar is hij te duur voor..

    Login om te reageren
  18. Tinos zegt

    10 augustus 2007 om 12:08

    mmm het is dus niet de Focus wagon maar die achterlichten, die doen me zo sterk denken aan een ouder type station, maar welke? was het dan toch een japanner, toyota of zo?

    Login om te reageren
  19. Jan C. zegt

    10 augustus 2007 om 12:09

    Ik denk dat het geen onaardige auto is, maar de achterkant ziet er niet uit alsof ie veel meer ruimte heeft…

    Login om te reageren
  20. San Sebastiano zegt

    10 augustus 2007 om 12:17

    @ Marten: ik rijd al jaren Renault en er is werkelijk nog nooit iets stuk gegaan!

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    10 augustus 2007 om 12:35

    De zijkant-achterkant verhouding doet me denken aan de Fiat Croma. Een halve cirkel met een te scherpe punt(het dak).

    Login om te reageren
  22. davy zegt

    10 augustus 2007 om 12:47

    Als je het koopt voor zijn kofferruimte zijn er toch anders, meer spannende, wagens op de markt.
    Persoonlijk zou ik dan gaan voor de nieuwe Fiat Bravo, die heeft 400 l kofferruimte. Toch 20 l meer, en meer uitstraling dan deze brave burgerbak.

    Maar er zijn mensen genoeg voor wie NIET opvallen belangrijk is. Dus dit zal het best wel goed doen.

    Login om te reageren
  23. Marten zegt

    10 augustus 2007 om 12:54

    @San Sebastiano

    Gefeliciteerd! Je bent 1 van de weinigen! :)

    Login om te reageren
  24. Murrrphy zegt

    10 augustus 2007 om 12:54

    Voor de goede orde: ik ben geen fan van Renault.

    Wel bewonder ik ze voor het lef dat ze toonden met de door mij genoemde modellen. Ik vind/vond ze spuuglelijk maar ze waren wel ‘anders’, en dat kun je van deze auto niet zeggen….

    Login om te reageren
  25. bmwF zegt

    10 augustus 2007 om 13:19

    @ marten, wat zegt gij nu toch alle mensen die ik ken die met een renault rijden hebben nog geen enkel probleem gehad! ja alleen de noodzakelijke, remblokken, riem olie banden etc.

    jonge jonge…

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    10 augustus 2007 om 13:33

    Tsja, ik zie het nut niet echt van zo’n kleine station. De ruimte is niet zo veel groter, en qua achterklep maakt het ook al niet uit, aangezien de normale versie ook al een hatchback was.

    @ Polomen; Dat was de conceptversie, die is natuurlijk extra opgeleukt en had maar 3 portieren, dus dat is toch wel heel anders, logisch dat het er ook beter uit zag. Dit zijn de eerste foto’s van de uiteindelijke versie.

    Login om te reageren
  27. sven zegt

    10 augustus 2007 om 13:34

    @ marten,

    Wordt is volwassen ….en ga niet enkel voort op wat boekjes schrijven !

    Als je zelf oud genoeg bent om te rijden praten we verder !

    Het feit dat Renault bij de best verkopende wagens is zegt genoeg !!

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    10 augustus 2007 om 13:37

    @Citrofiel
    Dit is gewoon om de franse economie draaiende te houden… :roll:

    Login om te reageren
  29. christian zegt

    10 augustus 2007 om 13:40

    :D

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    10 augustus 2007 om 13:42

    @ dekster; Nou, om de economie draaiend te houden met een zinloos model dat gek genoeg nog verkocht wordt vind ik toch vreemd. (jaja, kom maar op met je “Fransen zíjn toch vreemd?”. Geef toe, dat wilde je zeggen! ;)

    Login om te reageren
  31. dekster zegt

    10 augustus 2007 om 14:05

    @Citrofiel
    Neuh, ik zou dat nooit*kuch* durven zeggen ;)
    En je hebt wel gelijk, want mercedes verkocht ook 5 R-klasses overlaatst… :)

    Login om te reageren
  32. Luc zegt

    10 augustus 2007 om 14:15

    ziet er goed uit, en al dat gezeurr dat renaults snel kapot gaan, licht ook aan de persoon zelf

    Login om te reageren
  33. mashell zegt

    10 augustus 2007 om 14:27

    Jammer. Die Grand Tour concept zag er zo veelbelovend uit, en deze zo saai.

    Login om te reageren
  34. bmw6cyl4live zegt

    10 augustus 2007 om 14:39

    het blijft een koekblik. maar ze rijden best goed moet ik zeggen. alleen als je er met twee lange mensen in zit is het net een 2 zitter.

    Login om te reageren
  35. Dr. Bronx zegt

    10 augustus 2007 om 15:08

    Waneer luisterd renault nou is een keer naar mij!

    Ze moeten ophouden met auto’s maken!

    Allemaal horizon vervuiling!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  36. ThoMaster zegt

    10 augustus 2007 om 15:34

    In ik ben nu voor mijn 2e jaar naar Turkije op vakantie geweest, vorig jaar naar Alanya en dit jaar naar Mamaris. Allebei de jaren heb ik mij verwonderd waarom 25% van de bevolking daar in Clio (vorige model) sedans (!) rondrijdt. Die Clio-sedans zijn geen gezicht, maar ik heb er 1 hatchback gezien (nieuwe model) en alle andere Clio’s warne van die afzichtelijke sedans. Dan vind ik dit er persoonlijk nog beter uitzien hoor.

    Login om te reageren
  37. Frostbite zegt

    10 augustus 2007 om 16:41

    Het is geen lelijk karretje en het voegt toch weer wat functionaliteit toe t.o.v. de hatchbackversie; hij verkoopt vast wel.

    Voor alle mensen met het anekdotische bewijs dat Renaults super betrouwbaar zijn: Autoweek had vorig jaar 9411 anekdotes en die lieten een iets ander beeld zien. Ongeacht hoe betrouwbaar of niet het Autoweek onderzoek zelf is, ik breng er mijn geld de eerste tijd nog niet heen…

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    10 augustus 2007 om 17:50

    @ dekster; Maar ik moet zeggen dat ik toch wel een zwak heb/begin te krijgen voor die R-klasse… :o

    Login om te reageren
  39. sven zegt

    10 augustus 2007 om 18:19

    Wie zei super betrouwbaar ??
    Niet meer of minder dan een ander !

    Kwaliteit begint er nu met alle nieuwe modellen op voorruit te gaan !

    Sinds 2006 is de kwaliteit echt op niveau !

    Laat ze dezelfde test eens overdoen binnen 2 jaar !!

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    11 augustus 2007 om 01:52

    Maar dit ziet er toch niet verkeerd uit?

    Login om te reageren
  41. Mikeee zegt

    11 augustus 2007 om 11:33

    Hehehe, dat ding blijft ook uitdijen hè? 4.2m inmiddels en de 1e Clio was iets van 3.7 ofzo?
    Lelijk pad dat het geworden is ook. Ah say daaymn nigga!

    Login om te reageren
  42. Ahura zegt

    11 augustus 2007 om 14:11

    Stoere neus maar past totaal niet bij de rest. De rest ook nogal truttig en wederom een nieuwe Renault met niet een duidelijke Renaut identiteit aan de achterzijde. Ditmaal heeft het meer wat weg van de 407 SW

    Renault is maar slecht bezig in mijn ogen. Na de Twingo (gedateerd en niet origineel qua uiterlijk) en Laguna (C5-achtige neus en kont) komen ze nu weer met dit.. en de Koleos ziet eruit als een Tuscon met teveel lijnen en Audi-achterlampen

    Login om te reageren
  43. keijer zegt

    11 augustus 2007 om 20:19

    altijd gekraak gekraak gekraak over renault het is en blijft een van de best verkochte automerken in nederland vergeet het niet. er moet toch iets zijn waar ze goed in zijn. mis service!! en ik heb nog nooit een kapote clio III gezien. ik vind de clio er beter uit zien dan bv de golf en de slopel (opel) en kwa rij comfort staat de clio boven aan. zeker nooit in een renault gerenden???

    Login om te reageren
  44. Ahura zegt

    11 augustus 2007 om 23:13

    Ik heb gereden in de Megane en Scenic. Ik vond ze zwáár tegenvallen. Zeer oncommunicatief, vage besturing, slappe schakelbak en lastige pedalen. Ik ging met ze rijden met een open mind maar vooral de Scenic was een grote teleurstelling. Wij reden thuis zelf toen nog met een Mazda Premacy uit ’99 en die had ik nooit echt hoog liggen. Maar hij ging vele malen beter de bocht door dan de Scenic

    En kwaliteit bij Renault.. tja volgens mij wordt het al wat beter maar de Laguna II was echt een drama

    Login om te reageren
  45. Mark zegt

    11 augustus 2007 om 23:59

    Kleine stations zijn heel niet populair, toch gek eigenlijk. Klein moet blijkbaar hatchback zijn, verder niks. Ook geen sedans.

    Login om te reageren
  46. Tombnolz zegt

    12 augustus 2007 om 12:13

    Goed gelukt. Het uiterlijk van deze stoort me minder dan de oer-ordinaire 3- & 5-deurs. En hij heeft een minder “love it or hate it”-look van de 207 SW, met z’n geschifte achterlichten.

    Login om te reageren
  47. sven zegt

    13 augustus 2007 om 15:55

    En toch is de scenic de best verkochte en meest geloofde kleine monovolumer van het moment , samen met zijn grote broer espace !!!

    Laat iedereen maar zeiken over de kwaliteit , Renault rijders weten beter ….

    Login om te reageren
  48. Frank zegt

    9 oktober 2007 om 21:35

    Ik vraag me af of ze nou al eens iets gedaan hebben aan de electronische stuurbekrachtiging, dit rijd echt voor geen meter! Raar middenpunt en het stuur draait vanaf het midden zwaar en gaat dan bij doorsturen steeds lichter (dus precies het tegenovergestelde als wat een normale auto doet). Lange bochten is helemaal een ramp! Ik heb helaas ook de nieuwste versie van de Kliko. Stomme fout gemaakt bij de keuze van mijn nieuwe lease auto. Dit is echt de allerslechtste auto die ik ooit heb gehad. De basis uitvoering hebben ze bij renault opnieuw uitgevonden..er zit werkelijk niks meer in, niet eens speakerboxen, en (waar ik zo’n hekel aan) heb, in de basis versie zit ook nog eens een plastic dashboard. Moet nog 3 jaar en dan nooit meer Renault!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North