![](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Porsche-911-996-Wouter-Stipt-Polish-Point-1-918x612.jpg)
Wat staat die te glimmen bij Stipt Polish Point. De voor en na foto’s van Wouters Porsche 911 zijn echter nog indrukwekkender dan dit plaatje.
Het was de herfst van 2017 dat Rick van Stippent en ik elkaar voor het eerst ontmoeten. Aan de telefoon legde hij uit wat zijn bedrijf Stipt Polish Point deed. Het was meer dan auto’s poetsen, maar het is niet restaureren in de klassieke zin. Zelf nam hij het woord transformatie in zijn mond en ik dacht: “het zal wel”.
En toen zag ik voor het eerst de resultaten van zijn werk. Het is bizar hoe mooi hij de auto’s weet af te leveren. In de eerste video die met hem maakten zagen we een getransformeerde Ford GT en BMW M3 E36.
Later deden we een fatsoenlijke voor en na shoot van een Lamborghini Murcielago en een Porsche 911 (993). Toen werd het bizarre werk wat Rick met zijn team nog duidelijker. In de zomer van 2019 filmden we een rode Ferrari F40 en een Ford Transit. Beiden mooier dan ze ooit uit de fabriek rolden.
Wouters Porsche 911 bij Stipt Polish Point
In december was ik even niet met Rick bezig. Ik was namelijk druk met de jacht op een Porsche 911 en had een exemplaar op het oog. Toeval of niet, maar juist in die periode belde Rick met een idee. Of we weer eens iets op video konden doen, maar het leek hem dan wel leuk als het een auto van mezelf was. Alsof hij kon gedachten lezen of me had laten achtervolgen. Scary shit niet?
Zijn analyse van mijn beste nette Porsche 911 Carrera (996.2) was hard, maar eerlijk. Mijn Porker had best potentie, dus hij had er zin in om de 911 beet te pakken. Mocht je het resultaat liever op video kijken: check dan de video met het resultaat van de transformatie van mijn Porsche 911.
Bodem transformatie
Zoals Stipt Polish Point op hun website schrijft: “De bodem van een auto heeft in de loop der jaren veel te lijden, dit is dan ook een van de weinige plaatsen waar men nooit komt. Maar wat wel tevens een van de belangrijkste onderdelen van een auto is. De bodem verraadt immers de geschiedenis van een auto.”
Mijn Porsche 911 had niet meegedaan aan de safari rally, maar was “gewoon” gebruikt. Een uitgebreide bodemrestauratie was dus ook weer niet nodig, maar een goede schoonmaakbeurt wel. Na reinigen wordt alle onderdelen in de transparante lak gezet, zodat het nog jaren mooi blijft.
![De onderkant van de Porsche 911 Wouter voor en na Stipt Polish Point](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Onderkant-970x329.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Onderkant-detail.jpg)
De motorruimte an sich was netjes, reinigen volstond. De onderzijde echter krijgt bij een Porsche 911 de volle laag. Doordat de motor achterin ligt, krijgt de onderkant en de uitlaatdempers al het water en troep over zich heen waar de auto doorheen rijdt.
![Porsche 911 Wouter voor en na Stipt Polish Point onderkant](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Motor-uitlaat-970x325.jpg)
De lak en meer
![Porsche 911 Wouter bij Stipt Polish Point](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Porsche-911-996-Wouter-Stipt-Polish-Point-2-918x612.jpg)
Sodejekkers wat glimt mijn Porsche 911 dan mooi hè. Spuiten was gelukkig niet nodig, polijsten van de lak wel. Dat het ook in de details zit bewijst de onderstaand foto. Niet alleen de ruitenwissers zijn weer helemaal netjes, maar ook de paravan. In de loop der jaren verweert het kunststof, hoewel je het als leek waarschijnlijk niet eens opvalt. Toch ging mijn paravan van lichtgrijs naar weer zoals het hoort.
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Paravan.jpg)
Interieur by Stipt Polish Point
![Porsche 911 Wouter interieur Stipt Polish Point](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Porsche-911-996-Wouter-Stipt-Polish-Point-3.jpg)
Dit was voor mij persoonlijk hetgeen waar ik het meest op aan sloeg. Het interieur van mijn Porsche 911 was zeker netjes toen ik hem kocht, maar ik had het werk van Rick al eens gezien. Vooral de lederen bekleding die weer mat wordt, was voor mij altijd een trigger. Ook als je auto niet afgeleefd is, kan Stipt het nog mooier maken.
![Porsche 911 Wouter voor en na Stipt Polish Point](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Stoel-970x326.jpg)
Ook het stuurwiel is zo’n mooi voorbeeld. Als je de video’s hebt gezien, weet je dat Rick daarover zei: het hart is de referentiekleur en de stuurwielrand moet die weer kleur krijgen. Als je daar eenmaal op gewezen bent, wil je dat nooit meer anders.
![Het stuur van de Porsche 911 van Wouter voor en na Stipt Polish Point](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Stuur-970x329.jpg)
Velgen en remmen transformatie
![Porsche 911 Wouter voor en na Stipt Polish Point](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Velg-en-onderstel-970x329.jpg)
Voor mijn velgen (18″ 996 Turbo-look) was een restauratie zeker niet nodig. Ze waren onbeschadigd, maar natuurlijk wel vies. Toch is het verschil hier in combinatie met de ophanging, wielkasten remklauwen bizar. The devil is in details zeggen ze in de VS. Nou dat klopt, maar wat wordt dan mooi als die allemaal goed zijn.
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Wielkast-970x325.jpg)
![Porsche 911 Wouter Stipt Polish Point](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/Porsche-911-996-Wouter-Stipt-Polish-Point-4-918x612.jpg)
Kosten
Hiermee komt er een eind aan het avontuur van Wouters Porsche 911 bij Stipt Polish Point. Ik stap iedere keer weer met een glimlach, highlights zijn de wielbouten en het interieur. I just love it.
Ter afronding moet ik nog hebben over de meest gestelde vraag. Stipt Polish Point zet niet voor niets geen prijzen op de website. Iedere auto is weer anders, dus met een prijs ben je er simpelweg nog niet. Als je een indicatie wilt: er zit gauw voor een aantal weken werk in. Vermenigvuldig dit met het tarief van een vakman en je hebt een idee.
Wat er nog meer te vinden is in de Autoblog Garage naast deze Porsche 996. Natuurlijk de BMW 318 Ci van Ruben, de BMW M135i van Martijn. Maar op dit moment ook nog steeds het Suzuki Swift Sport project en de Mazda MX-5 van Ruben. Binnenkort volgen er nieuwe aankondigingen. Zowel op 4 als op 2 wielen!
Naast de huidige auto’s in de Autoblog Garage kun je ook onze belevenissen lezen met auto’s die al weer uit de Garage zijn verdwenen, zoals de Alfa Romeo Giulia duurtest. We hadden in 2019 ook voor drie maanden een BMW-Motorrad F850GS. Zo was er ook de BMW M135i van Wouter. Wouter mocht in de winter van 2019/2020 drie maanden lang genieten van een DS7 Crossback duurtest. In 2018 hadden we de beschikking over een Peugeot 308 GTI duurtest. Maar de eerste Porsche in de Autoblog Garage, dat was de Porsche 911 Carrera S 992 Autoblog Academy. Met pijn in ons hard namen we ook na drie maanden weer afscheid van de Renault Megane RS Trophy duurtest.
Nu in een verwarmde garage zetten en niet meer mee rijden, anders is het zonde van Rick al zijn werk.
Respect voor zijn werk maar persoonlijk zou ik dit nooit laten doen, een auto is gebruiksvoorwerp m.i.
@monsieurleloure: precies dat. Heel mooi gedaan maar zodra je naar buiten rijdt is het werk grotendeels al weer teniet gedaan. De basis is voor een paar maanden even beter misschien, maar als je er mee rijdt wordt hij toch altijd weer vies.
Momenteel zelfs al als hij stilstaat met al dat zand en ook stuifmeel in de lucht.
@monsieurleloure: eens! Heb je een Ferrari 250 SWB, laat je deze niet doen door Stippoint. Een 996 ook niet, als je het zelf moet betalen.
Wie doet dit dan?
@911targa: waarom niet ? De 250 kan ik inkomen maar de 911 is toch net zo zeldzaam als een A3 .
@rolov
Wat boeit dat nu weer dan, als de eigenaar er maar blij mee is.
Laatst hebben ze ook een oude SLK R170 gedaan, dagwaarde appel en een ei maar die is compleet van binnen/buiten gedaan.
Gewoon omdat het kan!
Wellicht heeft de eigenaar wel een enorme emotionele binding met de wagen.
@monsieurloure dat is nu ook het precies het verschil tussen een autoliefhebber en jij.
@ erikabarth .Je hebt helemaal gelijk, ik ga van de week bellen voor een afspraak voor een paar duizend euro voor een auto die 4000 euro kost, not
@monsieurleloure: je snapt het duidelijk niet .
@monsieurleloure: gaat ook nergens over dit. Alles ‘fabrieksnieuw, tot je er mee naar buiten rijdt…
Schitterend gedaan, ik ben erg benieuwd hoe je het stuur weer zo kan krijgen?
@staal: tip! Gebruik een nagelborstel met wat dikke groen zeep van het merk Driehoek, met een klein beetje water mooi schoon borstelen, daarna conditioner erop en voila, fabrieksnieuw ?
@gt4porsche981: is een nagelborstel niet wat te hard?
@volvo480gtt:
Nee zo’n soort borstel doe ik ook altijd de stoelen mee en gaat prima en ik ben zelf ook een pietje precies als het om krasjes gaat enz.
@staal: Met een doek en APC.
De foto’s zijn zo klein en ik kan ze niet kan vergoten op een iPhone.
Dit werk is met name dankbaar als de auto een museum toekomst voor zich heeft. Nu zullen een paar regenbuien het werk voor een groot gedeelte teniet doen en dat is jammer/zonde.
@mwti: foto’s klein? Waren ze vroeger dan groter……kan ik me (bijna al) niet meer herinneren ?
Dus moet ik denken aan 10 dagen maal 8 uur maal 50€ = 4.000€ oid? Serieus aan de prijs maar als je concours staat wil is het geen geld natuurlijk. Of ik het met mijn daily zou doen is een ander verhaal..
Ik denk het dubbele
@timobac:
Denk niet dat je het met € 50,- gaat redden. Het gebouw, brug en apparatuur moet ook betaald worden. Rondom de € 80,- lijkt mij eerder het uurtarief.
@jack_abarth: dat, en het feit dat ze gemiddeld zes tot acht weken met zo’n auto bezig zijn (werd in eerdere video’s verteld), maakt dat er 250-300 uur aan arbeid in gaat zitten. En dan heb je het alleen nog maar over het arbeidsloon.
Bijkomend worden er massa’s onderdelen opnieuw verzinkt, gecoat, gespoten en alles wat er verder nog meer nodig is om zo’n auto er beter dan nieuw uit te laten zien.
Ga er maar vanuit dat een eindfactuur een bedrag kent waar je een hele acceptabele middenklasser voor kunt kopen.
@RRRobert: en als je dan gelijk een nieuwe koopt ziet hij er (eventjes) ook zo mooi uit van de onderkant ??
@RRRobert: als het waar is wat zegt, ga ik een beetje gniffelen…. ik vind het zelfs een beetje treurig als mensen dit laten doen.
@denx: dáárom wordt dit soort behandelingen eigenlijk alleen uitgevoerd op auto’s die een prijs/taxatiewaarde hebben die al begint met vijf cijfers vóór de komma.
@RRRobert: m’n fiat van 1000 euro mag nog langs komen.
@thomthamofo: maar als je daar dan zoveel geld aan detailing instopt, wordt -ie echt niet heel veel meer waard. Ja, procentueel misschien.
@RRRobert: dat is niet waar. Emotionele waarde is belangrijker dan geld. Kijk naar zijn bus. 200 euro waard die dingen maar toch even helemaal gedaan. Dat is prachtig.
@rolov: mee eens, maar ten eerste is dat in eigen beheer gedaan, wat (bij wijze van spreken) op leegloopuren kan zijn uitgevoerd, en hij zou de kosten voor zo’n project zelfs onder de noemer ‘promotionele activiteiten’ zakelijk kunnen afboeken.
Maar zoiets moet je inderdaad alleen doen als de emotionele waarde die van de economische waarde (ver) overstijgt. Want eerlijk is eerlijk, een bedrag met vier cijfers vóór de komma investeren in een project met een dagwaarde van minder dan 1000 euro is in elk opzicht gekkenwerk.
@RRRobert: hij is niet de enige. Die ouwe kerel met die import bruid met die gele SLK ook zon voorbeeld. Die kosten overstegen de waarde van de auto enorm maar hij zet hem weg. Emotionele waarde is veel belangrijker.
Het zal in dit geval wel nog minder dan de dagwaarde van de auto geweest zijn…
Knap werk, maar ik zou m’n wagen wel eens willen laten polish’n maar ik kijk al op tegen enkele 100’n euro’s uit te geven aan een wasbeurt…
En ik vind €10 voor een rondje wasstraat al te veel voor een hoofdzakelijk geautomatiseerd proces waarvan het resultaat hoogstens twee dagen zichtbaar blijft.
@xjs678qr: dan moet je het zelf doen. Ik heb het laatst ook weer gedaan . Klei , poetsen enz 7 uur mee bezig geweest .
@timobac: ja, jammer dat er niet gewoon effe open kaart wordt gespeeld en een bedrag wordt genoemd. Al zal hier vast en ander tarief worden gehanteerd gezien de reclame?
@risl: Ja, tarief 0 euro haha
@timobac: “het uurtarief van een vakman” is meer dan 50 euro. Zou eerder tussen de 100-150 denken
-edit: nutteloze bijdrage-
@jajeroenja: “if you have to ask, you can’t afford it”
@Hubert: ik vermoed dat Wouter wel een korting heeft gekregen! ? wat denken jullie?
@Hubert: helemaal mee eens. Nu is het alleen een reclameverhaal. We willen weten wat het precies voor ons zou kosten. Kost het € 25k?
@fiscaal: De poetsbeurt is vast niet duurder als de auto zelf. Ik gok dat deze behandeling normaalgesproken tussen de € 3000,- en de € 6000,- is. Wouter krijgt natuurlijk reclamekorting én superfan korting. En Rick heeft het aantal arbeidsuren wat aangedikt. Voor de film hé.
@ghost: hij geeft een prijs wil je het doen doe je het
Waarom zou je uberhaupt ooit de onderkant van de auto poetsen?
Inderdaad, af en toe met de hogedruk onder de auto door en klaar, die moet functioneel schoon blijven (geen zout oid), hoeft echt niet te glimmen.
Wel serieus indrukwekkend, maar zelfs al had ik het geld ervoor over mocht Rick de onderkant mooi laten voor wat het was.
@mashell: ooit op een auto show geweest? Dan krijg je punten voor de onderkant . Plus als je liefhebber bent van poetsen en je auto netjes houden dan is de onderkant natuurlijk top. Ik vind doe schone draag arm met doe schone velgen echt top. En als je het nu bijhoudt blijft het mooi.
@rolov: ooit op een autoshow geweest met een 996
@maarten020: top toch ? Als jij gek op die auto bent en er zuinig op bent.
Rick heeft mooi werk afgeleverd maar is nu wel genoeg de hemel in geprezen hier op AB lijkt me.
Of was dat part of the deal?
@groninger: dit gaat vrees ik net zo lang door als de upgrade filmpjes van Wouter zijn 1–serie ???
Het zal het leven van de auto waarschijnlijk ook wel een stuk verlengen ivm roest aan de vloer van de auto want die krijgt aardig op zijn donder met steenslag en alle troep op de weg
Redactie, als iPone gebruiker kan ik nu al maanden uw site niet goed bekijken, de foto’s zijn bijzonder klein en laten zich niet vergroten. Als ik een nieuwe auto wil bekijken moet ik naar de concurrent, ik kan in feite alleen de tekst lezen. Wanneer wordt dit gefixt?
Dit is uitstekend werk. Dat het zo ver en verzorgd kan gaan, wist ik niet.
Ik kan mij best inbeelden dat je er niet gaat voor een golf of ander standaard voertuig.
Best vaker doen: kennis maken met de betere huizen, de handelszaken die je oude geliefde collector steeds weer optimaal op de weg houden.
Nu, niet over prijzen spreken geeft bovenstaande speculaties die alles behalve ten goede komen aan het bedrijf.
@spence: waarom niet ? Als dat he auto is voor al 30 jaar of de auto die je vroeger wilde maar nooit kon kopen en nu wel? Ik zie weinig liefhebbers hier .
Wat een onzin, je reageert zo op elke post hier. Alsof je alleen liefhebber bent als je 8K over de schutting kunt smijten – om het een ander te laten doen – voor een auto die ongeveer 3x dat bedrag waard is…
@dawwg: nee dat zeg ik niet maar wel liefhebbers zullen dat doen .
Ik vind dit een beetje over de top. Met normale middelen een auto mooi en netjes houden is veel natuurlijker. Maar als je zo alles laat doen en het wordt ook vast gelegd op foto en video, moet je zeker inzagen geven in de kosten.
@rfocus: als je het laat doen krijg je ook wel inzage in de kosten neem ik aan ;)
De plaatjes doen beter verkopen dan de praatjes van de verkoper.
Leuke advertorial, maar wat we nu allemaal willen weten, is hij fabrieksnieuw?;-)
@maarten020: Lol
Het resultaat is wel heel indrukwekkend zeg
Als je veel geld hebt, een garage en een bijzondere auto die je alleen regelmatig met mooi weer pakt lijkt mij dit een optie. Anders is het wel een heel prijzig grapje
Wow ziet er weer uit als nieuw!
Echt goed gedaan en kan me voorstellen dat er aardig wat tijd in gaat zitten.
Veel plezier met je (nieuwe) auto!
Ik snap dit helemaal voor je unieke verzamelobject/handelswaar van enkele tonnen of miljoenen.
Maar de gewone auto waar nog mee gereden wordt is dit zonde van de moeite en het geld.
Wouter lijkt me niet iemand die de auto wekelijks staat te poetsen, maar eerder dwars door elke bocht probeert te gaan als hij de kans krijgt.
Na 1 a 2 jaar gaat de Porsche met een enkele wasbeurt (en een paar hele mooie gesponsorde mods) weer de handel in. Niks mis mee IMHO
“Wouter lijkt me niet iemand die de auto wekelijks staat te poetsen, maar eerder dwars door elke bocht probeert te gaan als hij de kans krijgt.”
Nou dan had-ie om te beginnen geen 996 zonder sperdiff moeten kopen…..
“Fabrieksnieuw” …
fabrieksnieuw? is de motor ook helemaal gereviseerd?
Ik ben heel zuinig op mijn auto, en 2 keer per jaar doe ik hem polijsten en opnieuw in de wax zetten.
Maar het blijft een gebruiksvoorwerp.
@peugeotgek: vlg mij kan je dat wel laten doen. Ik vroeg het mij ook wel af.
@peugeotgek: 2 x per jaar polijsten? Is dat niet veel?
-edit: nutteloze bijdrage-
Tjah, wil je naar autos kijken en praten over schroeven of stap je erin en geniet je van het geluid, wegligging etc.. je bent een autoliefhebber of een autofolder liefhebber. Dit is een gebruiksvoorwerp en dit wil ja als je een museum wilt beginnen.
@him: onzin. Ik ken iemand en die zijn 2e hands i30 is mooier en schoner dan toen hij uit de fabriek kwam. Ook de motor ruimte enz. Alles. Die wagen is echt netjes. Als je die 3e hands mag over nemen zit je gebakken.
@rolov: mooi, dan mag hij naar een i30 kijken
@him: je bent een fanboy en geen liefhebber he. Dat is het probleem .
@rolov: oh vertel eens labelaar, wat is een fanboy en wat is een liefhebber?
@him: een liefhebber geniet van zijn spullen en snapt als anderen dat ook doen. Maakt niet uit welk merk elk merk heeft wat moois in zijn line up zitten. En een oude Opel kadett die 30 jaar oud is en er helemaal bij staat alsof hij net uit se fabriek is gekomen wordt ik enthousiast van. Een fanboy is iemand die anderen afzeikt . Zo iemand als jij bevoordeeld met je dan kijk je wel naar een Hyundai. Het gaat erom dat je snapt dat die eingenaar van doe auto het leuk vind om zijn auto netjes te houden. Jij snapt dat niet . Jij noemt mij een labelaar. Je bent het zelf en ik noem je een misgunner. Anderen niet goed genoeg vinden als ze niet een dure auto rijden . Ik ben op auto shows geweest in Engeland . Als je ziet hoe ze daar omgaan met oude auto’s en hoe mooi ze dat vinden. Door antwoorden Zoals de jouwe weet je dan dat jij geen liefhebber bent. Simpel .
@rolov:
Ik zeik de i30 eigenaar hier niet af, jij maakt dat er van! jij verdraait de boel en labelt met “fanboy” of “liefhebber”. ik heb het ook niet over dure auto’s gehad hier, jij maakt dat er weer van. Evengoed ik ga verder als zogezegd fanboy en jij als liefhebber en doen ons ding ???
@him: je zeek de i30 eigenaar wel af. Maar dat is jou ding.
Laat dat sluik maar weg
@Hubert: als het reclame is, moet dat bij het item worden vermeld.
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat ik dit zou laten doen als ik een tweedehands liefhebbersauto had gekocht. Niet iedereen kan een nieuwe Porsche betalen en zo komt het gevoel er bij in de buurt. Zou er best een paar duizend euro voor over hebben.
@mpgc: precies dit he. En zelf kan je ook al een hoop doen maar zij halen hem helemaal uit elkaar en dat doe je thuis ook niet . Tenminste de meesta van ons
@stationcar: Dan zegt hij “Dat gaat niet, want elke auto heeft z’n eigen beoordeling nodig voor een aanpak pakketje”. Dus hij durft wel een prijs te noemen, maar kan geen prijs noemen. Ik vind wel dat hij een vaste inspectieprijs kan noemen zodat klanten naar h’m toe gaan (of niet) voor een beoordeling met een offerte. Denk alleen wel dat je dan met pijn in de buik weer naar huis gaat haha.
Ik heb een kennis die langs is geweest met zijn Porsche. De auto was in goede staat zoals deze van Wouter en had dus ook geen bodemrestauratie nodig.
De offerte kwam uit op minimaal €15.000 ex BTW!
Als ik mij goed herinner zat er iets van 240 uur werk in.
Dus mensen die denken dat ze er wel zijn met 5.000 tot 10.000 euro (incl. BTW) zitten er naast.
@s2kdriver: zo das niet misselijk . Dan moet je echt liefhebber zijn of geld over hebben. Maar blijkbaar heeft stipt het druk zat. Dan kan hij dat vragen he.
@rolov: of een fanboy, maar jij bent dus een echte echte liefhebber blijkt maar weer.
@s2kdriver: 15k???? #koekoek
Snap een mooie auto van binnen en buiten maar die bodem en motor renovatie zie ik het nut niet van in. Ga gewoon rijden in plaats van onder je auto liggen.
Ja mooi hoor.
Maar ik had liever gezien dat @Casper zijn 205 GTI daar onderhanden was genomen.
Iets meer werk denk ik (gezien de leeftijd van de auto) en misschien ook leuk om een modalere auto uit het Autoblog prive-wagenpark te pakken.
@milan0: ieder z’n ding. Mijn auto’s gaan regelmatig naar buiten dus dit soort investeringen vind ik zonde. Ik snap de charme voor museumstukken, dat wel.
Supermooi gedaan, klasse. Nu voorlopig niet inruilen op een 991 hehe.
Ik vind het niet noemen van een prijs voor het werk van Wouter zijn auto eigenlijk gewoon negatieve reclame. Begrijp het ook niet, mensen komen er toch wel achter. Zeg gewoon: de auto van Wouter kostte zo en zoveel (of als het gesponsord is zeg je de prijs wat het normaal zou zijn). Zeg er dan bij dat elke auto uniek is en je kan langskomen voor een prijsopgave van jouw auto. Maar ik denk dat ze het simpelweg zelf niet eens durven te noemen hahaha. En dat zegt dan weer genoeg!
€ 18.000 maar dan zal Stipt wat dode uurtjes hebben gehad. Tegen kostprijs en zonder btw kost het hem zelf rond de € 8.000. Beurs draaien is duurder maar wat een geld. Ik zou alleen binnenkant doen
Het is extreem veel geld, maar dat maakt niet uit want die man heeft toch maar 40 uur beschikbaar per week, per medewerker.
Hij kan met minimaal 120 uur per auto ook maar een beperkt aantal auto’s doen per jaar.
Dus die hoge prijs is geen punt, want zoveel mensen heeft hij niet nodig die een auto komen brengen.
En er zijn in Nederland meer dan genoeg welgestelden die hun jeugdliefde willen laten opknappen (de auto dan) of hun investering weer netjes krijgen.
Rick krijgt zijn tijd wel vol. Hoewel ik het zelf zonde vind om zo ver te gaan met een gebruiksvoorwerp, kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die hun auto er wél zo uit willen laten zien ongeacht de kosten.
Erg flauw dat er niet vermeldt wordt hoeveel de behandeling gekost heeft voor deze auto…dat is wat 99.9% van de lezers willen weten. Dat dit niet vermeldt wordt zegt eigenlijk al weer genoeg…
@maarten020: Erg flauw dat speculaties over de prijs of een eventuele korting verwijderd worden. Dat de prijs verschilt per auto en behandeling is enigszins logisch. Maar er mag best wat minder preuts gedaan worden over de kosten.
Er is dus markt zat voor, en stipt heeft van zijn hobby zijn beroep gemaakt. Daar kun je alleen maar respect voor hebben.
@rikus: Jij hebt de censuur dus ook in de gaten!
@rikus: ja, typisch…terwijl daar toch niks mis mee is; speel open kaart, dat duurt het langst mannen!
@hbk62: Flauw AB, om iets een nutteloze bijdrage te noemen als je het over een advertorial hebt. Wat dit is!
@kenner: een harde bobbel krijg ik ergens anders van niet van een stuk blik op wielen
Emotionele waarde kent geen prijs…en schijnbaar zijn er veel mensen die het er voor over hebben..en als je het te duur vind, dan doe je het niet, prima toch
Model is te jong nog om het speciaal te maken, en te saaie kleur/ specs om zoveel geld hieraan uit te geven.
Iedereen zn ding, maar een Carrera 993 2S / GT2 etc was wel de moeite waard.
Dit had ook een Audi A3 2009 kunnen zijn qua saaiheid…