• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wow! De BMW i Vision Dynamics is apart

Auteur: jaapiyo, gepost 12 september 2017 om 10:02 – 28 Reacties

Afbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apartAfbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apartAfbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apartAfbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apartAfbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apartAfbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apartAfbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apartAfbeelding Wow! De BMW i Vision Dynamics is apart

BMW
Oké BMW, wat hebben jullie met die onooglijke i5 gedaan?

BMW kondigde vlak voor de IAA al aan dat ze een i-model zouden meebrengen dat tussen de i3 en de i8 past in de range. De logische aanname: dat zal dan wel de graflelijke i5 zijn waarvan we eerder patenttekeningen zagen.

Maar niets is minder waar. BMW toont op de Duitse beurs namelijk deze i Vision Dynamics, een scherp gesneden vierdeurs met styling-elementen van de i3, de nieuwe 8-serie en de nieuwe X7. Om maar met die laatste te beginnen: de grille lijkt sprekend op die van de X7, los van het feit dat er in dit geval geen spijlen inzitten. Het ding zit er sowieso vooral voor de vorm want de auto heeft een volledig elektrische aandrijflijn.

De zijruiten lopen een beetje omhoog/omlaag om elkaar te treffen bij de B-stijl, waardoor de auto net als de i3 een ‘aparte’ raamlijn heeft. Of we dat aspect van de auto zo goed geslaagd vinden weten we niet. Misschien was ‘ie mooier geweest met een simpele, traditioneel doorlopende lijn over de flank. De achterkant tenslotte lijkt veel op die van de nieuwe 8-serie en de reeds geteasede nieuwe Z4. Kortom, we zien een paar goede dingen en een paar twijfelachtige dingen, maar het ding is sowieso veel mooier dan de i5. Dat is een objectief feit.

Met de prestaties zit het ook wel snor. De EV snort in vier seconden naar de honderd en loopt maximaal 200 kilometer per uur. Dat laatste klinkt niet zo indrukwekkend maar in de praktijk is acceleratie belangrijker dan een ontzettend hoge topsnelheid, dus we’ll take it. Dat laatste geldt vooral als BMW de actieradius van 600 kilometer waar kan maken. We zouden kunnen afsluiten met de conclusie dat Tesla zijn borst nat mag gaan maken, maar BMW noemt geen harde datum waarop de auto in productie gaat. Voorlopig heeft de Amerikaanse pionier dus nog even het voordeel.

i-vision

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW i Vision Circular kijkt verder dan je neus lang is
    Warempel, BMW i Vision Circular heeft een normale grille
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-i, concept, Elektrisch, grijs, i5, iaa-2017, sedan

Vorig bericht: « De Smart Vision EQ Fortwo is een witte blob
Volgend bericht: Parbleu! De SYMBIOZ toont de Renault van de toekomst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    12 september 2017 om 10:13

    Wat een vette bak, zeg. De i8 designtaal is duidelijk herkenbaar. Die langwerpige nieren staan ‘m een stuk beter dan die X7 concept, ook!

    Login om te reageren
  2. bmwm3gtr zegt

    12 september 2017 om 10:16

    Die grille is wel verschrikkelijk

    Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    12 september 2017 om 10:17

    Orginele naam, iVision Concept. Als Skoda zijnde wordt je daarop afgebrand :’)

    Login om te reageren
  4. e1000bmw zegt

    12 september 2017 om 10:22

    Zoef de Haas…

    Login om te reageren
  5. DennisS65B40 zegt

    12 september 2017 om 10:23

    Lelijk hok joh… ik rij al jaren bmw maar ze gaan er echt op achteruit.. die Honda van een paar artikelen terug ziet er dan nog gaaf uit.. dit is zo overdreven back to the future. Waarom maken ze zo’n EV niet als die incarnatie van de E30.. (Google concept bmw e30) dan behoudt je ‘echt’ de stijlkenmerken (nieren, hofmeister) en het bmw heritage..

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      12 september 2017 om 10:23

      @audir8v10: behoud

      Login om te reageren
  6. donvinnie zegt

    12 september 2017 om 10:24

    Tesla mag zeker zijn borst wel nat maken. De Duitse autofabrikanten gaan massaal inzetten op elektrische voertuigen en dan is Tesla niet de enige meer. BMW heeft de technologie al dankzij de i afdeling. Mercedes en VW zullen weldra snel volgen. Watch out Musk, the Germans are coming again…

    Login om te reageren
    • racenderechter zegt

      12 september 2017 om 12:31

      @donvinnie: A man is not afraid. Het was Musk z’n grootste missie om de gevestigde autofabrikanten aan de EV te krijgen. Mission success.

      Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    12 september 2017 om 10:24

    Ik ben echt niet zo iemand die alleen maar naar het verleden kijkt, maar als dit de toekomst van BMW is, wat verlang ik dan naar een E39! Wat een rust spreekt er van die koets uit, itt tot dit schreeuwerige misbaksel met Angry Birds associaties.

    Login om te reageren
  8. e36thuglife zegt

    12 september 2017 om 10:30

    Nou deze schopt echt wel de Tesla z’n bil want de Tesla ziet er uit een facelift van de jaren 90 Xedos en deze Bimma alsof die uit de f*%king toekomst komt.
    Trouwens verder niks mis met de jaren 90 kijk maar naar E36 E38 E39 die waren gewoon dope maar die ronde shit van de Japanezen toen was gewoon whack.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 september 2017 om 12:24

      @e36thuglife: Wauw. Ik moest even m’n leessnelheid halveren.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        12 september 2017 om 23:09

        @Jochempie: ik snap er nog steeds geen pepernoot van…

        Login om te reageren
  9. harrie zegt

    12 september 2017 om 10:31

    Proporties zijn wel fraai, maar wat een moeilijk ding verder. En die nieren…

    Login om te reageren
  10. Sir_Vmax zegt

    12 september 2017 om 10:35

    Wat is dit nou weer… zit geen eens een hofmeister knik in.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      12 september 2017 om 10:50

      @srthellcat: om troost te bieden hebben ze er 491 andere knikken in gestopt

      Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    12 september 2017 om 10:35

    Ik ben benieuwd wat ervan overblijft als dit een productiemodel moet worden. Voor nu ziet het er (op de grille na) prima uit.

    Login om te reageren
  12. str8six zegt

    12 september 2017 om 10:38

    Ja wel lekker hoor! Elektrisch hoeft niet lelijk te zijn..

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    12 september 2017 om 10:56

    De algehele vorm is een beete Peugeot 605. Maar eigenlijk best ok.

    Login om te reageren
  14. flutterby zegt

    12 september 2017 om 11:05

    Met een concept bril op ziet het er toch wel goed uit. Lekker anders! Positief bedoeld. Ik ben wel benieuwd wat het tot productie haalt en hoeveel centjes het moet gaan opleveren. Waarschijnlijk voor mij te laat en stap ik eind volgend jaar in een Model 3.

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      12 september 2017 om 11:11

      @flutterby:
      Sterkte….

      Login om te reageren
  15. stationcar zegt

    12 september 2017 om 11:06

    BMW gaat steeds meer op Kia lijken, in plaats van nieren in de grille hebben ze nu ook al de ’tiger nose’ overgenomen!

    Login om te reageren
    • racenderechter zegt

      12 september 2017 om 12:37

      @stationcar: Kia gaf haar nieuwe top ontwerpers een tijdje terug de opdracht om de nieuwe auto’s op toekomstige BMW te laten lijken zonder de identiteit te stelen. Dus nu lijken BMW op Kia ipv andersom.

      Welnu heeft BMW de Kia grille geïntegreerd in de raamstijlen aan de zijkant.

      Login om te reageren
  16. ffw88 zegt

    12 september 2017 om 11:08

    Hey een Honda! Owh nee, een BMW….

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    12 september 2017 om 11:21

    Achterkant heeft wel een heel erg hoog Alfa Romeo 156 gehalte.. het zou d’r dochter kunnen zijn. Verder best aardig maar vrij druk en ik vraag me af in hoeverre een productie model hier echt dichtbij kan blijven qua design. 10 panel discussions, focus groups en wat wijzigingen ivm regelgeving verder en het wordt een slap en rommelig aftreksel hiervan denk ik.

    Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    12 september 2017 om 11:25

    Had best een leuke auto kunnen zijn als de ‘nieren’ 50% kleiner waren geweest. Het lijkt nu net een hamster

    Login om te reageren
  19. tkoote zegt

    12 september 2017 om 12:31

    Een onsamenhangend zootje van stijlen en ideeen, zonder een echt bmw-signatuur. BMW is echt niet goed bezig met ding ding en die X7.

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    12 september 2017 om 13:06

    Miljaar, die grille. Achterkant wel leuk…

    Login om te reageren
  21. wjeurs zegt

    12 september 2017 om 20:39

    Goed ontwerp in het algemeen. Wel pijnlijk voor een BMW liefhebber. Alleen de 4 stralend en de logo’s zijn nog BMW.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North