• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Peugeot 408 bekend (en niet mals!)

Auteur: willeme, gepost 2 november 2022 om 13:02 – 23 Reacties

prijs Peugeot 408

De prijs van de Peugeot 408 is niet voor de poes.

Tegenwoordig zegt een naam niets meer over de auto. De Peugeots 403, 404, 405, 406 en 407 waren allemaal D-segment middenklassers. De 407 werd opgevolgd door 508, want dat is meer premium. De 508 moest namelijk ook een beetje de 607 opvolgen).

Nog verwarrender is dat er niet één, maar twee Peugeots 408 zijn en dat ze in beide gevallen iets anders voorstellen. Zo is er in Azië en Latijns-Amerika al jaren een Peugeot 408. De huidige generatie loopt al mee sinds 2014 en is sindsdien 2 keer gefacelift. Het is in technisch opzicht een uitgerekte 308. Dan hebben we de Peugeot 408 die voor ons bedoeld.

prijs Peugeot 408

Dat is namelijk een C-segment crossover met coupé-esque daklijn. Peugeot spreekt heel terecht van een vijfdeurs liftback crossover. Kudos aan de marketingmensen van Peugeot, want dat is precies wat het is! Voor vandaag hebben we de prijs van de PEugeot 408 voor je! Pak er maar een kopje koffie en een kokosmakroon bij, want hier komen ze!

Prijs Peugeot 408

De instapper is de Peugeot 408 PureTech 130. Deze heeft een achttraps automaat (van Aisin, niet van ZF) en kost 40.500 euro Dan heb je de ‘Allure’. Wil je een luxere ‘Allure Pack’, dan ben je 2.000 euro extra kwijt. Maar laat die uitvoering voor wat het is en ga meteen naar de hybride. Dan heb je een 1.6 viercilinder met de ondersteuning van een elektromotor.

Vanwege de lagere uitstoot (volgend de WLTP), valt de BPM weer wat mee in ons land. De Hybrid is er als Allure vanaf 45.000 euro. Dan heb je wel ineens 180 pk. Er is ook een versie met 225 pk. Die begint bij 48.500, maar heb je wel meteen de Allure Pack. Verwarrend? Dat kan. Daarom hebben we namelijk even een tabelletje gemaakt, chill hè?

Uitvoering Peugeot 408:Prijs
Puretech 130 EAT8 Allure€ 40.500
PureTech 130 EAT8 Allure Pack€ 42.500
PureTech 130 EAT8 GT€ 45.200
Hybrid 180 E-EAT8 Allure€ 45.000
Hybrid 180 E-EAT8 Allure Pack€ 47.000
Hybrid 180 E-EAT8 GT€ 49.700
Hybrid 225 E-EAT Allure Pack€ 48.500
Hybrid 225 E-EAT GT€ 51.200

Prijs concurrentie

Nu de prijs van de Peugeot 408 is bekend is, kijken we maar meteen eventjes naar de concurrentie. Dat is nog eventjes lastig te bepalen, want de 408 is zo’n auto die zich lastig in een hokje plaatsen:

  • Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG Life | €36.490
  • Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Intense | € 39.990
  • Peugeot 408 PureTech 130 EAT Allure | € 40.500
  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid | €42.000
  • Mini Countryman Cooper | € 44.190
  • Volvo XC40 T2 Essential | 44.395
  • Cupra Formentor eHybrid Essential | € 44.990
  • Mercedes-AMG GLE 63 4Matic | € 216.852

We hebben in dit even gekeken naar een beetje leuk smoelende crossovers, dat klinkt overigens makkelijker dan dat het is. Het gaat dus niet zozeer om maximale ruimte, maar ook een beetje sjeu. De Mercedes is ietsje duurder, maar heeft vierwielaandrijving standaard (en we hebben niet eens voor de ‘S’ gekozen, die is nog duurder). Ook de Tonale is een leuke concurrent als je iets wenst dat praktisch genoeg is, maar ook een beetje leuk eruit ziet.

Meer lezen? Deze 12 rappe Peugeots zijn jullie massaal vergeten!

Ook interessant!

  • Officieel: de Peugeot 408 is een wapenfeit
    Officieel: de Peugeot 408 is een feit
  • Tadaa, de Peugeot 408 is behoorlijk uitgesproken
    Tadaa, de Peugeot 408 is behoorlijk uitgesproken
  • Peugeot 408 First Edition mag je niet proefrijden
  • vernieuwde Peugeot 408
    Vernieuwde Peugeot 408 is enigszins verwarrend

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

408, geld, Hybride, Peugeot, plug-in

Vorig bericht: « Mazda MX-5 voor 2023 ietsje aangepast
Volgend bericht: Prijs Citroën ë-C4 X is ook bekend! »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    2 november 2022 om 13:44

    Wat een onrust deze 408.
    Het lijkt alsof Peugeot elk jaar met iets komt en dat moet dan ook op alle auto’s.
    Die gril is leuk, maar een modelnummer op de voorkant en dan ook dat logo wat lijkt alsof een Chinese jongen van 6 het heeft getekend. Nope.
    En bij de achterkant was het design budget op; alsof je naar een ingekorte budget Toyota kijkt; zo eentje waarvan je nooit weet hoe hij heet, maar het heeft 3 random letters.
    Nee, ik vind het helemaal niks.

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      2 november 2022 om 14:53

      Kijk eens terug in het Peugeot-Verleden… stond het nummer eveneens op de motorkap en het logo d‘r onder. Het huidige logo is wederom een verwijzing naar vroeger.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      2 november 2022 om 16:32

      Het logo zelf vind ik geen probleem. De applicatie ervan wel. Dit logo zou in mijn ogen fraai zijn als het chroomkleurige delen op een zwarte achtergrond waren. Als plakplaatje (waar ongetwijfeld sensoren van rijhulpsystemen achter verstopt zitten) werkt het gewoon niet. Dat probleem heeft Mercedes ook met hun driepuntige ster als ‘ie op zo’n radarvriendelijk plaatje geprint is.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      3 november 2022 om 08:24

      😂😂
      Je vergeet nog de afzichtelijke Peugeot-dagleds waar deze ook mee is ontsierd. De slagtanden van een leeuw – hoe krijg je het bedacht. Ja, heel veel wijn tijdens de lunch, dat zal ze inspiratie hebben gegeven.

      Login om te reageren
  2. Turbo S zegt

    2 november 2022 om 13:51

    Ik zou de Purosangue ook nog bij de concurrenten zetten.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      2 november 2022 om 15:05

      Ik was van plan een DBX te gaan bestellen, maar na dit lijstje te zien is de Peugeot toch een iets betere deal dan. Misschien toch eerst daar eens kijken.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      3 november 2022 om 08:27

      😆 maar die krijg je niet als jan doedel, ook niet als je de eierkoning van Europa bent.

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        3 november 2022 om 13:06

        Karma voor zijn kippenmishandeling.

        Login om te reageren
  3. rogerzz zegt

    2 november 2022 om 13:54

    Wat een wereld, dat in een lijstje concurrenten de Alfa Romeo haast een no-brainer lijkt te zijn. Cupra is ook een prima optie.

    Ongekend lelijk trouwens, die Peugeot. Misschien met normale velgen, minder plastic zwarte randen rond de wielen en meegespoten bumpers in body-kleur en een stuur wat geïntegreerd is in het dashboard in plaats van er onder hangt, zou er nog wel mee te leven kunnen zijn als je hem ergens kan parkeren waar niemand je ziet uitstappen.

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    2 november 2022 om 13:59

    Nou, voor een cross-over vind ik dit zeker geslaagd.

    Wie weet ziet Stellantis er ook nog brood in om het platform van deze auto als Opel Insignia o.i.d. (wilde fantasie: Alfa?) op de markt te zetten, zoals de 308 resp. Astra ook aan elkaar verwant zijn.

    Login om te reageren
  5. Jens zegt

    2 november 2022 om 14:00

    Lijkt wel op die lelijke X6 coupe zo met de achterkant

    Login om te reageren
  6. AudiRS zegt

    2 november 2022 om 14:23

    Wat een geld. Voor een peug.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      2 november 2022 om 14:49

      Uiteraard want een Audi is het wel waard in onderdelen wat je ervoor betaald. Er zit ook echt een enorm kwaliteitsverschil (dashboard niet meegerekend) om het prijsverschil tussen een “premium” auto en Peugeot te verklaren.

      Login om te reageren
      • AudiRS zegt

        2 november 2022 om 18:46

        Inderdaad.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          2 november 2022 om 20:22

          Dus niet.

          Login om te reageren
  7. karhengst zegt

    2 november 2022 om 15:06

    Ik verwacht straffe concurrentie van de Benz.

    Lekker kleurtje overigens voor de persplaten!

    Login om te reageren
  8. RAW zegt

    2 november 2022 om 15:10

    De Citroen C5X is nog duurder, maar wel een concurrent uit eigen huis. Ook de wat kleinere DS 4 en Kia Xceed 1.5 T-GDI zou je nog kunnen overwegen, Als ik die prijzen opzoek besef ik wel hoe duur auto’s geworden zijn, nog niet zo heel lang geleden was dit het luxe D-segment. En wat blijkt, je kunt voor 40 mille nog steeds een Mazda 6 SkyActiv G-165 kopen, de sportbreak is 1.500 euro duurder. Dan zou ik het wel weten!

    Login om te reageren
  9. tmenges zegt

    2 november 2022 om 15:11

    Vind m van opzij wel wat weghebben van de Mazda 323F uit midden jaren 90, zal ook met de kleur te maken hebben.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    2 november 2022 om 15:50

    Vroeger waren dit soort 5 deurs liftback modellen normaal, voor wie een sedan te onhandig was en een stationwagen teveel een lijkwagen vond hebben. Nu doen we net of ze speciaal zijn.

    Login om te reageren
  11. lekkerlinksrijden zegt

    2 november 2022 om 17:21

    De Mazda CX30 is ook een concurrent en is veel mooier, mijn mening

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    2 november 2022 om 17:45

    Merkwaardig, dat de Citroën C5X er niet als ‘concurrent’ tussen staat. Is feitelijk dezelfde oto maar met een ‘softer’ onderstel. Die oogt in mijn beleving ook beter.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      3 november 2022 om 00:25

      Die is formaat 508, D segment.

      Login om te reageren
  13. racerx zegt

    2 november 2022 om 19:54

    Gaaf, een nieuwe crossover..!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North