Dit is de Formule 1-kalender voor 2017

Auteur: , 15 Reacties

Wanneer begint de actie weer en op hoeveel races mogen we ons volgend jaar verheugen?

Dit is de Formule 1-kalender voor 2017

Om met het antwoord op de laatste vraag te beginnen: 21 stuks. Traditiegetrouw start het seizoen op het circuit van Albert Park te Melbourne (Australië). Het feest zal aanvangen per 26 maart en twee weekjes later reist het circus af naar de snelle omloop in China.

Eigenlijk verandert er weinig aan de kalender, ware het niet dat de races Singapore en Maleisië ten opzichte van dit jaar worden omgewisseld. Verder is van belang dat de races in Canada, Duitsland en Brazilië nog niet bevestigd zijn. Het goede nieuws is echter dat natte races volgend jaar gewoon weer op de normale wijze van start gaan en niet achter de safetycar. Dat scheelt weer ergernis en een gebrek aan actie! Daarnaast zijn we natuurlijk erg benieuwd naar de nieuwe auto’s, die zo’n zes tellen per rondje sneller worden.

De voorlopige kalender:

26 maart: GP Australië (Melbourne)
9 april: GP China (Shanghai)
16 april: GP Bahrein (Sakhir)
30 april: GP Rusland (Sochi)
14 mei: GP Spanje (Barcelona)
28 mei: GP Monaco (Monte Carlo)
11 juni: GP Canada (Montreal)
18 juni: GP Europa (Baku)
2 juli: GP Oostenrijk (Spielberg)
9 juli: GP Groot-Brittannië (Silverstone)
23 juli: GP Hongarije (Boedapest)
30 juli: GP Duitsland (Hockenheim)
27 augustus: GP België (Spa-Francorchamps)
3 september: GP Italië (Monza)
17 september: GP Maleisië (Sepang)
1 oktober: GP Singapore (Marina Bay)
8 oktober: GP Japan (Suzuka)
22 oktober: GP Verenigde Staten (Austin)
5 november: GP Mexico (Mexico-Stad)
12 november: GP Brazilië (Sao Paulo)
26 november: GP Verenigde Arabische Emiraten (Abu Dhabi)



15 reacties

Is een prima kalender als je het mij vraagt. 21 races, lekker vol seizoen weer. Dat de regel blijft staan voor wat betreft het niet starten achter de safetycar is positief. Nu maar hopen op een spannender seizoen dan de laatste jaren.
@viezefreddyw: gewoon weer V12’s of V10’s of V8’s (als het echt niet anders kan) en die DRS (of hoe het ook mag heten-onzin) afschaffen of ongelimiteerd vrijgeven. Gewoon weer lekker racen.
@roppp: Dat zijn vervlogen tijden. Hoeven we niet meer op te hopen want dat gaat toch niet meer gebeuren.
We hebben er zin in.
Laten we eerst rustig het huidige seizoen afwerken.. vooral benieuwd naar de snellere bolides.
Spanje heb ik 4 weken geleden al geboekt! Zin in.
als de snorren koning ook nog ff dat baku eruit dondert, en vervangen met een ander circuit (riep iemand zandvoort?) ben ik helemaal gelukkig.
@gwnbmw: En een kapitaal injectie van de staat aangezien ze toch geld de verkeerde kant op smijten, en met bekeuringen geld eigenlijk het begrotings te kort dichten.
@gwnbmw: Baku was inderdaad een uitermate saaie race, maar ik vind de kritiek te zwaar en deels onterecht. Vooraf was ik best enthousiast over de layout en een stuk beter dan de nieuwe circuits als Rusland, China etc.
Ik verwacht een leuke Baku GP volgend jaar, zeker met de nieuwe regels.
@mrbasa: het is simpelweg een ruk circuit, met misschien 2 plekken voor een inhaal actie (einde recht stuk 1, einde recht stuk 2.) en waar alles met een mercedes motor kans maakt op een mooie plek. de stad wordt afgedekt met schermen omdat ze daar zo arm zijn dat de gebouwen letterlijk uit mekaar donderen.
@gwnbmw: het feit dat Mercedes zo oppermachtig is is niet de schuld van het circuit. En inhalen is per definitie lastig op een straten circuit.
Volgend jaar wordt een heel ander jaar in F1 en het zou me niets verbazen als het een erg leuke race wordt in Baku!
Zo niet dan zal ik mijn mening wellicht moeten aanpassen ;)
Eigenlijk gewoon een (vrijwel) exacte kopie van dit jaar.
Ik weet dat het puur om geld gaat, maar waarom kan in Austin en Istanbul bijvoorbeeld een mooi circuit met uitdagende bochten en hoogteverschillen aangelegd worden, maar ligt er in Baku bijv. Zo’n ellendig ding.
Baku weer samen met Le Mans… Mafketels.
6 seconden sneller is toch wel wat, banden en motor upgrades?
@pinut187: de plannen waren van te voren 4-5 seconden, maar reken maar dat een team als red bull (met ongeveer de beste areo van het veld) er 6 seconden uit gaat persen, terwijl mercedes/williams/force india al blij zullen zijn met de verwachtte 4. dat zag je in monaco, zonder een recht stuk/falend pit team zijn ze niet meer oppermachtig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).