• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

YES! Er komen elektrische AMG’s aan!

Auteur: willeme, gepost 10 februari 2021 om 12:05 – 33 Reacties

elektrische AMG

Dat gaat lekker, van (bijna) elk model komt een elektrische AMG in de toekomst.

Er komen telkens meer ‘fatsoenlijke’ elektrische auto’s aan. Nu klinkt dit een beetje denigrerend naar de EV’s die op dit moment te koop zijn. Ondanks dat er zeer puike automobielen tussen staan, is er in veel gevallen wel iets op aan te merken.

Gisteren mochten we kennismaken met de Audi e-tron RS. Een van die uiterst puike auto’s waarvan prijs wellicht het grootste nadeel gaat worden. Tsja, je kan niet alles hebben. Maar als Audi met dergelijke elektrische ‘Dikschiffs’ op de markt komt, gaat Mercedes dan volgen met elektrische AMG’s?

elektrische AMG

Elektrische AMG

Het antwoord luist een volmondige ‘Ja!’. Aan Autocar laat Markus Schäfer weten dat er een elektrische aandrijflijn specifiek voor AMG gaat komen. Daarbij bevestigtde hij dat er AMG-versies zullen verschijnen van de EQA, EQB, EQE en EQS. Hoe deze aandrijflijn eruit gaat zien en wat de prestaties zullen zijn, is niet bekend. Echter, het hoeft geen betoog dat elektrische auto’s tegenwoordig heel erg snel kunnen zijn.

elektrische AMG
elektrische AMG

Van EQA …

De EQA 250 heft een 66,5 kWh-accupakket met een motor (190 pk en 375 Nm) op de voorwielen. Mercedes heeft al bevestigd dat er een versie komt met een motor op de achteras, waardoor het systeemvermogen stijgt naar 272 pk, misschien zelfs een beetje meer.

elektrische AMG
elektrische AMG

… tot EQS!

Aan de andere kant van het spectrum staat de EQS. De AMG versie daarvan zal zo’n 600 pk gaan leveren. In tijden waarin een Tesla Model S tegenwoordig meer dan 1.000 pk heeft, lijkt dat aantal vrij modaal te zijn. Zeker omdat de S-Klasse met benzinemotor al sinds 2003 leverbaar is met meer dan 600 pk, is het een klein beetje teleurstellend, zeker omdat EV’s enorm zwaar zijn. Zoals je wellicht begrijpt, zijn er verder nog niet veel details bekend.

Wanneer de elektrische AMG-versies komen, is eveneens niet duidelijk. Maar dat ze eraan komen, staat (gelukkig) in elk geval vast!

Ook interessant!

  • Eerste elektrische AMG is hier: de Mercedes-AMG EQS 53
  • Elektrische AMG's
    Elektrische AMG's krijgen uniek motorgeluid
  • Gesnapt: de eerste elektrische AMG!
  • Hier kun je straks je gloednieuwe AMG op komen halen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Elektrisch, eqa, eqb, EQE, EQS, Markus-Schafer

Vorig bericht: « Land Rover lepelt weer atmosferische V8’s in Defender
Volgend bericht: Opsporing verzocht: deze SQ5 is gestolen tijdens proefrit »

Lees Interacties

Reacties

  1. superhans zegt

    10 februari 2021 om 12:50

    En waarom niet de EQC? Zou die al aan vervanging toe zijn?

    Login om te reageren
    • e46coupe zegt

      10 februari 2021 om 13:22

      @superhans: omdat het een flop is, dus de AMG versie zal ook niet in de smaak vallen

      Login om te reageren
      • superhans zegt

        10 februari 2021 om 14:16

        Dat belooft dan niet veel goeds voor de rest van het gamma. De styling is er m.i. niet op voorruit gegaan. Met name de achterkanten met de lage kentekenplaat en ster als “opvulling” vind ik lelijk.

        Login om te reageren
  2. Friez zegt

    10 februari 2021 om 12:58

    Ik vraag me toch nog af, waarom je toekomstig voor een elektrische AMG zou gaan. Het geluid is nu voor mij de grootste charme van een AMG. Als ze straks hetzelfde klinken als de instapversie, dan zie ik er de meerwaarde niet meer zo van in.

    Ben heel benieuwd hoe alle merken (Audi (R)S, BMW M etc.) hier de toegevoegde waarde zullen proberen te creëren!

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      10 februari 2021 om 13:04

      Dan zullen ze zich meer gaan moeten onderscheiden op basis van rijeigenschappen ipv puberaal lawaai en scheetjes.

      Login om te reageren
    • jvthof zegt

      10 februari 2021 om 13:18

      @friez: zelfde als Porsche het doet… taycan tot taycan turbo s

      Dus een eqs300 tot een eqs600amg met dikkere bumpers en meer Duracell paardjes

      Login om te reageren
    • renskuhh zegt

      10 februari 2021 om 13:38

      @friez: vooral esthetisch denk i.

      Login om te reageren
    • Dickie zegt

      10 februari 2021 om 18:48

      De nieuwe C63 krijgt een vier cilinder, nou dan maar een elektrische.

      Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    10 februari 2021 om 13:19

    @willeme: waarom lijkt autoblog “Dickschiff” conistent als “Dikschiff” te spellen? Is dat een inside joke die ik niet vat?

    Verder lijkt het me voor AMG erg moeilijk om hetzelfde soort meerwaarde aan een EV te geven als aan een auto met ICE. Meer nog dan bij andere performance-divisies is het geluid toch altijd wel een speerpunt geweest voor AMG, waar het recept zich een beetje laat omschrijven als ‘ridiculous performance, comedy handling on demand and a lot of glorious noise’.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 februari 2021 om 13:27

      @vaakbenjetebang: omdat een poging tot humor of inside jokes uitleggen eigenlijk nooit werkt, zal ik niet reageren 🙃

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        10 februari 2021 om 13:28

        @willeme: Het viel me op, het gebeurt zo consistent dat het haast geen toeval kan zijn. Dan mòet er iets achter zitten. Het is toch niet zo dat @jaapiyo erg corpulent is of zo? ;)

        Login om te reageren
  4. 3246cm252kw zegt

    10 februari 2021 om 13:29

    NOOOOOOOOO 😰

    Login om te reageren
  5. Dakhaas zegt

    10 februari 2021 om 13:32

    Ik begrijp de YES ook niet helemaal. AMG is in mijn ogen (en oren!) ook juist een dikke mooie brul uit je uitlaat. Tegelijk vind ik het wel een YES als het niet anders kan door wetgeving en regulering. Zodat AMG behouden blijft. En wellicht op andere wijze dat kippenvel in de elektrische hoek kan realiseren, waar het vooralsnog wel erg clean blijft allemaal. Los van de snelheidsbeleving en acceleratie die een EV wel biedt. Maar er mist gewoon iets. Het AMG gevoel 😀

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 februari 2021 om 13:43

      @Dakhaas: Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Die ordinaire brul van een dikke V8 hóórt bij een AMG en draagt bij aan de beleving. Dat is de reden waarom een E63 AMG Combi superdik is en een veel snellere Tesla nogal meh (alhoewel de Plaid er dik uitziet!)

      Maar het is niet alleen het geluid. Een AMG is altijd gebruiksvriendelijk, snel en tegenwoordig hebben ze de chassis- en stuur kwaliteiten goed op orde. Het is een aparte divisie die een auto bijna opnieuw uit-ontwikkeld. Het gave is: dat blijft dus gewoon doorgaan.

      Sinds 2016 wint een Model S elke dragrace. Hierdoor zou je kunnen denken: zorg dat er 1.000 pk in zit en dan komt de rest wel goed. Dat is niet het geval en gelukkig (c.q. hopelijk!) kan AMG dar wat recht zetten.

      Login om te reageren
  6. smex zegt

    10 februari 2021 om 13:36

    En waarom is dit een “YES” waard? Hoewel ik niet tegen EV’s ben. Zie ik toch nog steeds heel veel toekomst in de verbrandingsmotor. Maar ik zie EV’s zeker niet als vervangen van alle verbrandingsmotoren. Zeker niet van de AMG, M, RSen.

    Login om te reageren
    • Marco zegt

      10 februari 2021 om 13:42

      Logisch toch? Het is inmiddels vrij bekend dat de verbrandingsmotor dood is binnen nu en 20 jaar. Niet gek dat ze met Elektrische AMG’s komen aanzetten.

      Login om te reageren
      • smex zegt

        10 februari 2021 om 15:18

        @Marco: het is niet logisch, het is een poppenkast. Prima dat EV als extra “brandstof” alternatief komt naast benzine, diesel, gas en hopelijk ooit nog waterstof, maar ik vind het zonde om de ice compleet te vervangen aangezien de ice nog niet uitontwikkeld is. De ice is niet dood, maar wordt doodgemaakt.

        Login om te reageren
        • jajeroenja zegt

          10 februari 2021 om 19:33

          @smex: Amen!

          Login om te reageren
    • leonlampe zegt

      10 februari 2021 om 14:39

      @smex: het is klaar met de ice binnenkort, hij is feitelijk slechter dan de elektrische motor en batterijen worden alsmaar beter om het zwakke punt van elektrisch op te vangen. Tevens is gister al het eerste elektrische RS model gelanceerd

      Login om te reageren
  7. Homer55 zegt

    10 februari 2021 om 14:28

    Titel had ook zonder YES gekund…
    Zou nog beter zijn ook.

    Login om te reageren
  8. petroldrinker zegt

    10 februari 2021 om 14:48

    Tis maar waar je enthousiast van kan worden, ik noem het verpesten van een merk…

    Betere titel had geweest: SHIT! Er komen elektrische AMG’s…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      10 februari 2021 om 15:39

      @petroldrinker: dacht hetzelfde maar onlangs een YouTube video gezien can Remove Before Race – Raz die ook wel bekend staat als Mr. AMG, die een interview doet met Chris Harris (van Topgear o.a.).
      Harris zegt daar terecht, het is niet leuk om te zien dat bepaalde dingen nu EV of hybride worden maar het is iets dat we onder ogen moeten zien. Als je dag in dag uit van en naar werk rijdt in een EV, of in een hybride, en bijv. Per jaar nog 2500km mag verdelen over de weekenden in je Petrolhead-wagen, dan zou ik daarmee akkoord gaan. Daarbij kan je met hybrides best leuke dingen doen, denk aan de Panamera Turbo S Hybrid (V8 met elektro 680pk). Als AMG ook die weg in slaat, vind ik het lang niet zielig, en ik denk ook dat dat de richting zal zijn.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        10 februari 2021 om 15:56

        @ghost Tja, ik ben geen Harris, ik rijdt liever gewoon elke dag in mijn V8, Puur omdat een paar hooggeplaatste oudewijven in te duren pakken vinden dat wij meer voor milieu moeten doen, houdt niet in dat iedereen het daarmee eens is.

        Ik haal mn plezier uit mn auto rijden, net als een ander dat uit zn kinderen haalt, laat ze een ban plaatsen op meer dan 1 kind per gezin ipv de auto, komt min of meer op zelfde neer, beiden voor het millieu, en kunnen mensen die niks met koters hebben (zoals ik) dus genieten waar ze wel van houden (de BRANDSTOF autos). Komt min of meer op zelfde neer, maar ze kiezen de makkelijke route natuurlijk.

        Ik zeg niet dat het zielige autos zijn zoals die paanamera, maar om te zeggen mn hart gaat er harder van bonken? nee, de LaFerrari, 918, en P1 hebben mij ook weinig gedaan. je hebt er iets mee of niet is mijn ervaring, en ik val in de laatste categorie toch echt…. ik ben liever langzaam en genietend van mn geluid om mij heen en de beleving met mijn mooie uitstoot dampen, dan dat ik razendsnel en in stilte in een ziekenhuis verplaatst word van plek A naar plek B (zo steriel als een ziekenhuis zijn die EV’s namelijk ook)

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          10 februari 2021 om 16:37

          @petroldrinker: ik snap van begin tot eind wat je zegt en rijd dan geen V8 maar een slechts een vrij recente audi S3, en heb dat ook. Toch denk ik dat het een collectief iets moet zijn, je doet het met z’n allen, of je doet het niet. En ja, er zijn legio betere manieren en ook legio landen waarbij de footprint veel meer impact heeft, al denk ik dat iedereen vroeg of laat aan de beurt komt. Helaas leven wij in de EU waar het braafste jongetje van de klas graag het witte voetje wilt halen. Hoe kut ook, met elkaar betekent dat dat je allemaal je bijdrage levert en ws allemaal iets inlevert. Anders gaat het sowieso nooit werken in mijn optiek. Maar goed, ik heb er verder niet op gestudeerd en ben geen kenner. Misschien warmt de aarde wel gewoon op en worden we allemaal in het O’tje genomen..niemand die dat keihard kan maken in mijn optiek.

          Login om te reageren
          • petroldrinker zegt

            11 februari 2021 om 11:51

            ik geloof zelf in het laatste wat je zegt, de aarde is altijd door zulke cycles gegaan immers, hoe kon je anders vroeger ijstijden hebben en weer niet etc….

            Ik ben best bereid de nodige concessies te doen hoor, maar absoluut niet op het gebied van auto’s. hell ik will zelfs wel in een studio wonen zonder balkon of tuin of wat dan ook. maar mijn brandstof autos zijn voor mij toch echt heilig. Ik doe mijn bijdrage wel in de vorm van nooit koters nemen :)

            Login om te reageren
  9. koningjamesversie zegt

    10 februari 2021 om 17:28

    “Yes er komen elektrische AMGs aan”???.. Is dit een liefhebbers site?

    Da’s toch belachelijk! AMGs moeten klinken als een donderslag. EVs zijn het kwaad.

    Trap toch niet in al die bangmakerij van global warming en wereldleiders stop nou toch eens met opleggen van belachelijke globalistische regeltjes.

    De tijden van een W204 C63. Where have u gone…

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      10 februari 2021 om 22:24

      Die tijden zijn nog niet eens zo heel lang geleden.
      Kan hard omslaan.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        11 februari 2021 om 11:52

        en dat allemaal om die paar linkse gekkies die hard roepen en in de media komen, en die achterlijke EU waar we in zitten helaas….

        Login om te reageren
  10. MarcoM zegt

    10 februari 2021 om 18:15

    Ze moeten wel. Als AMG en overigens ook andere duurdere merken niet meegaan in EV performance, dan vrees ik dat het met 5 jaar is gedaan. Kijk maar eens op Youtube wat een Australische rallyrijder met een Hyundai, ja, je leest het goed, een Hyundai Kona EV heeft gedaan. Je wilt met een AMG van vandaag er toch niet uitgereden worden door een Kona!

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      11 februari 2021 om 11:53

      Dat zou mij worst zijn dat ik er door een Kona uitgereden word, jij rijdt een Kona dan, ik een AMG…. ik heb mooi geluid en een beleving in die auto, jij niet….

      Login om te reageren
  11. shicomm zegt

    10 februari 2021 om 18:35

    Beetje rare kop voor dit artikel.. wekt iig de suggestie dat amg nog geen ev’s had.
    De sls e-cell was dan wel geen massaproduct maar wel iets wat amg gemaakt heeft.

    Login om te reageren
    • koningjamesversie zegt

      11 februari 2021 om 06:27

      Ja dát is het probleem. Het probleem is géén v8 of hoger.

      Login om te reageren
  12. sjeemsbond zegt

    11 februari 2021 om 22:55

    Worden ze dan ook allemaal geleverd met een retro cd speler en een cd’tje met de beste V8 geluiden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North