Op het autofeestje aan het Italiaanse Comomeer is er aan aandacht voor de nieuwste conceptmodellen geen gebrek, maar soms loop je er ook merkwaardige klassiekers tegen het lijf, zoals deze Zagato Aster.
De jaren zeventig ware voor Zagato de periode van de geometrische auto’s. Het moest allemaal wat hoekiger, en dus zagen we auto’s herrijzen als de Cadillac N.A.R.T en de Volvo GTZ, auto’s waarin de hand van het Milanese Zagato duidelijk zichtbaar was. Iets minder bekend is waarschijnlijk de Zagato Aster. Dit prototype uit 1971 is gebaseerd op de 4,5 meter lange Fiat 132 Coupé, uitgerust met een 2.0-liter viercilinder. De auto werd voor het eerst gepresenteerd op de Turin Motor Show uit 1972.
Alle ins en outs van de Zagato Aster acheck je in onderstaande video.
paul_vanbeukering zegt
Het origineel is prachtig.
eaudi zegt
Heel leuk dit soort topics. Terug naar de tijd dat auto’s nog emotie waren…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
porsche928 zegt
Die Fiat 132 is zeer goed te doen! Prachtbak. Dat zon bedrijf dan ook nog een Multipla kan uitbrengen.
sjeppie156 zegt
Vind het origineel mooier. Gebeurd niet vaak dat ik een Zagato lelijk vind
Hupke zegt
Misschien dat mensen die in die tijd leefden er iets aan vonden, maar ik vind het maar een serieus misbaksel.
Alfarobert zegt
De blauwe Fiat is mooi.De Zagato leuk voor in een museum maar erin gezien wil je niet worden.
Pallas zegt
Lekker subtiel ingebouwde 8-track radio!
mipmip zegt
@pallas inderdaad, maar het voordeel is dat je hele dashboard niet overhoop komt te liggen als ie gejat wordt.
rotarypowah zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
norge zegt
Eigenzinnige show auto die je dus als zodanig moet beoordelen.
toyotafortuner zegt
Alsof het met een geodriehoek is getekend :S
Ach ja, zal vast bij de tijd horen