
Leuk he, die nieuwe bijtellingsregels.
Kap maar met je studie of zeg je baan maar op. Wie een beetje auto wil rijden moet gaan voetballen. Of voetbalvrouw worden na een stormachtige carriere als Spice Girl. Trap vanavond maar een balletje en kies welke van de twee opties het beste bij je past. Wij zien tzt de foto’s wel verschijnen op Autojunk.
OK, de Panda heeft alleen het zogenaamde “koekblik-segment” gewonnen: A-small. Van de andere winnaars is de marketingafdeling wat minder snel en hebben we de persberichten niet binnen. We hebben even een mini-poule opgezet binnen de “redactie” en de volgende winnaars aangewezen: de Prius, A4 Avant, RS6, M3 Cabriolet en de GranTurismo S.
UPDATE: De A6 heeft ook gewonnen. En de A4 bijna. Dat is toch niet slecht voor een non-premium auto.
Audi A6 Zakenauto van het Jaar, Ambitieprijs voor Audi A4
• Audi A6 voor de tweede keer Zakenauto van het jaar
• Ambitieprijs: belangrijke onderscheiding voor nieuwe A4
• Audi in alle opzichten zakelijk verantwoordLeusden, 18 juni 2008 – De Audi A6 is door het vakblad Automobiel Management voor de tweede keer uitgeroepen tot Zakenauto van het Jaar – de eerste keer gebeurde dat in 2006. Bovendien kreeg de nieuwe Audi A4 de Ambitieprijs, die bedoeld is voor auto’s die nog geen jaar op de markt zijn, maar over onmiskenbaar winnaarspotentieel beschikken.
Het is de derde keer dat de Audi A6 bij de Zakenauto van het Jaar-verkiezing in de prijzen valt. In 2005 won de auto de Ambitieprijs en in 2006 werd de A6 voor het eerst beloond met de prestigieuze titel Zakenauto van het Jaar. En vandaag maakte de jury bekend dat de Audi A6 wederom tot Zakenauto van het Jaar is gekozen. Het is voor het eerst in de historie van de verkiezing dat hetzelfde model twee maal tot Zakenauto van het Jaar werd uitgeroepen. Enkele quotes uit het juryrapport: “Hij (de A6) is gewoon de beste.” En: “Het gaat om imago en merkbeleving, om trends en vormgeving, om prijzen en restwaarden, waarin de klant vernieuwing wil maar ook zekerheid. Audi beheerst dit spel buitengewoon goed.”
Ambitieprijs voor de nieuwe A4
Ook de nieuwe Audi A4 liet een zeer goede indruk op de juryleden achter. Dat werd beloond met de Ambitieprijs. Deze onderscheiding is er voor modellen die nog geen jaar op de markt zijn, maar in korte tijd al wel hebben laten zien alles in zich te hebben om een (zakelijke) topper in hun segment te worden. Het eindrapport laat niets aan duidelijkheid te wensen over: “Een goede score bij de kilometerkostprijs met een hoge waardering van de jury.”En vervolgens: “Audi is in de zakenautowereld bijna een vanzelfsprekendheid geworden.”
Met het winnen van de Ambitieprijs treedt de Audi A4 dus in de voetsporen van de A6. Overigens viel de A4 zelf eerder ook al in de prijzen bij de Zakenauto van het Jaar-verkiezing. In 1997 won hij deze titel ook.Zakenauto van het Jaar-verkiezing: breed van opzet
De Zakenauto van het Jaar-verkiezing wordt sinds 1987 georganiseerd door het vakblad Automobiel Management. De jury bestaat uit vakjournalisten, een onafhankelijke adviseur, managers van leasemaatschappijen en wagenparkbeheerders. Om in aanmerking te komen voor de titel Zakenauto van het Jaar moet een auto hoog scoren op alle fronten. De criteria waar het bij de verkiezing om gaat, zijn onder meer de relatie tussen aanschafwaarde en kilometerkostprijs en het aandeel in de zakelijke markt. Uiteraard wegen ook de eigenschappen van de auto zelf (rijeigenschappen, comfort, veiligheid, uitstraling) zwaar mee, evenals de kwaliteit van de dealerorganisatie.
Waardevolle erkenning
Jan-Jacob van Donselaar, directeur Audi van Pon’s Automobielhandel is trots op de goede scores: “Audi is een ambitieus merk voor ambitieuze mensen. Bovendien streeft Audi ernaar om het meest succesvolle premiummerk te worden. Dat doen we door de nadruk te leggen op stijl, techniek en duurzaamheid. De titel Zakenauto van het Jaar én de Ambitieprijs zijn voor ons een extra bevestiging dat we hierbij de juiste koers hebben gevonden. Berijders van een Audi kiezen voor hoogwaardige, betrouwbare techniek en voor een eigen stijl. Deze prijs bevestigt óók onze klanten in hun keuze. En aan het einde van de rit blijkt dan ook nog eens dat de restwaardeontwikkeling van een Audi bijzonder gunstig is. Bij Audi sluiten emotie en ratio elkaar niet uit. Dat is dé manier om te scoren in de zakelijke markt.”





M3 cabriolet als zakenauto??
Dit lijstje van jullie lijkt mij eerder een dreamcar lijst ofzo :p
waar is de header??
de C klasse lijkt mij een logischere winnaar als de A4
nou wat een zakenauto zeg
@Lodewijk: Een dreamcar lijst, ik denk het niet…. Toyota Pruis een dreamcar, whaha!
Jullie zijn de LP560-4 voor de zakenman in t weekend vergeten. Dan kunde toch onmogelijk met een RS6, M3 Cabriolet of GranTurismo S buiten komen e…
Dan heb je een leuke zakenbak, als jullie het zo wilden hebben.
Ferrari 612, ideale zakenauto lijkt me. Vooruit ik zou ook tekenen voor een Brooklands.
Na-ah! No way dat een sterretje het wint van de nieuwe A4 Avant!
Ja een Brooklands of Arnage zie ik ook wel zitten..
En hoezo kun je niet in een GT-S aan komen zetten als een LP560-4 gewoon een keiharde concurrent daarvan is?
Ik had in een eerste oogopslag gelezen: “Zeikauto van het jaar” en ik stemde daar direct mee in
maar zakenauto van het jaar? :D
De SLR ingeruild heren?
Doe mij de M3 cabriolet maar, kan me niks schelen of het zakenauto van het jaar is of iets anders!
@ Marruk: GT-S is voor te touren (zoals de titel het zelf zegt) en de wagen kan zelfs nog twee dwergen en baggage vanchter meenemen.
LP560-4 is (vermoed ik) meer voor te knallen op korte(re) afstanden en dus voor een andere doelgroep. Ik zie ze niet als concurrenten van elkaar.
Ahem, *kuch*, de Panda komt niet eens in aanmerking voor de lage bijtelling…
http://www.leaseplan.nl/leaseauto/fiscaal_financieel/actueel/14procent_bijtelling.asp
Tja… Need I say more…? :-D
…Alleen vind ik dit model nog steeds niet een Panda.
De enige Ware Fiat Panda blijft voor mij een dergelijk http://www.rdvenema.nl/Foto%207.jpg koekblikkie…
@Citrofiel: 3-cilinders waren helaas uitgesloten van deelname.
@ wouter; Niets mee te maken, ik had het niet over de C1 of zo. Ik heb het over de eerste zin van het artikeltje, die niet klopt, want daar heeft de Panda dus niets mee te maken.
leuk begrip .. zaken-auto ..
en klinkt nog net zo dom als lease-bak ook ..
die laatste is trouwens exacte wetenschap ..
de eerste is regelrechte prietpraat ..
Dit is dus al de tweede keer voor de A6. Dat kan echt niet voor een non-premium merk ;).
De no bullshit auto zakenauto van het jaar? Ik dacht dat een goede zakenauto juist over een heleboel bullshit beschikte. :?
Zakenauto???
Nou ik stel me de 5-serie, de A6, de E-klasse voor als zakenauto…
Of misschien zelfs de Q7, X5 of CLS…voor de net iets hogere middenklasse…
Die prius is dat een grap of is hij genomineerd voor lelijkste zakenauto van het jaar??
De Fiat Panda is inderdaad de beste auto in zijn klasse. Volwassener dan bijvoorbeeld een C1 of de Koreaanse grasmaaier-afgeleiden die in die klasse leverbaar zijn.
gaat iemand mij nog uitleggen wat een zaken-auto is ??
of hoe zit dat ..
@Lincoln- Totdat deze Panda tot Zakenauto van het jaar werd verklaard, was voor mij de definitie van een zakenauto: “In onopvallende kleur gestoken Patserbak met veel te veel vermogen en massa’s aan toeters en bellen met jassenrekje.”
@Lincoln: de duurst mogelijke auto waar je mee weg kan komen?
Sinds wanneer is de Panda Premium? Zakenauto’s zijn toch premium?
Onder zakenauto zullen ze hier wel gewoon alle leasebare auto’s verstaan, maar dan het handigst voor de vertegenwoordiger, gesorteerd per segment. (en de A6 is de winnaar overall, de Panda slechts in zijn segment!)
@DRU: als je met dat premium pc’tje van je nou nog één keer zo’n premium zeur-comment plaatst dan stap ik in m’n premium leasebak en rij naar die premium doorzonwoning van je en trap je met m’n premium schoeisel onder je premium kont! ;)
Ik wordt helemaal maf van dat Premium gezeik. Mijn denkbeeldige kat ook, die gaat steeds vreemder doen.
wat grappig zeg .. een imaginary ultra-violent psycho cat friend with machine gun .. die heb ik ook ..
@lincoln.
Het kan nog erger. ;)
get professionel help dude .. now you really scare the hell out of me ..
tis maar goed dat de opiaten je nog een beetje beduust houden ..
niet mee stoppen voordat je in een dwangbuis bent gehesen iig ..
@lincoln.
Ik zal er aan denken.
Dan maar deze.
@Wouter, misschien is het ff handig als je de titel aanpast, want de M3 cabrio, de RS6 en de Fiat Panda zijn dus echt geen zakenauto’s ;-)
De A6 valt hier trouwens wel onder, mooi dat ze weer wat overwinningen binnen hebben. Al ben ik het wel gedeeltelijk eens met breinstein dat ook de nieuwe C klasse super is, vooral de station
Weinig kans dat je een Panda als leasebak terugziet. En dat premium gezeik is wel heel vervelend aan het worden.
Die truttige verkiezing altijd en die lullige lijstjes