• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zal deze Volkswagen veel geld gaan opleveren?

Auteur: RubenPriest, gepost 11 juli 2019 om 09:57 – 26 Reacties

Zal deze Volkswagen veel geld gaan opleveren?


De tijd zal het leren.

Na 81 jaar is het doek gevallen voor de Volkswagen Beetle. Het icoon van de Duitse autofabrikant werd de laatste jaren in de Puebla-fabriek in Mexico geproduceerd. Deze week rolde de het allerlaatste exemplaar van de band.

Het waren zeker geen 81 onafgebroken jaren voor de Beetle. De auto kent sinds de introductie in 1938 slechts drie generaties. Het model heeft dan ook grote tussenpauzes gehad. De meest recente modellen zijn de New Beetle, geïntroduceerd in 1998 en de huidige Beetle, geïntroduceerd in 2011. Tussen het einde van de New Beetle (2003) en de productie van de huidige Beetle zat overigens acht jaar.

De laatste jaren was de Beetle geen succes meer. Toch kan dit allerlaatste exemplaar behoorlijk wat geld opleveren als de auto in de toekomst geveild gaat worden. Of dat ooit gaat gebeuren is nog maar de vraag. De allerlaatste Beetle komt namelijk niet in handen van een klant, maar krijgt een plekje in het Volkswagen museum in Mexico-Stad. De fabriek in Puebla gaat zich nu richten op crossovers en SUV’s voor de Noord-Amerikaanse markt. Een segment dat wél booming is. En Mexico werd de laatste Beetle ontvangen met een orkest, confetti en droegen de medewerkers shirts met de tekst ‘Gracias Beetle’.

Ook interessant!

  • Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
    Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

beetle, fabriek, kever, mexico, Volkswagen

Vorig bericht: « Vader en zoon maken eigen Lamborghini Aventador
Volgend bericht: Dit gevaarte gaat in het centrum van Brussel rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. viertakt zegt

    11 juli 2019 om 10:05

    Beetje leguber om een dode pas na 20 jaar te begraven.

    Login om te reageren
  2. 911targa zegt

    11 juli 2019 om 10:06

    De laatste echte Kever is in 2003 in Mexico gebouwd.
    Benieuwd naar het eerste Godwin-reactie………

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      11 juli 2019 om 10:10

      @911targa: Die maak je nu net zelf…

      Login om te reageren
  3. gertjan2012 zegt

    11 juli 2019 om 10:07

    53 dollar ?

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    11 juli 2019 om 10:24

    Hehe eindelijk. Wat een fout/flut project was die New Beetle. Golf met een nieuwe body maar geen aandacht voor de praktische kant.. een aanfluiting.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      11 juli 2019 om 10:56

      @w0o0dy: beetje zoals de Fiat 500

      Login om te reageren
      • numpty zegt

        11 juli 2019 om 11:18

        @str8six: en de new mini…. Eigenlijk al die ‘retro’bakkies

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          11 juli 2019 om 12:11

          @numpty: toch wel bijzonder dat de 500 en Mini hele grote successen waren en de Beetle toch wel een behoorlijke faal.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            11 juli 2019 om 12:55

            @str8six: Simpel, die zijn beter en mooier. Daarnaast was de Beetle een Golf met een ander kleedje, en een hogere prijs. De 500 en Mini hebben geen last van die interne concurrentie…

            Login om te reageren
          • garp zegt

            11 juli 2019 om 19:25

            @str8six: die kever was gewoon te lomp. Hij leek de helft groter dan een Golf. Vooral die laatste. Als ze het ontwerp gewoon ff op 90 graden hadden gewassen… Formaatje iets groter dan een Polo was perfect geweest.

            Login om te reageren
  5. Forza zegt

    11 juli 2019 om 10:25

    Hij komt wel weer terug. Als ID 1303 of zo. Elektrokevers ftw.

    Login om te reageren
    • tymo zegt

      11 juli 2019 om 15:50

      @forza: of ID 1933…

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    11 juli 2019 om 10:45

    Ik vond die laatste versie als Dune-editie in dat metallic goude kleurtje wel lekker om eerlijk te zijn.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      11 juli 2019 om 14:12

      @ghost: die is inderdaad niet verkeerd.

      Login om te reageren
  7. hallobanaan zegt

    11 juli 2019 om 10:54

    Ik vond deze reactie via Instagram van MINIUSA wel een beetje pijnlijk :-)
    https://www.instagram.com/p/BzwCaAWBpyY/

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      11 juli 2019 om 11:17

      @hallobanaan: vindt ‘m geweldig!

      Login om te reageren
  8. gandini zegt

    11 juli 2019 om 10:58

    Ah… dus even tijdelijk het museum in, een hype creëren rondom de laatste ooit en dan uiteindelijk via een veiling veel Bugs terugkrijgen voor die laatste Bug. Waarom lukt dat nooit met de spulletjes die in mijn schuur liggen?

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    11 juli 2019 om 11:17

    Tja, vanmorgen toevallig twee zien rijden. Lang geleden dat ik ze gezien had. Het heeft niet het succes gebracht wat men had gehoopt….

    Login om te reageren
  10. amersfoorter zegt

    11 juli 2019 om 11:46

    Zonder new Beetle was de mini alsook de 500 er niet geweest. Laat die 500 nog het enige fiat model zijn…. over treurig gesproken.

    Login om te reageren
    • Calimero zegt

      11 juli 2019 om 12:43

      @amersfoorter: Je vergeet gemakshalve de Panda, Tipo, 124 Spider en alle bedrijfswagen modellen.

      Login om te reageren
      • tymo zegt

        11 juli 2019 om 18:35

        @milan0: ja want die gaan echt als warme broodjes?

        Login om te reageren
        • hape zegt

          11 juli 2019 om 20:01

          @tymo:
          De wereld is groter dan NL

          Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    11 juli 2019 om 12:01

    Gewoon een echte Dunebuggy uitbrengen en als crossover verkopen. Dan loopt de Beetle weer als een tiet

    Login om te reageren
  12. Calimero zegt

    11 juli 2019 om 12:49

    De New beetle concept (Concept 1) vond ik er leuk uit zien. Later toen de auto als productiemodel werd gepresenteerd vond ik hem tegen vallen. Opvallend was ook dat men van de bodemgroep van de Polo was overgestapt op de van de Golf waardoor het ineens een grotere auto was.
    In de VS was de auto geruime tijd een succes maar hier in Europa kreeg het ding de handen minder op elkaar. Het werd een auto die volgens het stereotype door dameskappers e.d. werd gereden.
    Toen de nieuwigheid er af was liep ook de animo sterk terug.

    De leukste kaefer blijft toch de serie die door anti Porsche mensen wordt aangeduid als platgeslagen. ;-)

    Login om te reageren
  13. beefcake zegt

    11 juli 2019 om 14:41

    In het pastelblauw met linnen kap en putdekselwieltjes vond ik het een guitig karretje voor vrouwlief. Echter niet guitig genoeg dat een van ons tweeën er ook daadwerkelijk een voor haar gekocht heeft. En daar wringt de schoen, want wij zijn blijkbaar niet de enigen die hem niet gekocht hebben.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    11 juli 2019 om 17:16

    Tja, een leuke VW is gewoon niet wat de mensen willen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North