• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zandzakken Red Bull om ingrijpen FIA te voorkomen

Auteur: willeme, gepost 4 april 2023 om 17:02 – 10 Reacties

zandzakken Red Bull

George Russell denkt dat het zandzakken van Red Bull expres is om zo te voorkomen dat de FIA ingrijpt.

Het is wel balen voor George Russell. Dan ben je Het Grote Talent. Mr Saterday. Dan ben je de enige persoon die met de afgrijselijke zeepkist van Williams iets kan presteren. Dan heb je eindelijk een zitje afgedwongen bij het grote Mercedes dat jarenlang dominant is en dan zit het constant tegen.

Voor hem is het niet leuk dat hij geen kans heeft om te winnen. Russell denkt namelijk dat Red Bull nog (lang) niet het achterste van hun tong laat zien. Volgens hem doen ze het relatief rustig aan om te voorkomen dat de FIA maatregelen gaat nemen.

zandzakken Red Bull

Zandzakken Red Bull

Dat laat Russell weten aan de Chequered Flag Podcast van de BBC, net als de Autoblog Podcast bijzonder vermakelijk!

Oh, zeker weten dat ze zich inhouden. Ik denk dat ze zich bijna schamen voor hun enorme potentieel. Want hoe sneller ze zijn, hoe groter de kans dat de sport zal proberen hen iets tegen te houden. Ik denk realistisch gezien dat ze ongeveer zeven tiende voorsprong hebben op de rest van het veld. Ik weet niet precies wat het verschil nu is op het moment, maar Max heeft geen enkele reden om te pushen. Of Red Bull wat dat betreft. Ze hebben een geweldige job gedaan, om eerlijk zijn. Wij kunnen dat niet van hen afpakken. Wij moeten er gewoon een schepje bovenop doen.

George Russell, arriveert NADAT Mercedes gepiekt heeft.

Oef, daar zegt hij wat. Nu is het niet helemaal uit de lucht gegrepen. Die Red Bulls zijn erg snel en als je vooraan rijdt, kun je het tempo bepalen. Maar het is wel een tikkeltje ironisch. Dat zullen we even toelichten.

Dominantie is van alle tijden

Voor wie de Formule 1 nu een jaartje of 30 volgt, zal het zijn opgevallen zijn dat er enkele periodes zijn dat een team buitengewoon succesvol en dominant is. In de meeste gevallen is dat 1 á 2 jaar, maar van 2000 tot 2004 moesten we constant het volkslied van Duitsland (Schumacher) en Italië aanhoren. Na jaren van aanmodderen bleek de combinatie van Schumi, Barrichello, Brawn, Todt en Kees van de Grint niet te stoppen.

zandzakken Red Bull

Dan was er nog de periode van 2010 tot en met 2013, waar Sebastian Vettel zegevierde met de Red Bulls. Dat was overigens niet élk seizoen een dominante titel, met name de eerste niet. De dominantie van Lewis Hamilton en Mercedes van 2014 tot 2020 is echter ongekend.

Geen enkel ander team kwam ook maar in de buurt. Zeker in het begin was het verschil zó groot dat ze zich inhielden in de kwalificaties en races, om de FIA niet te alarmeren dat er iets moest gebeuren. Precies waar Russell Red Bull nu van beticht. Ah, de ironie!

Meer lezen? Dit is de stand na de GP van Australië 2023!

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing blikt terug op 2022 seizoen
  • BREEK: streep door samenwerking Porsche en Red Bull
    BREEK: streep door samenwerking Porsche en Red Bull
  • sprintrace Baku
    Horner noemt sprintrace in Baku belachelijk
  • Mercedes: Red Bull is niet in te halen is en geeft het op!
    Mercedes na twee races: Red Bull is niet meer in te halen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, George Russell, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Een EV 2 maanden uitproberen? Dat kan!
Volgend bericht: Video: Boze meneer beschadigt spiegel Audi »

Lees Interacties

Reacties

  1. snuif zegt

    4 april 2023 om 17:20

    Sorry voor offtopic maar sinds wanneer is “zandzakken” een werkwoord?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      4 april 2023 om 17:40

      Ik zakzand, jij zandzakt wij zakkenzand. Kijk, tis niet zo moeilijk. 😊👍🏻

      OT: ik denk dat de FIA, onder het mom van ‘het verkennen van de mogelijkheden om concurrentie dichter tot elkaar te brengen’, ook een aparte sessie moet maken waarin teams elkaar betichten van van allerlei kwalijkheden. FP1, FP2, FP3, Free Gossip1, 2 en 3, de kwalificatie en dan de race.

      Login om te reageren
    • rismo zegt

      4 april 2023 om 18:02

      Ken je dat niet? Ik zandzak, jij zandzakt, wij zandzakken.
      Het concept dat je balzak lekker crispy crunched op een zandstrand en daarna nog uren kriebel en jeuk hebt.

      Het kan zijn dat ze hier iets anders bedoelde.

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    4 april 2023 om 17:40

    Ik snap wel wat je zegt over de “ironie”. Daar staat tegenover dat Russel vrijwel niets heeft meegemaakt van die dominante periode. Hij reed slechts één race in die tijd voor MB, die hij had moeten winnen, maar die door gepruts van het team niet door hem gewonnen werd. Russel is daarnaast nog steeds de laatste niet Red Bull coureur die een GP heeft gewonnen. Die jongen kan echt wel een potje sturen. Het is overigens natuurlijk ook gewoon onderdeel van het spel. Als je niet zo snel bent als je tegenstander, dan ga je proberen die figuurlijk een stok tussen de spaken te steken.

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    4 april 2023 om 17:43

    Jack Russell heeft er kijk op . . .

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    4 april 2023 om 17:53

    Precies wat onderaan het artikel staat, Mercedes heeft het zelf ook jaren gedaan… Hij had een jaar eerder naar Mercedes gemoeten, wellicht was hij dan nu wel wereldkampioen.

    Login om te reageren
  5. tborre zegt

    4 april 2023 om 18:01

    snap niet zo wat we hier willen lezen. Ik lees dat russel aangeeft dat RB zen werk goed gedaan heeft en een pak sneller kan maar dat niet doet omdat het niet nodig is. allemaal logisch. En ja, dat is zoals toen bij Mercedes. Maar is er ergens een uitspraak van mr saterday die negatief is? nogmaals, hij zegt juist dat ze hun job beter hebben gedaan en dus kunnen denken aan beheer…
    Ik denk dan aan zorgen dat de motoren het uithouden en costcutting… niet dom van RB. Of van Max. Waaromp zou je ook een race willen winnen met 1 minuut voorsprong als dat niet nodig is en onnodige risicos zou met zich mee brengen?

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    4 april 2023 om 19:01

    Russell kan wel complimentjes lopen uitdelen maar eigenlijk hebben zijn eigen team en alle andere teams gewoon lopen prutsen. Vele miljoenen verkwanseld met als resultaat een Red Bull dat een nog grotere voorsprong heeft.

    Login om te reageren
  7. 560pk zegt

    4 april 2023 om 20:19

    Ferrari onder Todt/Brawn was gewoon een geoliede machine met een topcoureur, RB met Vettel, en nu met Verstappen, óók. Mercedes had, in de periode 2014-2020, een zoveel snellere auto/motor combinatie, dat ze op ieder moment dat het gewenst was, 10% beter dan de concurrentie konden presteren.(aka “Party Mode”). Uiteindelijk zijn dat toch 2 verschillende dingen: het eerste (je zaken goed voor elkaar hebben+ topcoureur) is zoals sport hoort te zijn, het tweede (een glitch gevonden zodat je 10% beter presteerd dan de concurrentie), mag via regelgeving bestreden worden.

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    5 april 2023 om 09:23

    Mooie Cobra replica’s op de headerfoto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North