• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterend

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 maart 2019 om 18:57 – 33 Reacties

Afbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterendAfbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterendAfbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterendAfbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterendAfbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterendAfbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterendAfbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterendAfbeelding Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterend

Mercedes 300SL
Hier het levende bewijs.

In de ontzettende drukte van het Autosalon van Genève is een belangrijke mededeling van Mercedes onder de radar blijven vliegen. Het merk liet vorig week weten een tweetal klassieke 300SL’s over te vliegen naar het Concours d’Elegance van Amelia Island. Afgelopen weekend konden de auto’s daar, in Florida, onder de brandende zon worden bekeken. De 300SL’s, en dan met name het stoffige exemplaar, zijn echter zo bijzonder, dat we ze alsnog onder de aandacht willen brengen.

Mercedes heeft uitgerekend de achtereenvolgende chassisnummers #43 en #44 bij elkaar gevonden voor zijn tentoonstelling. De 300SL die destijds als eerst werd gebouwd, #43, is recentelijk opgedoken. De ernstig aangetaste 300SL werd tegen het einde van 2018 gevonden in een garage in Miami. De auto was daar tientallen jaren geleden, in 1954, aangekomen bij zijn eerste eigenaar. Tien jaar lang stond de 300SL geregistreerd, alvorens hij uit het systeem verdween. Volgens Mercedes had de auto waarschijnlijk in een nieuwe laag verf gehuld moeten worden, maar zover kwam het nooit. De originele lak was eraf geschuurd en ook de grondlak was aangebracht, meer niet. Mercedes heeft de auto precies zo gelaten zoals hij enkele maanden geleden was gevonden.

Hetzelfde geldt niet voor chassisnummer #44. Dit exemplaar is namelijk door een Californische vestiging van Mercedes-Benz Classic gerestaureerd. De Gullwing is tot in het kleinste detail teruggebracht naar nieuwstaat, zoals de auto destijds in 1954 werd geleverd. De Classic-afdeling heeft zelfs de zogenaamde ganzennek schakelpook opnieuw gemaakt, evenals de uitlaatspruitstukken en andere handgemaakte onderdelen. Mercedes heeft jammer genoeg geen foto’s gedeeld van deze auto.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

300SL, amelia-island, barnfind, gullwing, Klassiekers, Mercedes

Vorig bericht: « Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikken
Volgend bericht: De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorige »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    13 maart 2019 om 19:09

    Die ganzenek pook is overigens van hetzelfde staal gemaakt als de andere poken van de 300 SL, namelijk de rupsband van Jagdpanther tank no. 123586, die na de Duitse capitulatie in een moeras in het Aichwald is gevonden en door Mercedes medewerkers is geborgen en omgesmolten tot poken staal, blikken sigarettendoosjes, lampenfittingen en boorschroefjessteunen voor kolomboren.

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      13 maart 2019 om 19:14

      @desjonnies: mooie info

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        13 maart 2019 om 19:38

        @rovadepo:
        Je suis le https://goo.gl/images/XGa16b

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      13 maart 2019 om 20:23

      @desjonnies: yeah right?

      Login om te reageren
    • hallokroket zegt

      13 maart 2019 om 20:48

      @desjonnies:
      Malloot.
      Waar haal je het?

      Login om te reageren
      • haaren zegt

        14 maart 2019 om 13:37

        @hallokroket: in een moeras in het Aichwald, dus..

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    13 maart 2019 om 19:19

    Met de juiste fotograaf krijg je alles mooi.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      13 maart 2019 om 19:22

      @dutchdriftking: met de juiste fotofilters kom je ook een heel eind…

      Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    13 maart 2019 om 19:21

    Even afstoffen en klaar voor de volgende 50.000 km

    Login om te reageren
  4. 560pk zegt

    13 maart 2019 om 19:24

    Vreemd verhaal: klaar om gespoten te worden, staat al in de grondlak, maar…. alle chroomstrips, ster, typeaanduidingen etc. zitten er op. Ik snap ‘m niet.

    Login om te reageren
    • stuko zegt

      13 maart 2019 om 19:37

      @560pk: bij Jetcars doen ze het ook zo hoor. Kan prima!

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      13 maart 2019 om 19:39

      @560pk:
      Was in 1965 gewoon een oud lijk.
      Zeker in de VS kocht je in ’65 een E-type.

      Login om te reageren
  5. ralfast zegt

    13 maart 2019 om 19:30

    Jammer dat ze met dergelijke restauraties zijn hele geschiedenis wegwerken. Ik zou graag een verhaal zien van een barnfind die rijdend gemaakt wordt en zijn patina mag behouden…

    Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      13 maart 2019 om 20:14

      @ralfast: Dit is #43. Tom heeft zo z’n netwerk :) https://www.youtube.com/watch?v=hvPg00usX_w

      Login om te reageren
  6. michiel_vandelft zegt

    13 maart 2019 om 20:07

    Wat is hier gerestaureerd aan dan? Of mis ik het punt..?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      13 maart 2019 om 21:14

      @michiel_vandelft: je mist geen punt maar een heel groot gedeelte van het artikel.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        14 maart 2019 om 00:28

        @2wheeler: Yup, you got it!

        Login om te reageren
  7. ghost zegt

    13 maart 2019 om 20:24

    Mooi? Absoluut maar in deze staat toch enigszins een zonde gevoel erbij! Fijn dat ie is gerestaureerd!

    Login om te reageren
  8. wjeurs zegt

    13 maart 2019 om 20:28

    Vraag is of je dit uberhaupt wilt restaureren, of gewoon met een laag blanke lak als ratlook wilt houden

    Login om te reageren
    • hjhj zegt

      13 maart 2019 om 21:03

      @wouterjeuring: kijk! Jij begrijpt hem! ??

      Login om te reageren
  9. jeroenwz zegt

    13 maart 2019 om 22:18

    Wanneer ik het geld ervoor zou hebben: kopen en zo weinig mogelijk aan doen. Zo als hij nu is ziet hij eruit naar zijn 65 jaar! Zoals @wouterjeuring zegt: alleen blanke lak, niet (te) glanzend.

    Login om te reageren
  10. karaya zegt

    13 maart 2019 om 23:46

    Mooie reclamestunt toentertijd, de snelste productieauto ter wereld.

    225km p/u en een acceleratie van 0-100 in krap negen seconde.

    Een beetje Amerikaan reed je het snot voor de ogen.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      14 maart 2019 om 06:49

      @karaya:
      De 300 SL was de eerste na-oorlogse Super car, daarna kwam de Jaaaag XK 120 (de 120 staat voor 120 Mph)

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        14 maart 2019 om 10:24

        @desjonnies: Ferrari had sneller en mooier spul in de showroom staan.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          14 maart 2019 om 10:35

          @karaya:
          Eens, echter de JAG was ‘hot’ en the car to have.
          Mijn vader was bij familie in de VS en reed in Tante’s 230 SL rond, ze was makelaar en had een vlamnieuwe rode E-type Coupe gekocht omdat’ie beter bij haar rood geverfde haar paste, naar de 230 SL werd niet meer omgekeken. die stond er een beetje zielig bij.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            14 maart 2019 om 13:06

            @desjonnies: Good old times. Wil ze allebei wel hebben.

            Login om te reageren
    • lekbak zegt

      14 maart 2019 om 09:57

      @karaya: in begin jaren ‘50 waren Amerikanen veel te zwaar en lomp om snel te zijn. De sterkste auto’s waren destijds een pk of 300 tot 350 maar waren immens groot en meer dan twee ton zwaar.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        14 maart 2019 om 10:23

        @lekbak: Jouw mening en nu de kille cijfers:

        https://www.caranddriver.com/features/g15379767/fastest-cars-1950s/?slide=1

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          14 maart 2019 om 10:27

          @karaya: de 300sl komt uit 1952, de oudste uit jou lijstje komt uit ‘57. Destijds werden auto’s elk jaar sneller en sneller.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            14 maart 2019 om 13:01

            @lekbak: 1954 lieverd.

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              14 maart 2019 om 13:16

              @karaya: De Ferrari 375 America is van 1953/54 en had 300 pk en was nog lichter ook. Een veel snellere auto dan de 300SL.

              Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        14 maart 2019 om 10:37

        @lekbak:
        Niet geheel waar……
        https://goo.gl/images/dCAH7T

        Login om te reageren
  11. thomashofman1 zegt

    13 maart 2019 om 23:55

    Super gaaf, alleen al als meubel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North