• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikken

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 maart 2019 om 18:01 – 32 Reacties

Afbeelding Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikkenAfbeelding Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikkenAfbeelding Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikkenAfbeelding Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikkenAfbeelding Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikkenAfbeelding Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikken

Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikken
Net waar je op zit te wachten, natuurlijk.

Voor een zo grote vrachtwagen met een gigantische batterijpakket is de Tesla Semi eigenlijk helemaal zo duur nog niet. De truck kost in de Verenigde Staten in het ergste geval 200.000 dollar. Het instapmodel is een halve ton goedkoper. Echter, het blijft een onwaarschijnlijk grote machine die enkel door transportbedrijven gebruikt zal hoeven worden. Zij die het een bloedmooi apparaat vinden, maar hem in het dagelijkse leven niet nodig hebben, zullen in dit 1:24 schaalmodel een goed alternatief vinden.

Het heeft alles te maken met zijn prijskaartje: de kleine Tesla is namelijk 600 keer goedkoper dan het instapmodel. Het schaalmodel kost “slechts” 250 dollar, waar de goedkoopste Semi voor de straat tenminste 150.000 dollar kost. Ondanks het enorme verschil in grootte en prijs, is er een belangrijke overeenkomst tussen de beide auto’s. Terwijl een groot aantal schaalmodellen gemaakt wordt om zo nauw mogelijk overeen te komen met het origineel, heeft Tesla de kleine Semi gemaakt met dezelfde 3D CAD-data als het echte model.

Het grote gemis voor het schaalmodel is uiteraard de aandrijflijn. Dankzij het batterijpakket van 1 MWh kan de Semi volgens Tesla maximaal 800 kilometer ver rijden op één lading. In een half uur tijd moet de truck tot 640 kilometer aan rijbereik terug kunnen winnen. Naar verluidt duurt het slechts vijf seconden om de 100 km/u aan te tikken.

Ook interessant!

  • Pepsi: wij krijgen de Tesla Semi nog in dit jaar
    Pepsi: wij krijgen de Tesla Semi dit jaar nog!
  • Tesla Semi heeft 'merkbare verbeteringen' gekregen
  • productie Tesla Semi
    Productie Tesla Semi start vanaf 'dit' moment
  • Productiestart Duitse Tesla Gigafactory uitgesteld

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

schaalmodel, semi, Tesla, trucks

Vorig bericht: « Eigenaar propt Lamborghini V10 in Volvo 245
Volgend bericht: Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterend »

Lees Interacties

Reacties

  1. panam1 zegt

    13 maart 2019 om 18:14

    Ben benieuwd – is dat gemeten met of zonder lading…..truck zonder lading is als een taxi zonder passagiers…..dan heeft rijden niet zoveel nut

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 maart 2019 om 18:17

      @panam1: Gemeten zonder lading. Met lading is om en bij de 20 seconden meende ik.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        14 maart 2019 om 06:32

        @SimonMc: klopt, met 35 ton erachter geloof ik

        Login om te reageren
  2. kalesander zegt

    13 maart 2019 om 18:22

    Gaat vooral om de actieradius met belading. Als ie dan nog net de 300km haalt heeft t geen zin voor (internationaal) transport. Die 800 lijkt mij gemeten voor alleen de trekker, en met tig keer eigen gewicht erachter blijft daar niet veel van over.. blijven dromen!

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      13 maart 2019 om 18:27

      @kalesander: Als de boel eenmaal rijdt, en een redelijk constante snelheid heeft, zal dat misschien ook nog wel meevallen. En met een flinke lading zal hij ook meer kunnen regenereren. Ik ben benieuwd hoe deze truck het in de praktijk gaat doen.

      Login om te reageren
    • posthumus zegt

      13 maart 2019 om 18:28

      @kalesander: als het eenmaal op gang is valt dat op zich nog wel mee

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      13 maart 2019 om 18:36

      @kalesander: bereik is met volle belading..

      Login om te reageren
    • pramm zegt

      13 maart 2019 om 21:14

      @kalesander: 95%van de Nederlandse vrachtwagens rijdt minder dan 400 km per jaar. Belangrijker dan een dagje van 800 km Ik de tco omgerekend per km. Daarmee ben je concurrerend.

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        14 maart 2019 om 08:21

        @pramm: Dat is wel heel erg weinig per jaar…

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          14 maart 2019 om 09:29

          @frank2b: oeps…. dag

          Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        14 maart 2019 om 09:35

        @pramm: je zal waarschijnlijk 400 km per dag bedoelen…? TCO is leuk, maar als je straks je lading bij elke grote stad moet gaan overladen naar een electrische truck – omdat je met de vlam in de pijp van je 30 tonnen diesel de stad niet meer in mag – dan heeft een Tesla truck een streepje voor.

        Login om te reageren
  3. Ben zegt

    13 maart 2019 om 18:28

    Inderdaad. Actieradius met maximale belading is wat mensen willen weten !
    Een chauffeur wettelijk niet langer dan 4.5 uur rijden. De pauze is 45 minuten.
    Red de Tesla dit niet (makkelijk) dan gaan we hem niet veel zien hier.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      13 maart 2019 om 18:37

      @ben_winter: ze hebben enkel cijfers met volledige lading gecommuniceerd. Dus je hebt wat je wilt.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        13 maart 2019 om 20:10

        @flutterby: in dat geval zeker, 4.5 x 80 =360km

        Login om te reageren
    • pramm zegt

      13 maart 2019 om 21:14

      @ben_winter: actieradius is onbelangrijk, mits 400km. Total cost of ownership gaat het om.

      Login om te reageren
  4. torsen zegt

    13 maart 2019 om 18:50

    Is het bereik van deze met volle belading ook 1:24?

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    13 maart 2019 om 18:57

    Alles aan dit ding is net zo fake als de fake slaapcabine opbouw

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      13 maart 2019 om 19:07

      @desjonnies: dat is toch voor de wind? Wat is er fake aan dan

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        13 maart 2019 om 19:09

        @rolov: Omdat het een schaalmodel betreft. Daar pas je natuurlijk nooit in als mens !

        Login om te reageren
  6. competition102 zegt

    13 maart 2019 om 19:01

    Met accupakket van Duracell??

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      14 maart 2019 om 08:23

      @competition102: Witte kat …

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    13 maart 2019 om 19:08

    “Tesla de kleine Semi gemaakt met dezelfde 3D CAD-data als het echte model.”
    De Tesla typische panelgaps vormen het bewijs…

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    13 maart 2019 om 19:41

    Elonmusk [email protected] 19:37 p.m. ?

    Hi fanslas, i’m so proud as a dog with seven cocks that today i can present the brand new ieniminie Tesla semitruck to the world.

    Perhaps even bigger news, with this smallsize semi-truck, Teslas production figures for 2019 will be well in excess of 500,000 units.

    But now I have to go fast, I have to hurry to sell my Tesla shares quickly on the black market before the share price shrinks to a 1:24 scale.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    13 maart 2019 om 20:22

    De wereld is officieel kapot!

    Login om te reageren
  10. jmeverts zegt

    13 maart 2019 om 23:05

    In een half uur 800kWh laden lijkt me erg sterk. Dan moet je dus een 1,5MW lader hebben. Dat is 6500A op 230V of 14000A op het amerikaanse net.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      14 maart 2019 om 02:14

      @jmeverts: ja, en de supercharger levert rond de 100kWh. Dat zou 8u betekenen? Die werkt wel aan 480DC, dus volgens jouw berekening moet dat alsnog 1666 Ampère zijn…? Vreemd

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        14 maart 2019 om 09:56

        @breakingpoint: ik vermoed dat het laden van de truck met meer dan 1 aansluiting gaat gebeuren…

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 maart 2019 om 12:38

      @jmeverts: de Model 3 kan 250 KW aan met 75 kWh, beide maal 10.. tada. 2.5 GW laden (op beperkte percentage).

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        14 maart 2019 om 12:40

        @flutterby: ipv ampère kan je ook de voltage verhogen door batterijen in serie te schakelen.

        Login om te reageren
  11. dwfc zegt

    13 maart 2019 om 23:20

    Voor de techneuten, lees dit eens !
    https://www.nextbigfuture.com/2019/02/tesla-buys-maxwell-to-eventually-triple-battery-energy-density.html

    Login om te reageren
  12. oldebronx zegt

    14 maart 2019 om 06:17

    Eerst 24x zien, dan geloven…

    Login om te reageren
  13. frank2b zegt

    14 maart 2019 om 08:22

    Mooi verlaagd ook. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North