• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorige

Auteur: willeme, gepost 13 maart 2019 om 19:59 – 16 Reacties

Afbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorigeAfbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorigeAfbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorigeAfbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorigeAfbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorigeAfbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorigeAfbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorigeAfbeelding De nieuwe GT500 is langzamer dan de vorige

Ford Mustang Shelby GT500 '19
Ondanks dat ie meer vermogen heeft!

Vroeger was het allemaal zo simpel. Je zette de radio aan en tadaa: daar waren Ray & Anita. Mobiel bellen kon alleen via Greenpoint met een gigantische koelkast en zure regen was de aarde aan het vernietigen. Gelukkig kun je tegenwoordig nog altijd 2 Unlimited kiezen via je muziek-streamingservice en lijken alle milieu-evangelisten vergeten dat er ooit zure regen was. Wat vroeger ook anders ging, waren introducties van nieuwe auto’s.

Merk A kwam met een Model 1 en gaf een paar afbeeldingen vrij plus alle relevante informatie. Dat gebeurt nog steeds, maar vaak kiezen fabrikanten ervoor om sommige specificaties pas later mee te delen. Neem nu bijvoorbeeld de Ford Mustang Shelby GT500. Zo’n anderhalf jaar geleden reden we met de Mustang GT350R en daar waren we erg van onder de indruk. Die auto heeft een 5.2 liter V8 met 526 pk. Let wel, zonder kunstmatige beademing. De onlangs geïntroduceerde GT500 heeft dat wel, namelijk een enorme superchager op de V8.

Ondanks dat zo’n auto gemaakt is voor cijferfetisjisten, ‘vergat’ Ford een paar belangrijke cijfers. Gelukkig hebben ze er nu eentje vrijgegeven: 290. Dat is de topsnelheid in km/u. Niet iets om heel erg van onder de indruk te zijn. In mijlen per uur kom je uit op 180 mph. Dat is vreemd, want de vorige Mustang GT500 haalde maar liefst 200 mph (321 km/u). Althans, volgens Ford. Wat is er aan de hand? Om kort te zijn: Ford vond de topsnelheid niet belangrijk. Sterker nog, ze hebben de snelheid begrensd op 280 km/u. Maar volgens Ford maakt het niet zoveel uit.

Het automerk deelt mee dat het rijgedrag veel en veel belangrijker is. De GT500 heeft enorm brede banden en dankzij de vleugels en spoilers creëert de auto enorm veel neerwaartse druk. Dat verhoogt, zeker op hogere snelheid, de luchtweerstand en heeft dus negatieve invloed op de topsnelheid. Daarbij moet die enorme V8 inclusief compressor en intercoolers goed gekoeld worden, wat voor nog meer weerstand zorgt. Over die enorme V8 gesproken, Ford wil nog steeds niet vertellen hoeveel vermogen de GT500 nu uiteindelijk gaat krijgen. Wel weten we dat de motor ‘minimaal 700 pk‘ kan leveren. Het exacte aantal komt dat later weer een keertje voorbij…

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
    Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
    Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt500, mustang, mustang-gt, shelby, V8

Vorig bericht: « Zelfs een achtergelaten Mercedes 300SL is schitterend
Volgend bericht: Sla 87 mille stuk op een C63 met 600 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    13 maart 2019 om 20:24

    Blijft een monster van een auto, langzamer of niet! Dit wil je gewoon hebben!

    Login om te reageren
  2. atrak zegt

    13 maart 2019 om 20:47

    Nou nou, wat erg. Ik verwacht dat de tussensprint véél rapper zijn. Kunnen jullie die niet posten? Ik verwacht ook andere bakverhoudingen.

    Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    13 maart 2019 om 20:52

    Symphatiek van Ford om de tuningsbedrijven ook hun boterham te gunnen.

    Login om te reageren
  4. shibby zegt

    13 maart 2019 om 20:57

    Beter 280km/h dan begrensd op 180km/h… Lookin at you Volvo!

    Login om te reageren
  5. bitd zegt

    13 maart 2019 om 21:08

    Daarna 5k vragen voor plus programmatje

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      13 maart 2019 om 21:40

      @bitd: Lijkt mij eerder voor een symbolische bedrag van $1,- naar goed Amerikaans voorbeeld (denk aan de Dodge Demon).

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      13 maart 2019 om 22:48

      @bitd: Het zijn geen duitsers hier he, kom op nou zeg.

      Login om te reageren
  6. RobUSA zegt

    13 maart 2019 om 22:50

    OT: Weer een heerlijke auto waar ik nu al naar uit kijk om tegen te gaan komen.
    Plaatje van een auto en volgens de geruchten toch wel een 750PKtjes.

    Login om te reageren
    • shogun zegt

      14 maart 2019 om 09:17

      @robusa: Zie je de GT350R wel eens? is die in het echt net zo lekker als op plaatjes+filmpjes?
      Zou daar eerder voor gaan dan voor een GT500 eerlijk gezegd.

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        15 maart 2019 om 20:17

        @shogun: Sorry beetje late reactie maar jazeker er rijden hier 2 rond in mijn buurt, ik vind ze erg dik ja maar idd de GT500 word helemaal een plaatje/beest.
        Ik hou wel van die power uitstraling want misschien zal de GT350 nog steeds sneller zijn op het circuit maar dat zullen we snel genoeg weten :)

        Login om te reageren
  7. thereisnosubstitute4cubicinches zegt

    13 maart 2019 om 23:27

    I rest my case… ?

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    13 maart 2019 om 23:58

    Het moet wel 750pk worden de vorige had immer 650 en Chrysler zit met de Hellcat ook al een tijdje boven de 700 pk.
    Als de nieuwe gt500 zoiets wordt als de gt2 tov van de GT3 (Bij Ford de Gt350) dan lijkt me dat wel een geweldige ontwikkeling. De oudere gt500 uitvoeringen waren vaak heel sterk maar toch langzaam (bochten knuffel, tractie problematisch)… Hopelijk is die tijd voorbij.

    Login om te reageren
  9. T16 zegt

    14 maart 2019 om 02:18

    Auto wordt geleverd met een rain tray, een flinke kap tegen het inregenen van de motor. Heel erg apart.
    https://www.autoblog.com/2019/03/13/2020-ford-mustang-shelby-gt500-aero-cooling/

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 maart 2019 om 06:58

      @T16: niet zo gek, als je de foto’s bekijkt dan zie je dat de wagen regenbogen aantrekt.

      Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    14 maart 2019 om 07:21

    Ik wil die versie met serpentine er omheen! Ziet er wel feestelijk uit.

    Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    14 maart 2019 om 08:56

    Topsnelheid interesseert me geen r**t. Dus top, dit staaltje automobiel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North