
Of een kruis, wat jij wilt.
Bump, bump, bump, er bijt er nog eentje in het stof. Jazeker, het is weer tijd om die fles whiskey erbij te pakken en een klein beetje van het kostelijke vuurwater op de grond te gooien. Volgens de Duitse fanb0iZ van Bimmertoday stopt BMW namelijk met de open variant van de 2-serie. Dat wil zeggen, de huidige kleine cab krijgt geen opvolger.
Dit is in meerdere opzichten slecht nieuws. Ten eerste is het weer een compacte achterwielaangedreven BMW die het strijdtoneel verlaat. Ten tweede betekent het dat je voor open BMW rijden in de toekomst vrijwel zeker dieper in de buidel zal moeten tasten. De nieuwe Z4 zal immers een wat hogere instapprijs kennen dan de 2-serie cabrio, die vanaf een dikke veertig ruggen verkrijgbaar is in Nederland. Ten derde vragen we ons af of dit het tweede datapunt is van een trend dat de Duitse premium-Jungs hun cabrio’s aan de kant schuiven. Audi gaat naar verluidt namelijk hun TT Roadster en A5 cabrio ook al vervangen met slechts één opvolger.
Is er ook nog een beetje goed nieuws? Ja, toch wel. Het cancellen van de 2-serie cabrio betekent namelijk níet dat de RWD 2-serie helemaal verdwijnt. De gesloten coupé blijft er namelijk wel als RWD-kanon, dus zal er waarschijnlijk ook wel weer een nieuwe lekkere M2 (rijtest) komen. Fijn voor degenen die niet zitten de wachten op een BMW Focus RS3 met braaap-braaap plofjes uit een vierpitter als heetste kleine Bimmer-bom, maar we houden ons hart vast voor wat er ná de volgende generatie gaat gebeuren.





Zal het aan mijn vader doorgeven. Zal zijn 218i cabrio flink in waarde zijn gestegen na dit bericht!
@gulli: doe jij dat maar knulleke
@gulli: Knipt hij ook in het weekend?
@bizzarrini: nee dan geniet hij van zijn cabrio. Hoezo? Zoek je werk?
@gulli: wishful thinking..
@gulli: mand!
@awesome: nog korter.
@gulli: Dan had ‘ie toch echt voor een 6 cilinder moeten gaan.
ja
Een cabrio is per definitie toch al een open variant?
@branko: niet als je er een kortpittige dame in zet. Dan blijven ze dicht namelijk
@gulli: zo niet is een fixe meer dan terecht
Tja, BMW. Had veel liefde voor het merk en zal er de komende jaren nog wel klant blijven, maar spannend is het allemaal niet meer bij BMW.
@rick-dos: nog erger.. ga met een E46 sturen en daarna met de huidige 3. Stuurgevoel? Welk stuurgevoel?
@w0o0dy: gister in een 2018 540d gereden. Bom van een auto maar je pakt de bocht met een vinger en feedback man man man
@w0o0dy: En dan zijn dit de fijnst sturende auto’s, kun je nagaan hoe het met de rest van de autoindustrie staat….
@Rick-dos: Bmw fijnst sturende auto’s laat me niet lachen
@itiswhatitis: Nee, ik laat je huilen.
@w0o0dy: elektronische stuurbekrachtiging is a bitch
@lekkaah: ja maar niet iedere bitch is vals
@Rick-dos: had ik ook wel twintig jaar lang, nu over op Mercedes. Die zijn mooier en beter afgewerkt tegenwoordig. Uiteraard ook achterwiel aandrijving.
Tja, hadden maar meer mensen ‘m moeten kopen…
Ik ga er vanuit dat de 2 serie cabrio gewoon terugkomt. Maar dan als Fwd op basis van het Mini platform/de gewone en active divorce 2 serie.
Geen kip die met de 2 serie cabrio namelijk als Jeremy Clarkson gaat rijden namelijk.
@w0o0dy: één keer namelijk was eigenlijk ook wel afdoende. Lol.
@w0o0dy: Euuhhh, zeker wel. Die van ons krijgt er regelmatig goed van langs op de bergweggetjes.
@e34m5touring: Maar dat is een leuke versie van de 2-serie cabrio, een M23i. Met een 218i heb je wat minder lol.
@viezefreddyw: Chippie erin en goaaannn :)
@e34m5touring: en als het regent kan je zonde chippie erin ook gewoon goaaannn!
@kennone: Mwoahh, dan moet je alsnog wel een beetje lomp doen. Maar gaat wel een stuk makkelijker idd.
@w0o0dy: denk juist dat dit soort ‘hobby’auto’s vaker bochten van dichtbij zien dan bijv een 318i. Bovendien zijn die dingen best potent dankzij de zeer goede automaat en turbo(s)
Doe mij dan maar gewoon een geel kruis. Van de pisvlek
@timbre:
U vraagt, wij draaien:
https://goo.gl/images/wzbM2h
@jack_abarth: gofferdomme..
M235i bedoel ik natuurlijk.
@viezefreddyw: M240i nog beter :-)
Komt er geen 2-serie grand-coupé met RWD?
@ericc: of een 2serie longwheelbase met RWD en een V8 diesel?
“we” doen het zelf. Het verkoopt voor geen meter. Als het genoeg winst opleverd, zou er echt wel een opvolger komen.
Ding is in feite te duur voor wat je krijgt dankzij de belastingen. Dat is iedere auto, maar sommige varianten heb je nodig en een cabrio niet. Veel bedrijven laten je ook geen cabrio leasen en is tegenwoordig nog maatschappelijk geaccepteerd je in een “vervuilende” cabrio, als 2e auto, rond verplaatsen? triest maar misschien wel waar…
@jorden: Inderdaad frustrerend. Zo is het instapmodel maar liefst 8500 Euro duurder dan bij onze oosterburen. Verklaard waarom er slechts 749 2 serie modellen op Nederlands kenteken staan.
@jorden: nee, je hebt een cabrio niet nodig, maar in feite heb je nooit meer dan een Dacia nodig en (als je in de grote stad woont) vaak zelfs dat nog niet. Maar ik heb een M6 en een 4 cabrio voor de deur staan. 3 keer raden welke ik pak als het mooi weer is. En “maatschappelijk verantwoord” zijn ze toch geen van beiden (als dat me al zou interesseren).
Poeh, ik dacht bijna te lezen dat er helemaal geen RWD meer komt voor de volgende 2 serie generatie (F22/F23). Erg jammer dat de Coupe nu als enige een apart platform krijgt.
Lekker knallen met een goede achterwiel aangedreven sedan, pak de Alfa Romeo Giulia. Heerlijke dag in gehad.
Snap sowieso de benaming 2serie niet voor deze auto die wordt nu teveel geassocieerd met die 2serie voor saaie mensen. En dan oplopend van klein naar groot. “Hij doet nog wel iets maar eerst een blauw pilletje”, of ik kan er niks meer mee ik kijk nog wel toe als de vrouw beweegt. Tot de zaaddodende versie van het interesseert mij niet meer maar ik lig niet wakker als de vrouw weer laat thuis komt na een gezellige avond.
Waar is BMW mee bezig de140i verdwijnt straks als RWD 6cillinder hatch en nu dit. De 2-serie cabrio is een heerlijke rijdersauto en RWD De nieuwe zal wel UKL-platform eenheidswurst worden