• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Acht BMW’s die je waarschijnlijk nog niet kende

Auteur: Dizono, gepost 26 oktober 2015 om 23:02 – 83 Reacties

BMW 333i


Geen zelfbouwprojecten, maar originele BMW’s. Ooit gehoord van de BMW 333i, de 700 RS of de M745i? Mooi, dan praten we je bij na de breek.

BMW 333i (E30)
Jij dacht dat de 2.5 lijn-zes (M20) de grootste motor was die BMW in de E30 3 Serie lepelde? Mis, speciaal voor de Zuid-Afrikaanse markt werd de 3.2-liter M30 uit onder andere de 733i en 533i in het vooronder van de 3 Serie geplaatst. Het zal je niet verbazen dat deze wagens populair waren voor in de nationale toerwagenraces. Opvallend is dat je als klant moest kiezen tussen stuurbekrachtiging of airco, er was namelijk geen ruimte om zowel een airco- als stuurbekrachtigingspomp te monteren in de propvolle motorruimte…

BMW 600

BMW 600
De BMW Isetta kennen we allemaal, maar van die tweezitter werd ook een iets grotere vierzitter gemaakt. Deze combineerde de frontdeur van de Isetta met een extra deurtje aan de rechterzijde om de achterbank te bereiken. Een 582cc tweecilindertje zorgde voor 19.5 pk, een waarde waarbij inderdaad de getallen achter de komma gaan meetellen.

BMW M540i

BMW M540i (E34)
Het geeft niks als je nog nooit van deze uitvoering van de E34 5 Serie hebt gehoord. Slechts 32 exemplaren werden er door BMW Individual gebouwd, alle voor de Canadese markt. Onder de kap de 4.0 V8 (M60) uit de Amerikaanse 540i, gekoppeld aan het onderstel van de Europese M5. Ook visueel gezien deelde de M540i veel componenten met de M5.

EMW 340

De EMW
Na de Tweede Wereldoorlog wordt Duitsland in Oost en West verdeeld. Dat verscheurt niet alleen het land, maar ook het merk BMW. Een van de fabrieken staat namelijk in het nu Oost-Duitse Eisenach. Daar gaat men rustig verder met het produceren van de BMW’s die er voor de oorlog ook al van de band rolden, oorspronkelijk zelfs onder de naam BMW. Een rechtzaak steekt daar in 1952 een stokje voor, waarna het bedrijf wordt omgedoopt in EMW (Eisenacher Motorenwerk). Van het nieuwe logo wordt weinig werk gemaakt: het is het bekende BMW-logo, maar dan met rode in plaats van blauwe vlakken.

BMW M3 GTR

BMW M3 GTR (E36)
Het bestaan van een straatlegale versie van BMW’s M3 racer is in nevelen gehuld. Sommigen zeggen dat er nooit E36 GTR’s zijn geleverd, anderen zeggen weer dat het gaat om 90 exemplaren. Dat laatste lijkt niet waarschijnlijk, op internet zijn zo goed als geen foto’s te vinden van een exemplaar op kenteken. Op een rijtest uit 1994 na dan, waarin een gekentekende E36 M3 GTR aan de tand wordt gevoeld. Volgens de in het artikel aangehaalde BMW-perschef zijn er op dat moment twee exemplaren gebouwd, die nu ongetwijfeld ergens veilig in een privécollectie en/of fabrieksdepot staan. Onder de kap een 3.0 l6 met 300 pk.

BMW M6

BMW M6 (E24)
Terwijl de 5 Serie met hetzelfde 3.5-blok als M5 (E28) werd verkocht, ging de Motorsport-versie van de 6 Serie als M635 CSi door het leven. Verwarrend. Dat vond ook de Amerikaanse importeur, in de laatste modeljaren werden er in de VS al M6-badges op de E24 geplakt. Niet zozeer een onbekende auto, als wel een relatief onbekende benaming.

BMW M745i

BMW M745i (E23)
Het topmodel van de eerste BMW 7 Serie is de 745i. Deze is niet voorzien van een motor met 4.5-liter inhoud, maar van een 3.2-liter zes-in-lijn met turbo en goed voor 252 pk. In Zuid-Afrika assembleert BMW auto’s voor de lokale markt. Alle onderdelen worden in Europa geproduceerd, maar verscheept naar de fabriek in Rosslyn. Helaas blijkt dat de 3.2 turbo zich niet heel gemakkelijk laat verslepen en dus moet er gezocht worden naar een alternatief. Dat wordt gevonden in de 286 pk sterke M88, de atmosferische 3.5 uit onder andere de M1, M5 en M635 CSi. Genoeg reden voor BMW Zuid-Afrika om dan maar meteen een M-logo op de 7 Serie te plakken.

BMW 700 RS

BMW 700 RS
We sluiten de lijst af met een klassieker. In de jaren ’50 kon je bij BMW terecht voor gigantische luxewagens als de 502 en 507 of minuscule wagentjes als de Isetta en bovengenoemde 600. In 1959 kwam BMW met een betaalbare auto die in tegenstelling tot die Isetta en 600 ook echt de benaming auto mocht dragen. Het 0.7-liter tweecilindertje leverde zelfs in Sport-uitvoering maar 40 pk, al is dat buiten de 700 RS gerekend. Dit racewagentje met buizenchassis heeft namelijk een blok met dubbele bovenliggende nokkenassen en liefst 70 pk. Dat is toch een magische 100 pk per liter, zij het op minder dan een liter. De knipperlichten aan de voorkant komen van de 502, het voorruitje is een door midden gesneden achterruit van een 700.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 5-serie, 6-serie, BMW, e23, e24, e30, e34, e36, isetta, lijstjes, M3, m6

Vorig bericht: « Ook Honda komt met 1.0 Turbo, uiteraard met VTEC
Volgend bericht: We weten eindelijk hoeveel vermogen de Honda NSX heeft »

Lees Interacties

Reacties

  1. autogijs zegt

    26 oktober 2015 om 23:06

    Mooi artikel! Top hoor

    Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      27 oktober 2015 om 01:18

      @autogijs: ja idd! Super nice. Had niet verwacht dat er speciale uitvoeringen waren voor de Afrikaanse markt.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        27 oktober 2015 om 08:35

        @smoothoperator: een auto die helemaal weggekocht is in Afrika. Ze rijden nu allemaal in deze hoek van de wereld. Er zijn ook een aantal exemplaren in Nederland terecht gekomen.

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          27 oktober 2015 om 09:43

          @lekbak: zoiets hoopte ik al, gaaf om zo’n uniek exemplaar met een leuk verhaal erachter te kunnen rijden. Ooit.

          Login om te reageren
  2. dutchdriver12 zegt

    26 oktober 2015 om 23:10

    Weer wat geleerd..

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    26 oktober 2015 om 23:13

    Die 333i lijkt me wel tof! En die 7 serie ook wel trouwens, leuke ‘sleeper’.

    Login om te reageren
  4. hummer95 zegt

    26 oktober 2015 om 23:14

    Zat de BMW 600 ook niet in James May cars of the people ??

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    26 oktober 2015 om 23:15

    Heerlijk artikel! Maar wat nu? Dromen van een E30 333i of een M540i? Wat een pareltjes.

    Login om te reageren
  6. elias zegt

    26 oktober 2015 om 23:15

    @autoblogger: heel goed artikel!! Super! Zou je zit niet iedere week van een ander merk kunnen doen? Zou leuk zijn denk ik. Wie stemt mee?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 oktober 2015 om 08:22

      @elias: yup! Goed idee.

      @dizono: mochten jullie nog tips of voorbeelden zoeken, laat het even weten. In de krochten van mijn hersenkronkels kan ik zeer zeldzame uitvoeringen nog wel herinneren, alhoewel ik dan wel weer vergeet dat ik gisteren zou koken voor vrouwlief….

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        27 oktober 2015 om 11:55

        @gtwillem: ach, als je meer over auto’s weet dan het gehele internet, dan mag je best een keer vergeten te koken!

        Login om te reageren
  7. griffendahl zegt

    26 oktober 2015 om 23:16

    De E30 320is was nog een leuke aanvulling geweest op dit artikel… :)

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 oktober 2015 om 23:20

      @griffendahl: Of de 325is, met Alpina 2.7, wederom uit Zuid-Afrika. Maar dan wordt het zo’n E30-feestje… ;)

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        26 oktober 2015 om 23:21

        @dizono: ook weer waar :)

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        27 oktober 2015 om 08:54

        @dizono: er was ook een E36 325is…

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 oktober 2015 om 08:12

      @griffendahl: ben gelukkig niet de enige die m kent. De m3 voor Italie en Portugal. Bijna 200 pk uit het 2.0 blokje, wat gewoon een aangepast M-blok was.
      Dingen gaan nu vanaf 8000 weg (zonder body kit), en ong vanaf 15000 (met M body kit).
      Een mooie M3 E30 zonder sjonnie strepen zit je al aan de 30-35k.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 oktober 2015 om 08:55

      @griffendahl: en 318is

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        27 oktober 2015 om 09:05

        @e1000bmw523i: Maar die is niet echt bijzonder, wel erg leuk, dat weer wel :)

        Login om te reageren
  8. raym zegt

    26 oktober 2015 om 23:17

    leuk artikel. 333 en m540 had ik wel eens van gehoord maar rest was mij totaal onbekend. Nooit geweten er ook isseta met meer dan 1 deur was. En keer in gereden in zo isseta geinige ervaring. wat een bekijks heb je dan zeg.

    Login om te reageren
  9. mout zegt

    26 oktober 2015 om 23:18

    Lijstjesssss. Lekkur weer, @dizono!
    Dat van die M6 heb ik een keer of vier moeten lezen. Maar ik denk dat ik ‘m snap: de M635 CSI is lokaal verkocht als M6. Ja, die plek heeft ie tot op heden eigenlijk ook in de harten van liefhebbers. Geen idee waarom ie eerst die moeilijke naam moest hebben, eigenlijk.

    Login om te reageren
  10. bertorelli zegt

    26 oktober 2015 om 23:19

    Zo’n EMW wel eens in het echt gezien.
    Er rijdt er eentje rond in Flevoland.
    Mooie auto’s.

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    26 oktober 2015 om 23:19

    O ja. De E30 315. Kenden jullie die wel?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 oktober 2015 om 23:21

      @mout: Nee, heb je meer info?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        26 oktober 2015 om 23:42

        @dizono: Oei. Het wordt grabbelen in mijn geheugen.
        Toen ik een jaar of 17 was had mijn broer er eentje.
        Het was een knieperige instapper met een 1.6; 75 pk lees ik op een Amerikaanse internet-link. Alleen geleverd als modeljaar ’82 en dus in ’83.
        Zoiets als: geïntroduceerd als 316, maar slecht ontvangen omdat er werkelijk niets sportiefs aan te ontdekken viel. En daarom kwam er én een update van de 1.6 naar 90 pk, én een 1.6i. Die gingen 316 en 316i heten, maar om de onderkant van de markt te bedienen kwam hij toch even uit. Om vrijwel onmiddellijk weer van het toneel te verdwijnen. Of zo. Iets met emissies? Een BlueMotion schraap-BMW avant la lettre?
        Kortom, meer Isetta dan 333i :-)
        Maar ik zal er vast een boel naast zitten, en laat me graag corrigeren!

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          26 oktober 2015 om 23:56

          @mout: weet je zeker dat die niet ook al 316 heette? Kan niks vinden over een 315 E30.

          Login om te reageren
          • SpiderIV zegt

            27 oktober 2015 om 08:06

            @dizono: bestond idd als 315. Wil niet “vloeken” maar zie de Database van Autoweek.nl bouwjaar 1981-83

            Login om te reageren
            • e1000bmw zegt

              27 oktober 2015 om 09:02

              @SpiderIV: de E30 kwam in 1983 pas op de markt. ? De bouwjaren waar jij naar refereert betreft nog de E21.

              Login om te reageren
              • mout zegt

                27 oktober 2015 om 09:42

                @e1000bmw523i, @dizono: Hmmm, ’t is lang geleden. Misschien heb ik het wel gewoon over die E21…?
                Maar aan de andere kant: Als ik E30 315 door Google trek, zie ik dat o.a. mister-auto onderdelen voor de E30 315 verkoopt. Plus een handvol sites als auto-data.net die hem in de database hebben staan.
                En dat verhaal over teleurgestelde klanten, en daarom een 1.6 rebadgen als 315, bij de introductie van twee sterkere 1.6en, dat werkt natuurlijk niet bij een uitloop-model.

          • e1000bmw zegt

            27 oktober 2015 om 09:01

            @dizono: de 315 was er – voor zover ik weet – alleen van de E21 ivm de oliecrisis. De laagste motorisering van de E30 was de 316 met carburateur.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              27 oktober 2015 om 09:12

              @e1000bmw523i: volgens mij ook. Blijven leuk: die schraapversies. Zo was er ook de E34 518i en de 725i. En in de jaren 90 had je de 316iN met de N van niets, waarschijnlijk. Had alleen stuurbekrachtiging en verwarming.

              Login om te reageren
              • e1000bmw zegt

                27 oktober 2015 om 10:01

                @gtwillem: en toch kwam een E34 518i nog redelijk vlot mee…afhankelijk van het referentiekader uiteraard.

                Een E12 518 zou ik nog wel eens willen hebben.

          • mk1racer zegt

            27 oktober 2015 om 13:32

            @dizono: Die 75 pk uitvoering waar @mout het over heeft heet een 316s. Voorzien van het M10 blok maar als 1.6 (1573cc) in plaats van een 1.8 (1766cc) zoals de gewone 316. De 316s werd destijds verkocht in Griekenland en Joegoslavië, vandaar dat ‘ie hier niet zo bekend is.

            Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        27 oktober 2015 om 08:59

        @dizono: de 315 was er vanwege de tweede oliecrisis.

        Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      26 oktober 2015 om 23:52

      @mout: is toch een e21?

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      26 oktober 2015 om 23:54

      @mout: voor de Italiaanse markt zeker?

      Login om te reageren
    • spidermann zegt

      27 oktober 2015 om 08:31

      @mout: ja, zoiets als de 518 met slingerraamtjes.

      Login om te reageren
  12. casperfcb zegt

    26 oktober 2015 om 23:21

    Kende ik allemaal al, goede opvoeding dus!

    Login om te reageren
  13. Shenkie zegt

    26 oktober 2015 om 23:24

    Leuk artikel! Op de ‘M6′ en de EMW na is alles nieuw voor me. En wat blijft zo’n E34 lekker!

    Login om te reageren
  14. autofanaat zegt

    26 oktober 2015 om 23:25

    Die e34, man wat een gaaf ding. Samen met de e39 de mooiste 5-serie. De e23 mag er ook wezen, een erg mooie klassieker.

    Login om te reageren
  15. bouwt zegt

    26 oktober 2015 om 23:31

    Leuk artikel! De M3 GTR was mij bekend: die staat bij mij op de plank! (1/24) Altijd apart gevonden hoe weinig hierover te vinden was..

    Login om te reageren
  16. Homer55 zegt

    26 oktober 2015 om 23:43

    Uit het rijtje wist ik alleen dat er een topmodel E23 745I met turbo bestond.

    Login om te reageren
  17. uselessblogger zegt

    26 oktober 2015 om 23:45

    prachtig artikel! heerlijk leesvoer voor de bmw liefhebber, rijder of kenner.

    Login om te reageren
  18. Donstil zegt

    26 oktober 2015 om 23:48

    De plaatjes staan er een beetje vreemd bij op de mobile website.

    Login om te reageren
  19. dirkiii zegt

    26 oktober 2015 om 23:58

    Ook een leuke is een bmw m3-r e36 15 van gebouwd.

    Login om te reageren
  20. E550 zegt

    26 oktober 2015 om 23:59

    Weet iemand waarom zuid-Afrika zoveel speciale modellen kreeg? USA en UK zijn veel grotere export markten.

    En wat betreft die M540, die spiegels zijn toch aftermarket? Als je een originele M5 (M540) ziet, dan hebben ze bijna altijd normale spiegels. De tjappie uitvoeringen hebben altijd die m-spiegels.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      27 oktober 2015 om 00:26

      @e550: Ik vermoed iets met apartheid? Was dit misschien een manier om onder het export verbod uit te komen?

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      27 oktober 2015 om 00:30

      @e550: ZA is groter dan je denkt ;) al eens in Johannesburg of Kaapstad geweest? ‘T stikt er bijvoorbeeld van de VW’s, maar ook veel ‘luxere’ (nee, ik waag me niet aan het woord ‘premium’) EU merken. Bijvoorbeeld relatief veel Volvo). Er ligt een heel erg mooie Volvodealer bij Auckland Park. Daarnaast zijn natuurlijk Toyota en de andere Japanners ook erg groot.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 oktober 2015 om 08:28

      @e550: Volgens mij hebben/hadden ze een complete assemblagelijn in ZA dus die konden waarschijnlijk wat schuiven met onderdelen om zo iets nieuws te creeëren. Blijkbaar vond BMW dat prima.

      Login om te reageren
    • spidermann zegt

      27 oktober 2015 om 08:29

      @e550: alle Duitse merken hebben lokale (eind)assemblage om inportheffingen te beperken. Speciale uitvoeringen zijn dan relatief gemakkelijk om te ontwikkelen.

      Login om te reageren
  21. autofreaker zegt

    27 oktober 2015 om 00:04

    Ik ga gewoon daar wonen …

    Login om te reageren
  22. boris9397 zegt

    27 oktober 2015 om 01:21

    Bij de amerikaanse “M635i”, de M6 dus hoort ook nog de “L6”, zijnde een M6 met een luxe interieur uitvoering.

    Login om te reageren
  23. e39540itouring zegt

    27 oktober 2015 om 06:32

    Leuk stukje! Wat ik miste is de L7. Een fabrieks limousine op basis van de e38 7 serie. Nog nooit in t echt gezien overigens.

    Login om te reageren
    • Maarten123 zegt

      27 oktober 2015 om 07:55

      @e39540itouring: staat er eentje bij Dusseldorp in Deventer.

      Login om te reageren
  24. s62b50 zegt

    27 oktober 2015 om 06:53

    Leuk artikel. Vraag me af wanneer onze GTwillem nog 26 vergeten modellen voorzien van de willempediabeschrijving plaatst!

    Login om te reageren
  25. Diederik Lieftink zegt

    27 oktober 2015 om 07:01

    *Kijktip!* Hier komen ook aardig wat onbekende BMW naar boven: http://youtu.be/ruNyGf9f_MM

    Login om te reageren
  26. e38ossie zegt

    27 oktober 2015 om 07:33

    De 333i, EMW, en de BMW L7 zijn uitvoerig beschreven op bmwblog.nl.

    Login om te reageren
  27. Justawheelchairguy zegt

    27 oktober 2015 om 07:48

    Gaaf artikel! Meer van dit!

    Login om te reageren
  28. henkhupelschoten zegt

    27 oktober 2015 om 08:06

    Kende er vrij veel, wat blijft die 600 toch op een zundapp janus lijken..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      27 oktober 2015 om 08:46

      @henkhupelschoten: bmw heeft een geschiedenis van het jatten van zundapp ontwerpen. Zo is de ks700 de moeder van alle luchtgekoelde boxers (van bmw) tot decennia na de oorlog. Nou was dat ook onder dwang van Hitler dat bmw de zundapp moest bouwen maar dan nog. Bmw heeft daar een hoop van geleerd.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        27 oktober 2015 om 14:57

        @lekbak:

        De Isetta was van Iso.
        BMW heeft er toen de rechten van gekocht.
        Dus die vlieger gaat niet op.

        Login om te reageren
  29. P1m zegt

    27 oktober 2015 om 08:07

    Leuk artikel! Ik heb zelf een BMW 600. De auto wordt momenteel gerestaureerd, kan niet wachten om er weer mee te gaan touren! ?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      27 oktober 2015 om 09:47

      @P1m: Gaaf! Foto’s van de restauratie mogen uiteraard ook op http://www.autojunk.nl ;)

      Login om te reageren
      • P1m zegt

        27 oktober 2015 om 10:14

        @dizono: Ik houd een restauratieverslag bij via Facebook, voor de geïnteresseerden: http://on.fb.me/1PRrt1u

        Login om te reageren
  30. Gulli zegt

    27 oktober 2015 om 08:29

    Mijn collega had een M3 Compact die 1 op 25 liep. Echt waar! Uniek model, enige in de wereld volgens mij. Alleen jammer dat het typeplaatje een beetje scheef zat…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 oktober 2015 om 09:06

      @Gulli: haha!

      Login om te reageren
  31. stationcar zegt

    27 oktober 2015 om 08:33

    Leuk lijstje!
    Ik heb nog een aanvulling; de L7! Deze verlengde versie van de E38 7 Serie werd gewoon door BMW zelf gebouwd en verkocht, maar dit was zo’n zeldzaam model dat zelfs Nederlandse dealers niet altijd van het bestaan van dit model op de hoogte waren!!
    Geweldig, ik was in die tijd folderverzamelaar, en al had je een dikke folder van de L7 was je helemaal het mannetje. Uiteindelijk heb ik er bij de importeur één los weten te weken, geweldig, er zaten echte lapjes leer in enzo. Zo maken ze folders niet meer :-)
    Dit was hem;
    http://onlytruecars.com/data_images/gallery/01/bmw-l7/bmw-l7-05.jpg

    Login om te reageren
    • e39540itouring zegt

      28 oktober 2015 om 06:23

      @stationcar: ik heb een individual promotiekoffer, ook van een dealer gekregen. Ook met stukjes stof en leer erin en zelfs doorzichtige sheets met diverse modellen (ook L7) om diverse uitvoeringen/kleuren te demonstreren.

      Login om te reageren
  32. porsche928 zegt

    27 oktober 2015 om 08:56

    Heerlijk die 333

    Login om te reageren
  33. e1000bmw zegt

    27 oktober 2015 om 09:06

    De BMW-kenner en echte liefhebber kende ze natuurlijk allemaal.

    Login om te reageren
  34. freshlife zegt

    27 oktober 2015 om 10:22

    E46 330i ZHP mis ik. Zeer jammer dat deze nooit in Europa is geleverd

    Login om te reageren
  35. clarkson zegt

    27 oktober 2015 om 10:46

    Die 333i kende ik echt nog niet. Gaaf ding zeg! En die m6 is geweldig een vriend van mij heeft er 1.

    Login om te reageren
  36. rrk147 zegt

    27 oktober 2015 om 12:17

    En de BMW 760 had ook wel gepast, al is dat bij een concept gebleven bed enk ik nu. Daar had BMW een v16 ingelepeld

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      27 oktober 2015 om 12:18

      @rrk147: …bedenk ik mij nu…

      Login om te reageren
  37. rrk147 zegt

    27 oktober 2015 om 12:28

    Of de e34 m5 met 400 pk, schijnt speciaal voor Dubai geleverd te zijn.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      27 oktober 2015 om 17:49

      @rrk147: jij kijkt teveel bij autoweek ;-)

      Login om te reageren
  38. bofkont zegt

    27 oktober 2015 om 12:30

    Niets nieuws hoor, kende ze al, maar leuk artikel.

    Login om te reageren
  39. roppp zegt

    27 oktober 2015 om 13:57

    Over die Zuid Afrikaanse 745i heeft al eens een uitgebreid artikel gestaan in een Duits autoblad. Erg lang geleden, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  40. fmgarcia zegt

    27 oktober 2015 om 16:25

    Wat een leuk artikel! Bedankt

    Login om te reageren
  41. thomasthomas zegt

    27 oktober 2015 om 17:45

    De M3 e46 touring is ook heel apart is er ook maar 1 van een donker grijze staat bij BMW in Munchen.

    Login om te reageren
    • e39540itouring zegt

      27 oktober 2015 om 21:49

      @thomasthomas: evenals een originele e39 m5 touring. Word ik hebberig van… :-p

      Login om te reageren
  42. e39540itouring zegt

    27 oktober 2015 om 21:47

    Nog een onbekende; 518g. Een E34 op gas af fabriek, weet niet wat voor gas overigens. Wel dat ze er alleen als sedan zijn en maar kort gebouwd zijn.

    Login om te reageren
    • e38ossie zegt

      27 oktober 2015 om 22:59

      @e39540itouring: ook als 316g compact. De 518g was er alleen als Touring. Beide met een M43 motor met aangepast inlaatspruitstuk. Ze liepen op aardgas.

      Login om te reageren
  43. automonteurtje zegt

    1 november 2015 om 01:59

    Dikke bmw

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North