• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo gaat de eerste McLaren met V6 eruitzien

Auteur: machielvdd, gepost 20 oktober 2020 om 18:02 – 14 Reacties

Deze hybride McLaren krijgt voor het eerst een V6, maar het wordt niet de instapper. De patenttekeningen hebben we in ieder geval al.

Financieel gezien staat McLaren er niet al te best voor, maar dat weerhoudt hen er niet van om door te gaan met nieuwe modellen te presenteren. Zo’n nieuwe model is niet altijd even nieuw, maar in dit geval gaat het wel om een compleet nieuwe aandrijflijn.

Die aandrijflijn, daar komen we zo op terug, maar we gaan het eerste hebben over het design. Dat is namelijk waar het nieuws van vandaag betrekking op heeft. Nadat we eerder foto’s zagen van de hybride McLaren in camouflage, zijn er nu ook patenttekeningen opgedoken.

Op de foto’s viel al op dat de auto verdacht veel overeenkomsten vertoonde met de 570S. Dit zou je niet direct verwachten op basis van de informatie van McLaren. Ze spreken namelijk van een nieuw model op een nieuw platform. Bovendien zou de auto hoger worden gepositioneerd dan de 570S, namelijk tussen de GT en de 720S.

Op basis van de patenttekeningen kunnen we nu opnieuw zien dat de hybride McLaren duidelijk voortborduurt op de 570S, die binnenkort uit productie gaat. De daklijn en de algehele proporties zijn namelijk identiek. Ook de motorkap en de luchtinlaten op de zijkant komen regelrecht van de 570S vandaan.

  • Patenttekeningen hybride McLaren
  • Patenttekeningen hybride McLaren
  • Patenttekeningen hybride McLaren
  • Patenttekeningen hybride McLaren

Toch heeft McLaren nog wat pogingen gedaan om de nieuwe hybride te onderscheiden van de 570S. De achterkant heeft namelijk smalle achterlichten á la McLaren GT. De centrale uitlaten doen op hun beurt denken aan de 720S. De koplampen komen dan weer bij de Senna vandaan. Kortom: McLaren is met de blender in de weer geweest. Ze hebben het ontwerp voor de hybride McLaren trouwens al een tijdje op de plank liggen, want de patenttekeningen stammen oorspronkelijk uit 2018.

De zakken zijn dan misschien oud, de wijn is wel nieuw. De nieuwkomer krijgt namelijk een biturbo V6 die wordt bijgestaan door een elektromotor. Niet de eerste hybride van McLaren, maar wel de eerste zescilinder. De specificaties zijn nog niet bekend.

Het uiterlijk is dus al wel bekend, in meerdere opzichten. De onthulling, die weinig verrassend zal zijn, zal ergens in de eerste helft van 2021 volgen. McLaren is overigens zeker niet het enige merk dat zich bezig houdt met het recyclen van modellen. Concurrenten Porsche en Ferrari zijn er ook niet vies van. Meer daarover in het artikel over auto’s die stiekem een generatie ouder zijn van collega @willeme.

Ook interessant!

  • nieuwe McLaren Artura
    Nieuwe McLaren Artura met 680 pk is compleet nieuw
  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    De McLaren 765LT Spider, zoveel gaat hij kosten
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

570S, Hybride, McLaren, v6

Vorig bericht: « Video: NL politie in een ‘Volkswagen’ Vito?!
Volgend bericht: Kimi Räikkönen voelt de Giulia GTAm aan de tand [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghini zegt

    20 oktober 2020 om 18:57

    Ugh, nog meer van hetzelfde.. De techniek wordt vast top maar dat uiterlijk….

    Login om te reageren
  2. leonlampe zegt

    20 oktober 2020 om 18:58

    Heeft best veel van de 720s, ik vind hem er goed uit zien maar helaas zijn ze dan vrij lastig uit wlkaar te houden

    Login om te reageren
  3. subaru555 zegt

    20 oktober 2020 om 19:05

    De modelvoering van McLaren vind ik altijd een beetje vreemd. Fijn dat er meer onderscheid komt in motorisering, in plaats van alleen die Nissan R390 V8 in verschillende gedaanten. McLaren schijnt sowieso door slechte aftersales veel eenmalige eigenaren te hebben, vraag mij af of ze het gaan redden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 oktober 2020 om 23:05

      @subaru555: zijn die after sales nou echt zo slecht of zijn het de sociale media waar een verhaal opgeklopt en eindeloos uitgemolken word?

      Login om te reageren
      • superhans zegt

        21 oktober 2020 om 06:29

        Ik heb juist erg goede ervaringen. Het enige wat ik irritant vind, is dat je voor kleine dingen niet even kunt langsrijden. Ze komen de auto altijd afhalen en dat moet je plannen.

        Login om te reageren
    • superhans zegt

      21 oktober 2020 om 06:43

      Met R390 bedoel je waarschijnlijk VRH. De M838 is losjes gebaseerd op de Walkinshaw Indicar motor en die gebruikt idd een VRH blok. Verder heeft de motor niets gemeen met de Nissan motor.

      Login om te reageren
  4. rsedje zegt

    20 oktober 2020 om 20:41

    Toch leuk dat ze de moeite hebben genomen om hem te camoufleren. Nu weet niemand hoe ie er uit komt te zien.

    Login om te reageren
  5. sanderz28 zegt

    20 oktober 2020 om 21:44

    En dan zeggen ze dat de 911 al jaren hetzelfde lijkt. Die Engelsen kunnen er ook wat van!

    Login om te reageren
  6. rhellema zegt

    20 oktober 2020 om 21:45

    Ja…dat wisten we toch al dat die er zo uit zou gaan zien? Bij Audi zijn de ontwerpers lui maar die van McLaren zijn na het eerste model naar huis gegaan en niet meer terug gekomen. Misschien verhuisd naar Audi…dat zou nog kunnen.

    Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    20 oktober 2020 om 22:13

    goh..verrassend design….enkel de F1 en de P1 waren gaaf de rest middelmatig

    Login om te reageren
    • superhans zegt

      21 oktober 2020 om 06:50

      Ik vind juist het design van de 570 beter en de anderen minder. In ieder geval zien ze er kennelijk toch niet allemaal hetzelfde uit. Dat zou trouwens ook niet veel uitmaken omdat de meeste kopers er toch maar 1 kopen.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    21 oktober 2020 om 08:48

    Nog steeds de zelfde basis. Dat gaat McLaren opbreken. Je kan nu nauwelijks een 570 van een 765LT onderscheiden. Jammer want ik gun dit sympatieke merk echt een plek. Wellicht een nieuwe ontwerper aannemen?

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    21 oktober 2020 om 09:43

    Laat een nieuwe Mac nou eens aantreden tegen Ferrari’s 488 in endurance racing, met name Le Mans waar McLaren al zo lang afwezig is.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    21 oktober 2020 om 15:16

    Dus met andere woorden: een 570S met de koplampunits die ook op de 720S en Senna zitten en de achterlichten van de GT?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North