Zo geef je de nieuwe Ford Fiesta je eigen stijl

Branded content, 22 Reacties

Haal die borrelnootjes maar uit de kast, want het is tijd voor een Fiesta.

Fiesta

De vorige Ford Fiesta was al een ijzersterke aanbieding in zijn klasse. Dat was natuurlijk goed nieuws voor Ford, maar elk voordeel ‘heb’ ook zijn nadeel: hoe zorg je ervoor dat het nieuwe model toch weer net wat beter wordt?

Om te beginnen door de sterke punten van het oude model te behouden. Sturen in de vorige Fiesta was namelijk net zo’n feest als luisteren naar R Kelly’s Fiesta. Ford toonde hiermee wederom aan dat ze de kunst verstaan om een auto neer te zetten op een puik onderstel. Ook de nieuwe Fiesta profiteert daarvan, dus de basis is alvast goed.

Maar in de moderne wereld is dat niet meer voldoende. We willen graag een auto die op onze eigen stijl is afgestemd, zonder compromis, zodat je kan genieten van ieder moment. Ford snapt dat en komt ons tegemoet door de Fiesta aan te bieden met ettelijke personalisatieopties. Zowel het innerlijk als het uiterlijk van jouw eigen Fiesta kan je zodoende precies op smaak brengen zoals jij dat wilt.

Door bijvoorbeeld te kiezen voor de Fiesta ST-line of de Fiesta Vignale, geef je je compacte scheurijzer een extra sportieve respectievelijk luxe look and feel mee. Ben je een sportief type die houdt van ijzer pompen in de gym om je sportieve prestaties naar een hoger plan te tillen, dan is de Fiesta ST-Line waarschijnlijk iets voor jou. Vind je het daarentegen juist prettig als noest tilwerk je uit handen wordt genomen, laat de Fiesta Vignale je dan verwennen met opulente luxe. Het is maar net wat je zelf wil.

Voor meer informatie over de feestnummers kan je terecht op deze pagina.



22 reacties

25.000 euri voor een fiesta vignale, haha, denk dat ze er veel van verkopen
@gove: Nja, ga eens bij andere merken kijken. Een Volkswagen Polo Highline met Executive pakket kost bijna hetzelfde. Een Mini One til je met een paar eenvoudige opties ook naar de 25 mille. Toegegeven, 25 mille is op zichzelf een flinke smak geld, maar als je kijkt wat de concurrentie doet is de Fiesta Vignale niet goedkoper of duurder.
@Edge: sorry hoor, maar je mag een Mini echt niet vergelijken met een Fiesta.
@henk_he: Waarom niet? Rijdt beter en is betrouwbaarder.
@fordnut: omdat een Mini “priemiejum” is, die concurreert meer met de A1, DS3 en misschien de MiTo ook nog wel. Een Fiësta is echt wel een prima auto, ik durf te zeggen een van de beste in de compacte klasse. Maar een Mini is veel meer een stijlicoon, en wordt door een heel andere groep rijd(st)ers gekocht.
Alle rationele argumenten doen niet terzake, net als het vergelijken van een aaifoon en een android telefoon. Ze kunnen technisch vergelijkbaar zijn, zelfs dezelfde prijs hebben, maar aaifoongebruikers zullen maar zelden zwichten voor alle rationele argumenten om over te stappen op een Android-toestel. Dat is nou eenmaal de kracht van een “premium imago”.
Als je zo’n bebaarde hipster met knotje de keuze geeft: een volgehangen Fiësta of een basis Mini One, wees dan niet verrast dat hij voor de Mini kiest, wel in een kek kleurtje natuurlijk.
Nu is het wachten op de eerste die gaat zeiken dat het een advertentie is.

Ik vind het een strak autootje. Wanneer je hem een sportief pakketje meegeeft oogt ‘ie een stuk minder vrouwelijk. Ik vind hem leuk!
@viezefreddyw: Het staat er toch echt bij op de frontpage, “Advertorial”. Als er desondanks toch nog wordt gezeken over het feit dat het een advertentie is, zou ik als ik @autoblogger was de volgende keer maar wat advertentieruimte aan Specsavers of Hans Anders verkopen.
Ook al is de Fiësta al een aantal jaartjes op de markt zonder dat hij rigoureus veranderd is, het blijft een mooi ontwerp dat nog steeds fris oogt.

Sowieso zijn Fords wat tijdlozer geworden, omdat de modellen minder vaak rigoureus veranderen. Het was een tijd lang wel heel erg. Van hoekig & vierkant naar glad & gestroomlijnd naar saai & duf om vervolgens over te gaan naar het gedurfde New Edge design om daarna weer saai & duf uit te proberen…

Én uiteindelijk uitgekomen zijn op een designtaal die gewoon erg mooi is, mede door de mooie Aston Martin-achtige grille die de meeste Fords siert.
@moveyourmind: Is dit hele stuk sarcastisch? Deze Fiesta is 100% nieuw :)
@jochempie: Nee, absoluut niet sarcastisch bedoeld. Ik weet dat deze totaal nieuw is.

Misschien een beetje onhandig geschreven, wat ik bedoelde is dat het design in al die jaren niet drastisch veranderd is. En juist een compliment voor het oorspronkelijke ontwerp dat het nog steeds heel fris overkomt.
@moveyourmind: ik vind de achterkant toch behoorlijk anders. De achterlichten waren verticaal en zijn nu horizontaal, dat ziet er heul anders uit. Ik vond de oude kont overigens sportiever ogen dan de nieuwe, maar dat is persoonlijke smaak.
@henk_he: true, ik vind de huidige kont nogal saai. De hoge achterlichtunits vind ik een stuk speelser en meer persoonlijkheid geven.
1 van de weinige advertenties die ik kan verdragen, want ik ben erg fan van de Fiesta! Helaas kwam de vorige in Europa nooit met Sync 3 op de markt, anders was ik daar wel voor gegaan. Retrofitten vanuit de States lijkt me niet mogelijk, met onze zenders en noem het maar op. Ach ja… First world problems.
Wat dacht je van het gebrek aan een 5-deurs ST hier?
Wat fijn en slim dat er nu wél direct een ST-Line komt. Dit word weer een topper!
Heb de ST van het vorige type gehad en dat was zeer zeker de beste in zijn klasse!
Ben benieuwd wat de nieuwe ST die volgend jaar uitkomt gaat doen.
Zag hem laatst rijden en vond het erg tegenvallen. Het lijkt net z’n saai budget Aziatische wagentje.
@flutterby: helemaal eens. De vorige vond ik ook veel leuker om te zien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).