• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo haal je een BMW i3 en M5 op bij BMW Welt

Auteur: robbie, gepost 2 april 2014 om 22:55 – 55 Reacties

BMW M5 en i3 opgehaald bij BMW Welt


Over vreemde taferelen gesproken.

Wat we hier zien is een Duitser die onlangs een bezoekje bracht aan BMW Welt in Munchen. Daar kwam hij niet alleen zijn gloednieuwe 560 pk sterke benzine slurpende M5 ophalen, maar ook een gloednieuwe 170 pk sterke elektrische i3.

En aangezien je maar in één auto tegelijk kan rijden had hij een aanhanger bij zich om zijn elektrowaggie te vervoeren. Die M5 komt met een volle tank benzine namelijk een stuk verder dan een i3 met volle accu’s.

Of de beste man die i3 ‘erbij’ gekocht heeft om de CO2-uitstoot van zijn M5 te compenseren is niet bekend, maar het zou zomaar kunnen.

Op het moment dat deze Duitse BMW liefhebber wegreed draaide hij zijn raampje omlaag en riep hij nog even: Auf Wiedersehen!

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • BMW i3 eindigt als aap met gouden ring
    BMW i3 eindigt als aap met gouden ring

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, aanhanger, BMW, bmw-welt, Funny, i3, m5

Vorig bericht: « Deze 911 Turbo Cabrio is aangepakt door Porsche Exclusive
Volgend bericht: Land Rover Discovery Vision Concept klaar voor onthulling »

Lees Interacties

Reacties

  1. nvhuijkelom zegt

    2 april 2014 om 22:56

    Baas

    Login om te reageren
  2. sportstand zegt

    2 april 2014 om 23:01

    Haha, briljant! Ontzettend gaaf trouwens, die BMW Welt. Het BMW Museum er tegen over is ook echt leuk om te zien, ben er geweest in combi met een fabrieksbezoek

    Login om te reageren
    • NicoLauda zegt

      9 april 2014 om 22:12

      @sportstand: inderdaad, vind het wel jammer dat ik niet op een werkdag ben geweest, dan mag je de fabriek in.
      Was zo onder de indruk dat ik mijn Seat heb verkocht en een Bimmer ervoor in de plaats kocht.

      Login om te reageren
  3. launchcontrol zegt

    2 april 2014 om 23:08

    Dit is de nieuwe Mi53… Is 7% + 25 % bijtelling gedeeld door 2… :-)

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    2 april 2014 om 23:14

    Mooi tafereel maar een trekhaak op een M5?!

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      2 april 2014 om 23:21

      Tuurlijk, waarom niet @str8six:

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        2 april 2014 om 23:29

        @MARS: is wel lekker praktisch natuurlijk en hij zal het ongetwijfeld nodig hebben, maar ben van mening dat je op zo’n soort auto, lees performance, geen trekhaak zou moeten monteren.

        Login om te reageren
        • thmsnl zegt

          3 april 2014 om 06:57

          @str8six: trekhaak is wegklapbaar

          Login om te reageren
          • jorisdeboris zegt

            3 april 2014 om 11:59

            @thmsnl: inklapbaar*

            Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          3 april 2014 om 07:35

          @str8six: want? Je vind het ook belangrijk wat de buren vinden? Of nog nooit op track day geweest, je moest is weten wat je daar allemaal ziet met trekhaken om hun oude en nieuwe race speeltjes te vervoeren.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            3 april 2014 om 09:29

            @thierryvth: wat de buren ervan vinden interesseert me niet, die heb ik niet eens, het enige wat ik zeg is dat ik het niet op een een performance auto vind passen, wat jouw mening daarover is moet je zelf weten…

            Login om te reageren
            • Maarten123 zegt

              3 april 2014 om 10:26

              @str8six: Niet mee eens. Eén keer drukken op het knopje in de kofferbak en je ziet er niets meer van. Daarnaast zal hij met 560PK en 680NM een uitstekende trekwagen zijn. Hoewel de M550D met z’n 4WD dit nog beter zal doen.

              Login om te reageren
            • stamp zegt

              3 april 2014 om 10:28

              @str8six: koppel zat! Juist daarom een genotsknots (trekhaak)

              Login om te reageren
    • awesome zegt

      3 april 2014 om 09:55

      @str8six: kun je je sleurhut aan stukken trekken :)

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        3 april 2014 om 09:57

        @awesome: dat zou de enige legitieme reden zijn ;-)

        Login om te reageren
  5. schellekens006 zegt

    2 april 2014 om 23:16

    Vandaag eens zo’n i3 goed gezien in het echt met normale wielen. Damn wat een gedrocht is dat.

    Login om te reageren
  6. fyr0 zegt

    2 april 2014 om 23:21

    Blijft een auto waar je aan moet wennen die i3. Maar ik vind hem steeds mooier worden, misschien omdat wij er zelf eentje voor de deur hebben staan ;)

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      3 april 2014 om 09:24

      @fyr0: Toch benieuwd hoe hij jullie bevalt. Heb een tijdje een Peugeot iOn gereden en het was een regelrechte ramp. Heeft jullie i3 een range extender? En zo ja/nee, is de range een beetje bruikbaar? Met de ion was dit absoluut niet het geval, alleen voor ritjes naar de supermarkt.

      Login om te reageren
  7. 367pk zegt

    2 april 2014 om 23:22

    Beetje vreemd….. Hoe heeft hij de aanhanger daar mee naar toe genomen? En een trekhaak op een M5? Niet af-fabriek. Kortom: flutbericht

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      3 april 2014 om 09:16

      @367pk:

      Hoezo flutbericht?

      trekhaak is een optie (1312 euro volgens Filip696), en meneer is daar ook gekomen. Dat is vermoedelijk met een andere auto geweest met zijn vrouw/familielid/vriend erin. Daar had een lege aanhanger achter kunnen hangen

      Login om te reageren
  8. filip696 zegt

    2 april 2014 om 23:28

    @367pk ik denk niet dat bmw je buiten laat staan zonder aanhanger. Een trekhaak is een optie die je kan aanvinken.

    Login om te reageren
    • Barnato zegt

      3 april 2014 om 00:02

      @filip696: denk het niet. Op Audi rs modellen en AMG E C CLS of BMW M modellen kun je geen trekhaak krijgen vanaf de fabriek. Of die optie is nu mogelijk sinds 2014

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        3 april 2014 om 00:39

        @Barnato: Niet mogelijk dat hij deze bij de dealer heeft laten monteren?

        Login om te reageren
      • stekel01 zegt

        3 april 2014 om 07:31

        @barnato: als je genoeg geld meebrengt krijg jij echt wel een trekhaak op je M5

        Login om te reageren
  9. hillegaar zegt

    2 april 2014 om 23:46

    haha klasse

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      3 april 2014 om 07:30

      @hillegaar: lol, je bedoeld compleet gebrek aan

      Login om te reageren
      • matje140 zegt

        3 april 2014 om 07:43

        @thierryvth: lol, je bedoeld bedoelt!!!

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          3 april 2014 om 10:29

          @matje140: compleet gebrek aan niets!

          Login om te reageren
  10. joost1990_2 zegt

    3 april 2014 om 00:10

    Ik denk dat ie met deze combinatie qua actieradius niet eens zoveel verder komt dan met die i3 alleen.

    Login om te reageren
  11. Kvgorp zegt

    3 april 2014 om 00:23

    Een i3 met range extender weegt 1300kg. Aanhangertje weegt ook al gauw 400-500kg. Is het wel slim om dat direct achter je vlam nieuwe M5 te hangen? Vroeger had je nog zo iets van inrijden. Of is dat tegenwoordig niet meer.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 april 2014 om 00:39

      @Kvgorp: Precies wat ik dacht…

      Login om te reageren
    • bottestudent zegt

      3 april 2014 om 07:27

      @kvgorp: Met zo veel koppel hoeft de motor amper werk te leverrn. Ook worden dergelijke motoren uitvoerig getest wat inrijden overbodig maakt.

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        3 april 2014 om 08:07

        @bottestudent: Dat je ze niet hoeft in te rijden weet BMW anders nog niet. Hier de handleiding van de M3/4:
        http://f80.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1002796&d=1396288080

        Login om te reageren
        • bottestudent zegt

          3 april 2014 om 08:28

          @FelixF: ik zei ook niet dat je hem gelijk de begrenzer in moet jagen:p.

          Login om te reageren
      • 367pk zegt

        4 april 2014 om 01:20

        @bottestudent: inrijden M modellen: 0-1000 km: zeer voorzichtig met de ceramische remmen ; 0-2000 km: rustig rijden, geen hoge toerentallen, geen kick-down, geen launch control. Bij 2000 km speciale inrij-olie in motor en differentieel laten vervangen. 2000-5000 km: niet sneller dan 220, sporadisch kick-down alleen bij inhaalmanoeuvres kort sneller.
        Hoezo “hoeft niet te worden ingereden”?

        Overigens blijkt de M5 tegenwoordig inderdaad met trekhaak geleverd te kunnen worden, blijft de vraag hoe ze de aanhanger bij BMW-welt hebben weten te krijgen. Ik gok er op dat deze meneer z’n M5 al had en de I3 voor de handel heeft gekocht (anders was hij er wel gewoon mee weggereden)

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2014 om 09:03

      @Kvgorp: “Vroeger had je nog zo iets van inrijden. Of is dat tegenwoordig niet meer.” Eigenlijk niet meer. Dat vroeger om te zorgen dat zuigerveren etc naar de goede pasvorm sleten. Inmiddels is de productie van die onderdelen zo precies dat dat eigenlijk niet meer aan de orde is. Verder mag je ook in Duitsland met een aanhangwagen met de juiste papieren maar 100 (anders 80). Lekker rustig aan dus, de beste manier van inrijden.

      Login om te reageren
      • Joel_D zegt

        3 april 2014 om 10:04

        @mashell: Nee, de beste manier van inrijden is verschillende toerentallen. Niet helemaal doortrekken tot in het rood, maar gewoon tussen de 2.000 en de 5.000 rpm. 800 km 100 rijden met een aanghangwagen erachter is GEEN goede manier van inrijden.

        Login om te reageren
  12. 230kompr zegt

    3 april 2014 om 01:04

    Mooiste bmw vs. Lelijkste bmw anno 2014?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2014 om 09:05

      @230kompr: waar zie jij een 4 serie coupe? Je had het immers over mooiste BMW, daarvoor kwalificeert zo’n toch wat saaie 5 serie niet echt.

      Login om te reageren
      • 458spideritalia zegt

        3 april 2014 om 09:22

        @mashell: ieder zijn eigen smaak…

        Login om te reageren
      • 230kompr zegt

        3 april 2014 om 11:34

        @mashell: Vraag me af wat jij rijd als je een 560pk sterke v8 saai vindt.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 april 2014 om 13:08

          @230kompr: ik vind de 5 serie saai. Dat er een dikke motor inzit maakt de wagen niet minder saai. Alleen duurder en overbodiger.

          Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    3 april 2014 om 06:33

    Misschien de i3 voor de vrouw?

    Login om te reageren
  14. p993 zegt

    3 april 2014 om 07:05

    Had ie die aanhanger dan in de trein meegenomen of was er nog een andere (leen)auto in het spel?

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      3 april 2014 om 07:28

      @p993: ik denk dat ze maar wat lullen en of copy pasten, maar denken of uitzoeken zit er meestal niet in, het is meer klakkeloos overnemen. Of zou het een aanhangwagen met M onderstel zijn ?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2014 om 09:07

      @p993: zou het niet kunnen zijn dat BMW Welt een aanhanger voor je regelt als je aankondigt dat je een M5 en i3 tegelijk wilt komen ophalen?

      Login om te reageren
    • Lohran zegt

      3 april 2014 om 10:37

      @p993: Ook in München kun je een aanhanger huren..

      Login om te reageren
  15. thierryvth zegt

    3 april 2014 om 07:24

    Dan had ik het anders gedaan, een tesla of fisker tegen de uitstoot en op de aanhanger een A45 AMG voor de fun.
    Al het M gebeuren is al afgezaagd en pauper since late 80’s na de M535i/M5 en de M3

    Login om te reageren
  16. RazorHead zegt

    3 april 2014 om 08:12

    hoezo raar? Je laat je vrouw toch geen echte BMW rijden …

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 april 2014 om 08:30

      @RazorHead:
      Want?
      De gemiddelde vrouw kan beter overweg met een “echte” BMW dan 75% van de reaguurdertjes hier.
      Wat kan er eigenlijk mis gaan, ze weten toch niet hoe al die veiligheidsfeatures uit moeten..

      Login om te reageren
  17. filip696 zegt

    3 april 2014 om 08:37

    @barnato: Dit is wat ik op de bmw website heb gevonden: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
    € 1.312,00 of
    € 15,33 per maand. Voor de m5 natuurlijk.

    Login om te reageren
  18. Joel_D zegt

    3 april 2014 om 10:03

    Heel gaaf. Ik heb een tijdje geleden deze combinatie gespot:

    Login om te reageren
  19. celicatwincam zegt

    3 april 2014 om 11:23

    Het zou grappiger zijn als de i3 de trekkende auto was en de M5 op de aanhanger stond;)

    Login om te reageren
  20. alfista zegt

    3 april 2014 om 12:09

    lijkt me standaard goede accessoire voor zo’n i3, omdat die regelmatig met lege accu zal stranden.

    Login om te reageren
  21. gearhead zegt

    3 april 2014 om 13:57

    Gadverdamme, frutsels aan de binnenspiegel!! Typisch weer…….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North