Zo haal je een BMW i3 en M5 op bij BMW Welt

Auteur: , 55 Reacties

Over vreemde taferelen gesproken.

BMW M5 en i3 opgehaald bij BMW Welt

Wat we hier zien is een Duitser die onlangs een bezoekje bracht aan BMW Welt in Munchen. Daar kwam hij niet alleen zijn gloednieuwe 560 pk sterke benzine slurpende M5 ophalen, maar ook een gloednieuwe 170 pk sterke elektrische i3.

En aangezien je maar in één auto tegelijk kan rijden had hij een aanhanger bij zich om zijn elektrowaggie te vervoeren. Die M5 komt met een volle tank benzine namelijk een stuk verder dan een i3 met volle accu’s.

Of de beste man die i3 ‘erbij’ gekocht heeft om de CO2-uitstoot van zijn M5 te compenseren is niet bekend, maar het zou zomaar kunnen.

Op het moment dat deze Duitse BMW liefhebber wegreed draaide hij zijn raampje omlaag en riep hij nog even: Auf Wiedersehen!



55 reacties

Baas
Haha, briljant! Ontzettend gaaf trouwens, die BMW Welt. Het BMW Museum er tegen over is ook echt leuk om te zien, ben er geweest in combi met een fabrieksbezoek
@sportstand: inderdaad, vind het wel jammer dat ik niet op een werkdag ben geweest, dan mag je de fabriek in.
Was zo onder de indruk dat ik mijn Seat heb verkocht en een Bimmer ervoor in de plaats kocht.
Dit is de nieuwe Mi53… Is 7% + 25 % bijtelling gedeeld door 2… :-)
Mooi tafereel maar een trekhaak op een M5?!
Tuurlijk, waarom niet @str8six:
@MARS: is wel lekker praktisch natuurlijk en hij zal het ongetwijfeld nodig hebben, maar ben van mening dat je op zo’n soort auto, lees performance, geen trekhaak zou moeten monteren.
@str8six: trekhaak is wegklapbaar
@thmsnl: inklapbaar*
@str8six: want? Je vind het ook belangrijk wat de buren vinden? Of nog nooit op track day geweest, je moest is weten wat je daar allemaal ziet met trekhaken om hun oude en nieuwe race speeltjes te vervoeren.
@thierryvth: wat de buren ervan vinden interesseert me niet, die heb ik niet eens, het enige wat ik zeg is dat ik het niet op een een performance auto vind passen, wat jouw mening daarover is moet je zelf weten…
@str8six: Niet mee eens. Eén keer drukken op het knopje in de kofferbak en je ziet er niets meer van. Daarnaast zal hij met 560PK en 680NM een uitstekende trekwagen zijn. Hoewel de M550D met z’n 4WD dit nog beter zal doen.
@str8six: koppel zat! Juist daarom een genotsknots (trekhaak)
@str8six: kun je je sleurhut aan stukken trekken :)
@awesome: dat zou de enige legitieme reden zijn ;-)
Vandaag eens zo’n i3 goed gezien in het echt met normale wielen. Damn wat een gedrocht is dat.
Blijft een auto waar je aan moet wennen die i3. Maar ik vind hem steeds mooier worden, misschien omdat wij er zelf eentje voor de deur hebben staan ;)
@fyr0: Toch benieuwd hoe hij jullie bevalt. Heb een tijdje een Peugeot iOn gereden en het was een regelrechte ramp. Heeft jullie i3 een range extender? En zo ja/nee, is de range een beetje bruikbaar? Met de ion was dit absoluut niet het geval, alleen voor ritjes naar de supermarkt.
Beetje vreemd….. Hoe heeft hij de aanhanger daar mee naar toe genomen? En een trekhaak op een M5? Niet af-fabriek. Kortom: flutbericht
@367pk:

Hoezo flutbericht?

trekhaak is een optie (1312 euro volgens Filip696), en meneer is daar ook gekomen. Dat is vermoedelijk met een andere auto geweest met zijn vrouw/familielid/vriend erin. Daar had een lege aanhanger achter kunnen hangen
@367pk ik denk niet dat bmw je buiten laat staan zonder aanhanger. Een trekhaak is een optie die je kan aanvinken.
@filip696: denk het niet. Op Audi rs modellen en AMG E C CLS of BMW M modellen kun je geen trekhaak krijgen vanaf de fabriek. Of die optie is nu mogelijk sinds 2014
@Barnato: Niet mogelijk dat hij deze bij de dealer heeft laten monteren?
@barnato: als je genoeg geld meebrengt krijg jij echt wel een trekhaak op je M5
haha klasse
@hillegaar: lol, je bedoeld compleet gebrek aan
@thierryvth: lol, je bedoeld bedoelt!!!
@matje140: compleet gebrek aan niets!
via iPhone app
Ik denk dat ie met deze combinatie qua actieradius niet eens zoveel verder komt dan met die i3 alleen.
Een i3 met range extender weegt 1300kg. Aanhangertje weegt ook al gauw 400-500kg. Is het wel slim om dat direct achter je vlam nieuwe M5 te hangen? Vroeger had je nog zo iets van inrijden. Of is dat tegenwoordig niet meer.
@Kvgorp: Precies wat ik dacht…
@kvgorp: Met zo veel koppel hoeft de motor amper werk te leverrn. Ook worden dergelijke motoren uitvoerig getest wat inrijden overbodig maakt.
@bottestudent: Dat je ze niet hoeft in te rijden weet BMW anders nog niet. Hier de handleiding van de M3/4:
http://f80.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1002796&d=1396288080
@FelixF: ik zei ook niet dat je hem gelijk de begrenzer in moet jagen:p.
@bottestudent: inrijden M modellen: 0-1000 km: zeer voorzichtig met de ceramische remmen ; 0-2000 km: rustig rijden, geen hoge toerentallen, geen kick-down, geen launch control. Bij 2000 km speciale inrij-olie in motor en differentieel laten vervangen. 2000-5000 km: niet sneller dan 220, sporadisch kick-down alleen bij inhaalmanoeuvres kort sneller.
Hoezo “hoeft niet te worden ingereden”?

Overigens blijkt de M5 tegenwoordig inderdaad met trekhaak geleverd te kunnen worden, blijft de vraag hoe ze de aanhanger bij BMW-welt hebben weten te krijgen. Ik gok er op dat deze meneer z’n M5 al had en de I3 voor de handel heeft gekocht (anders was hij er wel gewoon mee weggereden)
@Kvgorp: “Vroeger had je nog zo iets van inrijden. Of is dat tegenwoordig niet meer.” Eigenlijk niet meer. Dat vroeger om te zorgen dat zuigerveren etc naar de goede pasvorm sleten. Inmiddels is de productie van die onderdelen zo precies dat dat eigenlijk niet meer aan de orde is. Verder mag je ook in Duitsland met een aanhangwagen met de juiste papieren maar 100 (anders 80). Lekker rustig aan dus, de beste manier van inrijden.
@mashell: Nee, de beste manier van inrijden is verschillende toerentallen. Niet helemaal doortrekken tot in het rood, maar gewoon tussen de 2.000 en de 5.000 rpm. 800 km 100 rijden met een aanghangwagen erachter is GEEN goede manier van inrijden.
Mooiste bmw vs. Lelijkste bmw anno 2014?
@230kompr: waar zie jij een 4 serie coupe? Je had het immers over mooiste BMW, daarvoor kwalificeert zo’n toch wat saaie 5 serie niet echt.
@mashell: ieder zijn eigen smaak…
@mashell: Vraag me af wat jij rijd als je een 560pk sterke v8 saai vindt.
@230kompr: ik vind de 5 serie saai. Dat er een dikke motor inzit maakt de wagen niet minder saai. Alleen duurder en overbodiger.
Misschien de i3 voor de vrouw?
Had ie die aanhanger dan in de trein meegenomen of was er nog een andere (leen)auto in het spel?
@p993: ik denk dat ze maar wat lullen en of copy pasten, maar denken of uitzoeken zit er meestal niet in, het is meer klakkeloos overnemen. Of zou het een aanhangwagen met M onderstel zijn ?
@p993: zou het niet kunnen zijn dat BMW Welt een aanhanger voor je regelt als je aankondigt dat je een M5 en i3 tegelijk wilt komen ophalen?
@p993: Ook in München kun je een aanhanger huren..
Dan had ik het anders gedaan, een tesla of fisker tegen de uitstoot en op de aanhanger een A45 AMG voor de fun.
Al het M gebeuren is al afgezaagd en pauper since late 80’s na de M535i/M5 en de M3
hoezo raar? Je laat je vrouw toch geen echte BMW rijden …
@RazorHead:
Want?
De gemiddelde vrouw kan beter overweg met een “echte” BMW dan 75% van de reaguurdertjes hier.
Wat kan er eigenlijk mis gaan, ze weten toch niet hoe al die veiligheidsfeatures uit moeten..
@barnato: Dit is wat ik op de bmw website heb gevonden: Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
€ 1.312,00 of
€ 15,33 per maand. Voor de m5 natuurlijk.
Heel gaaf. Ik heb een tijdje geleden deze combinatie gespot:

http://ag-spots-2012.o.auroraobjects.eu/2012/12/03/bmw-m5-f10-c352603122012175243_1.jpg
Het zou grappiger zijn als de i3 de trekkende auto was en de M5 op de aanhanger stond;)
lijkt me standaard goede accessoire voor zo’n i3, omdat die regelmatig met lege accu zal stranden.
Gadverdamme, frutsels aan de binnenspiegel!! Typisch weer…….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).