• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo lovend is de internationale media over Verstappen

Auteur: willeme, gepost 8 mei 2023 om 12:02 – 15 Reacties

internationale media Verstappen

Max Verstappen weet de internationale media om zijn voeten te krijgen.

Nou, het was ons een race wel. Max Verstappen gaf eventjes een masterclass Formule 1-rijden. Vanuit een niet al te beste startpositie – P9 – reed hij alsnog vrij soeverein naar de overwinning.

In principe is dat niet het knapste, want de Red Bull is verreweg de snelste auto van het veld. Ten opzichte van zijn teamgenoot is het echter wel knap, Sergio Pérez heeft immers dezelfde auto.

Internationale media Verstappen

Uiteraard kunnen wij terecht bij Tom Coronel om een waardeoordeel over de prestaties van Verstappen te krijgen. Maar hoe kijken ze in het buitenland er eigenlijk naar?

Marca

Uiteraard vinden ze bij Marca de prestaties van Alonso en Sainz erg belangrijk. Logisch, bij ons gaat ook artikel over Nyck de Vries of Max Verstappen. Toch zijn ze wel degelijk onder de indruk van de prestaties van de Nederlander: “in een geweldige prestatie verwoestte hij alle rivalen die op zijn pad kwamen en uiteindelijk ook Checo Pérez, die geen antwoord had.

internationale media Verstappen

BBC

Bij de ‘Beeb‘ hebben ze ook de televisie aangezet gisteren. Ze onderstrepen het vertrouwen dat Pérez had bij aanvang van de race. Maar het eindresultaat was anders: “Hij beëindigde de race gekastijd, niet in staat om uit te leggen hoe zijn teamgenoot zo’n verpletterende superioriteit had getoond.” Heel mooi is de omschrijving van de dominantie waarmee Verstappen won, dat volgens de BBC ‘met minachtend gemak’ was.

Auto, Motor und Sport

De Duitsers kunnen een goede wereldominantie wel waarderen en zijn uiteraard ook vol lof over de Nederlander. Maar… Ze hebben ze een goede analyse gemaakt (het zijn immers Duitsers, die doen niet aan een onderbuikgevoel). En naast de het tempo van Verstappen is het ook de verrassende snelheid van de harde banden geweest die de doorslag gaf, in combinatie met de levensduur ervan. Kijk, en zo staan wij ook weer met de beide beentjes op de grond.

internationale media Verstappen

l’Equipe

Bij deze Franse publicatie dachten we even dat ze vonden dat Verstappen iedereen voor lul had gezet, maar dat bleek niet het geval. Wel zagen ze dat Verstappen “alleen maar kruimels achterliet voor zijn concurrenten” en “zijn concurrenten belachelijk maakt zonder enige interesse”. Ook een lieve omschrijving.

Gazetta Dello Sport

De roze sportkrant is lyrisch over de prestaties van Verstappen en dus kunnen wij Nederlanders ons OOK beter voelen. Ze noemen Verstappen ‘Monsterlijk’. Veel indrukwekkender is dat ze Charles Leclerc fileren, vanwege de crash van Charles in de kwalificatie.

Meer lezen? Dit is de stand na de GP van Miami 2023!

Ook interessant!

  • Internationale media over wereldkampioenschap Verstappen
    Internationale media over wereldkampioenschap Verstappen
  • Max Verstappen
    Zo briljant vinden internationale media Max Verstappen
  • De internationale media over het gedrag van Verstappen in Brazilië
    De internationale media over het gedrag van Verstappen in Brazilië
  • Video: Verstappen pakt de leiding GP Miami 2022

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, miami, Racing, Video

Vorig bericht: « Eerste EV in top 3 best verkochte auto’s is de Tesla Y
Volgend bericht: Elon Musk heeft respect voor Ford »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    8 mei 2023 om 12:46

    Max gaf aan veel geexperimenteerd te hebben tijdens de hoofdrace in Baku, en en veel geleerd te hebben over de RB19. Nog nooit heb ik hem zo gelaten op een 2e plek zien reageren, verslagen door zijn teamgenoot nog wel. Hij heeft die race geofferd als lange testsessie om het volle potentieel van de RB19 te unlocken.
    En met succes, hij heeft Perez gisteren simpelweg vernederd door met een moordend tempo te rijden en toch zijn banden heel te houden.
    Ik ben bang dat Perez dit jaar echt geen schijn van kans meer maakt onder normale omstandigheden. Monaco misschien nog.

    Login om te reageren
    • ecknine zegt

      8 mei 2023 om 13:39

      Laten we eerlijk zijn, Perez heeft nooit een schijn van kans gehad om mee te beginnen…

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      8 mei 2023 om 13:41

      Interessant weetje. Bij gebrek aan fatsoenlijke vrije trainingen durft hij het dus aan om een race te offeren (in de wetenschap dat P2 altijd binnen bereik ligt) om daar lering uit te trekken. Iets dat denk ik geen van zijn collega coureurs konden doen. Dat zou toch van een bepaalde langetermijnvisie getuigen, waar ik heb eerder van heb beticht deze niet te hebben.

      Wellicht kan Perez nog een keer de borden torpederen in Monaco om zeker te weten dat hij geen vrienden meer gaat worden met Max :D

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      8 mei 2023 om 19:57

      Geen idee of het waar is, maar je verhaal is te mooi om te gaan controleren op feiten. Nu nog een ingeplande winst voor bff Alonso en het sprookje is compleet. 😎😎😎

      Login om te reageren
  2. schreute01 zegt

    8 mei 2023 om 12:51

    Is de media of zijn de media? Ff een masterclassje F1-journalistiek.

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      8 mei 2023 om 13:43

      Dat ligt aan de zin. Wanneer je spreekt over media als geheel dan is het “is”, spreek je van individuele media dan is het “zijn”.

      Hoe dan ook. Max heeft het leuk gedaan en heeft zijn snelheid vooral te danken aan het feit dat hij als een van de weinige starte op een band met weinig slijtage wanneer de baan nog voor veel slijtage zorgde aangezien het hard had geregend en de laag rubber was weggespoeld. Dat naast de zwaardere auto met veel brandstof maakte de harde band een veel betere optie. Geen optie voor de autos vooraan aangezien je er een minder goede start mee kan maken. Vervolgens had max een veel lichtere auto op een ingereden baan toen hij mediums kreeg. Niet heel vreemd dat dit de betere strategie was. Dat hij met 40 ronden op de harde band nogsteeds snelste rondes noteert zegt genoeg over de slijtage van de banden. Maargoed het was het hele weekend ook al duidelijk dat hij sneller was dan perez. De pole tijd van perez was langzamer dan de tijd van max in q2. Betere strategie, betere auto en een betere coureur, dan krijg je dit. Mooie race.

      Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        8 mei 2023 om 15:25

        Maar anderen die op de harde band startten haalden niet zoveel meer eruit in vergelijking met hun team genoot…

        Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          8 mei 2023 om 15:38

          Hoe verder je naar achteren start hoe minder verschil het maakt aangezien je dan toch midden in de chaos zit. Je zag dat max bij de start een plek verloor simpelweg omdat hij minder snel weg was dan diegene achter hem die de binnenbocht kon pakken. Als je dat vooraan doet en de 2e naast je start op medium, dan ben je de plek sowieso kwijt, heeft die vrij baan en rijdt hij meer dan een seconde weg voor drs wordt ingeschakeld. Dat probleem heb je in het middenveld niet.

          Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          8 mei 2023 om 19:01

          Lewis reed van 13 naar 6, slechts 2 plaatsen achter russel die toch aanzienlijk meer naar voren was gestart dacht ik dan…en was ocon ook niet op hard gestart???

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            8 mei 2023 om 20:31

            Ja. En inderdaad dat pakte voor hen ook niet slecht uit.

            Horner had het na de race nog over dat “simulatiemodellen uitwezen dat starten op de medium band beter was”. Tijd om die modellen aan te passen dus.

            Login om te reageren
    • Estate_of_mind zegt

      8 mei 2023 om 13:55

      Ja en lig je om iemands voeten of aan die dingen?

      Login om te reageren
  3. AstonMartinDriver zegt

    8 mei 2023 om 12:54

    Om zijn voeten? Volgens mij aan zijn voeten of om zijn vinger te winden al is dat laatste minder van toepassing…

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    8 mei 2023 om 18:09

    Duitsers maken geen grappen, wel goed commentaar

    Login om te reageren
  5. gasterplancke zegt

    9 mei 2023 om 09:56

    Het is: de media ZIJN. Dus niet de media is. Media is het meervoud van medium. Het staat altijd een beetje dom als mensen het hebben over de media; de media zegt, of de media vindt.

    Login om te reageren
  6. brammetjedeb zegt

    9 mei 2023 om 19:51

    Volgens de Duitsers lag het aan de harde band. Leg mij eens even uit dan hoe Max met een band van 45 rondes sneller was dan perez met een harde band van 20 rondes? Perez liep minimaal in, het gat stabiliseerde en Max liep daarna weer uit. Dan kan je toch moeilijk zeggen dat het aan de harde band lag? En Max moest er ook nog 8 inhalen voordat ie aan kop reed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North