• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo reageert Musk op geannuleerde bestellingen

Auteur: Author, gepost 7 augustus 2017 om 13:01 – 36 Reacties

Zo reageert Musk op geannuleerde bestellingen


Je denkt dat de grote baas zich druk maakt om een paar klanten die afzien van hun bestelde Model 3?

Think again! Maar we beginnen bij het begin. Na de Roadster, de Model S en de Model X is het de beurt aan de Model 3 om de liefde voor elektrische auto’s bij het grote publiek aan te wakkeren. De “people’s EV” werd zo lang gehyped dat iedereen heel veel mensen er eentje willen hebben.

Zo bracht Tesla onlangs naar buiten dat er dagelijks gemiddeld 1.800 orders voor de bescheiden elektrokar worden genoteerd. In totaal hebben 518.000 mensen kenbaar gemaakt interesse in een Model 3 te hebben. Daarvan zouden 63.000 potentiële klanten alsnog hebben afgezien van hun bestelling. Het is overigens niet zo dat al die mensen binnen een week hun aanbetaling hebben teruggevraagd. De annuleringen zouden over een periode van een jaar zijn ontvangen.

Voor veel bedrijven en topmensen is dat wellicht een aderlating van jewelste, maar Elon Musk wist een mooie draai aan het verhaal te geven:

“Those cancellations occurred over the course of more than a year,” Musk said on the call. “I think [these numbers] are inconsequential. With a small amount of effort we can easily drive the Model 3 reservation number to something much higher but there’s no point. It’s like if you’re a restaurant and you’re serving hamburgers and there’s like an hour and a half wait for hamburgers, do you really want to encourage more people to order more hamburgers?”

Met andere woorden: je mag gerust een Model 3 bestellen, maar doe dat vooral niet om Tesla te pleasen. Doe dat ook zeker niet als je heel snel zo’n ding nodig hebt. Wie nu een Model 3 bestelt heeft waarschijnlijk pas tegen het einde van 2018 de auto voor de deur staan. (via: Recode)

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • Tesla Model Y
    "Elon Musk wilde stuur achterwege laten voor Tesla Model Y"
  • De nieuwe Tesla Model S is nog steeds niet af

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Elektrisch, Elon Musk, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Wordt het tijd dat Mercedes kiest tussen HAM en BOT?
Volgend bericht: “Europa geeft Duitse fabrikanten miljardenboete” »

Lees Interacties

Reacties

  1. willemveenstra zegt

    7 augustus 2017 om 14:04

    Bij Tesla ben jij de test rijder. Wel eerst even de auto aftikken. Nee dank u!

    Login om te reageren
    • launchcontrol zegt

      7 augustus 2017 om 14:45

      @willemveenstra: Testrijder ben je niet want de Model 3 zal pas 2e helft volgend jaar hier zijn, er zijn er dan al heel wat in de US geleverd en er zullen vast al wat kinderziektes zijn verdwenen. En €1000,- aanbetalen is zeker geen ‘auto aftikken’, was het maar waar…..

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        7 augustus 2017 om 15:23

        @launchcontrol: €1000 volledig refundable he. Enige manier om de aanbetaling kwijt te raken is als je reservering omzet in een bestelling of Tesla failliet gaat.

        Login om te reageren
  2. stfu zegt

    7 augustus 2017 om 14:05

    Hier was toch laatst ook al een artikel over? En ik heb het idee dat Elon vaak een beetje verkeerd begrepen wordt. Hij maakt vaak grapjes maar heeft ook gewoon schijt aan het formele.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      7 augustus 2017 om 14:19

      @stfu: Nee, hij lult gewoon veel maar zegt vrij weinig.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 augustus 2017 om 14:22

      @stfu: iedere scheet van Musk word groot uitgemeten in de media. Maar dat is dan ook weer de reden dat tesla nog bestaat. Een zelf gecreëerde hype. Doen ze knap.

      Login om te reageren
      • mckroket zegt

        7 augustus 2017 om 14:33

        @lekbak:
        wat lul jij nou allemaal? een zelf gecreëerde hype? een volledig elektrische auto met het bereik van een normale benzine auto, die net zo snel/sneller op kan trekken als een hypercar, met technologische snufjes die je nog nooit eerder ergens hebt gezien.
        weg met dat overhypte merk joh!
        dat de afwerking niet hetzelfde als een mercedes is is een ander verhaal maar dat is een heel ander verhaal..

        Login om te reageren
        • mckroket zegt

          7 augustus 2017 om 14:34

          @mckroket:
          ik kan mezelf niet editten helaas :P

          Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          7 augustus 2017 om 14:46

          @mckroket: de BMW i3 is op technisch en innovatief vlak niet heel veel slechter dan de Model 3. Wel al dik 5 jaar ouder (en ook enorm lelijk, maar dat doet er niet toe). Zo enorm innovatief is de 3 dus niet.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            7 augustus 2017 om 15:27

            @thomasbol: de Model 3 is ook niet innovatief bedoeld. De techniek ligt allemaal op de plank. Het productie proces achter de Model 3 is innovatief.

            Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 augustus 2017 om 14:46

          @mckroket: doe eens ff rustig en hou op met verzinnen wat ik zeg.

          Dat het een hype is dat is een feit. Dat die zelf gecreëerd is ook. De rest verzin jij want dat heb ik helemaal niet gezegd. En wat mij betreft stop je daar rap mee!

          Login om te reageren
  3. tvklarenbosch zegt

    7 augustus 2017 om 14:10

    Ach niks aan de hand. Zijn gewoon mensen die niet te lang willen wachten. Zou mij niks verbazen dat als de productie eenmaal op gang is gekomen en de levertijd sterk verkort is veel van deze mensen alsnog een bestelling plaatsen.

    Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    7 augustus 2017 om 14:18

    Het antwoord is ja meneertje musk, als je klanten anderhalf uur willen wachten op een hamburger verkoop je ze een hamburger.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 augustus 2017 om 14:20

      @robert110: daar gaat het niet om. Als mensen anderhalf uur staan te wachten, zou je je dan nog druk maken als er een handjevol uit de rij stapt? En zou je dan nog je best doen om op dit moment meer klanten in die rij te krijgen?

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        7 augustus 2017 om 14:46

        @lekbak: Waarom zou je niet je best doen om mensen in de rij te krijgen? Als mensen zo lang willen wachten en jij kan ze uiteindelijk het beloofde product leveren, waarom niet?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 augustus 2017 om 14:48

          @robert110: omdat je het werk nu lang niet na kunt komen. Als de rij wat korter is kan je altijd nog proberen die weer aan te vullen. Tot die tijd kan je beter je best doen zoveel mogelijk te produceren.

          Login om te reageren
  5. BaRa zegt

    7 augustus 2017 om 14:18

    Dat is dus nog geen anderhalf jaar wachten op je auto. Niet eens zo vreemd voor een auto de net gelanceerd wordt. Toen ik checkte voor een Fiat 124 Spider, was de wachttijd ruim een jaar. En dat is dan een “established” merk.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      7 augustus 2017 om 20:59

      @bara: van alfa werd dat tenslotte toch ook jáaaaren gepikt..’ ?

      Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    7 augustus 2017 om 14:18

    Ik zou me er ook niet zo druk om maken. Ze hebben eerder teveel dan te weinig werk. Ik denk dat een hoop van die annuleringen dan ook komen door het lange wachten. Daarbij kan hij dus beter stressen over al die orders die wel staan en hoe ze die auto’s zo snel mogelijk leveren met een zo hoog mogelijke kwaliteit. Dat is al uitdaging genoeg lijkt mij.

    Login om te reageren
  7. mulsanne zegt

    7 augustus 2017 om 14:24

    Ik zou sowieso geen tesla willen , oer saai , lelijk design
    Vindt ze echt niet mooi , techniek is aardig maar daar houdt het ook op

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 augustus 2017 om 15:00

      @mulsanne: Todat een Model S voorbij komt. Het is toch wel een van de mooiste grote sedans die er rond rijdt.

      Model 3 zou ik eerst in het echt willen zien, maar het ziet er niet verkeerd uit.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        7 augustus 2017 om 15:29

        @fanboy: Leuk dat jij een andere smaak hebt.
        Maar de Tesla Model S is geen sedan, maar een liftback. En niet iedereen vind hem en het merk Tesla mooi, gaaf en geweldig.
        De modellen van Tesla ogen allemaal ongeveer hetzelfde, daarmee bedoel ik, er is een zelfde opzet gebruikt, om de modellen vorm te geven. Dat scheelt enorm in de ontwikkelingskosten en maakt de deelbaarheid van onderdelen groter, wat de totale produktiekosten laag houdt, dat is slim, maar niet per definitie mooi.
        Wat is eigenlijk het meest innovatieve van de Model 3? Die actieradius?
        Welke andere hightech is er nog meer aan boord?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          7 augustus 2017 om 15:44

          @orichy: liftback is zo’n nutteloze term die niemand wat zegt. Ik had vroeger liftbacks, maar dat waren in de volksmond gewoon coupes. Je zou de Model S een 4 deurs coupe kunnen noemen.

          De Model 3 is niet eens zo innovatief, behalve dan dat je er straks VOLLEDIG autonoom mee kan rijden, waar de wetgeving nog niet aan toe is.
          Het is verder vooral een hoger actieradius en juist een lagere prijs, gecombineerd met leuke acceleratie cijfers. Want mensen noemen wel de i3, maar die is toch echt fors duurder, met minder rijbereik en ruimte.
          Nissan Leaf komt in de buurt, maar vooral ook de nieuwe Chevy Bolt. Echter vinden mensen dat allemaal niet mooi.

          Login om te reageren
          • Orichy zegt

            7 augustus 2017 om 17:57

            @fanboy: Een liftback is gewoon een langere vorm van een hatchback, de vervangende woorden voor liftback worden, daarin tegen, juist opzettelijk fout gebruikt. En dat is minder fraai.
            4-deurscoupe’s zijn er bijna niet, een enkeling daar gelaten, maar wat tegenwoordig 4-deurscoupé wordt genoemd, is dat over het algemeen niet, gezien vanuit de originele benaming.

            Het is nog even afwachten, of het er echt gaat komen, geheel autonoom rijden. Want als je kijkt, naar wat autonome robots nu al met elkaar doen, die gaan hele gesprekken met elkaar aan, waar geen mens meer wat van gaat snappen. Daardoor kom je op een vlak, dat artificial intelligence een groter gevaar wordt, door het verminderde vertrouwen, van mens in machine.

            Maar als autoliefhebber en nog meer, als liefhebber van het autorijden, laat ik mij liever niet autonoom rijden. Zeker niet als het om geheel autonoom gaat, dat neemt bij mij de vreugde weg en die wil ik juist behouden. Ik wil er van kunnen genieten een auto te besturen, anders ga ik wel met het openbaar vervoer, of huur ik voor mijzelf een privéchauffeur in.
            Een automaat, cruise controle, parkeersensoren en de mogelijkheden van zelf inparkeren zijn nog aangename hulpmiddelen, qua eerste stappen van de behulpzame middelen in de auto. Veel verder hoeft het van mij niet te gaan.

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          7 augustus 2017 om 17:12

          @Orichy: Het productieproces van de Model 3. Verder is het allemaal bestaande techniek in een ander jasje.

          Login om te reageren
          • Orichy zegt

            7 augustus 2017 om 18:01

            @flutterby: Bedankt, ik heb mij zojuist ook even ingelezen. Had ik nog niet gedaan, ivm het niet zo interessant vinden van Tesla en haar modellen. Het lijkt allemaal heel leuk, maar als liefhebber van het autorijden en “oudewetse” auto’s, trekt mij het niet zo.

            Login om te reageren
      • mulsanne zegt

        7 augustus 2017 om 15:37

        @fanboy: het uiterlijk is zo japans vindt ik, had zo mazda op kunnen staan
        Ook het interieur , is simpel, 1 grote tablet maar dat is het dan ook wel
        Wat afwerking komt het niet in de buurt van de grote merken , zeer zeker gezien de prijs
        Voor dat geld kan je aardig winkelen
        Ik kan wel begrijpen dat sommige het een mooi model vinden , maar voor het geld had er wel wat meer design in gemogen , maar dat is persoonlijk

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          7 augustus 2017 om 15:47

          @mulsanne: Mazda maakt dan ook hele mooie auto’s :)

          (en daar is men hier ook vaak positief over)

          Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    7 augustus 2017 om 14:41

    Ach, het valt nog mee, heb je wel eens een Spijker besteld.

    Login om te reageren
    • mulsanne zegt

      7 augustus 2017 om 15:45

      @dutchdriftking: nee….wie wel

      Login om te reageren
  9. hijman85 zegt

    7 augustus 2017 om 15:51

    Bizar om te zien dat er toch nog een arroganter bedrijf dan VAG is!

    Login om te reageren
  10. Jochen zegt

    7 augustus 2017 om 18:36

    Je gehypte auto vergelijken met een hamburger, nou dat helpt niet echt mee met de ‘beleving’

    Login om te reageren
  11. seicilindri zegt

    8 augustus 2017 om 07:57

    Ik heb me er nooit zo in verdiept wat ik heb weinig met dat moderne spul maar wat heeft dat ding een ongeloofelijk LELIJK interieur zeg .
    Net of je op kantoor achter de computer zit , yikes !

    Login om te reageren
  12. 730ld zegt

    9 augustus 2017 om 09:30

    Wat een strontlelijk interieur. Zo kan ik ook autos bouwen. Een berg plastic, een berg marketing en een 21 inch scherm plaatsen. Niet eens mooi weggewerkt ofzo zoals ze dat bij Mercedes E en S doen. Beetje goedkoop dit.

    Login om te reageren
  13. 730ld zegt

    9 augustus 2017 om 09:33

    @autoblog kan ik ook betalen voor autonieuws zonder elektro en hybrid nieuws?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 augustus 2017 om 09:34

      @730ld: nog niet, maar bij voldoende animo kunnen we daar wellicht wat voor bedenken;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North