Je denkt dat de grote baas zich druk maakt om een paar klanten die afzien van hun bestelde Model 3?
Think again! Maar we beginnen bij het begin. Na de Roadster, de Model S en de Model X is het de beurt aan de Model 3 om de liefde voor elektrische auto’s bij het grote publiek aan te wakkeren. De “people’s EV” werd zo lang gehyped dat iedereen heel veel mensen er eentje willen hebben.
Zo bracht Tesla onlangs naar buiten dat er dagelijks gemiddeld 1.800 orders voor de bescheiden elektrokar worden genoteerd. In totaal hebben 518.000 mensen kenbaar gemaakt interesse in een Model 3 te hebben. Daarvan zouden 63.000 potentiële klanten alsnog hebben afgezien van hun bestelling. Het is overigens niet zo dat al die mensen binnen een week hun aanbetaling hebben teruggevraagd. De annuleringen zouden over een periode van een jaar zijn ontvangen.
Voor veel bedrijven en topmensen is dat wellicht een aderlating van jewelste, maar Elon Musk wist een mooie draai aan het verhaal te geven:
“Those cancellations occurred over the course of more than a year,” Musk said on the call. “I think [these numbers] are inconsequential. With a small amount of effort we can easily drive the Model 3 reservation number to something much higher but there’s no point. It’s like if you’re a restaurant and you’re serving hamburgers and there’s like an hour and a half wait for hamburgers, do you really want to encourage more people to order more hamburgers?”
Met andere woorden: je mag gerust een Model 3 bestellen, maar doe dat vooral niet om Tesla te pleasen. Doe dat ook zeker niet als je heel snel zo’n ding nodig hebt. Wie nu een Model 3 bestelt heeft waarschijnlijk pas tegen het einde van 2018 de auto voor de deur staan. (via: Recode)
36 reacties
wat lul jij nou allemaal? een zelf gecreëerde hype? een volledig elektrische auto met het bereik van een normale benzine auto, die net zo snel/sneller op kan trekken als een hypercar, met technologische snufjes die je nog nooit eerder ergens hebt gezien.
weg met dat overhypte merk joh!
dat de afwerking niet hetzelfde als een mercedes is is een ander verhaal maar dat is een heel ander verhaal..
ik kan mezelf niet editten helaas :P
Dat het een hype is dat is een feit. Dat die zelf gecreëerd is ook. De rest verzin jij want dat heb ik helemaal niet gezegd. En wat mij betreft stop je daar rap mee!
Vindt ze echt niet mooi , techniek is aardig maar daar houdt het ook op
Model 3 zou ik eerst in het echt willen zien, maar het ziet er niet verkeerd uit.
Maar de Tesla Model S is geen sedan, maar een liftback. En niet iedereen vind hem en het merk Tesla mooi, gaaf en geweldig.
De modellen van Tesla ogen allemaal ongeveer hetzelfde, daarmee bedoel ik, er is een zelfde opzet gebruikt, om de modellen vorm te geven. Dat scheelt enorm in de ontwikkelingskosten en maakt de deelbaarheid van onderdelen groter, wat de totale produktiekosten laag houdt, dat is slim, maar niet per definitie mooi.
Wat is eigenlijk het meest innovatieve van de Model 3? Die actieradius?
Welke andere hightech is er nog meer aan boord?
De Model 3 is niet eens zo innovatief, behalve dan dat je er straks VOLLEDIG autonoom mee kan rijden, waar de wetgeving nog niet aan toe is.
Het is verder vooral een hoger actieradius en juist een lagere prijs, gecombineerd met leuke acceleratie cijfers. Want mensen noemen wel de i3, maar die is toch echt fors duurder, met minder rijbereik en ruimte.
Nissan Leaf komt in de buurt, maar vooral ook de nieuwe Chevy Bolt. Echter vinden mensen dat allemaal niet mooi.
4-deurscoupe’s zijn er bijna niet, een enkeling daar gelaten, maar wat tegenwoordig 4-deurscoupé wordt genoemd, is dat over het algemeen niet, gezien vanuit de originele benaming.
Het is nog even afwachten, of het er echt gaat komen, geheel autonoom rijden. Want als je kijkt, naar wat autonome robots nu al met elkaar doen, die gaan hele gesprekken met elkaar aan, waar geen mens meer wat van gaat snappen. Daardoor kom je op een vlak, dat artificial intelligence een groter gevaar wordt, door het verminderde vertrouwen, van mens in machine.
Maar als autoliefhebber en nog meer, als liefhebber van het autorijden, laat ik mij liever niet autonoom rijden. Zeker niet als het om geheel autonoom gaat, dat neemt bij mij de vreugde weg en die wil ik juist behouden. Ik wil er van kunnen genieten een auto te besturen, anders ga ik wel met het openbaar vervoer, of huur ik voor mijzelf een privéchauffeur in.
Een automaat, cruise controle, parkeersensoren en de mogelijkheden van zelf inparkeren zijn nog aangename hulpmiddelen, qua eerste stappen van de behulpzame middelen in de auto. Veel verder hoeft het van mij niet te gaan.
Ook het interieur , is simpel, 1 grote tablet maar dat is het dan ook wel
Wat afwerking komt het niet in de buurt van de grote merken , zeer zeker gezien de prijs
Voor dat geld kan je aardig winkelen
Ik kan wel begrijpen dat sommige het een mooi model vinden , maar voor het geld had er wel wat meer design in gemogen , maar dat is persoonlijk
(en daar is men hier ook vaak positief over)
Net of je op kantoor achter de computer zit , yikes !