• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo snel is een Audi R8 Spyder met meer dan 1.000 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 10 maart 2020 om 14:01 – 11 Reacties

Zo snel is een Audi R8 Spyder met meer dan 1.000 pk

De vraag is: durf je nog wel het dak van je Audi R8 Spyder te openen met zoveel snelheidspotentie?

Het rijden van een cabrio is het lekkerst bij gematigde snelheden. Bijvoorbeeld tijdens een (vlot) ritje op een dijkweg. Bij snelheden boven de 100 km/u is de lol al minder, want veel wind kan een rit oncomfortabel maken. Dus wat moet je in hemelsnaam met 1.050 pk in je Audi R8 Spyder? Een gevalletje omdat het kan zullen we maar zeggen.

Wat je hier ziet is een creatie van Wheelsandmore. Normaal gesproken is de atmosferische V10 goed voor 620 pk. Op dit exemplaar zijn echter een setje turbo’s geschroefd. Het resultaat is een supercar waar je haartransplantatie kippenvel van krijgt.

Audi R8 Spyder

De hevig getunede Spyder accelereert in 2,7 seconden naar 100 km/u. Oké, dat doen zoveel supercars tegenwoordig. Van 100 naar 200 is slechts 3,6 seconden nodig. Dat is al een klap indrukwekkender. Voor 0-300 km/u is 14,2 seconden nodig. Heb je echt ballen en hou je het gaspedaal ingedrukt dan kun je in 20,3 seconden van 0 naar 357 km/u accelereren.

Wheelsandmore

Ze noemen de R8 de ‘Apocalypticar’. Goedkoop is de tuning niet. Voor het complete pakket moet je 66.387 euro betalen. Niet alleen de tuning aan het motorblok is prijzig. Ook de velgen van Wheelsandmore komen met een prijskaartje. Voor een set 325/25/21 Continental banden en velgen beginnen de prijzen bij 11.100 euro voor een set.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Zin in de zomer met heerlijke Audi R8 Spyder op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, R8, tuning, V10, wheelsandmore

Vorig bericht: « Ford Mustang Mach-E: zoveel komen er minimaal naar NL
Volgend bericht: Lezersvraag: welke auto’s hebben het mooiste geluid? »

Lees Interacties

Reacties

  1. wandela zegt

    10 maart 2020 om 14:23

    Wat is die facelift R8 toch moeilijk druk op de voorkant zeg, zonde.

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      10 maart 2020 om 14:54

      @wandela: en dan nog die koelsleuf boven de bumper, om het bagageruim te koelen zeker..

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        10 maart 2020 om 15:51

        @janmetdelangeachternaam: de eerste paar keer dat ik bij andere modellen die sleuf zag dacht ik dat de motorkap niet goed dicht was

        Login om te reageren
    • padoempats zegt

      10 maart 2020 om 17:41

      @wandela: moeilijk?

      Login om te reageren
      • wandela zegt

        10 maart 2020 om 23:27

        @padoempats: Ja ik vind het nogal moeilijk om naar de voorkant van de auto te kijken zonder ongemakkelijkheid. Dan maakt Audi er een booskijkende R8 en zetten maken voorbumper enorm druk.

        Login om te reageren
        • Yzord zegt

          11 maart 2020 om 06:45

          @wandela: snap geen hol van wat je zegt ??

          Login om te reageren
  2. trolle zegt

    10 maart 2020 om 15:32

    Doe mij dan maar een UR R8

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    10 maart 2020 om 16:06

    Laatst een filmpje zitten kijken van een R8 twin turbo. Dat was dan gewoon een zwarte coupé welke er gewoon normaal uit zag. Wat een heerlijkheid was dat zeg!

    Login om te reageren
  4. elemento zegt

    10 maart 2020 om 18:28

    Underground racing doet al jaren. Niet nieuws

    Login om te reageren
  5. Yzord zegt

    11 maart 2020 om 06:49

    Nu speelt bij mij ook het idee om mijn R8 V8 te verwennen met een turbo setup, maar iets houdt me tegen. Het is de originele R8 handgeschakeld met maar 15k op de teller uit 2008. Begint zowat een youngtimer te worden. Ergens wil ik dr kietelen, maar aan de andere kant haal ik het hele originele er vanaf.

    Wat te doen?

    Login om te reageren
    • sonny99 zegt

      11 maart 2020 om 21:15

      @yzord: lekker zo laten. Prachtige auto

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North