• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)

Auteur: willeme, gepost 24 april 2018 om 12:59 – 37 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)Afbeelding Dit kost de nieuwe Focus in Nederland (én België)

Ford Focus
Goeds nieuws: het is minder dan zo’n vermaledijde compacte crossover!

De nieuwe Ford Focus is volwassener dan ooit, dat was een korte conclusie die we konden trekken na het zien van de eerste beelden van Fords bestseller. Het gewaagde van de eerste generatie Focus heeft de vierde niet meer, helaas. Gaandeweg werd de Focus telkens iets meer mainstream. De reden is vrij simpel: de algemene smaak van de clientèle sluit daar op aan. Desalniettemin geeft Ford aan dat de nieuwe Focus vooruitstrevender dan ooit is qua design. Ford heeft uiteraard grootse verwachtingen van de nieuwe Focus. Twee weken geleden werden de eerste beelden vrijgegeven en nu al zijn de prijzen bekend.

Ford Focus Vignale

Wil je een nieuwe Ford Focus, maar echt zo weinig mogelijk euro’s uitgeven? Dan moet je kiezen voor de instapper, de 5-Deurs Focus Trend Edition 1.0 EcoBoost met 100 pk, die kost namelijk 23.765 euro. Heb je behoefte aan ruimte voor kinderwagen, Labradoodle en schoonmoeder? Opteer dan voor de stationwagon, deze is altijd 1.000 euro duurder dan de hatchback. Mocht de Trend Edition te kaal zijn uitgerust, dan is er een Trend Edition Business. Deze kost 24.715 euro, wat je daarvoor terugkrijgt is niet bekend, maar wij gokken op een mooi multimediasysteem met navigatiefunctie.

Ford Focus Wagon Titanium

Voor de dynamische junior accountmanager met een actieve levensstijl staat de Focus ST-Line Business in de prijslijsten voor 27.565 euro. Tenslotte is er nog een Focus in Titanium Business-trim, deze is er vanaf 27.115 euro. Heb je een hekel aan zelf schakelen in een C-segment hatchback? Dan zul je moeten een sparen, want de goedkoopste Focus met de nieuwe achttraps-automaat is er vanaf 31.315 euro, dan heb je wel meteen de beschikking over de ST-Line. De goedkoopste Focus diesel is er vanaf 25.565 euro, deze is uitgerust met de gloednieuwe 1.5 EcoBlue motor.

Ford Focus ST-Line

Alle Nederlanders moeten nu stoppen met lezen en even lekker fotootjes checken ofzo. We hebben namelijk ook de prijzen van de Ford Focus voor onze Belgische vrienden. Naast betere patat, mooiere nieuwslezeressen en het beste F1-circuit ter wereld zijn onze zuiderburen goedkoper uit bij het aanschaffen van een nieuwe Focus. Een Focus 1.0 EcoBoost in Trend-uitvoering kost daar namelijk 18.900 euro. Houdt er wel rekening mee dat je daarvoor 85 pk onder de kap krijgt, geen 100 pk zoals in Nederland. De Focus met 95 pk sterke diesel kost in België 22.600 euro. Wat wel gelijk blijft is de prijs die je betaalt voor de stationwagon: 1.000 euro extra. Het enige verschil is dat ze die in België nog altijd ‘Clipper’ noemen.

Mocht je een nieuwe lease-auto mogen uitzoeken, dan kan je de Focus per direct overwegen. De auto is namelijk nu al te bestellen bij de betere Ford-dealer. Als je dat nu doet, krijg je hem in juli.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, focus, Ford, geld, lease

Vorig bericht: « Dude koopt GT2 RS, crasht ‘m binnen 3 dagen
Volgend bericht: De best verkochte sportwagen is NIET een MX-5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    24 april 2018 om 13:11

    “Het enige verschil is dat ze die in België nog altijd ‘Clipper’ noemen.”

    Mooi.

    Login om te reageren
  2. WinkeB zegt

    24 april 2018 om 13:15

    Dat onze frieten beter waren wist ik al, maar onze patatten ook?

    Login om te reageren
  3. imaginenl zegt

    24 april 2018 om 13:17

    Foto 3/4/5 lijkt de focus iets hoger op zn pootjes te staan. Zal dat de 4 wiel aangedreven versie zijn?

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      24 april 2018 om 13:26

      @imaginenl: Nee, dat is de active uitvoering, alleen show, geen echte terreinvaardigheden.

      Login om te reageren
  4. sjonniedeluxe zegt

    24 april 2018 om 13:18

    Prijslijst incl wat er in welk pakket zit: https://www.ford.nl/handige-links/ik-wil/brochures-en-prijslijsten#/overlay/content/overlays/download-a-brochure/nieuwe-focus

    Login om te reageren
  5. pjizzels zegt

    24 april 2018 om 13:18

    _Als je dat nu doet, krijg je hem in Juli._
    Dat moet zijn ‘juli’, zonder hoofdletter.

    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      24 april 2018 om 13:27

      @pjizzels: Huillie, met hoofdletter is ook gewoon goed en duidelijk.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        24 april 2018 om 13:31

        @Orichy: Nee, dat is niet goed in het Nederlands. In het Engels wel…

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          24 april 2018 om 13:38

          @trustmeiamanengineer: nee, dat is niet goed (Juli), het is dan nog altijd July in het Engels.

          Login om te reageren
          • trustmeiamanengineer zegt

            24 april 2018 om 14:20

            @erik2907: Ik doelde hier op het gebruik van hoofdletters…

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              24 april 2018 om 14:57

              @trustmeiamanengineer: :-)

              Login om te reageren
          • alcantara zegt

            24 april 2018 om 17:15

            @erik2907: Juli moeten niet zo zeiken…

            Login om te reageren
            • Gulli zegt

              24 april 2018 om 21:54

              @alcantara: julli

              Login om te reageren
              • Erik zegt

                25 april 2018 om 01:22

                @gulli: jullie :-)

  6. W115 zegt

    24 april 2018 om 13:18

    Junior account managers rijden in een kale up, geen dikke C segmenter

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      24 april 2018 om 13:35

      @w115: bij ons rijden de juniors met een dikke C-segmenter of relatief kale D-Segmenter(bmw x1, bmw 316dA,…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 april 2018 om 22:30

      @w115: accountmanager, projectleider en consultant zijn de meest flexibele functietitels denkbaar.

      Login om te reageren
  7. gove zegt

    24 april 2018 om 13:25

    even voor de volledigheid:
    komt ook een 175 pk st line vanaf 29165
    en wagon vanaf 30165
    automaat is er vanaf 29423 (30423 wagon) in titanium

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 april 2018 om 14:41

      @gove: Heb je daar een bron van? Wij hebben deze informatie niet van Ford Nederland ontvangen namelijk. Er werd wel aangegeven dat dit de eerste prijzen zijn en dat de complete prijslijst volgt.

      Login om te reageren
      • gove zegt

        25 april 2018 om 09:01

        @willeme: kwam ongeveer tegelijkertijd met de lease/fleet informatiebrief, zal inmiddels ook wel online staan denk ik

        Login om te reageren
  8. sjonniedeluxe zegt

    24 april 2018 om 13:26

    Ik had graag een 1.0 ecoboost plugin hybride gezien, met lage co2 uitstoot en goede prestaties. Helaas…

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    24 april 2018 om 13:32

    Best wel een prima hok. Als ST (line) met een pk of 180, automaat en panoramadak heb je niet meer nodig in een auto eigenlijk. Maargoed, dan zit je toch al weer tegen de €40k aan waarschijnlijk…

    Login om te reageren
  10. ablogjunk zegt

    24 april 2018 om 13:44

    Wat is ST een lelijk hok geworden met al die gebogen lijnen. En dan die voorkant! Net een Chinees met een mondkapje voor….

    Misschien een kwestie van wennen, maar de gemiddelde Kia ziet er op dit moment stukken beter uit (compliment voor Kia).

    Login om te reageren
  11. basr32 zegt

    24 april 2018 om 14:19

    Wat een grasmaaiermotoren zeg… 1.5 is het hoogste? bah!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 april 2018 om 15:24

      @basr32: De 1.0 EcoBoost is een pareltje van een motor. Knap staaltje engineering.

      Er komt ook een Focus ST, vermoedelijk met een 2.0 viercilinder en een Focus RS met waarschijnlijk nog altijd de 2.3 motor. Dus als je groter wenst, is dat er. De 1.5 levert to 175 pk, dus voor de gemiddelde automobilist meer dan voldoende.

      Login om te reageren
  12. flutterby zegt

    24 april 2018 om 15:23

    Het nieuwe familie ontwerp vind ik maar niets, lijkt net een Aziaat.

    Login om te reageren
  13. jaapies zegt

    24 april 2018 om 15:27

    Scherpe prijzen! Jammer dat het zo’n lelijke auto is…!

    Login om te reageren
  14. dare2think zegt

    24 april 2018 om 17:29

    Hij lijkt ook sprekend op de Hyundai i30N.

    Login om te reageren
  15. michavdk zegt

    24 april 2018 om 18:14

    Jammer dat de stationwagen versie de Mondeo gaat vervangen…

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      24 april 2018 om 18:23

      @michavdk: zoiets zei een dealer hier ook al

      Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      24 april 2018 om 18:47

      @michavdk: en de Mondeo Sedan dan?

      Login om te reageren
      • michavdk zegt

        24 april 2018 om 19:14

        @hollandbest: De gehele mondeo-lijn verdwijnt. De huidige generatie is de laatste generatie die er is en gaat komen. Zodra de nieuwe focus in echt in productie gaat, verdwijnt de Mondeo geheel.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          24 april 2018 om 20:05

          @michavdk: huh!? Dat kan toch niet… Ding loopt toch best goed? Komt er een ander model in de plaats? Een Focus kan qua ruimte nooit tippen aan een Mondeo…

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            24 april 2018 om 22:28

            @davelepeef: Gaan de typische Mondeo klanten tegenwoordig niet voor een Kuga?

            Login om te reageren
  16. mashell zegt

    24 april 2018 om 22:56

    Waar je bij andere nieuwe auto’s denkt van “so de jus d’oranje wat een prijzen” valt het bij de Focus nog wel mee.

    Login om te reageren
  17. cpp1 zegt

    25 april 2018 om 10:46

    Dit is geef Ford, dit is een Hyundai, maar dan nog lelijker.

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    25 april 2018 om 12:58

    De Focus is wel heel groot geworden ondertussen.

    Dus: binnenkort ook weer een sedan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North